A neni to jen v restauracivh. Cestina se vytraci, mladym asi pripada podradna. Vytraci se nase narodni hrdost.
Rád bych věřil, že to byl sarkasmus (pak ale prosím použijte vhodný emotikon). Jinak když čtu podobné texty, tak to ve mně vzbuzuje výhradně národní stud. Naštěstí ne moc silně, protože o úrovni typického představitele našeho národa fakt iluze nemám.
Zajisté jsou Vaše děti úžasné, ale většina není. Třeba ty naše se v 90% případů nezeptají, protože bychom jim mohli odpovědět a to je vzdělávání, tedy něco, co většina dětí bytostně nesnáší.
V rodinách, kde vzdělání považují za klíčové, to dětem neprojde a stejně do nich všeobecné znalosti natlačí (i když bude trvat dlouhé roky, než to všechno zapadne, a zrovna představa minulosti se vytváří dost pozdě) Ale neočekávám, že totéž mohou poskytnout všechny rodiny. Neschopnost škol vzdělání zajistit tak pouze posiluje už tak dost velké překážky v sociální prostupnosti naší společnosti.
A co to dite misto obchazeni psychlogu skutecne vychovat?! Na to nemate cas co? Radeji razitko a soupnout ho nekam at s tim neco delaji...
Bezpochyby bychom všichni rodiče dětí s duševními poruchami raději vše vyřešili výchovou. Bylo by super, kdyby stačilo věnovat výchově třeba dvojnásobek času co rodiče neurotypických dětí a všechno by bylo v cajku. Místo toho věnujeme čtyřnásobek, obvykle jeden z rodičů obětuje zaměstnání a fakt je vidět rozdíl. Ale výchova nevyřeší podstatu. Mám dítě s ADHD a PAS. Bez medikace (na ADHD, na autistické poruchy nic není) by měl problém dodělat základku, s medikací bude letos maturovat na gymplu.
Člověk se vždy může poučit, takže doufám, že jsem Vám objasnil něco, o čem jste zatím zřejmě nic netušil.
Pointa je jinde. Dnes se každé "jiné" dítě označí jako ADHD a rodič je spokojen. ADHD jakožto univerzální obhajoba pro dítě, co se může chovat jak chce. Mě by zajímal výsledek ověření, v kolika případech byla diagnóza správná a v kolika ne. Proto na ADHD spousta lidí nevěří. Zamýšlel se už někdo nad tím (kromě konspirátorů), proč je dnes tolik případů ADHD proti minulosti a jestli to nesouvisí například s chemicky zpracovanými potravinami? Léky na ADHD jsou také chemie... Vždyť dneska je rodina, která má pouze zdravé děti, pro okolí podezřelá.
Jak se dítě označí je celkem jedno. ADHD je lékařská diagnóza, ne svévole rodiče. Pro individuální vzdělávací plán potřebuji diagnózu od klinického psychologa, pro medikaci od psychiatra. Úplně nechápu, kdo by měl ověřovat diagnózu - nějaký jiný psychiatr, protože máme tolik dětských psychiatrů, takže nevíme co s nimi?
Skromná otázka, při nedostatku psychologů a psychiatrů, kdo bude vyšetření provádět. Co si mám,jako laik, představit pod termínem mírný autismus? S mírnými projevy žije spousta lidí i bez diagnózy. Nechci nikomu upírat mít řidičák, zajímá mě,kde se najednou posuzující odborníci vezmou,když v současné době zrovna tito lidé nemají dostatečnou adekvátní péči.
Pokud nemá diagnózu, nic se nemění. Pokud ji má, tak jeho ošetřující psychiatr. Nedělejte z toho vědu, prostě si na razítko půl roku počkají, čekali 50 let.
Pomiňme, že matematicky jde o nesmyslně zadanou úlohu a když už se dostala do učebnice, tak každý učitel/učitelka ji má odfiltrovat (nebo ukázat se slovy "Koukněte, děti, jak se to nedělá").
V zadání je tvrzení, které má dva významy, otázka, co s tvrzením nesouvisí, a botanická chyba.
První by se stát nemělo, pokud jde o matematiku a ne hádanky. V matematice má být jasno, zda řešíme shodu v rámci jedné květiny, nebo mezi květinami, slovní hříčky sem nepatří. Tři středy naznačují, že se řešení hledá v rámci jedné květiny, u každé teoreticky jiné. Ale přesto jediné racionální vysvětlení (alespoň pro 3. třídu) je 20 jako shoda mezi květinami.
Otázka na střed je nesouvisející, není řečeno, že tam je ta společná hodnota. Takže tam mohou být jakákoli náhodná čísla.
Botanická chyba je jen třešnička. Dle vzhledu jde jasně o rostlinu z čeledi hvězdnicovité (Asteracea), čili nejde o květ, ale květenství a nejde o okvětní plátky, ale jazykovité květy.
tak to brnění je ala Dark Fantasy. Oproti původní trilogii je už od pohledu nefunkční a těm hercům musí brutálně překážet. Pěknou plátovou zbroj abys pohledal
Podívejte se na původní trilogii. Gondor má krásná plátová brnění, co prosekne každý skřet jako by byla z papíru. Pak je naprosto jedno, jestli vypadá funkční, směšné je to tak jako tak.
Britům v poslední době docela solidně hrabe... Ať už jde o takovéhle nesmyslné pokuty (i třeba té staré paní, co krmila ptáčky) nebo zatýkání za memečka...
Promiňte, ale britským úřadům hrabalo vždy a vlastně Britům obecně, jen ti inteligentní z nich si z toho dělali srandu. Česká fascinace Británií mi vždy byla záhadou, ale aspoň šla vysvětlit podobným smyslem pro humor. To je to, co v poslední době ztratili. Nebo možná ne, jen ho zakázali.
