Jestli tohle dostane E registracni znacky, tak jsme se definitine zblaznili.
A detail, mam pocit ze autor spatne pochopil usporadani. Vykon spalovaciho motoru nelze scitat s elektromotory, protoze je nutne jej prohnat pres generator a baterie, na pohonu se primo nepodili.
Celkove to rozhodne neni ekologicke reseni, byt technicky zajimave. Podobne to mely dieselelektricke lokomotivy pred sto lety, jen bez akumulatoru 🙂
Jako zajímavost dobré, jako realita na ho...
Tak teď už jen opravdu chybí dieselelektrické auto, po vzoru lokomotiv. Mizerie baterií se bude dohánět klasickým spalovákem, to je tedy opravdu pokrok. Doporučuji přidat ještě slušnou eletrocentrálu pro nabíjení v klidu, když nebude nabíječka v dohledu. Ukrajinci to už vyřešili přívěsným vozíkem, nebo zadním držákem na kola. Pickup bude nesporná výhoda. Prostě zase elektrobastl za nesmyslné ceny.
Tak bastl je to určitě. Zoufale (ne)účinný spalovací motor se snaží prodloužit si život přisátím se k elektromobilu, jehož další pokrok je jen otázkou času.
Co jsem slyšel, tak plug-in hybridy se musí nabíjet každý den. Tedy nevím proč, ale je to tak. :-)
Plug-in hybridy je třeba často nabíjet, pokud chcete jezdit čistě na elektřinu. Mají totiž typicky dost malou baterku. Tudíž v závislosti na počtu ujetých kilometrů je třeba je přiměřeně často nabíjet, třeba i denně.
Nutil, u jiných řešení bylo řečeno, že nejspíše nebudou podporována. Takže do toho šli jenom japonci, kteří mají trhy i jinde. EU silně nutila právě elektrifikaci, všechno ostatní bylo zle.
Japonce bych jako příklad neuváděl. V japonsku mají dvě různé, vzájemně nekompatibilní, elektrické přenosové soustavy, což se málo ví, a elektromobilita je tak staví před téměř neřešitelný úkol. Proto se do ní nehrnou.
Jak vidím v titulku slovo revoluční, dál nečtu. A zatím jsem o nic nepřišel.
Tak to jste trefil. Ten článek je od začátku až do konce demagogie. Automobilky které zaspaly nástup elektromobility, v čele s Toyotou, se zoufale snaží najít vlastní recept, jak nezmizet z trhu v propadlišti dějin. S vodíkem to zdá se nevyjde, třeba kvůli potřebě zacházet s ním pod vysokým tlakem, tak to zkoušejí s čpavkem. S tím se sice také zachází pod tlakem, ale 10x menším, no neberte to.
Tak za mě (na rozdíl od flusající většiny) dobrý. Parametry dostatečné,cena už téměř akceptovatelná. Solidní záruka díky které bych do toho klidně šel. Ale především,jakmile někdo konečně půjde s cenami EV dolů,ostatní musí reagovat ,což (snad) znamená snížení cen i konkurence. Za tři roky mám naplánovaný nákup nového vozu tak by ty ceny mohli konečně jít dolů.
Predikce jsou takové, že v rozmezí let 2023-2025 dojde k poklesu cen trakčních baterií o 40%. V americe předpokládají, že mezi lety 2025-2027 dojde na USA trhu ke srovnání cen spalováků a elektromobilů. Takže pokud plánujete nákup za 3 roky, věřím že i tady v evropě zaznamenáme podobný vývoj. Nám tady ještě navíc začnou 2027 platit emisní povolenky na fosilní paliva. Takže je jen otázkou času, než i flusající většině dojde, že provozovat EVčko bude mnohem výhodnější než provozovat spalovák. Ostatně výhodnější je to už i teď.
Manželka řekla, že je to hnusné auto, takže máme Teslu Y LR a jsme spokojeni oba.
Předek se jim povedl, ale směrem k zádi to má klesající tendenci. Za mě by to auto mohlo končit za C sloupkem a ten půlkryt na zadních dveřích je politování hodný omyl. Vzhled je subjektivní záležitost. Někomu se to zrovna líbit může, ovšem netvrdím, že mě ano.
