Vy vbec preci nesrovnavate stejne veci. Mam uz 3 roky temer bezudrzbove Ev se 400 hp, 4x4, hlinikovou kastli, vzduchovym stavitelnym podvozkem, kuzi Winsdor, hup displej.....
3r stare s najezdem pod 40k a nahradnimi 22" koly, jsem koupil za cenu nevybavene Octavie 🙂
U takoveho spalovaku tankujete 100 oktanovy benzin, olej menite kazdych 8 tisic (nebo po roce), zere to 25 na sto a v servisu nechate celou vasi vyplatu.. s tim porovnavejte a stejne nebudete a komfortu ev auta.
Srovnávám I30 2010 s Kona Electric za 1 mil kč, rozměrově stejné. Vaše výbava mi je k ničemu, nepotřebuju ji. Nevím proč platit za něco co nepotřebuju. Jezdím na naftu za 6l/100, údržba 15t ročně je nadsazená včetně 2 sad pneu Continental po 4 letech, na Konu stojí o 50% víc.
Zajímalo by mě jak dlouho vám to EV vydrží, možná mám cca 4 tis na údržbu motoru ročně, vy zas máte těžší auto tj dražší pneu a na ceně řízení a náprav taky něco bude, takže ve výsledku nezávidím.
Za mě jsou moderní EV skvělá technologie.... akorát nejsou pro každého a každé užití.
A celé PR na podporu EV jde směrem, že se snaží dokázat, že EV je úplně pro každého a že si je může pořídit i někdo z paneláku a jet s nima každejch 14 dní do Chorvatska.
Místo toho, aby se PR zaměřilo na lidi, kterým to EV bude dávat extrémní smysl. Člověk s barákem a FVE na střeše, kterej si EV nekoupí jako druhé auto do rodiny na popojíždění, je dneska už celkem hloupej 🙂.
První dva odstavce ok, s posledním nesouhlasím, asi jsem tedy hloupý. Po 15 letech s autem náklady nižší než nové EV (auto 300t, ročně 15t údržba a 2x4pneu/4roky, 50t opravy) cca 600 tis. Pochybuju o použitelném stavu baterií v EV a s FVE po 15 letech.
Co o tom víte, házíze všechny do jednoho pytle? Je to o lidech. Mám poslední naftu bez DPF, dle ME měření 0,12, limit dle vašeho odkazu E4 0,25, E5/E6 0,18/0,08.
Proč něco podobného v rámci boje proti klimatickým změnám už dávno nevyvíjí někdo v Evropě? Že bychom na to neměli vědecké kapacity? A v Asii je ale mají a proč? I dvojnásobná výrobní cena tohoto paliva oproti výrobní ceně současného paliva nemusí být nevýhodou, vždyť stačí upravit daňové zatížení, kdy nižní, případně nulové, daňové zatížení tohoto nového paliva by mohlo ve výsledku vést i k tomu, že konečný spotřebitel by nakonec za tyto nové pohonné hmoty zaplatil méně než dosud.
Protože to "skvělá" EU nalajnovala, ať už s auto průmyslem nebo bez něj, a ten do toho investoval (EV) a nikdo už není schopen přiznat "zvolili jsme direktivně a nevhodně", protože jsou i jiné cesty. S daňovým zatížením bude problém - státu bude chybět, viz nynější dotace, které se postupně ruší a přidávají se daně na EV. Za sebe radši zaplatím víc za epalivo než na nové EV, které je dle mě větší ekologickou zátěží, pokud zjednodušeně počítám převod cena -> produkované CO při výrobě a vývoji
Jistě, pokud by to bylo tak, jak píšete, tak máte pravdu. A třeba to tak je. Ale já si myslím, že tady probíhá analýza stavu rozložení jednotlivých kostiček a neexistuje univerzální algoritmus pro složení jakéhokoliv rozložení za tak krátký čas.
Je prostě rozdíl naprogramovat 10 přesně určených akcí, než vymyslet "analytický" univerzální algoritmus.
Určitě je rozdíl ve způsobu naprogramování, píšete o 10 akcích, já si jich dokážu představit 100. Algoritmy pro složení Rubikovky jsou jasně popsané. Složit kříž spodní vrstvy - následně rohy, umístit hrany druhé vrstvy a tak dále. Algoritmů je několik a pokud je lze popsat, lze je taky naprogramovat. Postup složení lze vytvořit na základě algoritmů třeba za 100 ms, podle výkonu procesoru při práci s virtuální kostkou, mechanické složení je omezeno fyzikálními zákony - výkonem a hmotou
Srovnáváte nesrovnatelné. Auta skládá robot na základě naprosto přesného postupu. Kostka může být rozházená mnoha různými způsoby a tudíž i to skládání probíhá různě.
Ano, auto se skládá podle přesného postupu dle předem přesně nastavené výbavy, kostka se skládá postupem, kde se předem vypočítají tahy dle snímků kostek. Jaký je v tom rozdíl? Programátor dostane zadání a naprogramuje zařízení, je otázka peněz a času co to bude umět.
Je pouze otázka času, kdy se něco podobného stane i u nás.Vozidlo určené jako totálka vyplatí se pojistná částka vozidlo přejde do majetku pojišťovny a to jej v aukci prodá.Nějaký šikovný automechanik provede opravu a dál jej prodá, možná do AAA Mototechna /nehavarované po prvním majiteli/. U totálek by správně mělo dojit k fyzické likvidaci a zničení VIN kodů, ale to by zase pojišťovny málo vydělávaly.
Nevím zda to byl Váš případ popisu totální škody. Mě pojišťovna nabídla ponechat si vozidlo nebo do týdne prodat výherci aukce, jednalo se o 10 leté auto s hnutým zadním kolem. Výplata pojišťovny pokryla s rezervou výměnu všech dílů za nové, aniž bych povolil výběr z lowcost skupiny. Většina podobných problémů vzniká ze strany vlastníků vozidel "Ušetřit".
20
Sledujících
1
Sleduje
20
Sledujících
1
Sleduje
Ja mel Nissan x-trail diesel, porad se to sr**lo, udrzba 50 rocne, filtr uz jsem nemenil, s tim vychvalovanym dieselem uz jezdi jiny nestastnik.
Nevymyslejte si kraviny o 4 tis rocne, to date jen za olej.
Me vydrzi, az ne, vymenim baterku za henten pevny elektrolit, az bude. Krome zasekleho madla asi ani nemam moc co opravovat, podvozek je deska, plechy hlinikove, vyfuk neupadne, nikoho neotravim, ani rano nevzbudim, hadice a kapaliny nezpuchri a nevytecou, brzdy temer nepouzivam. Jo pravda, vycistit klima asi musim 🙂
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To jste psal dle vlastního chování? Vypadá to tak.
"Ondřej Rea Psal jsem neco podobneho a vidim, ze vy take. Myslim, ze takovym lidem nema smysl oponovat, maji svou pravdu a sami sebe jí opájí, aby si oduvodnili co chteji."
Na základě svých zkušeností zpochybňujete jiné, že jste špatně vybral a teď s tím srovnáváte neznamená, že jiní na tom nemohou být lépe (ohledně údržby).