V ISSŘ se chybné kroky asi napravují hůř, to je fakt. Ale beru to tak, že jsem trubka a něco udělám špatně, ztratím víc času. A už jsem přišla i na to, jak v ISSŘ vytvořit dokument, aby vypadal tak, jak chci já a ne ISSŘ. Ten mezikrok s možností rychlého zformátování vytvořeného dokumentu stále chyběl a už asi bude chybět i nadále, ale s tím už jsem si poradila. Už jsem si zvykla i na to soustavné klikání, člověk si to rychle zautomatizuje.
To vám závidím. Já jsem byl rozhodnutý podat výpověď, protože práce v ISSŘ mi připadala naprosto chaotická a stresující.
Zajímavé...já v tom systému totiž pracuji a protože umím číst, tak se v tom systému i vyznám... A mimochodem, Vitu nemám a ani ji nepotřebuji. A možná to bude pro vás překvapení, ale úředníci si upravují, resp. upravovali i šablony Vity...
To, že jde upravovat šablony Vity považuji za její největší výhodu. Každý chybný krok jde bez problému opravit, na rozdíl od ISSŘ.
"Starý systém Vita funguje v celém rozsahu" - tak to je podfuk, to nepotřebujeme digitalizovat 😄
V celém rozsahu, tedy ve Vitě se dají provádět všechny typy řízení či opatření. V Bartošově ISSŘ stěží funguje dělení pozemků a kolaudace. Vita dokáže zúřadovat sebesložitější stavbu, v ISSŘ byste měl smůlu.
Hm, vždyť šablony nejsou o ajťácích, ty jsou spíš pro právníky nebo schopné úředníky, ajťák v podstatě tvoří nové záložky a propoje, když to zjednoduším. To, že Vita má nachystané nové šablony, zas takový zázrak není. A počet různých variant povolovacích procesů se zmenšil. Připomínky brali na zřetel po setkání v Jihlavě i ministerští úředníci i ajťáci. Čímž je neomlouvám, konstatuji...ale pak dělali, co mohli. Nevím, jestli vedoucí vašeho stavebního úřadu ISSŘ zkoušel hned na počátku v červenci a třeba teď, rozdíl je obrovský ...a dokonce už je v mnohém funkční 🙂. Co bylo pro mě nepochopitelné, že tuším polovina stavebních úřadů nebyla schopna se do systému přihlásit a museli to za ně dělat ajťáci z MMR (nebo z té dodavatelské firmy, nevím, kdo to za ně musel dělat)...to taky o něčem svědčí. A na okraj, podání v Portálu stavební správy včetně příloh zvládají stavebníci, které znám, levou zadní, ale je fakt, že zatím podávají především kolaudace, předčasné provozy atd... .
Jenže pokud systém nefunguje celý bez problémů, tak je to k ničemu. Nebo mám stavebníky poprosit, aby zatím žádali jen o dělení pozemků a kolaudace, že snad povolení liniové stavby zvládneme zúřadovat za půl roku, až to pan Klán zase překope.. U čtyř případů jsem pouze v ISSŘ zadal několik údajů a dál s tím nehnul, ale systém je vykazoval jako vyřízené. Pak se s tím Bartoš chlubil ve svých grafech, kolik už je vyřízených žádostí.
