Jako šofér denně vidím jak rodiče vozí až před vrata školy 10-14 leté, na všech přechodech policie, která zastaví dopravu a převedou je. Bože vždyť se to ty děcka nikdy nenaučí, když je budete furt vodit za ručičku. Prvňáka, pochopím, ale velké děti by měly chodit samy a nespoléhat na rodiče a policii. Děcko čumí do mobilu i na přechodě a strážníku snaž se,...no kde jsme..?
Vsadil bych boty, že žádný zákaz saplováků 2035 nebude. Až jednou vyhoří nějaké nákupní centrum (a ono se to stane), bude vše přehodnoceno. 3 miliony lidí v ČR bydlí v paneláku, ti to budou dobíjet jak? V žádném případě nejsem odpůrcem elektromobility, vidím jaké parády to nadělalo u pošty, v komunálních službách atd., ale to jsou všechno vozy co ráno vyjedou a v poledne jsou zpátky na nabíječce ve vlastním depu. Všechny ty elektrokola, haverbordy, motorky, modelářství...proč ne. Jenže ekologie nebude nikdy efektivní, pokud nebude ekonomická, masově dostupná. Kdo ze středně příjmové rodiny, která by měla tvořit cca 85% podíl prodejů elektromobilů, si koupí nový vůz na baterky za 800-milion??? Téměř nikdo že. Bude to ještě zajímavé.
Jen bych jako šofér podotkl, že, ano...i ve vlastních řadách se objevují ovádi, co by to neměli řídit, což je asi i tento případ. Ale nezodpovědný ovád se najde všude. Na úřadě, v nemocnici, obchodě i za volantem osobáků a to že jich je. Co mě osobně štve nejvíc je pokřivená zaprodaná žurnalistika, které jde jen o to psát negativní články, páč se na ně potom víc kliká a jsou tím pádem dražší reklamy že? Kamionáci jsou již několik let velmi živná půda. Apropo, když jedu osobákem, také mě furt zdržuje jinej osobák a nemám z toho trauma, no tak počkám až se zařadí a pak předjíždím no. Ale o tom už nenapíšete že? Chce to více tolerance, už tak ty kamiony nemá kdo řídit, tak do nich furt vy rádoby novináři furt nešijte. Cihlu ve stavebninách chcete, jídlo v obchodě taky, nové auto vám do salónu také vozíme, benzín na pumpě (v Anglii za Covidu na pumpách nebyl, páč neměl kdo ty citerny řídit). Deficit řidičů se prohloubil z 5 na skoro 30 tis. jen v ČR, venku je to ještě horší....Tak pište raději o něčem jiném.
Ale tyto průzkumy byly dělány už před mnoha lety, kdy začaly jezdit elektromobily a dopadly taktéž. Teď jen nastala doba, kdy "první" elektromobily masověji dosluhují a pro druhý si většina majitelů již nepůjde. Nic nového. Kdo by si kupoval ojetý elektromobil s baterií na hranici životnosti s rizikem obrovských investic.
Nastalo to, co notně nastat muselo. Průměrně příjmová rodina, nežádá auto za milion a už vůbec ne na baterky, takže se nelze divit obrovským propadům. Dříve měla každá automobilka svůj prodejní trhák, který se prodával jak housky na krámě a zisk se mohl investovat jinde, mnohdy i do neziskových projektů. Až začne gigantické propouštění (a ono začne, či už začalo) z automobilek, možná těm ekozelenáčům z Bruselu dojde, co tady s tím Green Dealem natropili. Zatím se povedlo jen to, že nám průměrné staří vozů v Evropě za posledních 20 let zestárlo o cca 5 let.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kdyby se Green Deal, který je jen tvrdým byznysem schovaný za ekologickou roušku zrušil (a to nejen v automotiv) vozy by mohly o dobrou třetinu zlevnit a stát se tak masověji dostupným zbožím. Všechny ty emisní povolenky, mraky povinných výbav atd. vyhnaly ceny do nebes, tak se není čemu divit, že není odbyt že...