Asi se pohybuju v jidé společnosti, ale okolo mě jsou prakticky výhradně rodiny, kde je matka s dítetem doma tři roky.. A nikdo s tím nemá problém.. Jistěže klesne příjem, to je logický, ale všichni s tím počítají...
Tak okolo mě jsou matky, které jsou sice na rodičovské dovolené, ale k tomu mají přivýdělky většinoj formou dohod, s dítétem je v tu dobu otec. Prostě se chtějí mít líp a dítě od cca roku nemá absolutně žádný problém mít kolem sebe okruh lidí. Na které je zvyklé a nevyžaduje strikně maminku.
Srovnávat práci důchodce a čerstvé maminky je trochu postavené na hlavu. Zatímco na důchodce doma nečeká druhá směna v podobě péče o malé dítě, tak maminka se jim nevyhne.A myslím si, že dítě potřebuje u sebe spíš tu mámu, aspoň než je schopno jít do školky. Ten čas by snad matky těm dětem věnovat mohly, když už si je pořídí.
Dítě má i tatínka, někdo má i babičky. A práce na dohodu, nějakých třeba 30 hodin měsíčně, v její práci, kde by ji i chtěli, je pro matku většinou nejlepší volba, momentálně zakázaná.
Mame jednu z nejdelsich rodicovskych na svete. Matky u nas jsou s detmi nasobne dyl nez ve zbytku sveta. Je to porad malo?
Vy jste chlap, který toto nemusel řešit, to je vidět. Spousta žen o tu dlouhou rodičovskou nestojí. A být doma za pár korun, to není ani na základní potřeby, natož něco navíc. Dítě by mohlo do školky klidně ve 2 letech, ale nevezmou ho. Ženy by mohly do svojí práce aspoň na dohodu, záskok za marody nebo za dovolené. Ale nesmí, může jenom na zkrácený úvazek. Což není flexibilní, je to úvazek. Takže stát nedělá málo. Nedělá nic. Nechá ženy doma několik let skoro zadarmo a pak se diví, že se rodí málo dětí.
U nás oficiálně zastávky na znamení nejsou, protože je nikdo není schopný zlegalizovat. Ale pokud o sobě nedáte jakkoli vědět a budete sedět, autobus vám stejně nezastaví. Místní se to dávno naučili, problém mají jenom turisti a ti, co nejezdí pravidelně. A těch je minimum. Cesta je takto plynulejší a rychlejší. Takže buďte rádi, že je mámte ofiko, aspoň víte, na čem jste.
Je to otázka priorit. Je mi 53, vnuky mám dva a snažím se být s nimi, jak jen to jde. A ono to docela jde. Jen se musí chtít. Na druhou stranu - mám svou práci, kterou miluji, svého muže, se kterým chci trávit čas a své koníčky. Takže rozhodně nejsem (a nechtěla bych být) chůva na plný úvazek. A moje dcery by to také nechtěly.
Ano, otázka priorit. Babičku mame v důchodu a i když přijedeme a vnoučka jí dovezeme až pod nos, za 2 hodiny na něho promluví sotva 2 věty, takže vztah nula, malý babičku vůbec nechce, protože si ho babička ani nevšimne. Není to jenom o důchodu, je to hlavně v hlavě. Kdo chce, vztah s vnoučetem si vytvoří, kdo nechce, ani důchod to nezachrání.
Žijeme na Valašsku, kousek od slovenských hranic. Chytáme tu slovenské rádio, nejbližší dálnice je slovenská, jsou tu hluboká údolí a vysoké kopce, takže žijeme podobně jako v Kysucách. Jen ty fabriky máme malinko blíž, jinak taky práce nic moc. Praha skoro 400 km, jsme prostě východ, krajské město 60 km a česká dálnice? Daaaaleko, ani známku nekupujeme, nemá to smysl. Nejjednodušší cesta na jih je najet za kopcem na slovenskou D1 a dolů na Bratislavu, pak buď Vídeň nebo Budapešť. Tady by nám bylo líp, kdybysme se nerozdělili, aspoň bychom nemuseli řešit pojistku do zahraničí a akční cestování Českých drah by platilo i na východ, kam jezdíme často, ne jen na západ, kde to až tak zajímavé není. No ale Pražáci k nám jezdí na dovolenou 🙈😃
Ty babičky byly v důchodu. Dneska nám chybí 10-15 let a to vnoučata vyrostou... Člověk přijde z práce utahaný a o víkendu dohání péči o domácnost, starost o své staré rodiče, kteří už péči taky potřebují je toho prostě hodně a času málo, síly ubývají...
