Z Kristiansandu do Trondheimu se v žádném případě nejezdí po pobřežní dálnici E39 přes Stavanger. Jezdí se po E6 přes Oslo a trvá to cca 12 hod čisté jízdy (pokud se pamatuju, tak bez jediného trajektu). Autor by při opisování článků mohl alespoň zamyslet a podívat se do mapy - když už v Norsku evidentně nikdy nebyl.
Jaká je hodnota tohoto rádoby odborného paskvilu je možno posoudit již z popisku u první fotografie. Pokud autor neví, že mayské pyramidy (ani další stavby v posvátných okrscích) NIKDY nebyly hrobky, tak nemá moc smysl se vážně věnovat dalšímu textu.
P.S. Text jsem přetrpěl celý a jediné pozitivum je v alespoň částečně správném osvětlení mayského kalendáře jako tří (u některých autorů až sedmi) vzájemně se proplétajících časových os.
V článku bylo zmíněna "kauza" počtu záchranných člunů. Možná by nebylo od věci zmínit, že tisíckrát opakované klišé o nenasytných a nafoukaných kapitalistech, kteří záměrně zakázali více záchranných člunů je bulvární výmysl, který se objevil až po katastrofě.
Počet záchranných člunů (a míst v nich) zcela odpovídal dobovým předpisům. I v té době už fungovaly závazné bezpečnostní předpisy. Že počet míst ve člunech neodpovídal počtu přepravovaných osob je jiná kapitola.
Ostatně katastrofa Titanicu pomohla ke změně mnoha předpisů. Tak už to na světě chodí. Nejdřív musí dojít k průseru a teprve pak se úřednický šiml rozhýbe....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Autor zřejmě bude mladší a je vidět, že přesný význam některých výroků mu poněkud uniká.
Jen dvě poznámky:
1/ krosna není definována velikostí, ale tím, že se jedná o pevnou konstrukci na záda pro nošení nákladu. Krosny byly původně dřevěné konstrukce na záda sloužící například pro nošení dříví (žádný textilní "vak" na nich nebyl). Teprve pak přešlo označení na batohy s pevnou (většinou kovovou) konstrukcí.
2/ Aby byla restaurace označena za pajzl musí být špinavá, zakouřená a s pochybnou obsluhou. Že je malá a levná jsou jen další znaky, které takový podnik měl.