Nesouhlasím. Problém vidím v tom, že EU slepě kráčí jedinou posvátnou a správnou cestou a pokutuje či zakazuje vše ostatní. Namísto toho Čína investuje do všeho a nechává darwinismus trhu aby si vybral. Zaměňujete důsledek za příčinu.
No já myslím, že vy a většina lidí stále chce vinit EU z green dealu. Ale automobilky typy BYD a Tesla všechno toto splňují, mají jen elektro. A jsou na špici. MG dělá ještě nějaký ten spalovák, ale snad jen benzín a malé objemy...zase splňující normy. Takže problém není v green dealu. Je to čistě byznys. EU automobilky si jely svou, na tuhle konkurenci kašlaly a smáli se jim. Teď jim pomalu dochází, jak hodně jim ujel vlak a jak je postupně budou drtit nové a nové normy. Ale ty nepadají z nebe, ty plány na nižší emise a pokuty tady byly. Není to tedy žádné překvapení. Jenže i na to se kašlalo. A teď, kdyby se chtějí opřít do elektra, tak už jim ten byznys vyfouknul někdo jiný. A světe div se, zákazník není pako a nekoupí si horší výrobek za vyšší cenu.
Souhlasil bych s tím, že ten přechod se dá udělat jinak. Osobně bych nic nezakazoval, jen bych postupně zavedl a zvyšoval silniční daň v celé EU jednotně pro auto splňující různé normy. Čím starší auto a norma, tím vyšší silniční daň. Tím bychom se zbavili, těch největších vraků a auta řekněme se EURO 6 by platili nyní daň jen symbolickou. To dává logiku, protože mezi třeba emisemi aut s normou E3 a E6 jsou velké rozdíly.
Jenomže na rozdíl od Arabů, Čínani jsou mnohem chytřejší, tkže proč by Evropě prodávali baterie nebo suroviny na výrobu baterií. My zatím i ten zbytek mědi, co jsme schopni ještě nakoupit, raději přetavíme do mosazi a patron. A lithium a ostatní barevné kovy? To už dávno vlastní Číňani. Takže netuším, co ten Síkela bude domlouvat.
Proč se teda Tesle daří? Nemá žádné příjmy ze spalováků jako VW a ostatní. Nemá to co Číňani a přesto je na špici.
Ten vlak EU, který se začal rozjíždět brzdí sobecky hlavně český vagón, protože si myslí, že tak ochrání svoji výrobu automobilů. Když někdo myslí sám na sebe, tak vytěsňuje ze svého zřetelu okolí. To byl a je český problém nejenom v tomto případě.
Není to tak, Češi jen nekupují kraviny, protože nemají přebytek peněz, jako na Západě. Proto musí být u nákupu racionální. A nákup třeba VW ID.x nikdy nebyla racionální volba. Auto mnohem dražší a parametrově horší než srovnatelná spalovací auta. Tj. nebyl důvod ke koupi.
Takže problém je cena jak se zdá a především to že je Evropa v bateriích 10 let pozadu a v softwaru tak 5 let a výrobu vývoj a materiály to vše má obsancovany Čína. Takže nás Čína zvalcuje 😕
Čínská EV budou za chvíli levnější než spalovaky a budou mít podobný dojezd jak benzín a zvládat i vysoké nabíjecí proudy. Takže by pro mnohé i dávaly smysl. Ale nabíjecí infrastruktura u nás bude ještě dlouho marná. To si myslím že bude větší překážka než to že ty auta budou mít nějaké špatná čísla samy o sobě.
Evropa je samozřejmě pozadu, protože 10 let nechali Čínu a Muska pracovat, zatím co se tady bili do prsou, jaké máme skvělá auta. Tesla vydala první el. auto Roadster roku 2008 a model S v roce 2010.
VW - e-golf 2014 (nepoužitelné), ID.3 2019
Škoda - Citigo e-V 2019 (nepoužitelné).
Takže skutečně, Evropa je zhruba 10 let pozadu. Kašlali na to a teď brečí, že jim ulej vlak. Ale těch 10 let zase dojili zákazníky na spalovácích, takže teoreticky by měli mít mnohem více peněz na přechod. A můžou kopírovat od jiných výrobců. Ale vidíme tady zásadní neschopnost v přímém přenosu. Do dnešních dní si EU automobilky myslely, že el. auto musí vypadat jinak, skoro jako z kosmu. Ale taková auta evropští zákazníci nechtějí. Řekněme, až teď Škoda modelem Elroq vyrobila auto, které má klasický design a řekl bych, že tím zaboduje. Cenově je na tom stejně jako spalovák. Ovšem u Škody je to ztráta řekněme 16 let u stejně použitelného auta, jakým byla Tesla model S.
