Funkční "EPSka" by ztrátám na životě nejspíše zabránila, byť rychleji reagovat takto po ránu je pro většinu klientů dosti obtížné. Jestli se ale objekt rekonstruoval postupně, tak z technického hlediska je optimální systém EPS instalovat v rámci celkové rekonstrukce elektroinstalace, nikoliv jej za nemalé peníze namontovat vylištovat a výhledově např. do dvou let jej zlikvidovat a nahradit novým v rámci kompletní rekonstrukce. Nebyl v tom i tento faktor?
Na hledání ohniska požáru jsou odborníci.
Uvidíte, že to najdou.
Možná, protože to nejspíše vzhledem k rozsahu poškození okolních hořlavých stavebních konstrukcí bude velmi těžké najít. Takže by musel do vyšetřování někdo nalít dostatek peněz, nebo v tom musel být nějaký silnější politický tlak. Jinak lze očekávat pouze tradiční nicneříkající fráze o "technické závadě..."
Příčinu se, jako obvykle, nedozvíme. I kdyby se zjistila, nikdo o tom již nic pro veřejnost nenapíše. Když už, tak tipuji na tradiční nicneříkající "technickou závadu na elektroinstalaci". Nebo ještě blbější závěr: "zkrat na elektroinstalaci". Ale je pravda, že pokud nějak zásadně nenapoví případný videozáznam nějaké bezpečnostní kamery, nebo jiné svědectví, tak se to bude velmi špatně hledat. Pravděpodobnou příčinou v neklimatizovaných podkrovích z hořlavých materiálů, s prachem a pavučinami a také s vnitřní teplotou i přes 50°C, může být parném létě tepelně přetížený napájecí zdroj např. pro STA nebo IT, obvykle z té nejlevnější kategorie.
Opravdu by mne velmi zajímalo, co zde bylo příčinou.
Jistě že je důkaz - stačí si přečíst životopis soudruha prezidenta.
No právě! Jenže je třeba jej přečíst celý, nikoliv jen kus z dávné minulosti a pak to vše vytrhnout z kontextu a pěkně po dezolátsku překroutit! A pak si navíc následně zvyšovat sebevědomí sdílením tohoto pseudopřesvědčení s ostatními, podobně povykujícími tupouny.
Ani kdyby klučík tisíckrát nepozdravil, tak to není oprávnění k tomu mu dát facku.
Jenže tady především o žádnou facku nešlo. Mezi fackou a tímhle dobře myšleným (v kontextu tamního obecného slušného zvyku) pobídnutím je obrovský rozdíl. Každému normálně myslícímu jedinci je to jasné. Je zarážející, kolik pokrytců zrovna v tomto vidí násilí, trauma a ješitnost státníka. Politika je v tuto chvíli naprosto stranou.
Naprosto debil***ní nadpis! Žumpa, která je "vodou na mlejn" dezolátům, co tvrdí, že dobře bylo za totáče. Pro klikanec udělá dnes pisálek cokoliv, jakýkoliv hyenismus, že.
Pokud je v Turecku zvyk uctívat stáří políbením ruky, tak je to to samé, jako když jsme, coby malý smradi nepozdravili např. učitele, nebo se jinak prohřešili proti zdvořilostní společenské normě. Nemá logiku, aby prezident této země ze sebe udělal takto blbce, jak vyznívá nadpis a mnoho dezolátích reakcí. Tohle fakt nemá zapotřebí, Turecko není severní Korea.
... tak jestlipak to zas redakce, či příslušný sw opět smázne...
Nechápu, proč jsou tu stále dohady o typu baterií a souvisejícího systému úložiště. To je lempl vyšetřovatel, že nesestavil podrobnější analýzu a seznam použitých komponent? Hasiči pro vyšetření této události neoslovili dostatečně fundovaného znalce v oboru elektro? Jsou k dispozici fotografie, tak byly ohořelé zbytky komponent dobře k dispozici. Majitel / realizátor instalace u výslechu snad zarytě mlčel, nebo po nehodě ztratil řeč??
Nebo je k dispozici odborná analýza a jen pisálci usuzují, že je třeba čtenáře od těchto konkrétnějších faktů oprostit?!? Jde o šlendrián vyšetřovací komise a nebo zas jen o snahu redakce získat co nejvyšší počet diskusních příspěvků a kliknutí????
Barokní znamená nabubřelý, přebujelý ve vašem případě grafomanský...
Zadalší jsem nepsal nic o pojítkách na bázi wifi (či bluetooth). Na tyto případy to musí být firemní protokol s nízkou latencí a odolností proti rušení a takové samozřejmě existují.
Víš co, trhni si nohou! Dnes už na vykecávání nemám čas. Místo aby jsi byl rád, že se něco dozvíš, tak tu takhle pindáš ničím nepodložené kraviny o oboru, ve kterém neznáš ani základní minima, natož nějakou provozní praxi. Dosud jsi neuvedl nic konkrétního, aby to o nějaké tvé odbornosti něco řeklo, spíše naopak.
