To myslíte vážně? Má to 265 koní a zrychlení 0-100 za 6.3 s. Jen pro zajímavost Lancia Delta Integrale měla 0-100 za 6,9 s, BMW M3 E 36 za 5.9 s. Stále vám připadá zrychlení rodinného SUV o O,4 sec horsí než měla M3 jako nic moc? Měl jsem Audi S4 a ta měla 0-100 za 5,7. mohl jsem bez problémů na okreskách závodit se superbiky. Např z Mělníka na Dubou jsme se s motorkama honili. A ten Kodiag má jen o malinko horší zrychlení. Stále vám to připadá nic moc? Na co byste potřeboval ještě lepší zrychlení u auta se kterým maminy vozí děti do školy a o víkendech s ním jedou na chalupu?
Nechci předjímat, jak je na tom novinka, ale předchozí RS měla stejné brzdy jako ostatní verze. M3 i Audina asi měly poněkud lepší, a to by mě zajímalo asi víc než vteřina sem, nebo tam. Faktem je, že u rodinné krabice je to většině zájemců asi fuk..
Nemusí na pravidelné servisní kontroly, kdy za spalovák po 15.000 km zaplatíte na pravidelném servisu několik tisíc korun. S elektroautem se jede do servisu, až když se něco děje.... a to zase tak často nebývá 🙂
Opět značně zjednodušený pohled. Namátkou palubní filtr, destičky, diagnostika, už zmíněná kapalina, servis prostě potřebuje. Ano, možná v delších intervalech a ideálně nesmí nic odejít. U jednoho z mých aut, konkrétně deset leté staré Hondy Jazz 1,3 se servisní interval vymaže kombinací stisku tlačítek na volantu. Olej i svíčky s filtry si včetně desek a kotoučů vyměním sám, byť to samozřejmě náklady jsou. Ano, malé auto, otázka bezpečnosti atd. Spojka dá 150 bez problémů a tenhle jednoduchý motor s rozvodovým řetězem i daleko víc. Už Marek Oborník, kterého považuji za většího experta než Vaculíka o něm psal, že se snad nikdy nikomu nerozbil. Končím diskusi, vy ve všem máte evidentně úplně jasno.
Autor si dal jednoznačně výslednici už předem dohromady, aby podpořil spalovací auta. Ano má pravdu, že na dotaci dosáhne jen někdo a je je také pravda, že z paneláku auto nenabijete. Ale zde to končí. Elektroauto nemusí do servisu a to jsou ušetřené desítky, stovky tisíc v tom jeho 8 letém cyklu. Pod kapotou se Vám nemá v podstatě co rozbít. Nikde žádná čerpadla, turba, olejem plněné převodovky, hadičky, řemeny.... . Tedy když k tomu přidáte výdaje za nečekanou opravu, šetříte další desítky tisíc. Pokud si pořídíte doma tarif Elektromobil, tak máte cenu cca 4-5,-kč za kWh. Zase šetříte i s ohledem na to, že ceny benzínu a nafty budou spíše v dalších měsících stoupat. Stačí k tomu jeden nějaký další válečný konflikt. A tak jezdíte pod 1,-Kč/km. A až uteče 8 let a bude měnit baterii (ale také nemusíte, protože se její kapacita sníží max o 15% při správném používání), tak už budou baterie nové generace, rychle nabíjecí, s dojezdem i přes tisíc kilometrů a nebudou tak drahé. Takže se to zase vyplatí..... Takže není to trochu jinak?
EV nemusí do servisu? To nemusí konec konců žádný samohyb, důsledky si pak ale ponese majitel.. Proč tedy mají v servisech vyhrazená místa se speciálně proškolenými mechaniky? Asi jen tak, kdyby náhodou.. Výměna nevodivé chladící kapaliny, častější odchod pneumatik, občas nějaká poloosa u výkonnějších EV, občas článek bat., vyšší ztráta hodnoty EV, chce to trochu nadhledu a objektivity.
Mam Mazdu 6 a tady je to vymyslene skvele - pokud stojim na krizovatce a nechci, aby se motor vypnul, drzim seslapnuty brzdovy pedal jemneji, pokud chci vypnout motor (pri delsim cekani), tak seslapnu "do podlahy". Funguje skvele. Nevim, kolik aut to takhke ma vyresene? Obcas se musim smat, kdyz nejake auto takhle chcipa po kazdem pozastaveni v kolone... Takze v podstate start/stop nemam potrebu pri kazde jizde vypinat.
Systém možná vychytaný, jen jste další ze "stojičů", kteří na každé křižovatce napálí do očí brzdové ledky tomu za sebou. Hlavně ve tmě moc fajn..
