Když si sednu do novýho auta, kde se stiskem tlačítka START zapne milion senzorů, asistentů, režimů všeho, tak by mě šlak trefil. Když potřebuju něco přeladit, přenastavit, tak čumim na displej víc, než je zdrávo, takže to buď nechám bejt, nebo čekám, až někde můžu zastavit. Já, když musím jet nějakým takovým autem, tak se pak strašně rád vracim do mýho totálně analogovýho kotrmelce, kterej je ideální na popojíždění po městě.. A poslepu si nastavím vše od klimy, teploty, halsitosti rádia, světel. A nemusím vůbec uhnout pohledem na přístrojovku a věnuju se jen řízení. Pokud je v autě jediný užvatel, tak si to nastaví dle potřeby a pak už asi vážne nemusí nikam sahat, vše má na volantu, ale jsou třeba firemní auta, nebo si prostě někdo jen aut půjčí a pak je jen cesta do samošky na lexaurin. Buď je jízda dost nekomfortní, protože jedno nastavení nevyhovuje všem, nebo stráví věčnost heldáním a brouzdáním v menu na displeji, aby něco zapnul/vypnul. Ale je to o řidiči. Já dokud budou auta, kde je minimum eleltroniky, tak takovým jezdit budu, a pak už sand budou autonomní vozítka, kde máčknu tři knoflíky a povezu se domu a ještě si nechám autosedačkou namasítrovat krk....
Podepisuji: máme x firemních vozidel a to prostě nejde, fakt ani to rádio si člověk občas nenastaví, nemluvim o tom, že se tuhle zasekl nějak zvuk a nešlo s tim nic (zrovna to bylo ztlumené). Pokud jede spolucestující, ten to ještě dá, ale sám řidič kolikrát fakt bez zastavení nemá šanci něco bezpečně udělat.
Všechno, co je třeba ovládat za jízdy musí být bezpečně ovladatelné bez účasti zraku, tedy velká tlačítka a otočné ovladače. Dotyková obrazovka, která není v v zorném poli při pohledu před vozidlo, by za jízdy měla zhasnout.
taky jsem nikdy nepochopil ty ohromný svítící plochy, kde se furt něco odehrává a docela to odvádí pozornost. Souhlasím s tím, že řidič má koukat na cestu a na na to, co mu zrovna hlásí nějaký diplej...
Že tam ta tlačítka jsou, přeci neznamená, že je musíte za jízdy všechna neustále mačkat😆
A když už nějaké použít potřebuji, přijde mi praktičtější, rychlejší a bezpečnější, sáhnout po paměti po tlačítku, než požadovanou akci lovit někde v infotainmentu.
Přesně: a hlavně tlačítko je vidět: - zatímco na displeji musím hledat na x obrazovkách, nedej bože pokud je to v nějaké úrovni vnořené, to je úplně blbé. Některé funkce se prostě nepoužívají denně a po měsíci dvou si vzpomenout, na které že obrazovce to zrovna je fakt komfortní není. Např. StartStop: ne že by ta funkce byla špatná, ale pokud popojíždím v křižovatce a 3x za sebou ten motor zhasne na vteřinu, to fakt není OK. Když mám služebák a vypíná se to přes displej, fakt nic moc. Na mém autě to vypnu jednim knoflikem. Další věc: máme několik modelů Škodovek a každej ten displej je jinej, takže tu samou věc najít u různých modelových řad je taky 🙁 paráda...v knoflíkách jsem nikdy tolik nehledal, bylo to jaksi jasné hned.
Jenomže ono to tak asi není a tihle aktivisté zřejmě nemají vůbec páru o tom jak se třeba chovají takové krávy v kravíně,jak se dojí,jak rodí telátka a jak o ně jejich ošetřovatelé pečují. Vidí na obrázku fialovou krávu a to je jejich představa o tom jak má kráva vypadat na krásné Švýcarské louce.
Přesně tak to je: ta videa jsou dosti manipulativní: měli by sami jít a říct: pojď milý sedláku/předsedo, podíváme se jak to dělat lépe. A strávit tam třeba měsíc. Ale to se jim nechce. Sám jsem na statku nějakou dobu dělal (dohromady 8 měsíců), není to až zase tak těžká práce, je potřeba mít tu práci rád atd. Že leží krávy v kejdě? No to je normální, stejně tak jako je normální tu kejdu dát pryč, a zvířata očistit. Bohužel tihle aktivisti nikdy ruku k dílu nepřiloží, takže tak. Je mi líto těch zemědělců, kteří mají mnohem těžší práci než oni a ještě jim tam lezou takovýhle magoři a dělaj tam rádoby skandální videa.
