Milí rodičové, a kolik Kč dáte babičce a dědečkovi na týden za jedno dítě ? Budou ho živit, brát na výlety, kupovat zmrzliny, prát na něj, žehlit ( možná) , večer ho denně vykoupat minimálně ve vlažné vodě ( neboť téměř nic se tak rychle a spokojeně nezačuní, jako dítě , když může 😂), budou platit vodné a stočné za wc ... Ono to není jen tak. My když můžeme, pohlídáme rádi, ale mladí nám automaticky a bez ptaní přispívají. Kolik takových mladých je, kteří si to, že nic není zadarmo , uvědomí ?
Máte při příjezdu dětí přesně odečtenou vodu a elektroměr? Po odjedu následně předkládáte účtenky za útratu nebo jedete paušál? Jak řešíte případné škody způsobené na majetku? Vybíráte vratnou kauci? K Vám se musí vnoučata těšit.
Pravda! Sice jsem ve škole měl l základ normální matematiky, ne tu blbost Hejného, ale cizí jazyk musí dát nakonec každý sám. Před 89 jsem zvládnul pochopitelně jak povinnou ruštinu či kdo nebyl lempl i němčinu. Nakonec jsem se zajímal a zdokonalil Francouzštinu, pak jsem si udělal čas i na angličtinu. Dodnes tyto jazyky běžné používám
Proč je Hejného metoda blbost? Touto otázkou nechci rypat, ale opravdu mě to zajímá.
Jako dítě z učitelské rodiny mám poměrně přesnou a reálnou představu o tom, jak se učilo před 30ti lety a jak se učí dnes. A ne, pane autore, fakt to není stejné a pokaždé, když si tohle od nějakého rozumbrady z davu přečtu, říkám si, jaké má štěstí, že to mě a většině mých kolegů neřekl do očí. Ono to totiž dnes není stejné ani jako před 20ti lety. Ani před 10ti. A dokonce ani před pěti (to mimochodem začínal covid, takže éra úplně největších změn ve školství ever).
A jestli tomu nevěříte, tak zvedněte zadek a běžte se do těch škol podívat. Do základních škol, abych byla přesná, protože s hodně přivřenýma očima možná můžete najít učitele středních a hlavně profesory na VŠ, kteří přednášejí pořád stejně, ale to byste to musel taky ve svém článku uvést, protože jinak hodnotíte školství jako celek (což ostatně jasně hovoří o tom, že se v tématu moc nevyznáte, protože to je stejné jako hodnotit najednou restaurace a velkovýrobce knedlíků). A musí to vidět každý, kdo si srovná třeba už jen prostou nabídku vyučovaných předmětů teď a před třiceti lety. To je nebe a dudy. A to vůbec nemluvím o osnovách, pomůckách, učebnicích, technologiích a hlavně výukových postupech a přístupech (o skladbě žáků nemluvě aneb hurá inkluze).
"Stejně jako před třiceti lety" (s hódně velkou rezervou) učí na základních školách možná tak procento těch nejzkostnatělejších a nejstarších učitelů a to opravdu není reprezentativní vzorek.
Bohužel změna jde opačným směrem. Nejprogresivnější je 1. stupeň (Hejný, Emil...úžasné věci), ale čím se dostáváme dále, tím víc změna a inovace zaniká. Až skončíme na VŠ, kde se budoucí učitelé drtí odborné předměty nebo pedagogicky psychologický základ, který naprosto neodpovídá realitě. Odborné didaktiky ukazující nové trendy nenajdete.
Základní a gymnaziální školství má obecně velmi nízkou kvalitu a efektivitu vzdělávání. Odhadoval bych to tak maximálně kolem 15 procent. Bez odborných a vysokých škol by takto studenti byli jen velmi těžko použitelní v pracovním procesu. Tito lidé pracují většinou ve fabrikách jako neodborné síly za minimální platy. Práce je to samozřejmě také velmi důležitá, nicméně nejsou tam víceméně potřeba odborné dovednosti a kompetence. Situace se mění až u odborných a částečně i vysokých škol spolu s konzervatořemi. Tam vzniká teprve ona odbornost a kompetence, které jsou potřeba na vyšších pozicích. Tam je efektivita vzdělávacího procesu podle mě tak někde kolem 60 procent. Začíná se tam v podstatě od nuly, protože znalosti ze ZŠ a gymnázií jsou velmi slabé a v podstatě nepoužitelné. Ne každý je schopen tímto procesem projít a celý ho absolvovat. To že chybí peníze je jen důsledkem této špatné kvality a nízké efektivity v našem školství. Lepší to už rozhodně nebude, to bysme všichni skončili rychle v dluhové spirále a to už navždy a nenávratně.😧😭
Vaše statistická metoda je úžasná.
Jsem z Moravskoslezské kraje a když se člověk podívá kolik lidí po maturitě utíká pryč, tak je jasné, že něco není v pořádku. Pokud v Brně zůstává dále studoval přes 80 % mladých lidí, tak v Ostravě je tomu naopak. Sám jsem se do kraje vrátil, hory jsou krásné, města se pomalu zlepšují (aspoň některá) a dá se tu žít moc hezky. Bohužel autor má v mnoha věcech pravdu a můžou mu tady lidi nadávat a chtít ho zmlátit...ale výsledek bude, že své děti a vnoučata budou jezdit navštěvovat do Olomouce, Brna a Prahy.
To máte z toho, že chcete podvádět!!!!
Máte jít k volbám jako chlapy samy za sebe, a ne se jeden schovávat za druhého.
Když sem byl kluk, bylo nefér rozbít hubu někomu v přesile, a i po pár fackách, se šlo hrát fotbal jako by se nic nestalo.
Dobře vám tak.
Hau. Domluvil jsem
Když jsem byl ještě kluk, tak muži byli mužštější, ženy ženštější, pivo pivovatější, facky fackatější, fotbal fotbalovější. Všechny bylo lepší a hlavně SELSKÝ ROZUM 😄 😄 😄.
Do politiky jsou zatahovány i děti ZŠ
Včera nám vnučka četla referát-8má třída, dostala za úkol téma VP Pirátů v oblasti školstvi. Jen opsala VP. Ptala se nás koho budeme volit, když ji druhá babička řekla že ANO , tak se na ni rozkřikla, že to nemyslí vážně a ty ať nevolí. Tak jsem ji usměrnila, že si tu demokracii vykládají nějak divně, nemůže nikoho nutit, aby volil podle ní. S dědou jsme ji rovnou řekli, že Piráty v žádném případě volit nebudeme. Nafoukla se na nás. Udělat to moje dítě, tak ji proplesknu tu drzou pusinku. Čeho jsme se to dožili. 🤔Vidíš to?
Čistá pravda. Na mou duši, na psí uši 😄 😄
11
Sledujících
0
Sleduje
11
Sledujících
0
Sleduje
Njn, zase filozofická fakulta ! Co od takových čekáte...??
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Njn, zase Nohejl! Co od takových čekáte...??
1 odpověď