Mám Stelvio 1200NTX. Skoro 270 kg se po rozjetí dost ztratí, ale bral jsem ji kvůli dlouhověkosti a robustnosti. V říjnu jsem trefil daňka zhruba ve stovce. Já jen odřeniny a naražené rameno, daněk na kusy. Stelvio i díky ochranným rámům a fakt předimenzované konstrukci neutrpělo překvapivě tolik škod. Boční malé plasty, zrcátka, blastry, kryt levé hlavy odřený, držák zadního kufru a levý ochranný rám, který půjde srovnat. Světla, přístrojovka, vidlice, přední ráfek, řidítka, motor, nádrž jen lak, rám, kardan atd., vše kupodivu ok. Fakt tank!
Pořád se jen dělá reklama koncernu, který přitom vyrábí vadné motory na běžícím pásu a pak je zase vylepšuje, vyrábí jejich bratry, kteří mají sestry, každý musí mít jiný olej, podle čísla motoru, roku výroby apod. Koncern prostě motory neumí, neuměl a má štěstí, že přechází na elektriku. Vyjímky potvrzují pravIdlo. A ono se to i vyplácí, protože tolik stovek tun ND , co koncern prodal na své nedodělky /často vyrobené v Číne/ to také něco vynese. Ke koupi koncernového auta se musí najmout detektiv, který je v obraze a zná kody motorů, které jakžtakž fungují a které majitele nezruinují. Ale na druhou stranu, nebýt koncern, tam mnohé servisy a opravárenské firmy zkrachují a proto jej milují. Divím se odborníkům, že jsou v tom nápomocni a tvrdí, že tyto opravy jsou dnes NORMÁLNÍ..A odmítají přiznat, že třeba auto z Rumunska je lepší...A zmínit se třeba o tom, že Italský diesel je etalon spolehlivosti to jim nepřejde přes rty..
Dobře vystiženo. Pobavila mě věta: U generace EA 189, která proslula emisním skandálem Dieselgate, zůstalo vlastně "jen" riziko selhání mazání poháněného od vyvažovací hřídele. Taková banalita, která "jen" oddělá motor. Kamarád vlastnící servis zavzpomínal, že majitel protivně žhnoucí kontrolku signalizující protáčení hřídelky přikryl peněženkou! Po chvíli samozřejmě ke svému velkému údivu dojel..
Tovární LPG verze s 1,4 T-Jetem, kombík. Dva roky starý, téměř 70 tis. kilometrů najeto. Nemá start stop ani filtr. Nádrž na benzín 50l, na plyn 48l. Jezdím za cca 7 litrů LPG (10,5 Kč/l) a minimum Vervy. Zatím nepraskla ani žárovka, v dohledné době půjdou přední destičky. Z výbavy má vše co potřebuji včetně mlhovek, tempomatu, parkovacích senzorů a auto klimy, chválím el. bederní opěrku. Nic v něm nevrže! Sedačky vzadu se sklopí do roviny. Vše jednoduchá technika vyjma dvouokruhových tlumičů FSD od Koni, které jsem ani nevěděl, že je tam dávají. Dávali, LPG verze už není. Zatím velká spokojenost.
16
Sledujících
0
Sleduje
16
Sledujících
0
Sleduje
výkon, dynamika, komfort, min. servis, min. provozní náklady, rozložení hm. 50/50 u většiny EV - díky tomu lepší jízdní vlastnosti, lepší využití vnitřního prostoru atd atd
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Velmi zevšeobecňující pohled. Výkon jak dlouho, do přehřátí baterky? Komfortní umí být i spalovací auta. Min. provozní náklady se mi jaksi neslučují s cenovkou u rychlonabíječky v článku uvedené mělnické Billy, kde poměrně často nakupuji a EV na kabelu jsem tam za cca měsíc viděl stát asi jednou. Možná jezdím ve špatné hodiny.. Domácí nabíjecí zdroj také něco stojí, takže i o jeho návratnosti lze polemizovat. Lepší jízdní vlastnosti? S minimálně dvěma tunami? Nenechte se vysmát, vyzkoušel jsem několik evropských okruhů i v sedle superbiků (Jerez, Portimao aj.), řídil Evo, STi, Rollse, Giulii aj. Jasně, lidová auta jsou jinde, ale většina elektromobilů nemá pořádné brzdy, nebo souboj s kilogramy brzy vzdají, pokud se tedy bavíme o sportovní jízdě (měl jste ji v případě lepších jízdních vlastností asi na mysli, nebo jen ride z bodu A do bodu B?). Vyzkoušel jsem první generaci ID3 a stojím si za tím, že to byl neuvěřitelný krám za milion, korunovaný šmejdským interiérem. Nejsem odpůrce elektromobility, dotované ale ano. Každý to holt máme jinak. Ale lepší jízdní vlastnosti mají EV možná ve srovnání s většinou SUV, s dobrými auty, která už bohužel produkují jen minimálně, určitě ne.
1 odpověď