Elektromobilita rozhodně není cesta do pekel. Cesta do pekel je, když Vám někdo nařídí, co si musíte koupit. Pokud to auto bude cenově srovnatelné s benzínovým, bude mít vyhovující dojezd, bude méně poruchové, budu ho moci bez problémů nabít a pak jezdit za korunu na kilometr, pak si elektroauto koupím a nemusí mi to nikdo nařizovat. Bude to pro mě jasná volba. A kdo ví, co automobilky předvedou. Možná benzínová auta upadnou v zapomnění stejně jako kočáry tažené koňmi. A před cca 130-ti lety, kdyby byl internet, tak byste se dočetl, že ten kočár na benzín je nesmysl, protože pořád musíte hledat, kde natankujete, nevíte, kdy to přestane jet, smrdí to atd zatímco kůň je daleko spolehlivější atd. Jenže tehdy nám nikdo nenařizoval, jestli si máme koupit koně nebo auto. Pokrok nezastavíš a jestli se mají elektroauta prosadit, tak to nikdy nebude díky nařízením politiků, ale proto, že lidi si to elektroauto lidi budou chtít koupit, protože bude lepší, jak to benzínové. Takže uvidíme ....
Ta doba už nastala, viz například porovnání Škody Elroq a Karoq - Odkaz
No, nezvýšení daní můžeme škrtnout. A kde jsou avizované úspory?? Jinak mohu konstatovat, že vládní sliby se slibují a blázni se radují. Nemám pravdu???
Pochopitelně musíte něco slíbit, abyste byl zvolen. A musí to znít vlastně tak, že tím lidí něco získají. Nikdo vás nezvolí, když řeknete, že státních zaměstnanců je moc a 10% jich propustíte. Úspory lze najít jen na provozu státu, tj. úřednici a provozní náklady. Aby tady šlo něco ušetřit, musí se všechno zdigitalizovat, odstranit duplicity, zefektivnit. Nikdo, kdo tam pracuje na tom nemá v zásadě zájem a nejsou to lidi, kteří by jásali, když bude všechno online. Vesměs to jsou starší lidé zvyklí na zkostnatělý státní aparát, formulář za formulářem v papírové formě.
Stačí se podívat, jak vypadají datové schránky, jak dlouho trvá digitalizace dokladů a nyní průšvih se stavebním řízením. Celé státní IT je jedna velká parodie.
Dále by šlo zefektivnit zdravotnictví, kterým proteče stovky miliard ročně. Zase, ti co jsou v tom zainteresovaní na tom nemají zájem, protože by přišli o peníze.
Tj. i se skvělými nápady neprosadíte zhola nic solidního. Maximálně nějakou postupnou transformaci, která nedopadne slavně.
Mysleli jsem to dobře, ale dopadlo to jako vždycky 😉
Nicméně buďme rádi za ty, co tam jsou teď. Opozice by naslibovala nesmysli za stovky miliard, které by byly jen na dluh.
No nevím. Když jdu do boje s nějakým programem MUSÍM ho mít podložený daty!! Jinak budu za šaška, který sice vyhrál volby ale absolutně neví jak dál. Kde jsou ty sliby?? Snížíme zadlužení atd. Zatím to vypadá na 1,120 bilionu dluhů navíc. Co na to říct???
Ano, mělo by to být tak. Ale nakonec se ukáže, že zásadní věci nejsou reálné. Snížení dluhu a nezvýšení daní. To je parádní slib. Ovšem jak ho realizovat se stejnou, respektive zvětšující se státní správou. Nereálné.
V tom máte pravdu, ale proč proboha tato vláda rozpočtové odpovědnosti neušetřila ani kačku na výdajích??? Buď to neumí a nebo jsou neumětelové.
Problémů je několik. 1. implementace a efekt rozpočtu a plánů je do budoucna. Někdy to trvá i několik let, než se změna projeví. 2. je to střet s tvrdou realitou, kdy se zjistí, že digitalizovat a zefektivnit státní správu není na 4 roky volebního období, ale na delší čas. Protože je celý systém zkostňatelý, jsou tam nepružní lidí, spousta klade odpor. Nakonec je z volebního programu trhací kalendář, protože spousta věcí se v současné realitě prostě vůbec nedá prosadit. A pokud to budou prosazovat tvrdě a tvrdit, že je to správná cesta, narazí na velmi silný odpor. A tím, že vědí, že pozitivní efekt nepřijde brzy, riskují, že je už pak nikdo nezvolí. Tj. velké reformy, systémové změny atd. nemá sílu udělat vůbec nikdo, protože jejich pozitivní efekt jak pro stát, tak pro občany je za horizontem volebního období. Voliči by jim to spočetli tak, že by je nikdo nezvolil. Proto ani když bude vláda jakákoliv, žádné velké změny nikdo neprosadí a pak už vlastně ani prosadit nemůže, protože zjistí, jaká je smutná realita.
