Dnes vás e-autem 1 km stojí 1 Kč a za nedlouho bude stát 1 km těch 4 Kč co Jaguarem při tom zdražování energie.😁😁😁
Benzín se poslední dobou totiž vůbec nezdrazil 😄 jeho cena zůstává neměná a určitě dal neporoste. Můžu jen porovnat to jak to je teď. Elektřinu si můžeme vyrábět tady v ČR, benzín ne. Každopádně řešit to jsou nesmysly protože nikdo neví jak to bude s cenami. Jestli je teď elektřina jako pohon 4x levnější, vážně si myslíte ze najednou 4x zdraží a benzín přitom zlevní? To mi nepřijde úplně pravdepodobne....
Co 🔋?za tu určitě nedáš 10000😁až bude mít vyčerpanou kapacitou 😁a co potom?
Auto je 7 let staré má udavany dojezd 120km. Teď se da ujet 140km když se člověk snaží, ale v zimě to může být i třeba jen 50km pri jizde na dalnici. Po 7 letech je to podobné jako když bylo auto nové. Předtím jsem měl naftové bmw a za tři roky jsem dal za opravy tolik za co jsem ten elektrický fiat koupil 😄 (cca 230 tisic)
Kde chcete brát v budoucnu energii pro ta "bezemisní" auta?
Ja ji beru ze zásuvky 😄 energetika není můj obor tak ji nechám tem co se v tom vyznaji. Stejně tak ekologie, nedokážu zhodnotit zda jsou elektro auta ekologičtější nebo ne a je mi to jedno. Můžu benzín vs elektro hodnotit jen z pohledu uživatele. Co si myslíte že všichni budeme bez elektriky? Stejně bych se mohl bát odkud budeme brát za deset let benzín a za jaké bude ceny... elektřinu si narozdil od benzínu aspoň dokážeme vyrobit v ČR. Tyhle věci at řeší lidi co se v tom vyznaji
Všichni stejně panikarili když začínaly diesely... Je to jen pohon. Mám benzinovy Jaguar s V6 s kompresorem a elektrický fiat 500e, oboje auta jsou zábavné na řízení ve svem vlastnim duchu. Do obou člověk sedne zařadí a jede. Rozdíl je v tom že u elektro fiatu stojí km 1 Kč a není potřeba žádný servis a u V6 Jaguaru i když žere jen cca 8 litrů stojí km 4Kc a každý rok musím na olej za 15 tisíc... Teď s benzínovým autem stojí jedna cesta do Itálie cca 4000kc jen benzín, a nejspíš cca aspoň 1000kc dalnicni poplatky. Letenka je za 1500kc a půjčení auta kolem 700kc za den, když ho tam člověk bude potřebovat. Elektro má výhodu v nákladech na provoz a v jízdě po městě nebo na kratsich cestách, benzín je teď zase lepsi na delší cesty. Da se jet rychlejš a "tankovat" rychlejš. Pokud ale jde o rychlost je stejne rychlejší a levnější letět, pokud jde o zážitek za volantem je nejlepší si koupit jízdy na okruhu v Brně a nebo v Mostě a ne drepet na dalnici a plouzit se 130... až se spalovací auta prestanou prodávat stejně je už skoro nikdo nebude chtít. Všichni budou chtít elektro Fabii, elektro karoq nebo cokoliv jiného bude módní protože prostě budou jezdit levněji, stejně jako všichni začali kupovat dieseli i když se nejdriv každý tvaril že to je konec motorismu. Najednou lide hrkajici, vibrující a líné diesely prijali protože to bylo o pár korun levnější, stejne tak za chvili vsichni budou chtit elektro protoze to bude o par korun levnější. Když spocitam náklady u mého elektrického fiatu (kupní cena a provoz) tak to teď vychází jako kdybych benzinovy dostal zdarma
Miloslav má samozřejmě pravdu, podívejte se na rozpadlé okolí. Stavba ruší ráz čeho? Nějakých rozpadlych domů se zarostlou zahradou a zničeným plotem? Je rozdíl mezi tím co je pěkné a tím na co jste zvyklí, to že jste na něco zvyklí neznamená že je to pěkné. Byli jsme progresivní národ, ale teď se všichni z jakékoliv změny či novinky můžou posrat. Praha není muzeum ale město. Město se má vyvíjet podle potřeb obyvatel. To že se nikde nesmí stavět a povolení trvá vyřídit dvacet let samozřejmě znamená že průměrný člověk si ted není schopný koupit ani 1kk ve sklepě. Na svoje kecy si vzpomeňte až nějaký váš známý nebude schopný sehnat bydlení, taky si na ně vzpomeňte až vám váš byt či dům začne připadat příliš malý.
105
Sledujících
0
Sleduje
105
Sledujících
0
Sleduje
Tak to fakt nevim. Pokud dobijite doma a kupujete nova auta, tak mozna.
Vetsina lidi nema doma kde dobijet, na rychlonabijeckach dnes klidne 20 kc/kwh a to jsme pred zavedenim dane.
A pokud sw budeme bavit o ojetinach, ktere vetsina cechu kupuje, tak dnes na trhu neni zadna rozumna elektro varianta a v roce 2035 se budou tak akorat nakupovat letosni novinky... A ty budou v roce 2035 mit baterky v haji a cenove budou mimo....
Osobne cekam ze tohle skonci konstatovanim, ze osobni mobilita holt neni pro kazdeho a ze musi stacit par sdilenych elektroaut a zbytek sup do mhd.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ten fiat jsem koupil pet let starý za 230 tisíc bez dph takže zhruba cena průměrné ojetiny. Za ty dva roky ale vysel daleko levněji po zapocitani všech nakladu než jakékoliv auto co jsem měl předtím. Měl jsem i auta za cca 80 tisíc, 170 tisíc. Když ujedu 30 tisíc km za rok a na kilometru ušetřím třeba 2kc tak je to 60 000 Kč každý rok, plus nějaký ten servis dalších cca deset tisíc , takže zhruba 70 tisíc ročně úspora. I kdybych to auto za 4 roky dal do šrotu tak jsem na tom stejně jako kdybych benzinovy ekvivalent dostal zadarmo. Teď je 7 let staré a pořád se da ujet ve meste 140-150 když se člověk snaží a je správná teplota. (Udavany dojezd je 120km) baterie neodejde zničehonic nic, ale spíš se jí postupně snižuje dojezd takže pár let ještě určitě vydrži. Nabijeni mimo není vždy idealni a ne každý muze nabijet doma, nicméně mame 13 let, to je dlouhá doba a v roce 2035 bude situace s nabíjením úplně jiná. Teď jak mám jedno benzínové a jedno elektrické auto tak s tím benzínovým v podstatě nejezdím. Cesty kdy za den musím ujet víc než 100km skoro nemám. Napr potřebuji jet do centra Prahy na dvě hodiny, kdybych vzal benzínové auto tak je to 120kc v benzínu tam a zpět a cca 60-120kc za parkování. S elektro me to místo cca 200kc vyjde na 30kc (mene nez mhd) v elektrine a neplatim parkovani, nehlede na to ze muzu parkovat kde chci. Když chci jet na delší cestu např do Itálie tak je to jak jsem psal předtím mnohem levnější letět… paradoxně jsou to náklady u spalovacího auta kvůli kterým vždycky sednu radši do elektro fiatu a nebo do letadla 😄
1 odpověď