Tak za mě (na rozdíl od flusající většiny) dobrý. Parametry dostatečné,cena už téměř akceptovatelná. Solidní záruka díky které bych do toho klidně šel. Ale především,jakmile někdo konečně půjde s cenami EV dolů,ostatní musí reagovat ,což (snad) znamená snížení cen i konkurence. Za tři roky mám naplánovaný nákup nového vozu tak by ty ceny mohli konečně jít dolů.
Predikce jsou takové, že v rozmezí let 2023-2025 dojde k poklesu cen trakčních baterií o 40%. V americe předpokládají, že mezi lety 2025-2027 dojde na USA trhu ke srovnání cen spalováků a elektromobilů. Takže pokud plánujete nákup za 3 roky, věřím že i tady v evropě zaznamenáme podobný vývoj. Nám tady ještě navíc začnou 2027 platit emisní povolenky na fosilní paliva. Takže je jen otázkou času, než i flusající většině dojde, že provozovat EVčko bude mnohem výhodnější než provozovat spalovák. Ostatně výhodnější je to už i teď.
Manželka řekla, že je to hnusné auto, takže máme Teslu Y LR a jsme spokojeni oba.
Předek se jim povedl, ale směrem k zádi to má klesající tendenci. Za mě by to auto mohlo končit za C sloupkem a ten půlkryt na zadních dveřích je politování hodný omyl. Vzhled je subjektivní záležitost. Někomu se to zrovna líbit může, ovšem netvrdím, že mě ano.
A jaká je tedy energetická účinnost toho zázračného motoru? Jestli je tu něco absurdního, tak tvrzení, že spalovací motory jsou dotažené k naprosté dokonalosti. Tato "naprostá dokonalost", končí na úrovni účinnosti 40% a zbytek je odpadní teplo. Absurdní začíná být odpor ropné lobby k elektromobilitě a podněcování přirozených obav z nové technologie. Spalovací motory jsou na konci svého vývojového cyklu a změna paliva je nezachrání.
Nevím proč, ale začínám být na elektroauta dost alergický! 🙁 Hrne se to na nás ze všech stran. Netuším, proč by mne mělo nadchnout něco, co je zásadně dražší než identický vůz z klasickým pohonem jen proto, že je to plně elektrické.I pokud bych vůbec neřešil cenu, tak pořád bych měl odvahu pořídit si to víceméně do města a na kratší výjezdy okresního formátu.
No vidíte a já hodnotím nabídku elektromobilů jako celkem ubohou. Na trhu se dá reálně vybírat mezi sotva 40 elektroauty z nichž většina mi do oka nepadne. Mercedes a VW jsou asi jediné značky, které nabízejí víc než 1-3 modely. Ovšem Mercedes je drahý a VW s designem ocucaných bonbonů u mě neboduje. Elektromobilům fandím, ale je tragicky málo těch, které se mi líbí. Elroq nevypadá špatně, ovšem kdo ví jestli skutečně vyjede už/až za rok. Kia EV3 bude vítaným přírůstkem do své kategorie, žel co je to platné, když design mi nesedí. Rozhodně nemám pocit, že by se na nás EVčka valila ze všech stran. Nepěstujte si alergii, není důvod.
to je zase zelena/socialisticka propaganda, ta elektrina je u nas nejdrazsi v cele evrope i kdyz jsme vyrobci, takze jestli ji nekdo bude mit zadarmo, jiny to zaplati ... socialismus hadr
To si vysvětlujete špatně. O socialismus se určitě nejedná, a ve Velké Británii už vůbec ne 🙂 V energetice se obchoduje tak, že nasmlouváte odběry, ale platíte pokuty když překročíte i nevyčerpáte, a to i špičkově. Takže společnosti obchodující s energiemi se vyplatí provozovat systém, který ji zbaví pokut za překračování odběrů ve špičkách. Obzvláště, když ho vykryje odběrem v noci, kdy může cena energie dosahovat záporných hodnot. Dělají to, protože je to v konečném součtu ekonomicky výhodné.