Tak víc dementní nařízení jsem dlouho neviděl. Jaký to má mít přínos? Roky to funguje a je to hlavní přidanou hodnotou Applu, že to prostě funguje. Přijde mi to jako že jak je možné, že do Mercedesu nejde motor z VW. Případně dveře tam taky nejdou namontovat jiný než ty, který tam mají být. A že musim mít jinou zahrádku na každej typ auta, o tom taky ani nemluvim. O řídících jednotkách ani neuvažovat. To je totálně, ale totálně, padlý na hlavu. A to jsem proevropsky smýšlející a Unii podporuji. P ....č---ovina na entou.
Nejsem ekologický terorista, ale tahle trasa přes toto území je fakt špatně: to území má svou nedocenitelnou hodnotu a když se rozdělí dálnicí, všechno to zmizí. Navždy. Do oblasti se navalí mraky aut, která tam do té doby nevyrazila, takže násobné navýšení dopravy všude okolo. Nemluvě o halách, které logicky poblíž dálnice vyrostou. Určitě lepší je varianta jak uvádějí nějaké ty spolky - dodělání dálnice v trase silnice 3 až k D1, obchvaty atd. a zkapacitnění obchvatu Prahy, že to rovnou nenapadlo inženýry, když to nedávno stavěli mi hlava nebere - postavit jen 2 pruhy je děs. Proto chápu, že to chtějí nyní odkloňovat u Jesenice, ale podle mě je špatně, jak jsem psal, to území se zničí.
Já se v prvé řadě chci projet, užít si pocit, rychlost, koleno na zemi v zatáčce, ale nemám možnost kde to dělat, bohužel, mám to do Mostu i Sosnové přes celý stát a kvůli hodině ježdění nepojedu cca 400km tam a zpátky, sorryjako.
Hoši to je logika...nemám kde se projet, tak jdu porušovat předpisy na první vhodnou silnici: jako že mi auto jede 250kmh, tak já teda tolik pojedu po dálnici 250, protože " to nemám nikde jinde takhle projet"? To je anarchie, a ne hrdinství. Fajn, ale se všemi následky, pokud mě tam čapnou. A bez výmluv. DObře, že to policajti řešej, a v čem chtěj, to je mi fuk, hlavně když to je korektní. Zrovna jsem jel po mý oblíbený silnici v Českým krasu, proti motorkáři, s motorkama, co nedělaly žádnej extra kravál, v klidu prosvištěli, poklopili...nemůžeš říct nic: ale když to tam hulej máča s vytuněnym vejfukem, co Tě v zatáčce málem sejme, případně sebe a víš o něm zpoza dvou kopců - nezlob se, ale to běžný lidem hlava nebere a většinu to pěkně na.e.e; pak se závodníci nedivte, že si na vás ostatní ukazujou a přejou vám co přejou.
Poslední věta v článku, "Příčina požáru není jasná." 😄
...
Myslím, že člověk nemusí být odborník v elektrotechnickém oboru a pokud se díval na to video k článku, co ta elektřina na stožáru dělala dokud jí neodpojili, mohlo mu být celkem jasné proč to hnízdo začalo hořet, o moc jasnější už to snad ani být nemohlo.
Přesně tak, více lidí to tu píše: prostě do doby než ty klacky navlhly tak tam žádný oblouk nevznikal: jenže pak vlhkost a už to jelo. Strašná záhada...
Hlavně bych Rusko neprovokoval. Koneckonců žádnou velmoc bych neprovokoval, zvlášť my coby nesuverénní pidistát. A konkrétně my jsme se něco naprovokovali. Až tak, že jsme skončili na ruském seznamu nepřátelských států. Kdyby Rusko pustilo jádro, tak naši politici by byli zavření v připravených bunkrech s plenama a několik let by nevystrčili nos. Odnesli by to zase jen obyčejní lidé.