Jo, samozřejmě znám digitální platformy profesionálních audio přenosů, např. Dante, AES67, byť to zrovna není doménou WI-FI. Zrovna tak existuje mnoho muzikantských řešení audio přenosu přes WIFInu, ale nepatří to do sféry profi použití.
Tak si klidně ještě něco napiš, ať můžeš s pocitem posledního slova dobře usínat.
Je jasné že většina evropských států není na válku připravena. Zastaralost myšlení o nových koncepcích války je do očí bijící. Politické postavičky v čele ministerstev obrany které nevědí která bije a kam se výzbroj bude posouvat
rychle v čase nás nespasí.
No jo, k tomu třeba ovšem dodat, že si lze těžko představit vládu, která v době míru a hojnosti nařídí lidem utahovat opasky jen na základě oprávněného ujišťování experty o zvyšujícím se válečném nebezpečí. A o potřebě investic do prevenčního odstrašení potenciálního agresora. Jaké množství opozičních politiků by to využilo ve svůj prospěch a kolik dezolátů by se na sociálních sítí k smrti ukvičelo? Co pak následující volby? Bohužel, je to významná druhá strana mince příliš liberální demokracie, podporující bohužel i bezbřehé a sobecké, nepříliš vzdělané a sečtělé "jájisty". Jde o významné hřebíky do rakve demokracie.
Váš barokní styl komunikace to je opravdu unikát 😆
S tou kostrou a připojeným jackem mně napadlo taky, ale říkám si, že by byli až tak blbí? V takovém případě kdy hrozí síťové napětí na kostře, přes kterou by se to mohlo dostat dál, tam musí být použit proudový chránič.
Asi nejlepší řešení by bylo bezdrátové digitální pojítko z té kytary.
Sám jsi ultrabarokní případ! 🙂 Můžeš nějak rozvést, co je to barokní styl komunikace? Máš problém s tím, že ti čistě z hecu a trochu psychologického studia furt odepisuji?
Prostě tam chránič nebyl. Není mnohdy u starších instalací ani u nás, v Brazílii je to možná ještě horší.
V životě také hrozí mnoho jiného nebezpečného, může nás srazit auto, někdo jiný zastřelit, uhodit do hlavy blesk..., přesto nějak žijeme, chodíme do práce, jezdíme autem, chodíme nakupovat... Tak asi nějak podobně je tomu s tím hraním na kytaru.
Bezdrátová digitální pojítka, zvláště ty komerční na bázi WIFI, jsou díky nespolehlivosti a také latenci pro vážnější práci téměř nepoužitelná. Používají se ale často profi bezdrátové systémy v pásmu UHF, ale není to zrovna levné, takže si to pořizuje jen ten, komu nevyhovuje být připoután tím kabelem.
To je sice pěkné, pak ale nedává smysl, proč se tyhle případy dějí...
.
Co se týká C jističe - z vlastní zkušenosti, musel jsem si ho osadit na zásuvkový okruh v bytě, protože asi čtyři zdroje k notebooku a dalším zařízením mi ho pravidelně vyhazovaly, hlavní roli asi hraje 200W zdroj na notebook (vše je spouštěné najednou přes chytrou vícezásuvku, přičemž nějaké sekvenční spouštění zdrojů určitě nebudu řešit).
Proč se takové případy stávají, jsem popsal už v tom prvním příspěvku. Špatně zapojeným napájecím, popř. prodlužovacím kabelem 230V pro nástrojový zesilovač se fázové napětí dostane na jeho kostru, aniž by přitom vybavil jistič. Na kostru zesilovače je tradičně a z principu propojeno přímo, či přes velmi malou impedanci, taktéž stínění signálového kabelu, který je v nástroji spojen s kovovými částmi. Toto spojení je nutné pro eliminaci rušivých napětí v signálu. Přes to stínění signálového kabelu se tak dostane na nástroj fázové napětí.
Ano, spínané zdroje, zvláště ty nekvalitní a za každou cenu velmi levné, mají mnohonásobné rázové zapínací proudy, jelikož se šetří na obvodech, který ten proud omezují. Zapínat to vypínačem na zásuvkové liště znamená, že se kontakty spínače k sobě brzy přivaří a nepůjde to takto vypnout. Existují různé limitery / omezovače zapínacího proudu, nebo je možné použít ke spínání i stykače pro kondenzátorové kompenzace.
Když ono to s těmi C jističi zrovna pro nějaké akce venku není tak úplně jednoduché. Mnohým stánkařům, ale i muzikantům nečiní problém natáhnout za sebou dva 50m bubny prodlužováku s průřezy žil do 1mmq. Pak samozřejmě nemůže vyjít impedance vypínací smyčky pro požadovaný čas vybavení jističe při zkratu na konci vedení.