A jaká je tedy energetická účinnost toho zázračného motoru? Jestli je tu něco absurdního, tak tvrzení, že spalovací motory jsou dotažené k naprosté dokonalosti. Tato "naprostá dokonalost", končí na úrovni účinnosti 40% a zbytek je odpadní teplo. Absurdní začíná být odpor ropné lobby k elektromobilitě a podněcování přirozených obav z nové technologie. Spalovací motory jsou na konci svého vývojového cyklu a změna paliva je nezachrání.
Nevím proč, ale začínám být na elektroauta dost alergický! 🙁 Hrne se to na nás ze všech stran. Netuším, proč by mne mělo nadchnout něco, co je zásadně dražší než identický vůz z klasickým pohonem jen proto, že je to plně elektrické.I pokud bych vůbec neřešil cenu, tak pořád bych měl odvahu pořídit si to víceméně do města a na kratší výjezdy okresního formátu.
No vidíte a já hodnotím nabídku elektromobilů jako celkem ubohou. Na trhu se dá reálně vybírat mezi sotva 40 elektroauty z nichž většina mi do oka nepadne. Mercedes a VW jsou asi jediné značky, které nabízejí víc než 1-3 modely. Ovšem Mercedes je drahý a VW s designem ocucaných bonbonů u mě neboduje. Elektromobilům fandím, ale je tragicky málo těch, které se mi líbí. Elroq nevypadá špatně, ovšem kdo ví jestli skutečně vyjede už/až za rok. Kia EV3 bude vítaným přírůstkem do své kategorie, žel co je to platné, když design mi nesedí. Rozhodně nemám pocit, že by se na nás EVčka valila ze všech stran. Nepěstujte si alergii, není důvod.
to je zase zelena/socialisticka propaganda, ta elektrina je u nas nejdrazsi v cele evrope i kdyz jsme vyrobci, takze jestli ji nekdo bude mit zadarmo, jiny to zaplati ... socialismus hadr
To si vysvětlujete špatně. O socialismus se určitě nejedná, a ve Velké Británii už vůbec ne 🙂 V energetice se obchoduje tak, že nasmlouváte odběry, ale platíte pokuty když překročíte i nevyčerpáte, a to i špičkově. Takže společnosti obchodující s energiemi se vyplatí provozovat systém, který ji zbaví pokut za překračování odběrů ve špičkách. Obzvláště, když ho vykryje odběrem v noci, kdy může cena energie dosahovat záporných hodnot. Dělají to, protože je to v konečném součtu ekonomicky výhodné.
.. asi něčemu nerozumím.. Baterie elektromobilu mívá životnost 800 nebo 1200 nebo tak nějak cyklů. Dočetl jsem se " Nabíjecí cyklus znamená jedno využití veškeré energie baterie – nehledě na to, kolikrát byla baterie mezitím nabíjena. Můžete například v jednom dni využít jen polovinu energie a potom baterii znova nabít naplno. Pokud další den uděláte totéž, bude se to počítat jako jeden cyklus nabití, a nikoli dva." Čili, pokud si koupím Enyak s baterií 77 kWh, a pokud nechám tento elektromobil k dispozici firmě Octopus energy, a ta ho bude používat k vyrovnání špiček odběru elektřiny způsobem, že vezme z baterie a do baterie vrátí za měsíc 333 kWh, je to 4.32 cyklu za měsíc, 52 cyklů za rok. Baterie mého auta dostane zabrat stejně, jako kdybych s autem jezdil a ujel za rok dalších 24000 kilometrů. Bude se vám těchto 24000 kilometrů ročně počítat do záruky na baterii ( 8 let nebo do ujetí 160 000 km, podle toho, co nastane dřív)? Třetina životnosti baterie je fuč, záruka na baterky o dva roky dříve fuč, hodnota vašeho auta je fuč, ojetý elektromobil s pochybnou baterkou nikdo nekoupí ani teď ani v budoucnosti... Nová baterie stojí 450 tisíc - koupit jednou za 5-6 let? Vám se to zdá výhodné?..