Tohle je zásadní problém. Všichni chtějí vyšší státní platy a více služeb od státu, ale zároveň nechtějí platit vyšší daně a poplatky. Bez odpovídajícího příjmu si stát musí na tyto sliby půjčit, aby uklidnil veřejnost. Pokud by si nepůjčil a nesplnil, co lidé chtějí, zástupci by nebyli zvoleni. Proto se slíbí kde co a půjčí se na to, což vede k jejich zvolení. Zodpovědného zástupce nikdo nezvolí. Lidé si tento systém vypěstovali sami, takže se nemohou divit, že se jejich sliby plní na dluh.
Já netvrdil, že se TČ vyplatí. Já tvrdil, že provozní náklady jsou u TČ nižší, než u plynového kotle. Proto čím větší spotřebu bude mít objekt, tím bude čerpadlo výhodnější oproti plynu. Jinak nic proti plynu nemám.
Provozní náklady jsou jsou dané ceníkem a servisem. TČ nemá servis zhruba žádný, plynový kotel má roční revizi řekněme za 1000 Kč. To ale nemá smysl řešit.
To vytapime Karlštejn????Vytapime cca70m2 , spotřeba poslední topnou sezónu. 4000kwh a to zapnu TC v září a vypíname v květnu, bydlíme na horách 700nm a to topime na 22-23st.pred tím AK na uhlí ,a nemáme nízkoenergetický dům pouze zateplený už posledních 15let izolací 10cm tak se mi zdá protopit 16000kwh strašně moc!!!!!! Akorát nemáme ohřev TUV čerpadlem.
Normální spotřeba, záleží na ploše. 70 m2 to je spíš menší byt. Ale to je asi jedno, kolik člověk protopí. Ten poměr je stále stejný ať vytápíte 70 nebo 700 metrů, plyn vyjde výrazně levněji.
a tuhle snůšku nesmyslů jste vymyslel sám nebo vám to někdo poradil? Plyn a pevná paliva nejsou levnější než TČ, rozdíly mohou být pouze dle otopného systému, ale málokdy se něco dostane alespoň pár % pod TČ, v 90% případů není nic levnějšího než TČ. Cena elektřiny rozhodně není shodná s běžnými tarify a cena NT/VT je pořád rozdílná, nevím kam na ty lži chodíte. Pokud se u vás platby vyšplhali z 20 na 80, tak to jen dokazuje jak jste mimo a ani si nedokážete zajistit rozumnou smlouvu na energie.Elektřina opravdu nezdražila 4x.
TČ mám a vím co platím. Před devíti lety jsem platil necelou 1Kč za silovou elektřinu. Podívejte se, za kolik se prodává dnes. Jednoduchá matika.
U TČ máte alespoň možnost přejít na ostrovní systém se solárními panely a bateriemi, takže na cenách elektřiny budete po většinu roku nezávislí. U plynu tohle uděláte těžko. Leda byste každý den žrali fazole a strčili si trubku do zadnice.
To máte možnost třeba i s topením dřevem. To není argument. A přejí na ostrovní systém se soláry a bateriemi, to je další investice za 500 tisíc s pochybnou návratností. Hodně štěstí.
Jen jsme chtěl ukázat, že tepelné čerpadlo se nyní nevyplatí ani pro zateplené nízkoenergetické budovy.
Článek pojednává o cenové výhodnosti a tu rozporuji.
Plyn a pevná paliva vyjdou zásadně levnější. Jestli se chcete odpojit, nebýt závislý, nebrat plyn atd, tyhle argumenty nesouvisí s cenou.
Plyn také schválně nemám, i když na pozemku je.
Neni to tak jednoduche.Kvalitni TC je vynikajici zdroj vytapeni domu. Otazkou je take, odkud a za kolik se bude dodavat plyn?
A ano, TC je vynikajici zdroj, ale spotrebuje dost elektriny. A ta pokud je draha, pak je samozrejme vysledna faktura vysoka. Cele to funguje pri levne elektrine, ktera uz neni a nebude. Solary nic nezachrani, protoze 70-80% spotreby je mimo obdobi, kdy solary neco vyrobi.
Dnes je levnejsi varianta solary s bateriovym ulozistem a krbove topeni s vlozkou a rozvodem teple vody a topit drevem. To je dnes ideal, co se tyce finalni faktury, ale je za tim i prace a planovani.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nebude ona statistika zkreslěná i tím že muži obvykle řídí/mají nájezd výrazně vyšší než ženy?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Celý problém je, že ty data, která by byla objektivní, nejsou a asi není reálné, aby byly k dispozici.
Jediná spolehlivá statistika by byla, kdyby se při každé jízdě zaznamenal počet ujetých kilometrů a strávená doba na konkrétního řidiče. A pak se spočítala nehodovost na 1km a 1h pro toho konkrétního řidiče. Jinak nemá absolutní smysl komentovat tu plochou statistiku, která je prezentovaná v článku.