kdybyste se o tématiku více zajímal, věděl byste, že baterie vydrží klidně 30 let. Jenom bude postupně klesat dojezd.
A dojezd začne klesat právě po těch Vašich 10ti letech.
Momentálně je na trhu mnoho 10-ti letých EV, které mají SOH baterie přes 90%.
Pane, četl jste tu studii? Je tam napsáno 15 let a 10 000km ročně. Což znamená, že za ten rok pojedete max. 1-2 přes republiku tam a zpět, to je hned 2000km + občas popojížděčka po městě. Zbytek času bude auto stát v horku nebo mrazu na sídlišti (pokud teda nemáte garáž).
Pokud bych jen toto pominul, že se baterie nevyužívá a působí na ni horko a mráz, tak nejvíc optimistický scénář bude -1% ročně, což je v tomto případě 150000km za 10 let utopie.
Ve studii není zohledněna výměna náhradních dílů za onen cyklus, takže bohužel je ta studie jen polovičatá a za mě nic neříkající..
Bohužel, když už se někdo s něčím takovým piplá a neuvede tak zásadní věc, tak je zbytečné číst tu studii dál.
Do 150k u toho benzínu a nafty za těch 15 let měním olej + maximálně u 150k vyměním brzdy a rozvodový řemen (dosti jednoduché komponenty), ale u elektromobilu/hybridu za těch 15 let minimálně 1x nebo 2x vyměním i celou baterii. Jelikož baterie má životnost maximálně 10 let.
No, jediný kdo si z té návštevnosti očividně něco vzal byl Souček (který se k tomu staví trochu jako naši zlatí hokejisti s pokorou, ostatní by si z něj možná mohli vzít příklad), jinak je zvláštní u ostatních se cítit ublíženě, když naše repre hraje posledních 10 let tak jak hraje.
Očividně si hráči navíc myslí, že podávají skvělé výkony, když hrajou s ukrajinou na rozdíl jedné branky.
Kapitalismus je o zájmu vlastníka a o růstu ekonomiky. Není to o hlasování, co může a nemůže být.
A když bude ekonomika České republiky růst, tak se budete mít jak? Tipl bych si, že lépe.
Ano, vlastník z toho zcela jistě bude profitovat. Nevím kdo by do něčeho investoval tak velké peníze, aby to pak dotoval.
Vzdyt ta fabrika muze byt o kousek vedle.
A jiste "na zelene louce" se stavi lepe a levneji.
To ano, nechal jste si postavit dům? Bylo to na zelené louce nebo jste předtím komplet zboural předchozí nemovitost a nechal odvézt a zrecyklovat předchozí (nemyslím tím to zavézt do nejbližšího lesa)?
Pokud jste boural a dělal vše tak jak se dělat má, tak jistě víte, že to přináší řadu nákladů a je to velmi časově náročné. Bydlel by jste v domě za 5mil nebo za 5 mil + 1mil za sanaci + bourání? Raději bych si pak koupil pozemek vedle v Polsku a postavil to o kus dál, ušetřil a navíc v tomto případě ztratil důvěru v Českou republiku a vždy své projekty už plánoval rovnou do Polska.
A jste si třeba jistý, že není tamní zemina něčím kontaminovaná z předešlého provozu? Máte na to studii a mohl bych se na ni podívat? Přesně takhle bych totiž reagoval, kdybych v téhle situaci byl.
Bohužel už okolo 10 let ne. Nemohl jsem si totiž vybrat z těch všech z té době "prosperujících firem" v krátké dojezdové vzdálenosti. Ale vyrostl jsem tam a byl bych rád, aby měli ti mladší co po škole vybírají kam půjdou opravdu na výběr.
Mohl bych se zeptat v jakém odvětví pracujete, případně zda-li pracujete?
Lidé s komunistickým myšlením nic nepovolí.
To není o režimu, věřím, že by jste se divil jak rychle by tam ta fabrika stála třeba před takovými 30-40 lety.
