Hm, nedávno jsem položil otázku zda se Netanjahu setká s Putinem v Haagu. Ale zdá se, že by se oba politici mohli spíše setkat v Budapešti. Tam by se oběma mohlo líbit, Putin by zavzpomínal na rok 1956, kdy do Budapešti přijeli ruské tanky, Netanjahu by si připomenul odvleceni Židů do koncentračních táborů, Orban by politiky pohostil pravým madarskym gulášem z hovězího masa a třeba také košer vínem.
MHD posílit, více autobusů, více tramvají. Pokud bude méně osobních aut, vejde se jich tam i 2x tolik
Pokud byste chtěl, aby v provozu bylo více tramvají, tak v prvé řadě je nutné obnovit provoz tramvají v celé délce Vaclavskeho náměstí, v ulici 28. října, v celé Národní třídě a v ulici Na Příkopech, protože více spojů se ve špičkách všedního dne v centru Prahy moc nevejde. Konečně i taková tramvajová stanice Hradčanská je zatížena 7 linkami, což při špičkovém intervalu 7,5 minuty každé linky znamená, že stanicí projede jedna tramvaj každou minutu.
Jistě je dobré říct co chci dosáhnout, ale je zapotřebí uvést, jakými cestami chci cíle dosáhnout, a do jaké míry jsou ty cesty uskutecnitelne, jaké jsou možné překážky a jakým způsobem je možné tyto překážky zdolat, kdo všechno se na té cestě bude podílet, a jak tyto spolutvůrce zainteresujeme, lépe řečeno, jaký z toho budou mít prospěch. A samozřejmě musíme sledovat ostatní, kteří chtějí dosáhnout cíle, a poučit se jak z jejich úspěchů, tak i z jejich chyb bez ohledu na to, co si o nich myslíme. Je to taková teorie, nicméně strategie nemůže být jenom o našich snech, ale také o způsobu provedení, kterému je třeba věnovat více pozornosti než samotnému cili.
Pravicovi voliči určitě nebudou volit ANO. Ale pro většinu z nich je jedno, zda budou volit SPOLU nebo STAN. Uvidíme, zda se vývoj kauzy Dozimetr projeví na volebních preferencí STANu. Nicméně ve vývoji volebních preferencí má STAN určitou výhodu, že bude kandidovat sám, tzn. že mu bude stačit 5% hlasů, aby se dostal do Poslanecké sněmovny, zatímco SPOLU, jako trojkoalice potřebuje 11% hlasů. Ke všemu STAN je dost jednolity, což se nedá tolik říci o SPOLU, kde ODS je pravicová, konzervativní strana, mírně euroskepticka, TOP 09 je pravicová liberální proevropska strana a KDU-CSL je středová, do určité míry sociální konzervativní strana. Čili dost voličů zmíněných tří stran štve to, že tato předvolební koalice nebude dobře odrážet jejich politické názory.
Každé jedno parkoviště situaci zlepší. Omlouvám se, ale odmítám argumentaci, že když to nemůže být perfektní, tak nebudeme dělat nic. Mělo se to řešit 20 let a neřešilo, jistě to nebude hned, ale hlavně je potřeba začít.
A to znamená skončit s politikou "pro auta nic" a "řidičům otrávit řízení, aby přesedli do MHD".
A drobná poznámka na okraj: MHD musí být dotovaná, píšete. A soukromá IAD nejen že není dotovaná, ale ještě půlka benzínu jde jako daně státu. Jedni platí a druzí dostávají. A ti kdo platí, jsou fuj fuj a házíme jim klacky pod nohy.
Plocha určena pro pěší dopravu je menší než pro ulicni. Nicméně Praha se stará o ulice, ale parkoviště, garáže nebo parkovací domy by měly mít soukromého majitele. Chodník je chodci užíván k chůzi, ne proto, aby si tam někdo udělal piknik. Takže ulice musí udržovat město, ale parkování by mělo být v rukou soukromniku.
Něco k tématu: Odkaz 1
Zrovna třeba Praha 6 se stane přivaděčem na okruh. Myslím, že v prvních měsících to pomůže, ale časem to bude podobné jako dnes
Praha 6 si rozhodně po dostavbě okruhu uleví. Takto, když někdo chce jet že Suchdola do Bohnic, tak musí jet přes Prahu 6. Městská část, kde také bydlim, nebude privadecem na okruh, maximálně ty části, které budou vně okruhu, což znamená oblast okolo terminálu 3 letiště. Jinak snad pro pár aut z Letné a z Prahy 1.
Představitelé Prahy odpovědní za dopravu (Hřib) dávají peníze do zbytečného metra D, které nebude mít využití. Kdyby radši peníze dali na dostavbu okruhu a ten stavěli rychleji než 10 let, odvedla by se tranzitní doprava mimo centrum a poté můžou všude ubírat pruhy pro auta a nahrazovat je cyklopruhy, které nikdo nebude užívat. Nebo dělat široké chodníky po kterých nikdo nebude užívat, neboť všichni jsou už zlenivělí chodit pěšky.
Vy jste jistě vystudovaný dopravní expert, absolvoval jste Dopravní fakultu ČVUT nebo jenom Vysokou školu života?
Celoevropský průměr je 570 osobních automobilů na tisíc
obyvatel. Ve velkoměstech je počet aut na 1000 obyvatel nižší,
mimo jiné proto, že obyvatelé velkoměst mohou oproti
mimoměstským více využívat hromadnou dopravu.
Data v grafu jsou z regionů NUTS 2 srovnatelných s Prahou a
ukazují výrazně nižší míru automobilizace v západních
metropolích. Počet aut na 1000 obyvatel je tak nejenom vyšší,
než ve srovnávaných metropolích, ale i vyšší než celoevropský průměr.