Zas nějakej hloupej elektrikář si myslí, že tomu jako jedinej rozumí. Otakare, trhni si nohou. Zatím jsi nepředvedl žádnou kloudnou myšlenku, jen nafouklý ego... Fakt takový jako vy mít ve firmě, tak nevím nevím.
Ale OK, než se na tuhle diskusi s elektrodezolátem už vyse.u.
Ale ať máš trochu představu: V kytaře jsou elektromagnetické snímače strun, jejichž modulace (cca 50-200mV) je přivedena obvykle přes malé efektové krabičky s napájením 9V (někdy vnitřními zdroji +/-15V) do vstupu nástrojového zesilovače. Někdy je v kytaře malý předzesilovač na baterku 9V, viz výše. Signál z kytary je do zesilovače veden jednožilovým stíněným kablíkem Jack - Jack a na tom z hlediska více jak 70ti leté kompatibility nelze nic měnit. V kytaře prostě není žádný prvek, který by potřeboval vyšší napětí, aby dodal nějaký výkon. To má na starosti až zesilovač s výkonem v řádu zpravidla několika desítek W, který pak hýbe reproduktorem a jde o tu bedýnku, co má kytarista obvykle za sebou. Doufám ale, že popisuji, co snad také dávno znáš, jde o všeobecné známé skutečnosti. V případě kytary je sejmut reproduktor v ozvučnici mikrofonem (kvůli barvě a charakteru zvuku) a nebo také propojen typicky u baskytary tzv. linkou (z nástrojového zesilovače v bodě před koncovým zesilovačem) do mixážního pultu, kde se signál smíchá s ostatními nástroji a vokály. Odsud mj. putuje do výkonových zesilovačů (řádově stovky W až jednotky kW a pokračuje do hlavních ozvučovacích reprosoustav - to je princip tzv. PA. Jak by jsi asi chtěl uplatnit zde své nápady?
Stejně to tu čteme jen už my dva, tak se nemusíš snažit před čtenáři zachraňovat svoji image. S příslibem, že si nyní stoupneš před zrcadlo a za svůj předchozí příspěvek si nafackuješ, tak možná odpovím na případné další technické dotazy. ... které nejspíše už nebudou
Ale ale, já to píšu proto, že argumentem proti proudovým chráničům tady v diskuzi bylo to, že zafungují jako jistič při náběhu zdrojů. Protože to jsou dvě zařízení v sobě jistič + chránič - tak ten jistič musí být aspoň ve třídě C anebo mít velký nadproud a to by asi pak zas bylo třeba požární riziko.
Jenže to Céčko jistič je zrovna u kytarového kombíčka zbytečný, tam stačí normální Béčko. Jde o výkony řádově v desítkách W a náběhové proudy nejsou zásadní. U ozvučovacího PA je situace jiná, zde jsou, dnes nejčastěji již spínané zdroje koncových zesilovačů v řádech kW. Musejí mít sice na vstupech PFC obvody a řízení zapínacích proudů, ale i tak jsou pro ně vhodné jednofázové napájecí okruhy, jištěné C16A. Ty nejvyšší výkonové řady mají dokonce i třífázové napájení, nebo 400V. V tomhle světě ale už žádné amatérsko-fušerské prodlužky nepotkáš, motají se kolem toho lidi, co o tom už něco vědí.
Právě proto se ptám, jak to běžně funguje, aby to bylo bezpečné.
Zatím jsi nenapsal nic kloudnýho, jen plky, Otakárku.
Plky tu především žvaníš ty. Jsi úplně mimo. Ptej se na konkrétní věci, třeba je odpovím. Já dělám v oboru už 40 let.
Optimum mezi bezpečné, fungující, použitelné a finančně dostupné je stávající stav, který ale neznáš komplexněji.
Já to píšu spíš proto, že i tady v ČR byly takové podobné případy, viz diskuze.
Kdyby tam byly proudové chrániče v třídě C (kvůli těm zdrojům s kondenzátory) tak by se velké části problémů asi dalo zabránit. Probíjející prodlužky a podobné věci.
To máš také dosti pomotané. Céčko patří k charakteristice jističe při zapínacím rázu a to s průběhy reziduálních proudů, tedy bezpečností příliš nesouvisí.
Pokud je tam polovodičový zesilovač, tak nepotřebuje napájení 230V, ale bohatě by tomu stačil nějaký rozvod 24/48V v rámci bezpečného napětí.
A lampový zesilovač může pak být připojen pancéřovým kabelem s patřičným IP krytím proti vodě a dešti.
Čímž se vracím k tomu, co jsem psal původně.
Venco, to mě jako poučuješ? Čteš, co jsem napsal?? A máš vůbec představu, jak ty věci vlastně fungují, jak se to používá a jaká je vůbec tato praxe??? Navrhuješ nesmysly.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Článek plný blábolů a naprosto mimo realitu.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Blábolit, že je všechno špatně, dovede každý blbec. Uvést k tomu pravdivé a ověřené a taktéž objektivní fundované argumenty, to už blbeček zpravidla nedokáže.