Je to o tom, že dnes je demokracie a je nutné se všech zeptat i těch co na to nejvíc nadávají a kterým by to nejvíc přineslo. Ale oni mají strach ze změny. Dříve je třeba již mnohokrát obelhali, tak mají problém teď věřit, že je to v jejich zájmu.
Jsou tam vysypky, stare prumyslove objekty.
Tak proc nicit dalsi pudu.
Nevím co přesně myslíte, ale co třeba aby to bylo logisticky dostupné a zároveň se tam mohlo začít co nejdříve stavět? Pak další kritérium je vlastník půdy, někdy s tím samotný vlastník nechce hnout ikdyž by se takový areál dal skvěle využít. Ale jak jsem psal, nevím které výsypky myslíte. Ono taky sanovat starý areál není práce na měsíc, je to také běh na dlouhou trať…
Navíc tato půda, kde Gigafactory chtějí stavět byla nejspíš již dlouhé roky držena pro účel průmyslového rozvoje tohoto kraje.
Myslím, že by to byl významný krok k zaměstnanosti a třeba zajímavý zaměstnavatel, co by zcela jistě zvedl průměrný plat na Ostravsku/Karvinsku, tím že bude potřebovat zaměstnance.
Taková Karviná má nezaměstnanost okolo 10%.. (autem je to z Karviné do Lutyně něco pres 10 minut)
Gigafactory nabídne tisíce míst pro lidi a šanci trochu víc pozvednout tohle místo, lidi by si to měli rozmyslet a přestat být xenofobní k novým technologiím. Jinak pak můžou jen brečet že maj menší platy než třeba v Plzeňském, Jihomoravském, Olomluckém a to vůbec nezmiňuju Pražáky a Středočeský kraj…
Vždyť se pracovní místa pořád ztrácejí, např ŽDB (úbytek tisíců od 89 roku), pak Elektrárna dětmarovice (ikdyž jsou to od 89 jen stovky) nebo třeba ta naše slavná Liberty (cca mínus tisíc lidí ročně a teď po změně vlastníka a restrukturalizaci to bude možná ještě víc) a všechny ty zavřené doly…
Myslete lidi a povolte rozvinout ten kraj sakra!
S tím "umožnit firmám snáze se zbavovat nevýkonných či nadbytečných zaměstnanců" bych asi byl opatrný... Pokud někdo někdy zažil to, že pracoval 10 let na špičkové úrovni a po změně vedení ztratil motivaci pro práci a oni vás pak odhodí jako kus hadru. Tak vám to dost podstatně zadělá na psychické problémy, bez ohledu na to, že třeba nedostanete ani ty 3 platy. Pak to pro člověka může být další rána "že je zbytečný a už jej není potřeba". A řekl bych, že těch případů je dnes víc. Ono, totiž dnes existuje něco jako "vytýkací dopis" čím se to dá úplně v pohodě nahradit. Vlastně se snaží vymyslet něco co už dávno existuje..
Ale jinak text a obsah zajímavý, jsem zvědav na jeho převedení do praxe! Obzvláště s tím zkrácením doby pro stavební řízení.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Můj servisák mi při každé výměně oleje mění i jakési filtry, ale já věděl, že je to blbost a přestal jsem kvůli tomu k němu jezdit. Taky jsem ho poslal kam slunce nesvítí, když mi tvrdil, že je potřeba jednou za čas vyměnit jakési kapaliny. Na mě si ale nepřijde, já vím, že brzdová i chladící kapalina se v autě jaktěživ nemění.
A díky vám mám teď potvrzení, že je tomu opravdu tak.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Děkuji za chytrý komentář, ano i u elektromobilu je třeba brzdová kapalina nebo chladivo do klimatizace a samozřejmě filtry. Ale pozor, třeba i elektromobil má převodovku (ikdyž jednostupňovou), kam patří taky olej :)