Počet automobilů na 1000 obyvatel
Data Eurostat, dataset: tran_r_vehst, rok: 2021,
Praha 745
Lipsko 477
Brémy 440
Hamburk 435
Ile de France – Paříž 430
Budapešť 412
Brussel 402
Vídeň 375
Berlín 336
Bez omezení pohodlnosti a bezohlednosti Čechů řešíme kvadraturu kruhu.
Je ale třeba urychlit výstavbu metra, která byla za komousu mnohem rychlejší.
Neuleví se. Okruh do některých částí Prahy přivede naopak více aut. Nevkládejme do něj takové naděje. Po otevření jihozápadní části okruhu přibylo na Barrandovském mostě 40000 vozidel denně.
Severní část Pražského okruhu významně uleví Praze 6, stejně jako ulevila tunel pod Stromovkou Praze 7. Jihozápadní část okruhu byla postavena ještě za komunistů, tehdy lidé zdaleka neměli tolik aut a tolik lidí také necestovalo do Prahy.
Rád bych se Praze vyhnul, ale bydlím u Berouna a pracuji v Horních Počernicích a jinak než autem přes Prahu se tam nedostanu. MHD je výlet skoro na 3 hodiny jedna cesta, tak pak se není možno divit, že spousta lidí jezdí autem. Pokud by byla možnost objet Prahu po okruhu, rozhodně bych jej využil raději než se plahočit přes Prahu a je jedno jestli přes Motol a tunely a nebo přes Barandovský most a po jižní spojce. MHD nevyřeší vše a nelze ji vždy použít, pokud člověk nechce strávit x hodin v autobusu a metru.
No myslim, že se příští rok začne stavět okruh mezi dálnici D1 a Černým Mostem, až se dostaví, tak se vám doprava zrychlí.
Socialismus je v tom, že odmítáte respektovat svobodné rozhodování ostatních lidí a místo toho se je snažíte převychovat podle své ideologie. Ti lidé platí daně jako Vy a platí i nějaké navíc, z benzínu. Za své daně mají právo očekávat služby a ne, že jim někdo bude vysvětlovat, aby dělali věci způsobem, který pro ně není výhodný. Vybrali si, že z bodu A do bodu B je pro ně nejlepší jet autem. Nejrychlejší, nejpohodlnější, nejoperativnější pro případné změny, někdy i levnější. Pokud jste ten dopravní projektant, Váš úkol je, lidem to umožnit. V rámci možností situaci zlepšit. Ne jim vysvětlovat, že dělají všechno špatně a má to být po Vašem.
V kapitalismu si lidé platí za své služby u soukromých firem. Praha by samozřejmě neměla bránit výstavbě soukromých garáží a parkovacích domů. Ale ne každému se líbí platit za parkování v takových soukromých subjektech.
Já nemám nic proti stavbě metra, abychom si rozuměli. Z MHD se obecně dobře odklánějí peníze přes různé dozimetry, ale jinak je všem jasné, že MHD potřebujeme. Ale trochu mi vadí, že "nemáme peníze" typu 500 mil. což je 0,5 mld. na postavení parkovacího domu a zároveň máme peníze typu 100 + 100 mld. na postavení metra a jeho vybavení vozy. Kdyby město ročně postavilo 1-2 parkovací domy, situace s parkováním by byla už dávno jiná. A pořád by to byl zlomek investic do MHD. Ale ani ten zlomek nedají.
Několik parkovacích domů by situaci Motoristy nevyřešilo. A MHD musí být dotovana, protože kdyby nebyla, tak ceny jízdného by byly obrovské, a o to vice6by jezdilo po Praze víc aut. Aby byla MHD ještě více atraktivnější, musí se rychleji budovat metro a samozřejmě u koncových stanic metra i parkovací domy. Zároveň by instituce, kam lidé zajíždí, by měly mít garáže nebo parkovací domy. A je třeba urychleně dobudovat Pražský a městský okruh.
33
Sledujících
2
Sleduje
33
Sledujících
2
Sleduje
Česká klasika - máme problém? Napíšeme na něj zákon (zde jakousi strategii).
Ale problémy je třeba ne řešit, ale vyřešit. A v tom nám (ne první) sepisování kroků, které bychom měli udělat (stará komunistická praxe z dob RVHP) moc nepomůže.
Co pomůže, je mít ve vládě a parlamentu lidi, co neschválí nic, co poškozuje byznys.
Bohužel to není možné, protože
a) je tady unie a její eko- a liberální šílenství, které snižuje výkonnost Evropy, a co přijde z Bruselu, musíme implantovat do našeho zákonodárství,
b) demokracie je vláda lůzy a ta žádá okamžitý prospěch (např. i za cenu vysokého zadlužení státu).
Není světlo v tunelu.
1 odpověď
14
Sledujících
0
Sleduje
14
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Demokracie není vláda luzy, nicméně lidé jen tak neskočí na laciné sliby politiků, že časem bude líp. Nejvíce lidí štve, když oni si takzvaně utahuji opasky, a menší část tak tloustne, že už žádné opasky jim nestačí. Lidem vadí, že jejich reálný přijem nedosáhl hodnoty, kterou měl před 5 lety, zatímco např majitelé energetických firem jako jsou Energetický a průmyslový holding nebo SEVEN pohádkove zbohatli během energetické krize. Kdyby alespoň ty firmy přinesly moderní technologie, zvýšily svůj export a podstatně zvýšily mzdy svým zaměstnancům, tak bych je alespoň toleroval.