Fotky z dovolené😉
Paní v růžovém tričku je tam hned 3x Maminka autora? 🙂
Já tam, žádné peklo nevidím. Půlka tlačí kola a zbytek jede po cestě. A většina je v důchodovém věku, tak asi nejezdí moc rychle a nebo nebezpečně.
Přeplněné stojany. To snad dobře, že se používají od toho tam jsou?!
Peklo by bylo, kdyby všichni jezdili autami.
Ano 380tis je cena po odečtení dotace kterou jsem na za FVE dal. Koupil jsem si ji s 10Kw baterií. Zbylých 20kw baterii jsem si sehnal následně sám ( již použitě, předešlý majitel si předělával FVE za kompletní novou a 2roky staré baterie mi nechal za super cenu. Asi jsme měl velké štěstí. 20Kw baterie mě stály 30tis + doprava. V ceně 380tis ( po odečtení dotace jsou počítaný i tyto baterie již použité.).
To je super. 10kw baterka se mi zdá zoufale málo, jestli budu chtít někdy v budoucnu dobíjet auto
Ono je to reálně nějakých 950 km asi, nesnažím se úplně a zároveň nejedu na konec hladovýho oka. Těch 5 litrů si ten benzíňák vezme. Jinak já taky nechci, aby mi auto poroučelo, ale u moderních EV tohle nehrozí. Sám mám najeto přes 50 000 km na malým elektru a teď, když plánuju obměnit obě auta, tak nemám důvod se koukat na spalovák. Výhody EV u mě převažují.
Tak ať vám to jezdí. Já si ještě počkám
Nejčastěji jezdím brzo ráno mezi 4-7h. následně před den mám jen drobá občasná popojiždění ale vozdilo je přes den odstavené. Přes den mám možnost je nabíjet dome z FVE, mezitím pracuji z domova. Mám kombinací 3 prací (zaměstnanecký poměr, Osvč a vlastním malé s.r.o.). Práce mám velmi mnoho ale mohu si ji udělat flexibilně podle možností. Přes poledne zpravidla dělám na účetnictví a administrativu a to se dá dělat z pohodní domova. Takže přes den mohu mít vozidlo připojené a využívat je jen na občasné drobné přesuny. Jinak nejčastěji jezdím brzy ráno. Mé práce jsou svým způsobem rutinou takže nájezd je dokola opakující činností. Ale chápu že ne každému to může vyhovovat . Případně na 250km ( můj denní nájezd mi stačí elektřina 37,5kw. V současné době mám baterie na 30kw. Musel bych je případně rozšířit, abych si dokázal dobít z vyrobené energie sám. Ale než abych to udělal tak si administrativu vyřídím z domova a nemusím být v s.r.o.
Rozumím však, že na každý mám možnost flexibilní práce. Na druhou stranu lidé tolik nenajezdí jako já a mají například volné víkendy. Pokud se zvolí EV s dostatečným dojezdem, tak je možné řešit nabíjení například jednou týdne o víkendu a celý týden jezdit. Já jsem šel cestou menší baterie a pravidelném dobíjení. Cesta se dá však nalézt. To samé je možné zakoupit si službu virtuální baterie a platit pouze distribuční poplatky, ale elektřinu mít zdarma. Mě se tento koncept zdál být méně efektivní tak jsem tomu přizpůsobil pracovní režim, abych vytěžil co nejvíce
Ok to dává smysl.
Dokázal jste to dobře skloubit, aby vám to fungovalo.
Trochu mě překvapilo, že máte doma baterku na 30kw, trochu nadstandardní 😃
Někde jste psal, že to máte FVE za 380t.
To je hodně dobrá cena s baterií takové kapacity a nebo baterka byla zvlášť? 🤔
Sázku jste v tomhle případě prohrál, jel jsem benzínovou Octavií s dojezdem 1000 km 🙂 S děckama to fakt jinak nejde. Ale hlavně mi přijde jako divný proletět stovky kiláků a mít Slovinsko a jih Rakouska jen jako sjezd z dálnice. Soutěska Vintgar byla úžasná, doporučuju. Po cestě zpátky jsme se stavovali na pár hodin v Grazu a taky je to strašně zajímavý město.
Souhlasím s tím, co píšete.
Děláte si zastávky, kdy chcete a potřebujete a ne podle auta a stavu baterky a to je v pořádku.
Moje Octavka nezvládne víc jak 800km 😁
Jako jo, ale máte jenom jednu zastávku během té cesty? Já jel loni do Slovinska a s dětma jsme museli mít aspoň dvě zastávky (z toho jedna byl výlet na pár hodin do soutěsky).
Vsadím se, že tam byla taky nabíječka jinak by jste tam nešel 😁
Jinak BEV fandím, jen ještě pro mně osobně nenadešel čas ho koupit.
vůbec ne. Většina lidí s EV nabíjejí doma. Z většiny to stačí na každodenní používání a jestli párkrát do roka se využije veřejná nabíječka tak to je spíše ojedinělé.
Domácí nabíjení je velmi levné a efektivní. Pokud někdo má FVE tak je pro něj EV vhodné řešení. Má FVE mi dokáže vyrobit cca 13MW navíc nežli je spotřeba celého domu.
