• A jaká je tedy energetická účinnost toho zázračného motoru? Jestli je tu něco absurdního, tak tvrzení, že spalovací motory jsou dotažené k naprosté dokonalosti. Tato "naprostá dokonalost", končí na úrovni účinnosti 40% a zbytek je odpadní teplo. Absurdní začíná být odpor ropné lobby k elektromobilitě a podněcování přirozených obav z nové technologie. Spalovací motory jsou na konci svého vývojového cyklu a změna paliva je nezachrání.

  • Tedy pane Komárku, proč zrovna Vás nechávají psát o elektromobilech, to dost dobře nechápu. Vždyť Vy jste proti elektromobilitě zaujatý. Smyslem programu Octopus Energy je možnost vyvažovat denní špičky odběrů elektřiny z baterií elektromobilů připojených k síti. A tato je jim v noci bezplatně vrácena z přebytků, jejichž cena může být nejen nulová, ale dokonce i záporná, protože v tu chvíli ji není komu prodat. Že to u nás nefunguje nic neznamená. Ono to ani nejde, když dosud není povoleno obchodování s energiemi za spotové ceny. A povoleno to není, protože existují oprávněné obavy, že tvořiví češi by to zneužívali k okrádání zákazníků.

  • Nespolehlivá technologie nouzového autonomního brzdění. Na tom je krásně vidět, jak nebezpečné jsou tyhle autonomní systémy, které mohou samy brzdit a dnes už dokonce i řídit. Nejsou nebezpečné jen potenciálně, jsou nebezpečné reálně. Je to jen technika, která se může pokazit, a co se může pokazit, to se vždycky pokazí, je to jen otázka času. Tímto nenamítám vůbec nic pro e-Golfu, ani dojezdům ranných elektromobilů na úrovni 200 km. S tím se dá klidně žít, jet na celodenní výlet kamkoliv po čechách, nebo do Drážďan atd.. Ve skutečnosti by mne při nákupu takového elektromobilu mnohem víc trápila právě ta nespolehlivost nesmyslného asistenta, než nízký dojezd, protože s tím se dá klidně žít. Ale po neočekávaném autonomním zabrzdění před kamionem, už nemusíte žít vůbec.