Tak stavebníkům zůstane snad jen povinnost vlákat digitální dokumentaci, u podání samotných žádosti pak měli, a budou mít stále na výběr, co si zvolí, jestli papír nebo digitál.... Přijde mi pak, že pan Kupka postupuje jen podle "analýzy", kterou kdosi předložil panu Fialovi, a na základě které skončil pan Bartoš, takže žádný "spasitel" to taky není, spíš je jen pěkný mluvka, který umí PR, ale v podstatě jen papouškuje co mu kdo co poradí, a co kdo chce slyšet, protože sám odborník zjevně na nic technického není, a plácá se v tom pěkně taky.... Co se týče programu ISSŘ, tak tento je proti původním programům, asi jako trabant ve formuli, jako jak takž se v tom dělat něco dá, jen je to hrozně pomalé, krkolomné, nespolehlivé a něco nevratné, což je také důsledkem on-line prostředí, a neznalostí veškerých možných správních postupů a procesů.....no a změna (bypass) bude až od prosince, tedy po 5 měsících nefunkčnosti. Takže na MMR by teď taky měli udělat pěknou čistku, ona to není jen digitalizace, on celý nový stavební zákon se "povedl", a ti co při spuštění ISSŘ tvrdili, jak vše jednoduché a bezproblémově funguje, tam stále jsou, a teď vykládají, jak to bylo špatné, a jak se co má dál dělat, a jak je to myšleno... 😉
No já budu všem stavebníkům doporučovat, aby podávali žádost pouze papírově nebo datovkou, bohužel dokumentaci zatím jen přes portál stavebníka (třeba se to nakonec změní). Pokud by totiž vláda připustila přechodně papírovou dokumentaci, tak by z nové digitalizace nezůstalo už vůbec nic a tomu se budou bránit za každou cenu. V ISSŘ se kromě nejlehčích úkonů (např. dělení pozemků) nedá skoro nic dělat, chtěl bych vidět Bartoše, jak vydává povolení na liniovou stavbu apod. Jenom připomínám, že i stará Vita je počítačový systém, lidi si totiž myslí, že jsme doteď asi používali pouze hliněné destičky.
Nový stavební zákon se skutečně nepovedl, jestli si lidi myslí opak, tak se šeredně mýlí. Pár věcí je dobrých, ale na všechno budeme vydávat rozhodnutí, nic jiného. Stavby pro "normální" lidi (rodinné domy, rekreační chaty, různé malé provozovny) - to vše bude trvat déle než ve starém zákoně. Přitom společný souhlas, na který se povolovaly např. rodinné domy, byl skvělý a rychlý. Alespoň u nás (raději nebudu jmenovat) trvalo vydání společného souhlasu na rodinný dům (pokud byla žádost s podklady kompletní) běžně pouze do 3-5 dnů. To samé vydání územního souhlasu. To je s novým zákonem bohužel pryč. Stačí si položit otázku - co je složitější, souhlas nebo povolení?
Vždy jsem bral svou práci jako službu lidem, ale bohužel ne vždy jde vyhovět všem, chápu, že jsou pak na nás naštvaní. Nový zákon bohužel neřeší např. špatného souseda, či různé ekologické spolky (většinou vyděrače nebo naprosté fanatiky), pokud jako stavebník na ně narazíte, zapomeňte na nějaké rozumné lhůty.
Takže úředníci jsou líný,museli makat,počítačům nerozumí,to je ten problém.Stači,když musím měsíčně posílat ověřeny formulář na Cssz a čekám na důchod měsíc.Odpověd úřednice je,nemáte žít v cizině😂.aTakže úředníkům nevěřím,v ČR jsou to lehkoživkové prostě zbytečný.
Ne, nejsem líný a počítačům rozumím dobře. První stavební povolení v počítačovém systému Vita jsem vydal v roce 1999. Jenže Vita na rozdíl od nového Bartošova systému od začátku fungovala. Jestli si chcete vyzkoušet moji "zbytečnou" práci, můžete se přihlásit, máme trvalý podstav. Je zajímavé, že skoro nikdo nechce "nicnedělat" na stavebním úřadě a popíjet kafíčko.
Kupka vymyslel absurdní a zcela nefunkční hybrid stavebního řízení, úředníci byli digitální buzerace zbaveni, ale pro projektanty a stavebníky zůstala povinnost digitalizovat zachována. Nedává to vůbec žádný smysl a bude to trvat ještě 4 roky.
V tom s vámi jako úředník naprosto souhlasím. Povedeme papírový spis, ale k tomu bude digitální dokumentace v portálu stavebníka, na který se nedá spolehnout. Ale počkejme, třeba se to ještě změní, na konci července jsem taky nevěřil, že Bartošovo ISSŘ poletí do koše, a stalo se (naštěstí).
