Elektro auto si múže koupit jen vymaštěný magor, co na nějakou tu korunu navíc nehledí a ekonomika provozu ho nezajímá. Mám svoji OctaviiI z roku 1999 s dlouhodobou spotřebou 4,3 l/100 km, tak že nádrž po okraj je 60 litrů = bezpečný dojezd 1350 km. To je ekonomika
Ekonomika provozu je jasná, např s Teslou model 3 budete mít dlouhodobou spotřebu ekvivalentní jako 2,4l/100 km. Avšak nemusíte s tím jezdit každých 15 tisíc na výměnu oleje, případně na výměnu destiček.
Za čt bych dal i 500Kč ! Chápu, že dozolé stačí Prima CNN- hlásná trouba 5.kolony, případně různé FB profily dezolátů, co streamujou svý "pravdy" z auta.
Pokud sledujete TV, tak pro vás 500 kč je možná OK. Ale nevim, proč bych měl platit za něco co nesleduju, vyjímečně něco vidím, ale ČT to rozhodně není. A dezolátíček rozhodně nejsem.
Přijímací zkouška z matematiky je ostuda Cermatu i ministerstva školství. Chápu, že je třeba mít těžší testy, protože když všichni udělají velmi dobře, není z čeho vybírat. Ale když jedničkarky brečí před školou a děti si to vše řeknou, že nikdo nevěděl, připadá mi, že jde o něco divného. Srazit sebevědomí? O to jde ministrovi? Ty děti dřou celou základu a pak dostanou do testu to , co jim nikdo nikdy neřekl. Na co jsou zkoušky nanečisto? Divadlo .
Je to hanba .
Ničíte české děti. Tímto stylem nebudou lékaři ani učitelé.
Dneska jsme byly se synem na přijímačkách a zas takový drama to nebylo, jaké z toho děláte. Těžké to bylo, ale pohoda, nemůžou být testy lehké, aby všichni napsaly na 50 bodů, to by ztratilo smysl.
Politici by měli především začít plnit svou funkci, diskutovat o míru a né strašit válkou a nesmyslně zbrojit. Válka je v dnešní době totální nesmysl, akorát umírá spoustu nevinných lidí. Hodnoty dnešních lidí jsou úplně jiné, dnes si člověk brání jen sám sebe a svojí rodinu, nemá vztah ke státu, může žít kdekoli na světě. Buduj vlast - posílíš mír, tak to už tady jednou bylo a vlastenectví, to dnešní mladí neznají. Evropa se ohání zelenou politikou, ale co by taková válka znamenala pro životní prostředí, na to člověk nechce ani pomyslet.Takže, kdo chce válčit, ať jde válčit do ringu a obyčejný lidi nechají žít v klidu.
Ono se sice řekne, že válka je nesmysl, ale jak vidíme nedaleko od nás, tak ne všem je to tak úplně jasné, například Putinovi. A u nás můžeme být mírumilovní jak chceme, ale jsou holt prezidenti, vůdci a jiná individua, kteří to vidí jinak a co jako budem dělat, pokud nás případně podobný dement, jako Putin napadne?
15litru tekutin za den znamená selhání ledvin a okamžitá smrt takze Super.CZ nepište nesmysly
Na papíře to tak možná funguje, realita je jiná, znám týpka co u nás v hospodě chlastal prakticky denně 20+ piv, spíše běžně 25, ale nebyla nijaká vyjímka, že vypil i 30 piv a váhově dosahoval někde k 80 kg a kupodivu neumřel, tak jak by měl.
To asi taky muselo lézt trochu do peněz né..? Tolik piv každý den?? To asi byli buď v práci nebo v hospodě.😀
Také znám jednoho takovýho, co chodil k nám do hospody a pod 20 piv nešel nikdy, většinou ale spíše 25 kousků denně a ano, buď byl v práci, nebo hned po práci u nás v hospodě a nalejval se s dalšíma kumpánama, kteří si svejch 10-15 kousků taky dali.
Tyhle auta nedávají moc smysl. Kdyby raději vyráběli menší vozy pro běžné uživatele s cenou kolem 500 tis., dojed by stačil klidně i 150 km. Kdo potřebuje jezdit každý den do Chorvatska, Alp, nebo točit Prahu-Ostravu?
Běžným lidem se stačí dostat každý den do práce, na nákupy, do kina či kamkoli jinde v perimetru max. 70 km od baráku. To je 90% možná i 95% všech našich cest. K tomu naše starší ZOE s kapacitou baterie 41 kWh bohatě stačí. Menší kapacitu baterie vynahradit výbavou, která je užitečná /výhřev, couvací kameru, adaptivní tempomat aj, moderní vychytávky/ Ale hlavně smysluplnou palubní nabíječku a rozsáhlou veřejnou síť dobíjecích stanic pro lidi ze sídliště.