Člověče - co je tohle za uvažování? Takže já jsem malej stát a to znamená, že kdokoliv ke mě může narukovat a zabrat mi území, rozmlátit co se mu zlíbí, aby mi ukázal, jak je odhodlaný? nějké právo, dohody, uznání hranic mezi státy - nic...to podle vás neexistuje? Je přeci absurdní si myslet, že před válkou hrozilo něco jako ohrožení Ruska kýmkoliv, natož Ukrajinou. Koho by to napadlo, jakkoliv se do Ruska navážet a chtít s ním bojovat. TO by samozřejmě bylo špatně. A tak jako je to teĎ je taky špatně, ale přece nelze zavírat oči před tím, kdo to vyvolal. Já chci také mír, ale ne kapitulaci a uznání násilného zabírání cizího území jako novou normu: protože až po požrání těch malejch států, který nemaj provokovat a bránit se silnějšímu agresorovi, zbydou "jenom" velmoci a ty až se začnou dohadovat, komu co patří, tak pak ten konec světa opravdu nastane...
To je tak, když víš úplný kulový o životě a opravdový práci a pak se najednou objevíš v realitě. Tak jsou holt překvapený a ještě to potřebují vytrubovat světu. Lidi, co běžně přichází do kontaktu s prací od mala, tak takhle vyjukaný většinou nebývají. Je spousta prací, kde neznalý člověk bude hodně překvapen, ale to ještě neznamená, že to neexistuje a není potřeba to dělat.
Já jsem byl také rozčarovaný, protože to může třeba snižovat bezpečnost systému, což pro některé byl hlavní důvod pořízení si iPhone. U USB-C to ještě pochopím, 1 konektor, který je kompatibilní se vším, tím se musí ušetřit tuny elektro odpadu rok co rok, řekněme budiž.. jde nejen o nabíjení, ale i kompatibilitu jiných zařízení. U toho softwaru nadšený nejsem. Na druhou stranu v době kdy tu jsou 2 hráči u mobilních systémů s nějakými pravidly, tak pokud budete tvůrce, který má trochu jiné řešení třeba plateb, máte smůlu. Google takhle zničil konkurenci, kdy vše integroval do jednoho políčka, je potom úplně jedno, že jako firma máte třeba i lepší mapy, když vyhledávač vám vyhodí své mapy. Kdyby nebyly regulace, tak tu 2 dominantní firmy s OS zakáží třeba ostatní webové prohlížeče a appky co jim konkurují. Jde o to kde je ta pomyslná vhodná hranice, co regulovat a co již ne.
Přesně: ty konektory považuju taky za úplnou blbost..zrovna jsme koupili 2 sady světýlek na kolo přední + zadní od dvou renomovaných výrobců, a každá má jiný konektor na nabíjení...samozřejmě ani jeden USB C. V tuto chvíli zvesela máme 4 různé konektory do zařízení a ještě v kombinaci s 2 variantama na straně trafíčka, neboť některé moje Lighting konektory mají USB C a jiné původní USb A, které má většina dalších kabýlků na ty všelijaký svítilničky apod. S aplikacema je to to samý: síto v podobě AppStore dává vyšší přidanou hodnotu uživatelům ve vyšší míře bezpečnosti a funkčnosti telefonu. Kdy asi nařídí EU možnost nahrávat si do aut vlastní aplikace do řídících jednotek, tuning, kompatibilitu brzdových destiček, tlumičů apod.?
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jenomže tablet lze aktualizovat datovým balíčkem, dálkově a za pat vteřin. Možná Vám uniklo, že dnešní nová auta musejí mít systém automatického přivolání pomocí při nehodě, tudíž jsou neustále on line. A výrobci toho ve velkém využívají.
A ušetří na mechanických tlačítkaách.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No zajímalo by mě co je potřeba aktualizovat na běžných tlačítkových funkcích auta...přijde mi že nic. Levnější to pochopitelně možná je, ale jenom pro výrobce - zákazník to zas až tak nepozná. Furt je mi záhadou, jak je možný, že s menší mírou automatizace a ručními procesy, s horšími programy méně moderními postupy a pod. doposud ta tlačítka zvládali vyrábět, zatímco dneska, když už jde všechno ráz na ráz, všechno efektivnější a rychlejší, tak je problém ta tlačítka tam dát, aby to "bylo levný". Z jinýho soudku: - elektronická zpětná zrcátka: jak absolutně jednoduchý a dokonalý je zpětný zrcátko: Super kvalita rozlišení, nulová spotřeba energie, jednoduchý na výměnu...a nahradí se to kamerou, displejem, řídící jednotkou..obraz se musí zpracovat, přenést, opět zobrazit, nastává zpoždění...jako hezký to je, ale jak se zesložitil celý proces přenosu obrazu mě fascinuje. Ještě mi to dává smysl u kamionu, ale osobák...a to se pořád mluví o udržitelnosti, všechno zelený, jednoduchý...
1 odpověď