Stojím si za tím, že články by měl psát někdo , kdo se v daném tématu orientuje. Kdyby tomu tak bylo, nemohli byste opomenout zmínit následující. Společně s čísly prodaných a vyrobených vozů, vykazuje Tesla i tzv energy deployment. Tesla totiž společně s Panasonicem vyrábí baterie, která pak využívá k montáži větších ( Megapack ) nebo menších ( Powerwall ) bateriových úložišť. Je to business, který roste rychleji než její auto sektor a zároveň si drží rekordní marži. Zhruba dvakrát vyšší než auto. A právě poslední print ukázal gigantický růst 170% v porovnání se stejným obdobím minulého roku . A to bude mít velký dopad na finační výsledky za 2 . čtvrtletí. Druhým pozitivním prvkem je fakt , že prodeje automobilů převýšily jejich výrobu o více než 30 tis . To znamená , že tyto prodeje šli ze skladových zásob ( tzv. inventory) . Zjednodušeně lze říct, že výrobní náklady už byly vykázány v prvním čtvrtletí , ale auta se prodaly až v druhém , takže se jedná o čistý profit...
Já si naopak myslím, že jste v konsolidaci rozpočtu málo radikální. Udělali jste prd. Jenom kosmetické změny. Máte ideální situaci v podobě
" plné zaměstnanosti" . Mohli jste do toho říznout mnohem víc a spoustu toho osekat. Státní správa totálně přebujelá a neefektivní... Každá koruna současného dluhu, jsou budoucí daně pro naše děti ..
Popravdě jsem dost zklamanej z toho pragmatickýho tónu ohledně Ukrajiny.Pan Pavel se odkopal a dost mě to u něj mrzí. O to víc , že je voják a šarže. To už jsou normálně politický plky.. Ukrajina se nikdy nesmíří se ztrátou části svýho uzemí. Tak jako se nikdy nesmířili se ztrátou Krymu a Donbasu. Možná i proto se jich Rusové bojí a nazývají je fasištama. A možná proto Rusové udeřili právě teď, dokud ještě měli alespoň nějakou šanci je porazit. A ty jsi právě ztratil můj hlas Pavle
Jak říká anglické přísloví trend is my friend. A to je to hlavní o co běží.Jestli tady chce pan Vacek poukazovat na tržní kapitalizaci, tak by si měl nejdřív dodělat domácí úkol a dovzdělat se jak a na základě čeho se high growth společnosti obchodují.
2019 .. 350 tis
2020 .....500 tis
2021.....940 tis
2022.....1.6 milionů
Naproti tomu ostatní autovyrobci stagnují a jejich prodeje klesají. Už dneska mà Tesla tzv gross margin ( zisk z auta) přes 30 % . O tom si můžou ostatní nechat zdát.
Fiat 5%
GM 7 %
Škodovka 10%
Toyota 18%
Zjednodušeně řečeno Tesla roste raketovým tempem a s tím jak navyšuje výrobu rozpouští náklady na více aut a to jí automaticky zvyšuje marži.
Mimochodem Amazonu kdysi vyčítali(20 let zpátky) jeho velikou tržní hodnotu , s tím že aby ji ospravedlnil musel by prodat všechny knihy na světě asi 50x . No a dneska je to pátá největší společnost na světě. Stejně by se dalo mluvit třeba o Applu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak nějak jste zapomněli zmínit, že prodeje aut v Evropě klesly zhruba z 10 miliónů ročně ( 2020 ) na 7 milionů ( 2024 ). V kontextu , kdy ostatním automobilkám padají prodeje dvoucifernou rychlostí , je i stagnace EV ve skutečnosti růstem celkového podílů na trhu
1 odpověď