Mam stejne informace a uz jsem to tu nekolikrat psal, ze bylo panu Bartosovi jasne a durazne doporuceno, aby s tim minimalne rok pockal. Ale on byl strasne chytrej.
Máte naprostou pravdu. Nechápu, jak z něho může tolik lidí dělat "mučedníka". Má, co si zasloužil, jen to mělo přijít někdy koncem července, ne koncem září, ale aspoň že tak.
Á, Kupkovi už se do toho nechce. Až do roku 2028? To jsem myslel, že tenhle vychloubačnej chytrolín a šikula to zmákne levou zadní.
A proč tedy na to měl Bartoš tak málo času? Nejsem jeho příznivec a nikdy jsem nebyl, ale tady je vidět, že ani slavná ODS si s tím nebude vědět rady a tak si dává dlouhého fóra. Vy to už nestihnete a pak budete tvrdit, jak jste to skvěle připravili a oni (rozuměj příští vláda) to jen dotáhli a budou se chlubit cizím peřím.
Jsem úředník, ale na naše připomínky nebral Bartoš ohled, ani na varování projektantů, hospodářské komory, obcí i prezidenta. Zavinil si to sám svou namachrovaností. Stačilo jen ponechat stávající spolehlivý systém Vita nějakou dobu souběžně s novým. To by zabránilo zahlcení žádostmi v červnu - my jsme jich místo obvyklých čtyřiceti až padesáti obdrželi 450. A mezitím by se přišlo na to, že nový systém je k ničemu.
Starý systém Vita funguje spolehlivě v celém rozsahu, zatímco Bartošův systém je z 90 procent nepoužitelný. Ve Vitě se dá bez problému pracovat podle paragrafů nového stavebního zákona. Vita nemůže za to, že některá řízení ve starém stavebním zákoně trvala dlouho.
Existuje 600 stavebních úřadů, pracuje v nich několik tisíc úředníků, z hlediska pravděpodobnosti jsou (spíše byli) mezi nimi určitě i voliči pirátů. Ještě jsem neslyšel, že by jakýkoli kolega z SÚ chválil Bartošův systém, nedá se v tom pracovat. Veškeré konspirační teorie v tomto směru neobstojí, za vším hledejte pouze Bartošovu neschopnost a aroganci.
Jestli nevěříte, běžte se zeptat na kterýkoli stavební úřad.
A ještě dodám, že pokud chcete někdo spáchat sebevraždu, tak před mým šéfem stavebního úřadu řekněte, že Bartoš je dobrej a dobře to vymyslel. Zaručuju vám, že nepřežijete.
A budete se divit, co to vzal Kupka, na naše připomínky je brán zřetel. Tím ale nechci omlouvat vládu, podojila to pěkně. Tři roky taky nemusí stačit, protože ve správním řízení může nastat tolik různých možností, že to ajťákům nezávidím. On totiž nový stavební zákon není o mnoho jednodušší než ten starý.
V tomhle případě se do toho žádní ekoterosti nevkládali. Problém byl v úřednících a v tom, jak si vykládali předpisy. Některé věci musel dokladovat až třikrát, protože platnost toho potvrzení postupně vypršela. Pokud tohle systém vyžadoval, je to špatně. A pokud to tak bude fungovat i v novém stavebním zákoně, tak žádná digitalizace tomu nepomůže.
Dobrý den, nechci nikoho hájit za každou cenu, ale některé vyjadřovačky (např. ČEZ, CETIN, GasNet apod.) mají opravdu omezenou platnost. Pokud se některá složitá řízení vlečou, jako to moje s ekoteroristy, tak spousta podkladů se opravdu musela dodávat znova opakovaně. To ale není výmysl úředníků, tak je to dané zákonem. Při odvolání by mně nadřízený orgán takové povolení zrušil, pokud bych pro něj použil "prošlé" podklady.
Stylisticky to program v češtině ještě pár let (desítek) nesvede. Ale může dát na kupu podklady, argumenty, asi to, co dělá VITA.
