To tam přece zmiňuji, že počet záchranných člunů byl dle zákonných regulí, dokonce jich tam bylo o pár navíc, než muselo. Stejně tak zmiňuji, že uvedené nařízení bylo značně zastaralé, protože lodě rostly rychleji a rychleji a přepravovaly daleko víc cestujících. A žádné klišé o nějakých nafoukaných kapitalistech, kteří by zakazovali víc člunů ve svém článku vůbec neuvádím. Je tam k tomu jen jedna věta z filmu, která je fikcí.
Paní Sylvie, přečtěte si prosím znovu co a jak jsem napsal. Reagujete jako kdybych kritizoval váš článek či dokonce vás osobně. Naopak jsem rád, že takovéto články jsou psány.
Vždyť právě váš článek bourá zažitá klišé kolem Titaniku.
V článku bylo zmíněna "kauza" počtu záchranných člunů. Možná by nebylo od věci zmínit, že tisíckrát opakované klišé o nenasytných a nafoukaných kapitalistech, kteří záměrně zakázali více záchranných člunů je bulvární výmysl, který se objevil až po katastrofě.
Počet záchranných člunů (a míst v nich) zcela odpovídal dobovým předpisům. I v té době už fungovaly závazné bezpečnostní předpisy. Že počet míst ve člunech neodpovídal počtu přepravovaných osob je jiná kapitola.
Ostatně katastrofa Titanicu pomohla ke změně mnoha předpisů. Tak už to na světě chodí. Nejdřív musí dojít k průseru a teprve pak se úřednický šiml rozhýbe....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
"...percekcionista,... provedl inspekci... byl spokojen."
Přitom již před vyplutím z Belfastu vznikl v podpalubí požár. V jednom uhelném skladu se samovznítilo uhlí. Loď přesto vyplula a vyčleněných 12 mužů z posádky se snažilo uhlí z šachty vyvozit a požár zadusit během cesty. To se jim nepodařilo a požár se vymkl kontrole. Žárem oslabené ocelové pláty trupu byly pravděpodobně příčinou, která vedla po nešťastné boční srážce s ledovcem k potopení.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Máte nejspíš pravdu. Toto bylo též uvedeno ve vyšetřovací zprávě. Nicméně by bylo dobré poznamenat, že požáry uhelných bunkrů (samovznícení a následné doutnání) nebyly na velkých lodích vyjímečné a nepovažovalo se to za důvod ke zrušení plavby..