Mně by velice zajímalo, co tam bude za 50 let až dorostou smrky a zadusí všechno ostatní. Les totiž není pole, tenhle rok kukuřice, příští rok brambory.
Čistý smrčák už tam nikdy nebude, Picea abies není typická dřevina pro písky, kde je voda spíš v hloubce.
Jinak tam, kde čistá smrčina vyroste (u nás nad 1000 mnm), tak bude procházet normálním cyklem, takže ano, za 50 let by to byl zapojený porost smrku, za 100-150 let by to sežral kůrovec nebo požár, přišla by bříza a pak zase smrk. Tajga není nijak zvlášť zajímavý biotop.
Určitě je výrazně lepší dobře udělaná česnečka než špatně udělaná svíčková nebo smažák z polotovaru. V restauracích jsem často měl špatnou svíčkovou nebo podprůměrný smažák. A jen jednou jsem dostal česnečku bez chuti.
Smažák je jedna věc, ale svíčkovou vysloveně špatně udělat nejde, základ receptu to neumožňuje. Jde udělat mizernou smetanovou omáčku a říkat jí svíčková.
Podle mě zákrok (faul, ruka, ofsajd, cokoliv), který rozhodčí nedokáže rozhodnout na fleku (protože je to složité, ne protože neschopnost), je špatně napsaný v pravidlech. Pokud ho z nějakého důvodu dobře neviděl (měl ho schovaný, koukal jinam...), nechť se jde podívat na video. Plus nějaká možnost trenérské výzvy.
Možná by bylo dobré postavit na hřiště dva hlavní rozhodčí, coby součást každého na jednu půlku. Jednak by nemuseli tolik běhat a zbylo by jim víc síly na sledování hry, a především - dva se MNOHEM hůř uplácejí, než jeden.
Takže by uplácely jen velké kluby 😀
Je mi líto, že nemám sílu přečíst víc než 20 komentářů, pak bych mohl tvrdit následující s větší jistotou. Zdá se, že 80% lidí není schopných pochopit středně dlouhý fejeton, ale má potřebu se k němu vyjádřit. Lidi, je to v pořádku, nemusíte být vysoce inteligentní, nejste proto horší, máte jiné schopnosti, a nakonec ani inteligence není zárukou, že člověk není ho.ado. Ale prosím, pokud už se v takovém případě vyjadřujete k věcem, které nejsou úplně vaše parketa, nedivte se, že si z vás dělají lepšolidi srandu.
Tohle je tendenční článek, který si zakládá na tom, aby poškodil české školství. Proč? Protože se snaží na sílu vnést do školského prostředí něco, co ještě nemá dostatečnou vědeckou oporu. Zatím nikdo neprokázal skutečné přínosy v rámci vzdělávacího procesu. Zatím neexistují relevantní vědecké zdroje a tak to bude minimánlě dalších 5 let. AI je zatím novinka. Jediné, co mě opravdu fascinuje, je tahle "hůrá" akce. České školství zabředlo v 19. století, jsme pozadu tam a tam. Fajn, možná že jsme. Ale ví autor článku skutečný důvod? To, že se propadáme žebříčky není díky tomu, že by zde byl nedostatek inovativních škol. Je to kvůli naprosto nekoncepčním krokům, které naše školství sužují od pádu komunismu. Ministerstvo školství dostatečně nepřipravuje své klíčové zaměstnance (učitele) na připravované změny. Bylo by to logické a efektivnější. Ale MŠMT se vždy vydá cestou, která nejdříve přikáže a pak až téprve řeší dopady svého rozhodnutí. Viz zavádění RVP, které téměř 20 let po jeho zavedení chápe jen málá část zasvěcených pedagogů. Inkluze, ta je na tom obdobně. A o zavádění asistentů do škol, raději nemluvit. No a pro zavádění pro AI do výuky, by bylo třeba dodržovat i rozvoj digitálních kompetencí, což není možné neboť jsou školy podfinancovány a nemají dostatek technologické podpory. Čili, napadá mě zde jen jedna, jediná otázka. Proč se sakra snažíte veřejnosti neustále vnucovat nějaké domělé hlouposti? Radši nám pomozte vyřešit současné nešvary. A až tyhle nešvary budeme mít dostatečně podchycené, pak můžeme plošně zavádět AI do výuky! To přísahám...
Pokud učitel ještě 20 let po zavedení RVP tyto nechápe, tak je hlupák, co nemá právo učit děti. Mimochodem učitel je povinen se vzdělávat. Proč se za 20 let ještě nevzdělal?
Že MŠMT neplní svoji roli víme. Roli usměrňovat neschopné učitele bez didaktických i pedagogických dovedností. Nicméně samotná neschopnost učitele není vinou ministerstva. Svoji neschopnost na jiné neházejte.
Být učitelem není v žádném případě lehká práce a ti, co ji dělají dobře, by měli být patřičně oceněni. Ti, co ji dobře nedělají, se to mají buď naučit, nebo jít dělat něco jiného. Ovšem pochybuju, že někde čekají na zaměstnance, co 20 let nechápe RVP a 10 let inkluzi a zatím se neobtěžoval si to nastudovat.
Až tomu tak bude, rád s těmi, co jdou na svém místě, budu demostrovat za více peněz. Nebo platit školné, aby na školách ty peníze byly.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Norský losos ze sádek, krmený bůh ví čím co se semele na masokostní moučku ve velikých hejnech kde se šíří plísně a nemoci... Mňam
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tohle zase ale není úplně rozdíl proti kaprům, že?
3 odpovědi