Péče o staré rodiče by neměla všechno převálcovat. Mám malé děti. A babičky taky nula nula nic. A víte co? Ty děti po babičce ani neteskní. Co neznají, to jim nechybí. Ale ty děti jsou budoucnost. Až staří rodiče umřou, děti nebudou mít o vás zájem a mladí nebudou mít čas.
Takovou pracovní dobu má už asi minimum mš.. Těch vesnických. Možná dejte ditko jinam, pokud to kvůli práci nestihate. Bydlím ve městě 5tis obyvatel a všude i na vesnici mají nejčastěji do půl páté
Ano, pohraničí. Mně to nevadí, máme fungujícího tatínka, děti máme spolu a točíme směny, tak to stíháme bez stresu. A ty, které jsou na to samy, tak tady nejsou práce 8 až 16, ale 7 až 15, to je standard. Nebo 6 až 14, ale to je problém to ráno potom, ne odpoledne.
Cyklisty na silnici moc nemusím dost se bojím, že něco přehlédnu a jako cyklista jsou místa kam prostě nepojedu a Prahu nepovažuji za území bezpečné pro cyklisty. Tím nemyslím takovou tu rekreační cyklistiku na místech, kde se cyklisté nepotkávají s dopravou, ale běžné ježdění typu sednu na kolo a dojedu do obchodu, nebo do práce. Nepovažuji ty pruhy a značky na silnici za bezpečné. Naopak některá místa tím udělali pro cyklisty a řidiče nebezpečnější. Bylo jen otázkou času, kdy se toto stane.
Bohužel i když má cyklista v tom případě přednost a řidič motorového vozidla dokonce musí i zastavit a cyklistu pustit( dalo by se říci, že na tomhle pruhu má cyklista absolutní přednost), musí se cyklista před rozjetím přesvědčit, že o něm řidič ví.
Nikdo neví, jak to bylo. Řidič NA je profesionál. Jednou za rok má školení řidičů a tam se novinky probírají. A také možná píše i testy.
Když jsem tuhle novinku viděla v testech říkala jsem si, kolik tohle pravidlo zabije cyklistů. Absolutní přednost už má asi několik obětí a tohle je další. Vzpomeňte si co dělali chodci, když bylo před lety nové pravidlo o přechodech pro chodce. A to nebyla absolutní přednost, jen o tom tak mluvili novináři.
Vzhledem k tomu co je v pravidlech, nevidím to pro řidiče NA dobře. I když se prokáže, že cyklistu nemohl vidět, je tu ta absolutní přednost... Tohle půjde k soudu a bude se o tom psát. Je to exemplární příklad nedodržení nového pravidla v zákoně o dopravě na pozemních komunikacích.
Pokud se postaví pod zrcátko náklaďáku, který bliká vpravo, tak je sebevrah. Ten řidič ho nemohl vidět a dokonce i na školení sice říkají, jak to má všechno být podle pravidel, ale kolikrát i školitel z ČESMADu uznává, že jsou některé věci blbost. Že to vymyslel někdo od stolu a v praxi je to nesmysl.
Pokud je tam pruh pro cyklisty, tak je jedno, kdo tam byl první. Každý řidič musí mít představu o dění kolem sebe a kdyby sledoval zrcátko, musel by vidět přijíždějícího cyklistu, musí si uvědomit, že křižuje další jízdní pruh! A pohlídat si jej.
Pokus se cyklista postaví pod zrcátko a myslí si, že ho řidič vidí, je to sebevrah. Je jedno jestli má přednost, nemá se cpát do mrtvého úhlu!!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A k emailu byste měli mit také scener. Vytisknout si smlouvu podepsat a naskenovanou odeslat zpět.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Stačí fotka