Je mi líto, že nemám sílu přečíst víc než 20 komentářů, pak bych mohl tvrdit následující s větší jistotou. Zdá se, že 80% lidí není schopných pochopit středně dlouhý fejeton, ale má potřebu se k němu vyjádřit. Lidi, je to v pořádku, nemusíte být vysoce inteligentní, nejste proto horší, máte jiné schopnosti, a nakonec ani inteligence není zárukou, že člověk není ho.ado. Ale prosím, pokud už se v takovém případě vyjadřujete k věcem, které nejsou úplně vaše parketa, nedivte se, že si z vás dělají lepšolidi srandu.
I když chápu rozhořčení diskutujících, zde není úplně na místě. Děti Země zde nevyužily nějakou právní kličku, odkladný účinek odvolání a podobně. Zde NSS konstatoval, že rozhodnutí o stavebním povolení je nezákonné a tudíž neplatné. Podobná rozhodnutí bychom měli naopak podporovat, protože nepřezkoumatelné správní rozhodnutí může dopadnout na každého z nás. Úřady musí postupovat podle zákona. A pokud podle zákona postupovat nelze, jen řada podobných rozhodnutí donutí zákonodárce zákon opravit.
Diskuse je pěkná, ale kdo z nás prostudoval rozsudek? Pokud je sazba v souladu s klasifikací, milostí by prezident říkal, že buď nefungují soudy, nebo že nesouhlasí se zákony. Což zjevně jako prezident demokratického státu nechce a rozhodně to po něm nemůžeme chtít, zvolili jsme ho poté, co ten minulý zákony ignoroval.
Jediný prostor je tedy ten humanitární, tedy milost kvůli odsouzenému, ne kvůli rozsudku. Je v pořádku, pokud se domnívá, že na takové úrovni situace dosud není. Pokud se tváříme, že do 70 bude časem potřeba pracovat, tak v 71 to není dědoušek, ale starší pán, co rozsudek téměř jistě přežije.
Momochodem to neznamená, že s rozsudkem souhlasím, je to naprostý nesmysl. Což ale prezident řešit nemá, pokud s tím nebyl už zvolen.
Že učitelé nejsou nadlidé je většině rodičů jasné. A že existují rodiče, co očekávají nesmysly a o svých dětech mají nesmyslné představy, to asi všichni tušíme (a někteří, co jsme partnery učitelů a učitelek, to i víme). Kdyby ale celý problém tkvěl v tom, tak by podíl nespokojených rodičů byl výrazně menší. Kdyby učitelé sami chápali, že na začátku o dětech nic neví a neočekávali standardizovaného tichého žáka. Kdyby domácí úkoly dávali dětem a ne rodičům (fakt vysokoškoláci umí udělat lépe většinu úkolů než rodiče s učňákem, netřeba jim za to dávat známky). Kdyby výchovy sloužily všude k rozvoji dětí a ne k buzeraci těch, co z jakéhokoli důvodu dosahují podprůměrných výkonů. Kdyby učitelé více dbali na obsah a méně na formality typu šířka okrajů a barva pera. Pak by i ti rodiče, jejichž děti učitelům přidělávají práci, byli mnohem více náchylní učitelům pomáhat, protože my si jsme specialit našich dětí vědomi. Takto spíš musíme trávit čas s dětmi tréninkem, jak být nenápadná šedá myš.
Je vidět, že ani objektivní věc jako porovnání dvou systémů pohonu, nedokážou lidé dělat objektivně. Paknse divme, že se nemohou shodnout tam, kde je to věcí názoru.
Prodej elektromobilů se po drobném snížení dotací na podzim propadl o desítky procent, takže nejspíš nejen Češi nedokážou ocenit elektromobily.
Americké automobilky přiznávají ztráty na jeden elektromobil v desetitisících dolarů. Drahé baterie víceméně vylučují využití elektromobilů v segmentu, kde jsou nejlogičtější, tedy v městských vozech. Nevýhody baterií jsou naopak nejvýznamnější tam, kde je cena auta nejmenší problém, tedy pro ty, co jezdí pořád. A móda SUV znamená, že většina lidí chce auto, které je jako elektromobil úplně nejnesmyslnější. To vše činí zatím elektromobily nevýhodnými, pokud trh nemanipulují státy dotacemi nebo poplatky. Nepočítaje v to propad spotřební daně na benzín, který bude časem třeba nějak kompenzovat.
Možná je to tím, kdy jezdím, ale Stop/Start systém nevypínám, protože překáží jen při popojíždění v kolonách a já se vyhýbám ježdění ve špičkách jako čert kříži. Na druhou stranu hlídač rychlosti (pokud nebudou dynamicky aktualizované mapy i pro dočasná omezeni) prostě nedává smysl a schválit to mohla jen osoba ducha mdlého
Tohle je drobná nepříjemnost, která je dána absurdní fascinací nahotou ve společnosti. V kulturách, kde chodí ženy nahoře odhalené, by asi taková aplikace nevydělávala. Řešením je, že začneme znovu brát nahotu jako něco normálního. Bohužel AI jde použít na mnohem horší věci, a pokud vyrobí fotky přebírání úplatku nebo bití přítelkyně, dokáže tím odstřelit libovolného politika.
1. Pes je živý tvor. Kdokoli tvrdí, že vychovaný pes nezaútočí, buď neví co říká, nebo kecá. Jistě že je riziko velmi malé, ale není nulové, pes není robot. Nejspíš nepůjde o útok s cílem zabít, ale dítě není udělané ani na to, když se po něm ožene.
Vážení odpůrci IÚ. Pokud je již v našem právním řádu vše vyřešeno, dobrá. Předveďte zde, kde státní instituce řeší články z kapitol 2, 3 a 4 Úmluvy. O kapitole 5 nemluvím, neefektivní soudní systém samozřejmě nějaká úmluva nevyřeší. A prosím státní instituce. Neziskovky samozřejmě mnohé z toho zajišťují, ale pokud je v tom nemá stát podporovat, pak to musí zajistit sám.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pomiňme, že matematicky jde o nesmyslně zadanou úlohu a když už se dostala do učebnice, tak každý učitel/učitelka ji má odfiltrovat (nebo ukázat se slovy "Koukněte, děti, jak se to nedělá").
V zadání je tvrzení, které má dva významy, otázka, co s tvrzením nesouvisí, a botanická chyba.
První by se stát nemělo, pokud jde o matematiku a ne hádanky. V matematice má být jasno, zda řešíme shodu v rámci jedné květiny, nebo mezi květinami, slovní hříčky sem nepatří. Tři středy naznačují, že se řešení hledá v rámci jedné květiny, u každé teoreticky jiné. Ale přesto jediné racionální vysvětlení (alespoň pro 3. třídu) je 20 jako shoda mezi květinami.
Otázka na střed je nesouvisející, není řečeno, že tam je ta společná hodnota. Takže tam mohou být jakákoli náhodná čísla.
Botanická chyba je jen třešnička. Dle vzhledu jde jasně o rostlinu z čeledi hvězdnicovité (Asteracea), čili nejde o květ, ale květenství a nejde o okvětní plátky, ale jazykovité květy.