.. asi něčemu nerozumím.. Baterie elektromobilu mívá životnost 800 nebo 1200 nebo tak nějak cyklů. Dočetl jsem se " Nabíjecí cyklus znamená jedno využití veškeré energie baterie – nehledě na to, kolikrát byla baterie mezitím nabíjena. Můžete například v jednom dni využít jen polovinu energie a potom baterii znova nabít naplno. Pokud další den uděláte totéž, bude se to počítat jako jeden cyklus nabití, a nikoli dva." Čili, pokud si koupím Enyak s baterií 77 kWh, a pokud nechám tento elektromobil k dispozici firmě Octopus energy, a ta ho bude používat k vyrovnání špiček odběru elektřiny způsobem, že vezme z baterie a do baterie vrátí za měsíc 333 kWh, je to 4.32 cyklu za měsíc, 52 cyklů za rok. Baterie mého auta dostane zabrat stejně, jako kdybych s autem jezdil a ujel za rok dalších 24000 kilometrů. Bude se vám těchto 24000 kilometrů ročně počítat do záruky na baterii ( 8 let nebo do ujetí 160 000 km, podle toho, co nastane dřív)? Třetina životnosti baterie je fuč, záruka na baterky o dva roky dříve fuč, hodnota vašeho auta je fuč, ojetý elektromobil s pochybnou baterkou nikdo nekoupí ani teď ani v budoucnosti... Nová baterie stojí 450 tisíc - koupit jednou za 5-6 let? Vám se to zdá výhodné?..
:-)
Jsem slaboproudař, ne energetik, takže přiznávám, že netuším, jakou zátěž pro baterii EVčka, bude představovat její zapojení do programu. Elektromobil musí být vybaven V2G funkcionalitou a i wallbox, přes který bude připojen do sítě, musí tuto funkci podporovat. Zatím jsem V2G funkce nestudoval, rozšířenost je dost malá, ale předpokládám, že ovládání bude řízeno sofistikovaně. Tedy tak, aby pro baterie připojených EVček, nepředstavovala účast devastující zátěž. Jsem přesvědčen, že smyslem je pouze vykrývání odběrových špiček a v praxi nepůjde o hodiny odběru denně. Budou to spíš desítky minut, možná minuty. Kromě toho, netuším, kde jste četl to o nabíjecích cyklech? To jak popisujete nabíjecí cyklus je podle mě špatně. Nabíjecí cyklus zahájíte, když připojíte nabíječku k baterii a ukončíte odpojením. Přičemž ta poučka, že baterie snese cca 1000 nabíjecích cyklů, platí v případě, že baterie je na začátku vybitá do nuly a nabíjení ukončíte na 100% SOC. To je jeden nabíjecí cyklus, a takových by měla baterie vydržet řekněme 1000. Jenže takový styl provozu baterii škodí. Zejména vybíjení pod 10% SOC baterii přímo poškozuje. Dlouhodobé ponechání ve stavu 100% SOC je také špatně. Jak asi víte, na denní bázi se doporučuje 80% SOC. Ovšem ideální je pohybovat se v rozsahu 20-70%, nebo ještě lépe 20-60%, kdy mají články baterie optimální napětí. Pokud se pohybujete v tomto rozsahu, je počet nabíjecích cyklů neomezený. Jinými slovy, bude-li systém Octopus Energy řízen tak, aby se energie z EVček čerpala pouze v ideálním rozsahu jejich SOC, bude pro zapojené elektromobily neškodný.
Tedy pane Komárku, proč zrovna Vás nechávají psát o elektromobilech, to dost dobře nechápu. Vždyť Vy jste proti elektromobilitě zaujatý. Smyslem programu Octopus Energy je možnost vyvažovat denní špičky odběrů elektřiny z baterií elektromobilů připojených k síti. A tato je jim v noci bezplatně vrácena z přebytků, jejichž cena může být nejen nulová, ale dokonce i záporná, protože v tu chvíli ji není komu prodat. Že to u nás nefunguje nic neznamená. Ono to ani nejde, když dosud není povoleno obchodování s energiemi za spotové ceny. A povoleno to není, protože existují oprávněné obavy, že tvořiví češi by to zneužívali k okrádání zákazníků.
My známe. Třeba takový Tuomas Katainen. Ten zaznamenal takových problémů s jeho teslou že je vyřešil třiceti kily dynamitu. A z místa potom odletěl helikoptérou na "spalovací motor"! Zkuste se ho zeptat jestli nechce zpět elektromobil. 😅😂🦾💀
Tuomas Katainen je pozér, který si neváží věcí. Pokud k takovým lidem vzhlížíte, buďte si jistý, že Vámi s velkou pravděpodobností pohrdají.
Auta na baterky patří dětem na hraní. Auta na baterky možná patří do města, ale problém s místy pro nabíjení, jasně ukazuje, že to nikdo nedomyslel. Nejsou byty na bydlení a ani nabíječky.
Je zřejmé, že zejména ve městech je třeba budovat pomalé nabíjecí body u stávajících parkovacích míst. Nicméně ten kdo najezdí 100-200 km týdně, potřebuje nabíjet 1-2x do měsíce, a to se dá zvládnout i bez místa nabíjení pod oknem. Uznávám, že to není pro všechny a chce to trochu snahy, ale to už si může každý spočítat sám.