:-)
Jsem slaboproudař, ne energetik, takže přiznávám, že netuším, jakou zátěž pro baterii EVčka, bude představovat její zapojení do programu. Elektromobil musí být vybaven V2G funkcionalitou a i wallbox, přes který bude připojen do sítě, musí tuto funkci podporovat. Zatím jsem V2G funkce nestudoval, rozšířenost je dost malá, ale předpokládám, že ovládání bude řízeno sofistikovaně. Tedy tak, aby pro baterie připojených EVček, nepředstavovala účast devastující zátěž. Jsem přesvědčen, že smyslem je pouze vykrývání odběrových špiček a v praxi nepůjde o hodiny odběru denně. Budou to spíš desítky minut, možná minuty. Kromě toho, netuším, kde jste četl to o nabíjecích cyklech? To jak popisujete nabíjecí cyklus je podle mě špatně. Nabíjecí cyklus zahájíte, když připojíte nabíječku k baterii a ukončíte odpojením. Přičemž ta poučka, že baterie snese cca 1000 nabíjecích cyklů, platí v případě, že baterie je na začátku vybitá do nuly a nabíjení ukončíte na 100% SOC. To je jeden nabíjecí cyklus, a takových by měla baterie vydržet řekněme 1000. Jenže takový styl provozu baterii škodí. Zejména vybíjení pod 10% SOC baterii přímo poškozuje. Dlouhodobé ponechání ve stavu 100% SOC je také špatně. Jak asi víte, na denní bázi se doporučuje 80% SOC. Ovšem ideální je pohybovat se v rozsahu 20-70%, nebo ještě lépe 20-60%, kdy mají články baterie optimální napětí. Pokud se pohybujete v tomto rozsahu, je počet nabíjecích cyklů neomezený. Jinými slovy, bude-li systém Octopus Energy řízen tak, aby se energie z EVček čerpala pouze v ideálním rozsahu jejich SOC, bude pro zapojené elektromobily neškodný.
Tedy pane Komárku, proč zrovna Vás nechávají psát o elektromobilech, to dost dobře nechápu. Vždyť Vy jste proti elektromobilitě zaujatý. Smyslem programu Octopus Energy je možnost vyvažovat denní špičky odběrů elektřiny z baterií elektromobilů připojených k síti. A tato je jim v noci bezplatně vrácena z přebytků, jejichž cena může být nejen nulová, ale dokonce i záporná, protože v tu chvíli ji není komu prodat. Že to u nás nefunguje nic neznamená. Ono to ani nejde, když dosud není povoleno obchodování s energiemi za spotové ceny. A povoleno to není, protože existují oprávněné obavy, že tvořiví češi by to zneužívali k okrádání zákazníků.
My známe. Třeba takový Tuomas Katainen. Ten zaznamenal takových problémů s jeho teslou že je vyřešil třiceti kily dynamitu. A z místa potom odletěl helikoptérou na "spalovací motor"! Zkuste se ho zeptat jestli nechce zpět elektromobil. 😅😂🦾💀
Tuomas Katainen je pozér, který si neváží věcí. Pokud k takovým lidem vzhlížíte, buďte si jistý, že Vámi s velkou pravděpodobností pohrdají.
Auta na baterky patří dětem na hraní. Auta na baterky možná patří do města, ale problém s místy pro nabíjení, jasně ukazuje, že to nikdo nedomyslel. Nejsou byty na bydlení a ani nabíječky.
Je zřejmé, že zejména ve městech je třeba budovat pomalé nabíjecí body u stávajících parkovacích míst. Nicméně ten kdo najezdí 100-200 km týdně, potřebuje nabíjet 1-2x do měsíce, a to se dá zvládnout i bez místa nabíjení pod oknem. Uznávám, že to není pro všechny a chce to trochu snahy, ale to už si může každý spočítat sám.
Zelenou ideologií opředený nesmysl. Kladný dopad na životní prostředí,NULA. Spíš naopak. Nesmyslně utracené penize, které se určitě dali použit smysluplněji.
Vliv elektromobility na životní prostředí je zveličovaný argument. Hlavním důvodem rozvoje elektromobility je snížení evropské závislosti na ropě. Především russké. A za to stojí jakékoliv peníze, pokud se v budoucnosti nechcete znovu stát rusským poddaným.
9
Sledujících
0
Sleduje
9
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jestli je to pravda a bude tu i servisní síť, tak evropské automobilky začnou mít problém.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Evropské automobilky budou mít problém, když si evropané nebudou kupovat auta vyrobená evropským dělníkem v evropské automobilce. A bohužel bude třeba rozlišovat i to, zda ten evropan není náhodou maďar, slovák, nebo ital v továrně čínské automobilky.