Teď se stalo to nejhorší, co se mohlo stát. Věci před 1.7. se pojedou ve starém systému, nové se pojedou "v novém" s berličkováním ve starém. Nový se kvůli tomu asi bude upravovat, starý asi taky. Mezitím se bude vyvíjet nejnovější. Přitom se přijde na chyby v zákoně, ty se budou opravovat, až se opraví, bude se opravovat i ten nejnovější systém. Pak se ten nejnovější bude rok testovat, pak se budou převádět data z nového pobacaného do nejnovějšího. A taky ze starého do nejnovějšího. U toho se přijde na spousty chyb a ty se budou opravovat.
Řekl bych, že z toho kouká hodně, hodně práce pro úředníky navíc a těžký boj pro analytiky a programátory. Budou volby, takže se to může předělávat ještě víckrát. Nezávidím Vám, ani ostatním postiženým.
Pozor, i nové věci se pojedou ve staré Vitě s jedinou výjimkou - dokumentace se bude vkládat digitálně do portálu stavebníka, ale vše ostatní pojede postaru ve Vitě, která je na nový stavební zákon dokonale připravena.
To bezesporu, Bartoš je zodpovědný. Nicméně vláda mu nejenže nechala volné ruce, ale pod nohy mu házela klacíčky.
Ale neházela. Házel si je tam sám. Všichni odborníci (úředníci, projektanti, hospodářská komora a další) i prezident ho varovali. Neposlouchal.
To dlouhé přechodné období je hlavně proto, že systém musí hned od spuštění fungovat v celé šíři a zvládat vše. Bartoš s velkými obtížemi dokázal rozchodit dělení pozemků a kolaudace, ale další typy řízení se v tom nedali dělat. I to dělení pozemků trvalo zpočátku až ž hodin (ve staré Vitě 15 minut).
A to je taky divné, že co to vzal Kupka, tak najednou jsou peníze na pořádné obsazení infolinky a servis....nevěřím, že by byl Bartoš takový id,,ot, jakého z něj dělají.
Věřte, že byl. Jeho nový systém je naprosté zoufalství. Byl jsem připraven dát po třiceti letech výpověď. Tohle přechodné období znamená, že budeme moci normálně pracovat. Opět připomínám, že tím nechci hájit vládu, ta to zkonila dokonale. Její vina spočívá hlavně v tom, že nechala Bartošovi volné ruce, ale jinak vše má na svědomí on.
Jistě, že by si poradil, češtinu by tomu ale musel dát úředník. A především by musel ten automat "naprogramovat" těmi stavy a tím vším okolo. Proto říkám, že analýza nebude za rok. Nebo to nebude digitalizace. Bartošizace taky nebyla žádná digitalizace.
No nevím, protože odůvodňovat rozhodnutí je někdy obrovské slohové cvičení. Obávám se, že při jakémkoliv stavebním řízení existuje takové množství proměnných, že to ještě dlouho žádný program nezvládne. I při fungující digitalizace budeme odůvodňovat a vypořádávat se s námitkami účastníků sami. To je na naší práci to nejtěžší.
Správní řízení jsem psal v minulém tisíciletí. Stavovým automatem. Měl jsem na to i generátor. Zadaly se jmenné konvence, aby se v tom administrátor trochu vyznal, zahrkalo to, a za pár sekund to založilo potřebné tabulky a vyfrklo programy. Dělalo se tím správní řízení, regresní řízení a tak. A ve spolupráci se zákazníky se naplnily tabulky stavů, jejich možných následníků, podmínky přechodů, akce při přechodech, lhůty, ...
Asi nevíte, jak vypadá stavební řízení, což je jedno ze správních řízení. My to neděláme na hliněných tabulkách, ale ve starém skvěle fungujícím programu VITA. Nevím, jestli by si váš automat poradil třeba s třicetistránkovým odůvodněním povolení stavby a s rozhodováním o námitkách. Mimochodem, moje zatím nejdelší povolení mělo 60 stránek velikost písmen 11. Sešli se mi sousedi, kteří se vším nesouhlasili a k tomu ještě spolek ekoteroristů. Běžné stavební povolení mívalo v devadesátkách 2 stránky, teď okolo deseti.
