Jsem skeptická... Proč tak dlouho trvá změna spotřebního koše, proč stále trvat na tomto přežitém modelu?
Nebylo by snazší jít třeba cestou "zdravého talíře"? Každé jídlo vyvážený poměr živin.
No a bohužel, v našem státě pokud není něco přikázáno, nedělá se to, takže bych jídelnam přikázala ohřívat dietní stravu (tedy tu, která je na základě lékařské diagnózy, ne že si Pepíček vzpomene, že nejí čočku;-)).
Každý učitel, který si ho zasloužil, můj respekt vždy měl. Bylo a je jich hodně.
Bohužel, bylo a je i dost těch, kteří si ho prostě nezaslouží.
Těch, kterých se děti bojí, těch, kteří jdou "na sílu", těch, kteří by učit neměli.
Nezávidím jim někdy komunikaci s rodiči, ale i tohle je oboustranné.
Každá mince má dvě strany a není tomu jinak ani zde.
Co bych si přála je změna systému jejich vzdělávání, větší posun k pedagogice, komunikaci, psychologii kolektivu, a odklon od katalogickych informací v jednotlivých předmětech. Konec aprobací zeměpis/tělocvik apod. Učit by se mělo i na VŠ dle okruhů v RVP... Protože jsou hezké, ale nějak to tak nemá kdo učit.
Pak může teprve přijít masivní a tolik potřebná změna v přístupu k výuce ve školách. A to bych zase přála našim dětem..
No, tak aspoň dětem našich dětí..
Ono, jako vždy, má tohle dvě strany mince.
Někdy je to tak, že dítě nerespektuje pravidla a chová se jak fracek.
Učitel je profi a má znát metody jak ho srovnat.. (mají se to ehm učit na ped fakt ale spíš se to neučí a musí si na to přijít..coz je škoda)
A někdy i já chápu využití řevu..😉
Někdy je to bohužel ale tak, že chyba je ten učitel. A na děti řve třeba bezdůvodně. Neumí učit. Apod.
Vadí mi, že automaticky předpokládáme chybu v dětech a nevidíme ji v učitelích, stejně tak naopak, předpokládám že učitel to neumí a dítě je svaté..
No a někdy (vlastně často ) je pravda někde mezi;-)
Chtělo by to obecně méně se vztekat- na obou stranách !!!! - a více zapojit komunikaci, porozumění a respekt.
Dvakrát mám za sebou adaptaci dítěte ve školce, v obou případech šlo o zcela průměrné instituce. Zkušenosti z let 2010-2014.
Nikdy, opakuji nikdy, moje ani žádné dítě v daných školách nešly ihned na plnou dobu.
V obou případech byla adaptace stanovena tak, že první den s rodičem na hodinu,
druhý den bez rodiče do svačinky, a pokud šlo vše dobře, pak třetí a další dny po dobu 14 dní chodily děti vždy po obědě domů. Čas vždy závisel a dítěti, byly i takové co chodily po svačině domu třeba dva týdny...
Co se mně nelíbí na celém systému je ale to, že systém nepřímo nutí právě k velmi dlouhým pobytům děti (po adaptaci) ve školkách a rodiče k šílenému maratonu..
Ale to jsme u příliš dlouhé rodičovské, kdy je vždy lepší napojit dvě za sebou, tj.vede často ke ztrátě kvalifikace, neexistence státních školek od 2 let, a hlavně faktické nedostupnosti zkrácených úvazků.
A pak to celé působí jako - dítěti jsou tři a šup na 8 hod do školky a matka do práce 🙁
Svoboda podnikání je mj.o tom, že Rohlík si může vybírat jaké dodavatele chce.
A pokud nechce spolupracovat s pokrytcem, jeho věc.
Reklama, kterou k tomu zvolil, je opět čisté jeho věc.
Někoho naláká, jiného ne.
Opět jeho věc.
Žádný roubík svobodě nezasadil, naopak, zcela svobodně se rozhodl a stejně tak svobodně se rozhodují jeho zákazníci, zda jim to imponuje a nebo vadí.
Mluvíte mi z duše.
Doma mám dvě pubertální děti a sleduju, jak se mění před očima.
Jak dítě, které vstávalo v pohodě, má najednou problém, bez ohledu na čas, kdy jde spát.
Bohužel, brzdou jsou v tomto ohledu dospělí - učitele, někteří rodiče..
Vidět je to v diskuzi.
My jsme to taky měli, tak ať si to" haranti "užijí..
Co takhle jednou dát na studie a ne na dojmy.
Půlhodina by nikoho nezabila a těm mladým neskutečně pomohla!
Pokud chcete, vstávejte si třeba ve 3, ale udělejte jednou něco náctiletým k dobru.
A ne, kecy jak je nemáme opečovávat poslouchat nechci, páč o tom to fakt není.
Já svým dětem žádnou cestičku neumetam, ale tohle bych pro ně udělala, pokud bych mohla.
Školka je vzdělávací, nikoliv hlídací instituce.
Proto o přijetí nesmí nikdy rozhodovat zaměstnání rodičů.
Všechny děti mají mít stejné právo do školky chodit.
Podle tohoto přístupu by některé děti do školy nechodily nikdy a přitom se studie shodují na důležitosti předškolního vzdělávání v pozdějším úspěchu ve škole.
Nejde o žádné "zbavování se dětí".
Ano, některé děti do školy třeba nechtějí. Jiné ale ano. Nebylo by fajn, nechat volbu rodičům? Krom toho, stát má zajistit takové podmínky, aby byla MŠ dostupná všem.
U mých dětí byla třeba školka tou nejoblíbenější vzdělávací institucí. Škola zdaleka tak populární nebyla, a to ani v 1. třídě..
