Děkuji!!!!!!
Děkuji jménem svých dysgrafickych dětí, jejichž schéma učení navíc není vizuální= ze sešitu se nic nenaučí.
Proč nevést raději děti k tomu,aby zjistily svůj vzor učení a uměly ho aplikovat? Není to ve výsledku důležitější?
Ano, sešity si vedou, ale prostě písmo není a nikdy úpravné nebude.
Navíc jeden z nich je kinesteticky a druhý čistý audio styl učení.
Sešit je jen pro sešit, ne pro ně.
Kvůli podobným dětem, doufám ve více učitelů jako vy!
P.s. starší syn ty 4 z vedení sešitu skutečně dostal.. v 9.třídě. mladší chodí naštěstí do školy která ví, co je důležité.
Zase to stejné, učitelé mají osnovy pro devátou třídu. Těch se musí držet. Nejde v bloku, kdy máte mít např. českou literaturu po roce 1950 znovu vyučovat metrické systémy, protože se objevují v testech a žáci je už zapomněli. Pokud se chci věnovat přípravám, musí to být mimo výuku, třeba v rámci kroužku a ten mi musí naplnit určitý počet žáků.
Popsala jsem Vám příklad z praxe tak, jak se skutečně stal. Byla jsem jedním z rodičů na té schůzce.
Jiným byla výchovná poradkyně z jiné školy a víte co? Divila se stejně, jako já.
Osnovy dávno nejsou, jedná se o RVP a jak si škola nastaví priority a jeho naplnění v rámci ŠVP, je na ní.
Škola, kde mám své dítě nyní, myslí dopředu na to, že nějaké cermat jsou.
Nejen v čj a mat, kde zařazuje úlohy průběžně, ale i v jiných předmětech, kde aplikuje podobné zásady testování, a tím děti nenápadně připravuje.
Příprava na přijímačky má probíhat během celé školy, nejen v devítce a v hodinách navíc.
Tak se mj pozná dobrá škola.💚
Asi vás vaši žáci a rodiče naštvali, a chápu to, jen ta situace je prostě na obě strany, někdy zas učitele naštvou ty rodiče. To jsem chtěla sdělit.
A co zaniklo, já nejsem kritik cermatu ani úrovně úloh.
Já jen chci, aby škola garantovaná státem připravovala na zkoušky garantované státem v rámci školy
(Ne v 5+7 třídě, kde jde o výběr, ale v deváté sakra ano.)
Jo a poslední věc, třeba zeměpis kdyby se učil formou jakou jsou dělané olympiády z něj, byla by to bomba.
Je to styl cermat a dětem by to dalo mnohem, mnohem víc.
😉
Jak to vypadá v praxi. V září za devátou třídou přijdete s tím, že jim můžete věnovat navíc dvě hodiny týdně přípravou na přijímačky. Nikoho to nezajímá, nemají čas. V březnu začnou panikařit, že nemají žádnou přípravu a co v těch testech bude. Velmi se diví, proč testy neprocvičujete při vyučování. Pak vás začnou bombardovat rodiče. Jaké odvolání? Jaké druhé kolo? My nechceme na jinou školu! Nic se tady nenaučil, je to vaše chyba. Testy jsou odpovídající.
Jak to vypadalo v praxi.
V 9 třídě v září učitelka matiky na třídních schůzkách sdělila rodičům že jejich děti jsou všechny úplně hloupé a testy těžké a ať se koukají začít učit, nejlépe včera.
V rámci výuky si ale dál jela to svoje, občas za úkol test z knížky, kterou si povinně všichni museli koupit. Vysvětlení? Hodiny navíc ? Ani náhodou!
Poradenství pro volbě povolání? Exkurze na pracák.
Ne vždy jsou žáci ti špatní, často je to i přístup učitelů.
P.s. z té školy jsem mladší dítě vzala, protože moje nervy, a teď je jinde, kde je přístup na míle odlišný. Jde to, když se chce.
Jen to nehazejte jen na děti
A tak Pepíčka nakrmíme jak husu.
Jste mimo. Asi byste zasloužil dietku.
Když Pepíček něco nejí, vždycky mu může maminka oběd odhlásit. Proč hned krmit jako husu.
Plus tedy která škola dneska nevaří dvě jídla? Takže stačí se dívat a objednávat.
Jde o to, když mají děti zdravotní problém a jsou kvůli tomu vyčleněné z kolektivu.
V naší zcela obyčejné sídlištní zakladce se vaří často jako druhé jídlo bezplepek, bezlaktoza, apod. jídla jsou tak označena a rodiče mohou po dohodě posílat krabičky k ohřátí. Tak by to mělo být. Děti nemají trpět kvůli nemoci.
Jsem skeptická... Proč tak dlouho trvá změna spotřebního koše, proč stále trvat na tomto přežitém modelu?