Naopak. Vláda přiznala jak to je. A pokud má být stavební řízení digitalizováno, tak ho musí udělat jinak. Od svého kamaráda vím, že starý způsob povolování stavby trval léta, konkrétně tři roky roky než dostali stavební povolení.
Ale za to nemohl starý systém Vita, ten pracuje naprosto spolehlivě. Jestli váš kamarád měl nějakého špatného souseda, nebo se do toho vložili ekoteroristi, tak můžou být i tři roky málo. Bohužel tohle se může stát i v novém stavebním zákoně.
A moje otázka zněla: Jak je to možné, že to vláda posvětila až dnes. Normálně to mohlo běhat souběžně už dávno, a mezitím by Bartoš dokončil co začal. Počítal se mu každý den co to nechodilo, a dnes jsou na to v klidu 3 roky ???
Na to jsme my řadoví úředníci malí páni. S námi se Bartoš nebavil. A budete se divit, co to vzal Kupka, na naše připomínky je brán zřetel. Tím ale nechci omlouvat vládu, podojila to pěkně. Tři roky taky nemusí stačit, protože ve správním řízení může nastat tolik různých možností, že to ajťákům opravdu nezávidím.
Zajímavé, že od toho dne, kdy byl Bartoš odejit, tak je ohledně stavebního řízení ticho po pěšině - asi to bez Bartoše funguje nebo jak si to vysvětlit, že Bartošovi odpočítávali každý den a hodinu, co to nechodilo?
Najednou vláda dnes schválila legislativní změnu, která umožní souběžně používat prvky digitálního stavebního řízení platné od července i starý systém. Jak to, že to za Bartoše nešlo a dnes to jde ? Nebo nechali ty ubohé úředníky se s tím trápit celé 3 měsíce, aby bylo hodně křiku a nářku ?
Jsem úředník na stavebním úřadě a Bartošův systém téměř nefunguje. Ve stávající Vitě zpracovávám žádosti i po 1.7. Je to sice nesprávný úřední postup, ale stavebníci jsou spokojeni, protože mají vydaná povolení i kolaudace. Vláda teď můj poloilegální postup posvětila a takto se to bude dělat ještě 3 roky
Jako úředník můžu říct, že starý systém Vita funguje spolehlivě v celém rozsahu, zatímco Bartošův systém je z 90 procent nepoužitelný. Ve Vitě se dá bez problému pracovat podle paragrafů nového stavebního zákona. Vita nemůže za to, že některá řízení ve starém stavebním zákoně trvala dlouho.
Existuje 600 stavebních úřadů, pracuje v nich několik tisíc úředníků, z hlediska pravděpodobnosti jsou (spíše byli) mezi nimi určitě i voliči pirátů. Ještě jsem neslyšel, že by jakýkoli kolega z SÚ chválil Bartošův systém, nedá se v tom pracovat. Veškeré konspirační teorie v tomto směru neobstojí, za vším hledejte pouze Bartošovu namachrovanost a neschopnost naslouchat odborníkům (úředníci, projektanti, hospodářská komora, developeři...)
Jestli nevěříte, běžte se zeptat na kterýkoli stavební úřad.
A ještě dodám, že pokud chcete někdo spáchat sebevraždu, tak před mým šéfem stavebního úřadu řekněte, že Bartoš je dobrej a dobře to vymyslel. Zaručuju vám, že nepřežijete.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
No dobře, já v životě neviděl ani jeden. Tím spíš je na místě má otázka - když to funguje, proč se dělá nový?
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Při Vitě se vede papírový spis, nikoli digitální. Myslím si ale, že by šla Vita upravit na plnou digitalizaci, rozhodně snadněji, než vymýšlet nový systém, ale protože ji vlastní Zajíček, tak to asi neprojde. Mně je ale jedno, kdo který systém vlastní, ale ať to proboha funguje.