Druhé největší město v našem okrese nemá doposud ani jednu veřejnou nabíjecí stanici!!! Celkově je situace v našem okrese velmi žalostná. A takhle je to všude. Nabíjecí stanice se staví jen ve velkoměstech a u dálnic.
Klidně malé stojánky jako je to u OC v Olomouci CITY na Pražské. Dva stojánky, svůj kabel, ale je jich tam v řadě tuším že až pro 6-8 aut. Nikdo z běžných lidí nepotřebuje nabíjet 170 kw. Stačí mu auto připojit na 30-40 minut a má zase na 50 km dobito. Tohle dává větší smysl, než ty předražené koráby pro cca. 1000 lidí. Kolik se asi těch ID.7 v ČR za rok prodá?
U nás v Krumlově (13000 obyvatel) jsou u Tesca 4 místa, vedle u penny taky 4 a kousek od toho u terna další 2 mista na nabijeni, cca na ploše do 200 metrů od sebe a tuším že to jsou 55 kw dobiječky, takže za dobu nákupu se v pohodě dobije 100 km+. Spíše se obávám, že tu díru s malými a levnými vozy zaplácne Čína, kde těch výrobců je spousty, případně Tesla, která jde s cenou dolů a pokud udělá nějaký menší model s nižší cenou, tak tyto klasické automobilky si tyhle auta za tyto ceny můžou strčit někam a budou akorát fňukat.
Chtěl bych tu v nejbližší době číst článek o elektrické dodávce pro malé živnostníky, která dojede 600km, umí i chladit nákladový prostor a stojí okolo 600 t. Pak budu jásat. Toto je stále jen pro snoby a pracháče, jako celý tento navoněný svět. My u nás v pralese (tedy na venkově) říkáme navoněný ho..no.
A kolik stojí nová dodávka jakéhokoliv evropského výrobce se spalovacím motorem? Že by jste všichni chtěli elektro za 600k.
Když tedy od roku 2035 nebudeme smět kupovat nové spalováky, tak kdy už konečně nám automobilky nabídnou elektromobil pro masy za odpovídající cenu ??? Tahle čínská nádhera, i když za údajně dobrou cenu určitě není pro masy!!! Je to sice převybavená nádhera, ale stačí v algoritmu řídící
jednotky jedna nepovedená 0, nebo 1 a mám vůz jedině tak na okrasu. A to bohužel dnes platí i pro ty spalováky. V servisech pak na to čučí jak na svatý obrázek a čekají na vyškolené mechaniky přímo z výrobního závodu, aby s tím něco udělali. Místo automobilů pro přepravu z místa na místo, máme pojízdná a poruchová mediální centra, pro něž přeprava cestujících je vlastně dnes již skoro podružná funkce.
Noo, od klasických evropskych automobilek to bude jen těžko, tam jsou ceny úplný nesmysl. Čína, kde je mimochodem cca 100 automobilek, které vyrábějí elektroauta, tak mají už nyní mraky aut v relaci 500-800 tisíc. Takže lze do 5. let očekávat, že jich tu bude vážně hodně. Evropské automobilky ještě nepochopily a neberou Čínu moc vážně, i když se s cenovou bitvou již setkali, jelikož v Evropě prodávaný elektromobil od VW je mnohem dražší, než za kolik ho prodávají v Číně, i když je to stejné auto, jelikož za ty evropské ceny by to tam nikdo nekoupil.
A jak to jde dohromady s tou snahu našeho protekrora německa, kdy její vládní strana zelených chce zastavit navždy stavby rodinných domů ?
Lidi za paneláků - hm tam to většinou nenabiješ . Infrastrukturu na to nemáme a dlouho mít nebudeme, na rozdíl od Norska, která ji financuje z prodeje ropy a plynu
Dobíjecí infrastruktura má cca 2% vytížení a stále se rozrůstá, takže o nabíjení bych se nebál.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tady se potvrzuje, že ty plečky na elektřinu jsou k ničemu na dálnicích.. Možná tak dobré na ježdění kolem komína a do obchodu do 10 km 😀
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Konkrétně u tohoto auta je to samozřejmé, protože to je jeden z těch nejhorších, co si k nějakému testu mohli vybrat, bohužel. A díky tomu odsuzovat všechny EV je trošku na hlavu. Moderní EV jsou v pohodě a těch 400 v pohodě najedou i v zimě.
2 odpovědi