Teoreticky kdybych všechno dal do vozu tak mám dojezd na nějakých 86tis km. Za fosilní paliva bych při tomto nájezdu zaplatil přes 200tis za palivo.
Jak dobíjete své auto z fve, když každý den ujedete 250km???
Jezdíte v noci a nabijite přes den.
Protože mi to nedává smysl.
Jako je to hezký, to rychlý nabíjení za 15 minut, co umí i Tesly nebo korejci je super. Ale 1000 km (to je Čínský cyklus, reálně 800 km) je možná i moc na běžný ježdění. Naopak je super LFP baterka od CATLu, co se nabíjí hooodně rychle a má klasický nesmysl cyklů k dispozici.
Taky si myslím, že tech 1000km dojezd je potřeba, aby se to mohlo používat jako normální auto.
Dálniční provoz a zima stáhne dojezd minimálně o 30%, takže realita bude 700km na nabití a to už půjde.
Dobře, možná to nebylo přesně 20 let, člověk si tyhle zbytečnosti moc nepamatuje, ale nejpozději v roce 2007 už tady byl bezpoplatkový účet od mBank.
Ze západní Evropy bych nejásal, máme příbuzné v UK a ti poplatky řešili ještě nejméně dva roky nazpět. Obecně jsou naše bankovní domy (ne všechny) na vysoké úrovni co se týče kvality služeb, svého času byla eBanka (dnes RB) dokonce průkopníkem v internetovém bankovnictví.
Ano mám také mBank a kdysi leader v oboru dnes trochu pokulhává a jejich kiosek jsem musel nuceně navštívit asi 3 krát.
Mě nevadí jednoduchy poplatek za vedeni účtu, ale spíš ty skryté.
Bankovní účet v UK a tady se nedal ani srovnat co se týče kvality služeb, což ale neznamená, že vaší příbuzní si špatně vybrali. A bezpoplatkovych bankovních kont jsou v UK mraky.
Stačí použít bank switch a nemusí ani vstát z lůžka a všechny standing order a direct debits se převedou automaticky už asi 10let, tak nevím co jste řešili.
Tak změňte banku, ty co podporují okamžité převody je zrealizují do několika sekund, max. minuty. A poplatky ty neplatím už snad více jak 20 let.
Před 10 lety bych tomu věřil, ale 20 let zpátky se platili poplatky i za přijaté a odchozí platby 🙂 úplně běžně a nebo jste musel splnit x podmínek, aby Vám je zrušili.
Jistě, věci se hodně změnili za 10- 20 let, ale nic to nemění na tom, že jsme pozadu za západní Evropou, tak 5-10let.
Celkové prodeje aut o 20% nahoru a elektro s dotací o 10% nahoru to mi zní jako neúspěch.
Autům na baterky fandím, ale musí mít maximální dojezd kolem 1000km. Protože se věcinou pohybuje stav nabití akumulátorů 10-80%, tak to udělá výsledných 700km dojezdu a to je postaví na rovinu se spalováky.
Tipuji, že za 10let tam budem 😎
A to nechci být v kůži majitelů dnešních baterek, protože ty asi hooodně ztratí na ceně.
100% energie k dispozici z bezemisnich sdrojů:
a) elektrolyza vody a separace CO2 -25% energie
b) slouceni H a C na CH4 - ohratim - 20% energie
Ucinnosti celeho procesu 1*0.75*0.8*0.98*0.40 = 23%.
To se ani za 12 let nezmeni, je to o fyzice a chemii.
Ale smysl to ma. Tanky na elektriku si nedokazi predstavit, stejne tak letadla nebo zemni stroje.
Osobni auta take ano, ale pro zajemce z hornich 10ti 1000.
Elektricke auto taky nevyuzije 100% z vyrobene elektriny.
A navic pouziva spoustu vzacnych kovu k vyrobe baterek a cele to vazi o 50% vic nez klasika ICE, coz ho dela zrouta pneumatik.
Kdyz pridame k ICE malou baterku, tak muzeme celkovou ucinost jeste zvednout as new Honda Civic.
Takze, si troufam rict, ze ta celkova ucinost EV nebude, az tak daleko od ICE, jak se nam muze zdat.
A jestli budou moct jezdit dnesni benziny na syntetiku, tak to bude asi jen bonus.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Takze toto je presne priklad tech de.entu co jezdi prostrednim a levym pruhem i s "vysvetlenim", je jich jak much, urcite budou mit i nazor proc neblikat na hlavni, proc neblikat pri vyjezdu z kruhace, proc na svoji motorce nepojedou v kolone, ... jsou to porad ty stejny lidi, sobecky, bezohledny, namysleny cesky clovek.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zníte jako Ti rádoby řidiči co jezdí kolem 150km/h a víc a neustále mění pruhy a zařazují se do pravého pruhu, aby pustili imaginární řidiče co jede za nimi, který by je chtěl předjet.
A to s takovou agresí, že málem sundají předjížděnému autu přední nárazník.
Mi nevadí jet v pravo, ale když je dalnice téměř plná, tak si uvědomte, že do toho pravého pruhu se všichni nevejdeme.
1 odpověď