Podle principu, že starší dítě nemá na školku právo, dokud je mladší sourozenec doma, by můj starší do školky vůbec nemohl, protože mladší do ní šel až ve 3.5.. dříve ho nevzali.
Děkuji pěkně, nechci.
Jsem fakt ráda, že jsou již velcí a podobné nápady by se nás už netýkaly.
Pro rypaly dodám, že jsme pracovala celou "rodičovskou" u obou a byl fakt rozdíl mít doma oba a nebo jednoho. Byla jsme ale OSVČ a to není úplně přijímáno jako to "zaměstnání"...
Pro všechny chytraky v diskuzi.
1/ MŠ není hlídací agentura,.nýbrž součást vzdělávání. Dle zákonů přístupná všem bez rozdílu. Nepřípustna je diskriminace děti na základě toho, že mají mladšího sourozence doma.
2/Maminka obehala všechna doporučená vyšetření u specialistů a nikdo v té době (MŠ) neshledal problém. Učitelky se chovaly neprofesionálně a hovořily před cizími o vašem dítěti, nazvaly vás nespolupracujicim.
3/ zkuste si představit sami sebe v situaci,kdy máte dítě lišící se od standardu, který je vyžadován institucí.
Možná někdo z vás povolí a vezme dítě pryč.
Ale co když se tam dítěti líbí?
Jen proto, že nezapadá do tabulek, nehodí se učitelkam, ho ochudite o kolektiv dětí?
Zde byl zvolen kompromis, dítě chodilo jen dopoledne.vic nevíme.
Poslední rok MŠ je povinný, taky nemá chodit protože tabulky a učitelky??
P.s. problém jsme řešila až ve škole a jiného rázu (dítě nebyl problém). ale jedno jsme pochopila. České školství je na všech stupních takové, jací jsou lidé v něm.a kdyz narazíte na mentální chudáky, máte fakt problém.. zastání nemáte, problém nevyresite, útěk je jediné východisko.
A to je na tom to smutné.
Domácí úkoly jsou rušeny a omezovány (a věřte, že rozhodně ne všude) proto, že jejich existence v současné podobě podporuje rozdíly v přístupu ke vzdělávání u dětí z různých soc.vrstev.
Děti z méně podnětného prostředí bohužel nemají v úkolech žádnou podporu rodiny a jsou tak silně znevýhodněny.
Dalším důvodem je právě fakt, že ve škole se úkoly dělat nesmí a průměrné dítě 1-3.trida je do 16.00 v družině, úkoly skutečně kradou čas, kdy rodič může s dítětem jen být a dělat co chtějí oni.
A ne s jazykem na vestě úkoly.
Buď má být možnost úkoly na 1.stupni dělat v družinách pod dozorem a nebo zrušit.
Mluvím navíc z vlastní zkušenosti,kdy konkrétní dva učitele mých dětí na 1.stupni úkoly skutečně přeháněli. A ze mě jako zastánce úkolů udělali jejich odpůrce.
Nic se totiž nesmí přehánět;-)
Hlavní potíž našeho školství je, že jsme nepochopili, že máme děti vychovat pro jejich dobu. A ne pro dobu, kdy jsme byli mladí my.
Brzdou jsou učitelé, ale často i rodiče, někdy myslím, že hlavně rodiče. Bože, k čemu je dneska umět letopočty, když nechápete logiku událostí. A v té čj, pravopis ANO, ale větné členy, druhy vedlejších vět a poměry mezi hl.vetami? Nač ? Když neumí napsat souvislý text a nebo mu nerozumí.
Prošla jsem s jedním dítětem už 9 let průměrné ZŠ a hrůza. Učil se vše, co tu mnozí považují za důležité. Ale není. Nenaučil se to důležité... psát, přemýšlet, diskutovat.
Nyní na SŠ je nadšený přístupem učitelů, výběrem témat i aktivit. A tvrdě se učí to, co mohl dávno znát.
P.s. fandím všem ředitelům, kteří se snaží dělat školu pro 21.stoleti. Není to totiž vůbec snadné, protože se mezi rodiči najde příliš mnoho takových, co volají po tvrdých vědomostech. Protože my jsme se je přece učili taky. Tak to musí být správně.
Váženy pane Nováku, Vám přijde úplně v pohodě zničit chráněná území, např oblast Sedlec (natura 2000), jen proto, že tuhle trasu naplánoval už Hitler a dle hesla, co naplánoval, to se postaví, byla tato varianta schválena. A to navzdory tomu, že je drahá, ničí chráněná území, a vede přes oblasti zastavěné už déle, než např ony Dolní Chabry? Lidé v dotčených oblastech se právem brání. Vědí, že jakmile se kopne, nikdo a nic je neochrání.
Limity hluku a prašnosti se posouvají dle potřeb..
Protihlukové stěny se nestaví.
Spíš byste se měl ptát kdo na téhle variantě vydělá. Protože někdo ano.
Prodělá příroda a obyvatelé mnoha oblastí od Dejvic, Suchdola, Bohnic, Čimic, Chaber a v další trase pak dal.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Děkuji!!!!!!
Děkuji jménem svých dysgrafickych dětí, jejichž schéma učení navíc není vizuální= ze sešitu se nic nenaučí.
Proč nevést raději děti k tomu,aby zjistily svůj vzor učení a uměly ho aplikovat? Není to ve výsledku důležitější?
Ano, sešity si vedou, ale prostě písmo není a nikdy úpravné nebude.
Navíc jeden z nich je kinesteticky a druhý čistý audio styl učení.
Sešit je jen pro sešit, ne pro ně.
Kvůli podobným dětem, doufám ve více učitelů jako vy!
P.s. starší syn ty 4 z vedení sešitu skutečně dostal.. v 9.třídě. mladší chodí naštěstí do školy která ví, co je důležité.