Nebylo by snazší jít třeba cestou "zdravého talíře"? Každé jídlo vyvážený poměr živin.
No a bohužel, v našem státě pokud není něco přikázáno, nedělá se to, takže bych jídelnam přikázala ohřívat dietní stravu (tedy tu, která je na základě lékařské diagnózy, ne že si Pepíček vzpomene, že nejí čočku;-)).
Každý učitel, který si ho zasloužil, můj respekt vždy měl. Bylo a je jich hodně.
Bohužel, bylo a je i dost těch, kteří si ho prostě nezaslouží.
Těch, kterých se děti bojí, těch, kteří jdou "na sílu", těch, kteří by učit neměli.
Nezávidím jim někdy komunikaci s rodiči, ale i tohle je oboustranné.
Každá mince má dvě strany a není tomu jinak ani zde.
Co bych si přála je změna systému jejich vzdělávání, větší posun k pedagogice, komunikaci, psychologii kolektivu, a odklon od katalogickych informací v jednotlivých předmětech. Konec aprobací zeměpis/tělocvik apod. Učit by se mělo i na VŠ dle okruhů v RVP... Protože jsou hezké, ale nějak to tak nemá kdo učit.
Pak může teprve přijít masivní a tolik potřebná změna v přístupu k výuce ve školách. A to bych zase přála našim dětem..
No, tak aspoň dětem našich dětí..
Ono, jako vždy, má tohle dvě strany mince.
Někdy je to tak, že dítě nerespektuje pravidla a chová se jak fracek.
Učitel je profi a má znát metody jak ho srovnat.. (mají se to ehm učit na ped fakt ale spíš se to neučí a musí si na to přijít..coz je škoda)
A někdy i já chápu využití řevu..😉
Někdy je to bohužel ale tak, že chyba je ten učitel. A na děti řve třeba bezdůvodně. Neumí učit. Apod.
Vadí mi, že automaticky předpokládáme chybu v dětech a nevidíme ji v učitelích, stejně tak naopak, předpokládám že učitel to neumí a dítě je svaté..
No a někdy (vlastně často ) je pravda někde mezi;-)
Chtělo by to obecně méně se vztekat- na obou stranách !!!! - a více zapojit komunikaci, porozumění a respekt.
Dvakrát mám za sebou adaptaci dítěte ve školce, v obou případech šlo o zcela průměrné instituce. Zkušenosti z let 2010-2014.
Nikdy, opakuji nikdy, moje ani žádné dítě v daných školách nešly ihned na plnou dobu.
V obou případech byla adaptace stanovena tak, že první den s rodičem na hodinu,
druhý den bez rodiče do svačinky, a pokud šlo vše dobře, pak třetí a další dny po dobu 14 dní chodily děti vždy po obědě domů. Čas vždy závisel a dítěti, byly i takové co chodily po svačině domu třeba dva týdny...
Co se mně nelíbí na celém systému je ale to, že systém nepřímo nutí právě k velmi dlouhým pobytům děti (po adaptaci) ve školkách a rodiče k šílenému maratonu..
Ale to jsme u příliš dlouhé rodičovské, kdy je vždy lepší napojit dvě za sebou, tj.vede často ke ztrátě kvalifikace, neexistence státních školek od 2 let, a hlavně faktické nedostupnosti zkrácených úvazků.
A pak to celé působí jako - dítěti jsou tři a šup na 8 hod do školky a matka do práce 🙁
Svoboda podnikání je mj.o tom, že Rohlík si může vybírat jaké dodavatele chce.
A pokud nechce spolupracovat s pokrytcem, jeho věc.
Reklama, kterou k tomu zvolil, je opět čisté jeho věc.
Někoho naláká, jiného ne.
Opět jeho věc.
Žádný roubík svobodě nezasadil, naopak, zcela svobodně se rozhodl a stejně tak svobodně se rozhodují jeho zákazníci, zda jim to imponuje a nebo vadí.
Pro své vlastní blaho by studenti SŠ měli co nejdříve pochopit, že vše se netočí okolo nich. Čím dřív pochopí, tím líp na tom budou. Nechápu, proč by učitel na SŠ měl měnit svou pracovní dobu. Fakt si nemyslím, že blahem je vstat o hodinu později. Ať jdou včas spát a budou ráno OK.
V návrhu ministra šlo o 30 minut a nejde o to, jít dřív spát.
Jde o přirozené rytmy těla.
Bylo by fajn, kdyby zejména středoškolské učitelky pochopily nové poznatky v biologii a alespoň v něčem vyšly studentům vstříc.. a vzdaly se naopak ony té půlhodiny odpoledne...
Ale jo, my jsme to tak měli taky, tak ať si to taky mladý vyžerou..
Tohle je prostě pořád dokola.