Zelenou ideologií opředený nesmysl. Kladný dopad na životní prostředí,NULA. Spíš naopak. Nesmyslně utracené penize, které se určitě dali použit smysluplněji.
Vliv elektromobility na životní prostředí je zveličovaný argument. Hlavním důvodem rozvoje elektromobility je snížení evropské závislosti na ropě. Především russké. A za to stojí jakékoliv peníze, pokud se v budoucnosti nechcete znovu stát rusským poddaným.
Za mě je ideální plugin hybrid. Ve městě může mít nulové emise a na delší cesty neomezuje. Zůstatkova hodnota třeba po 10 letech taky není špatná, jako u čistého ev. Dokud nebudou existovat baterie do ev, co vydrží 20 let nebo výměna nebude stát do 100tis, tak je to nesmysl.
Pane Krsku, plugin hybrid se tak na první pohled jeví, nicméně první studie jejich používání vedou k překvapivému zjištění, že pluginy způsobují několikanásobně větší emise, než by měly. Skoro nikdo s nimi nejezdí na elektřinu a většinu času jezdí pouze na benzín, přičemž s sebou zbytečně vozí elektrický pohon. Osobně jsem toho názoru, že pokud dnes něco představuje slepou větev vývoje mobility, jsou to právě plugin hybridy. Výhod elektromobility jsou schopné využívat maximálně na 10-20%, ale přitom sebou neustále vozí všechny nevýhody spalováku. Dnešní baterie 20 let vydrží. S určitým poklesem kapacity v závislosti na péči a provozování. Kromě toho jsou modulární, čili opravitelné, takže o výměně není třeba uvažovat. S dalším rozvojem rychlonabíjecích stanic nebude elektromobily nic omezovat ani na dlouhých cestách.
Řekněte jediný racionální důvod, proč EV? Jestliže dneska jezdíme bez problémů s cenou PHM mezi 2 - 2,50 Kč/km a EV je minimálně o nějakých 300 tis. Kč dražší, tak i kdybych potenciálně vyráběl elektřinu za 0 Kč, vrátí se rozdíl při nějakých 120 - 150 tis. km. Takže většině vlastně vůbec, pokud vezmu v úvahu, že půjde o auto jen na ježdění kolem komína.
1) účinnost spalovacího motoru podle typu je 25-40% maximálně; účinnost elektromotoru je až 98%; když uvážíte, že k výrobě 50l nafty spotřebujeme 100kWh elektřiny, představuje vyjetí té nafty vyplýtvání minimálně 60kWh elektřiny a rozumný člověk se plýtvání snaží vyhnout
2) používáním elektřiny, kterou si umíme vyrobit sami, namísto produktů z ropy, kterou musíme kupovat, snižujeme svoji závislost na russácké ropě a omezujeme podporu putlerovým plánům na naše znovuuchvácení
3) elektromobil snižuje náklady vlastníka na údržbu a provoz osobní mobility
jistě ropa jednou dojde a je potřeba pracovat a vyvíjet alternativní zdroje energie, ale baterky nejsou zdroj a v tom je zakopaný pes celé elektromobility a obecně celého zeleného šílenství s cílem převést na elektřinu všechno ..... jenže ta elektřina se fakt nebere v zásuvce a potřebné množství, při náhradě fosilních zdrojů, neumíme vyrobit a dlouho ještě nebudeme ... i v této branži se čeká na nějaké revoluční řešení výroby energie - něco ve stylu ... reaktor do každé domácnosti 😉
Baterky skutečně nejsou zdroj, ale víte dobře, jak to bylo myšleno a zbytečně ze sebe děláte hlupáka. Elektřinu si vyrobit umíme a argument, že jí nebudeme mít dost, je jeden z typických omylů odpůrců elektromobility, kteří si neuvědomují, že k výrobě benzínu i nafty je, světe div se, potřeba elektřina. A nevědí, že k výrobě 1l benzinu se jí spotřebuje 1,5kWh a k výrobě 1l nafty dokonce 2kWh. Takže výroba 50l nafty spotřebuje 100kWh elektřiny. Na to ujede každý elektromobil 500km, i víc. S postupným útlumem výroby fosilních paliv nám zůstane nespotřebovaná elektřina pro elektromobily. A i kdyby jí nebylo ekvivaletně dost, řešení rozhodně nebude vyžadovat žádnou revoluci, a už vůbec ne reaktor do každé domácnosti. Prosím nešiřte ty bludy.
