jojo, je nám třeba více kleptokratů a magorů s hypertrofovaným egem- to se člověk rázem cítí tak nějak bezpečněji (a navíc jak známo, "něco dělaj pro lidi").
Jsem ještě schopen pochopit, že existují lidi kterým dodnes imponují Zeman s Klausem, jakkoliv nejspíše čistě jenom proto, že perzonifikují "staré zlaté zlaté časy" (a jsem si celkem jist, že paradoxně v oné době oběma pánům nemohli přijít na jméno). Nevěřil bych ale, že se najde jedinec, který bude s nostalgii vzpomínat na Ratha.
Knížka byla jedna z mých nejoblíbenějších verneovek (dokonce ve dvou svazcích) a četla se daleko líp než "Starý" Hrabě Monte Christo (který byl zejména v druhé dílu dosti nesnesitelně rozvláčný). Osobně si myslím, že díky košatému ději a propracované zápletce patří k vrcholným autorovým počinům - nemá ona (z dnešního pohledu) hluchá místa, která se Verneovi občas do jeho knížek dostávala (děj řady jeho románů spočívá pouze v tom, že hlavní hrdina někam jede a něco po cestě vidí či zažívá). Díky tomu, že znovu vyšla někdy začátkem 80. let, měl jsem ji dokonce i doma (což rozhodně nebylo pravidlem- k podobné literatuře se člověk dostal obvykle jen v Místní lidové knihovně). Co se týče seriálu, tak jsme na něj doma samozřejmě koukali tehdy s nadšením- jako na většinu z toho mála západní produkce, která se k nám tak maximálně 1x za týden dostala. Proto tedy netuším, jestli by to dneska ještě bylo koukatelné, jinak než jenom z nostalgie.
já tedy nevím, ty kabelové chráničky vypadají jako špinavé a zaprášené- tudíž je tam už někdo (nějaký ignorant) instaloval už někdy v minulosti. Spíše si tedy těch fresek doteď prostě nikdo nevšímal (resp. nevěděl o nich kustod té vily, než že by je někdo překvapivě objevil. Také pevně doufám, že na zeď se skutečně překvapivým objevem renesančních fresek by nikdo nemontoval ve stejné době elektrické kabely.
Taková přeprava byla samozřejmě legální. I v 80. letech to bylo legální. Akorát neznáte dopravní předpisy v té době platné. Počet osob byl asi překročen, ale v té době to bylo běžné i v autobusech.
Vyhláška 80/1966 § 32
Hromadná přeprava osob na ložné ploše nákladního automobilu
(1) Přepravovat na ložné ploše nákladního automobilu více než šest osob je dovoleno, jen je-li to nezbytně nutné k splnění hospodářských úkolů a nelze-li užít vozidla určeného k přepravě osob, a to na povolení okresního národního výboru; povolení musí mít řidič u sebe. Okresní národní výbor může povolení vydat pro jednotlivou přepravu nebo na určitou dobu, nejdéle však na dobu šesti měsíců. K přepravě se smí užít jen nákladního automobilu, jehož technickou způsobilost přezkoušel okresní dopravní inspektorát Veřejné bezpečnosti a od přezkoušení neuplynulo více než šest měsíců.
+ musí být vybaven plachtou a lavičkami (bylo to v testech na řidičák, proto si to náhodou pamatuju- dala se podle toho poznat správná odpověď). A přesně tohle tam pochopitelně nebylo-byl to tentýž valník co se v něm vozili z pole ty brambory nebo chmel, kam nás naložili prakticky celou třídu nebo kruh.
.. ať už ti ukrajinští vojáci budou fyzicky kdekoliv, bylo by dobré je mít (i mentálním rozpoložením) na svojí straně a nenechávat je jako dobře vycvičený kanonefutr pro putlerovo tažení s cílem obnovení slávy éseseser. Rusy pro tenhle úkol už k dispozici mít nebude, protože budou dílem vybití a ten zbytek asi nebude příliš schopen/ochoten k nějakému operačnímu nasazení.
v Neapolském zálivu žila v době výbuchu mnoho set let stará řecká komunita (Neapolis byla založená už někdy v 6 století př.n.l.), která ale zároveň zahrnovala od Alexandrových tažení celé východní Středomoří. Než dostavěli přístav v Ostii, většina mezinárodního obchodu Římské říše byla realizována přes Neapol. Tudíž přítomnost zrovna téhle DNA mi přijde přinejmenším nepřekvapivá
marně přemýšlím, jak by měl "správně" zareagovat topič. On snad byl na parní lokomotivě zodpovědný za brzdění? Nebo mu přišili, že málo házel lopatou a vlak měl kvůli tomu zpoždění? Nejspíše to ale bylo tak, že někoho odsoudit bylo třeba a topič měl špatný kádrový profil.
Jinak za téhle situace by to nedopadlo jinak ani dneska, kdy má vlak automatickou nouzovou brzdu. A vina je bohužel takřka stoprocentně na straně obsluhy závor (pokud tedy nemluvíme o faktu, že vozit lidi na valníku bylo už i v 60. letech nejspíše nelegální, nemluvě o 80. letech, kdy takto vozili na pole mě)
pokud se někdo pustí do psaní článku o historii, měl alespoň basálně chápat (samozřejmě, pokud je to známo), proč k daným událostem vlastně došlo a v jakém pořadí (tohle platí už od Thukydída). Samozřejmě posunout datum úmrtí krále Václava o rok může vypadat jako zbytečný detail k zapamatování (a já bych ho taky z hlavy na první dobrou nedal), ale na druhé straně, v tomto kontextu to znamená, že autor naprosto nechápe, proč se ten Zikmund s tou cestou do Prahy vlastně vůbec obtěžoval ( a kupodivu, nebylo to kvůli tomu, že si dal spicha s bratrem Žižkou na Vítkově). Bohužel to pak ale naprosto degraduje veškerou další (třeba správnou) informaci, kterou v sobě ten text může mít.
.. tak přece jenom je to Atlantik, žeáno- těžko tudíž čekat, že tam zažijete atmosféru středomořského ostrova. A to věčné jaro je taky poněkud široký pojem- osobně si pod tím pojmem představuju, že je někde hodně zeleno= musí tam tudíž asi dost pršet (alespoň z návětrné strany). Rovněž voda v oněch slavných kanálech, taky musí někde padat z nebe (jinak by je tam nestavěli). Vidíte, jak je důležité ve škole dávat pozor při zeměpisu.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Vrcholní slepci? Božemuj, pokud to nemá být vtip (zdravím Terezu Povolnou, která se na podobné překlady specializuje), tak je to na úrovni "sausage of lovers" (párek milenců) či "your eyes september" (tvé oči září). Nemohl by Seznam vrazit pár kaček do editora/šefredaktora, který by tyhle kraviny korigoval (není to první případ něčeho naprosto do očí bijícího? Ono to fakt degraduje jinak vynikající práci
1 odpověď