Já bych je nerozmazlovala, v tomto ohledu. A i na středních školách učí matky menších děti. Prostě chtě nechtě by se musel překopat celý provoz. Vy se oháníte SŠ. Ale ono jedno souvisí s druhým. Vnučka musí být ve školce nejpozději v 7:30. Školka končí v 16:30.
No, až na to, že nesouvisí, resp. není to relevantní pro začátek vyučování na SŠ.
To, že jsou některé školky nastaveny takto (moje nebyly) , je opět věci vedení konkrétní instituce.
Prostě je to celé o tom, že se dospělým nechce..
Neměli bychom hledat, proč to nejde, ale naopak nejlepší možnost pro ty,jichž se to bezprostředně týká, a kterých je jaksi vic.
Tj. Studentů..
Ale ok, chápu, že vás jejich blaho nezajímá,no.. 😉
No, ta půlhodina by nikoho nezabila…….Také není pravda. To už byste třeba musela upravit i provozní dobu školek a družin- i učitelky jsou matky. Někteří rodiče děti vozí- třeba z menších vesnic není spoj. Mladší a starší dítě……. Moje děti také v určitém věku nechtěly vstávat. Ja kromě puberty, kdy se mi nechtělo vstávat, vstávám celý život. Budeme tedy kvůli dnešní mládeže měnit časy třeba ve směnném provozu?
No tak ten náctiletý, co má v 15 odvoz do školy, prostě chvíli počká, no.
Ještě jednou zdůraznuji, že se jedná o 2.stupen ZŠ, ale hlavně o SŠ.
Nikdy se nemluvilo o menších dětech a nejde o nechuť vstávat ale o přirozené rytmy těla, prokázáno vědecky, a teď dětem to prostě škodí. Ten věkový rozptyl posunutého rytmu je cca od puberty do 19 let, pak se rytmus opět upravuje.
Já bych to pro mladé prostě ráda udělala.
A, další paní dokonalá, která ví, co mají ostatní delat...
Že něco mají vaše děti neznamená, že to tak je.
Spankovymi režimy se zabývají i vědci, pokud to nevíte.. a ne, není to o počítačích a televizi. To jen lidé s přístupem, jako vy, neustále opakují...
Někam můžete jít vy, se svými výpady ohledně toho, jak kdo vychovává své děti, aniž byste vůbec dotyčné znala.. a to jen proto, že zrovna nesdílí vaše názory.
Ano, přes den.
Pro pubertaky není půl sesta, kdy musí často vstávat , den!
A v tom to je.
Kdybyste četla studie, věděla byste, že se to skutečně týká děti cca 11(12)-19 let.
U dospělých se rytmus opět přirozeně posouvá.
Jenže ono by to bylo moc složité, lepší je nic neměnit, ať se hezky snaží, že?
Je mi z tohoto uvažování opravdu smutno. Už kvůli všem těm dospívajícím.
Nejste náhodou taky učitelka? Mnohé by to vysvětlovalo 😆
Jako kantorka( bývalá ) -chcete mít, mámy a tátové, nevzdělané děti? S posunutím hodin budou velké problémy. Nezapomeňte na změnu času! Vaše děti vás potřebují!
Chci mít vzdělané a spokojené děti
Právě proto chci posun pro 2.stupen, nebo aspoň. SŠ.
Studie na to jsou, ale proč na ně dát, raději dáme na dojmy, to je jednodušší.
Ten "velký problém" není posun, ale lidi, jako jste vy.
A ano, že jste bývalá učitelka, mluví za vše.
Máte to v popisu práce, že?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No to je chaos! 1. Všechno, co je psáno rukou, je rukopisné písmo, ať je spojité, nebo nespojité (to je skript, ale ne tiskací!), takže tiskací písmo psané rukou neexistuje. 2. Ústup od spojitého písma je následek používání kuličkových psacích prostředků. 3. Úpadek čtenářské gramotnosti je přímo spojen také s malou frekvencí psaní rukou, o myšlení nemluvě. 4. Nehodnotit je cestou k rozmělnění výkonů a zakrývání nedostatků ochranitelským přístupem výchovy. 5. Předávání hotových textů nezrychlilo, ani neprohloubilo vzdělání dětí, což je patrné na tzv. powerpointové generaci, tj. ve škole od konce devadesátých do let předešlých. 6. Skutečné vzdělání je vždy práce, někdy i dřina; cesta povrchnosti je však líbivá jako tento článek.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak jo, vrátíme se k psaní brkem 😉
Sama hodně píšu, spojité písmo užívám, umím ho přesně jak se učí v 1.tride. Ale fakt nechci po svých dysgrafickych synech, aby ho používali.
A světe div se, starší syn má velmi vyspělý projev, písemný i ústní.
Na ten písemný dnes nepotřebuje psané spojité písmo.
Porozumění textu má velmi dobré.
Někdy to spolu prostě nesouvisí.
1 odpověď