No a co to umí, co moje dodavečka ne? Jakou to má pro mě přidanou hodnotou, abych za to dával 2x tolik a tu hodnotu ztratil po životnosti baterie? Pohodlí to není. Dojezd taky ne. že na mě neprší, topí to, v létě klimatizuje, hraje v tom rádio a odveze to moji rodinu kam chci? Tohle je jako koupit vysoké kolo v roce 1910.
Elektromobil dodávku nenahradí, je určen pro osobní přepravu. Cena defakto není dvojnásobná, je spousta spalováků za milion i výrazně dražších. Životnost baterie je mnohem lepší než se v diskuzích straší a později je možné ji využít jako bateriové úložiště k FVE. Každý elektromobil přispěje k čistšímu vzduchu a snížení závislosti na russácké ropě. Je to technologie budoucnosti, to spalováky jsou vysoká kola.
Jasně, bohužel je to sedan a má horší přístup do kufru, pak tu je ještě Kia/Hyundai.
Pak třeba z 869 000 Kč se dá koupit menší Volvo EX30 a zas to má lepší parametry, než většina věcí od VW anebo Stellantisu bohužel. Jak teď Citroen uvedl nové Berlingo a slavil, že má 50 kWh baterku a 100 kW nabíjení, tak to bylo šílený.
Volvo EX30 má využitelnou kapacitu baterie jen 49 kWh, a tedy ve srovnání s 87 kWh u Scénicu ho považuji za předražené.
Tyto ceny elektromobilů jsou pro poslance, senátory, vrcholné manažery.....,ne pro střední třídu a normální lidi.Ve světě na západ od nás jsou převážně čínské kvalitní elektroauta za cenu začínající cca 8000 euro a tam se dá opravdu vybrat.To ale není na pořadu dne pro dovozce.O současná předražená elektroauta není zájem.Máme několik přátel, kteří čekají na elektroauta typu Silence,Chery,Seagull, ale u nás máme smůlu.Jde o zajištění servisu vČR.
No nevím, tak mám trochu obavy, aby čínské elektromobily neudělaly evropské elektromobilitě medvědí službu. Ale snad má každý dost vlastního rozumu, aby viděl, co kupuje.
nepopiram ze by se mi to libilo, ale zapory ev zatim nevyvazi klady klasickeho spalovaku, pocatecni dvojnasobna investice zatim neni za zadny soucasnych okolnosti rentabilni tecka
Nic ve zlém, ale jediným technologickým záporem EV je "nádrž", která je malá a těžká, zatím. Nicméně jinak už jsou tu jen výhody. Námitka počáteční dvojnásobné investice je podpásová. Chcete-li porovnat výhodnost investice do automobilů s různou technologií pohonu, musíte je nakoupit oba za stejnou cenu. Jinak je porovnání neobjektivní. Až budou příští rok k dostání EVčka za 600 tisíc, budete je snad srovnávat se spalovákem za mega a půl? Tipuji, že nikoliv.
ano souhlasím. Nemá cenu dělat zbytečně drahá auta. Čím méně tím lépe. Pokud automobilky chtějí prodávat mnoho vozidel tak nejlepším řešením mít co nejnižší cenu, aby ji dostali k mnoha lidem. To jde docílit zmenšením vozu a tím snížení materiálu potřebného k výrobě a snížení nadbytečných technologii. Neměl bych problém s vozidlem s žádnou nebo základní výbavou. Opravdu nepotřebuji asistentky na rozjezd do kopce, parkování ani jiné podobné nesmysly. Vůbec by mi nevadily klasické kličky na stahování oken namísto elektrických. Auto má užitková věc která Vás má bezpečně dodat z místa A do B. Renault je na dobré cestě
Naprostý souhlas. Čím méně tím lépe. Už i proto, že jednoduché věci bývají nejspolehlivější. Nejsem proti pokroku, ale současná auta jsou zbytečně složitá a plná věcí, které ani neslouží k jízdě. Chtěl bych elektromobil, bez zbytečností. Ten jeho výkon, jednoduchost a spolehlivost. Bez asistentů, kamer, masážních sedaček, autopilotů, černých skříněk a dalších nesmyslů. Ale to asi trochu sníme.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jak vidím v titulku slovo revoluční, dál nečtu. A zatím jsem o nic nepřišel.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak to jste trefil. Ten článek je od začátku až do konce demagogie. Automobilky které zaspaly nástup elektromobility, v čele s Toyotou, se zoufale snaží najít vlastní recept, jak nezmizet z trhu v propadlišti dějin. S vodíkem to zdá se nevyjde, třeba kvůli potřebě zacházet s ním pod vysokým tlakem, tak to zkoušejí s čpavkem. S tím se sice také zachází pod tlakem, ale 10x menším, no neberte to.