levnější pořizovací cena. Případně je možné koupit s baterií.
Pořizovací cena ok, ale pak mi tam neštimuje ta měsíční platba a pak ještě cena za nabíjení.
Je to složité, technologie baterií by chtěly ještě nějaký čas vývoje, aby byl poměr cena/výkon optimální.
Každopádně při dnešních podmínkách je elektromob. silně neekologický. lithium se těží někde v Africe a jižní Americe, pak se to převáží přes půl světa, musí se to zpracovat, tzn vyčistit lithium pomocí kyselin a nemluvě o tom co se týče recyklace, na to ještě neexistuje efektivní technologie.
Nic proti tomu nemám, ale ještě ta technologie není dotažena do konce
Co je to solidně? Záleží s čím to porovnáváte. Za mě to na ten obsah a na tu váhu co sebou taháte jede když moc, tak průměrně a jako celek je to auto naprosto nezajímavé. Prostě koncernová plečka. Ale chápu, že si koupíte něco olítaného a pak s tím jezdíte, dokud se to pod váma nerozpadne.
Před tím jsem měl passata 1.8T a ten rozdíl je dost znát. Na druhou stranu se musí brát v potaz, že Superb má skoro 2tuny. Ale jako rodinné auto myslím vpoho, místa dost a prostorný kufr.
Mno, vzhledem k tomu, že za 200 000km, což je průměrný nájezd za 10 let v ČR, u našeho nafťáku jenom nafta stála cca 760 000 korun, tak i ten největší tupec, který zvládá matematiku základní školy si umí spočítat, že to co je drahé není EV, které si můžu nabít zadarmo doma z FVE z přebytků, ale právě ta nafta. A kde jsou náklady na servis a opravy? Za naftu, kterou jsem projezdil bych měl už 3/4 nové Tesly. Za celou dobu, co jsem EV doma měl, jsem nepotřeboval nabíjet ze sítě a veřejnou nabíječku jsem nenavštívil ani jednou. Tak asi tak s těma EV a tím, že to nebude kde nabíjet a jinýma kecama.
Proti EV nic nemám, jen technologie nejsou ještě tak daleko, zatím bych řekl,že by se mělo věnovat více prostředků na vývoj vodíku.
A pokud má někdo FVE, tak o tom žádná, soused má a přesně tak využívá k nabíjení EV.
Asi tak. Dráždí ho leda tak to, že nové už to nekoupí, to co má je plečka, která se za pár let rozpadne a pak už ji neprodá. S tímto konkrétním motorem jsem jezdil ve VW a bylo to o ničem. Zvuk divnej, nejelo to a žralo i trávu kolem cesty. Ale tak dráždit ho může, copak o to. Každej je na něco úchylnej.
Neřekl bych plečka, zas tak starý to není a za mě jede solidně. Navíc jsem koupil se slušným nájezdem 100tis. Prodávat nehodlám, každé auto jsem zatím dojezdil do úplné smrti.
No jsme ve fázi kdy EV kupuje střední třída. Začínají se v tom točit veliké peníze a tlak na vývoj je obrovský. Tak nějak si to vybavuji ja. Koupil jsem úsporné žárovky a za 2 roky už jsem kupoval LEDky.
Byli dražší než teď tak 3x-4x tehdy se na to brali i nějaké půjčky apod. Dneska koupím stejne ledky za par korun. Mezi tím kdy to přišlo na trh v použitelné podobě ( úsporné žárovky ) a tím, kdy to úplně vytlačilo starsi Technologii uplynulo všeho všudy 15 let. EU to začala tlačit 2009. Použitelná EV přišla na trh někdy kolem 2011 EU to začala tlačit kolem 2015. Ledky jsou rozšířena masovka od 2018
Takze 2024 by melo být EV dostupné všem.
Asi máte zbytečné milióny na koupi něčeho neekologického...spousta lidí na tu drahotu mít nebude. A jestli se cena sníží,tak to na 100% nebude za rok nebo dva.
Letos by mel model Y byt uplne nejprodavanejsi auto na celem svete, a cinske automobilky budou tlacit ceny ev dolu, tak jako snizujici se ceny lithia a dalsich kovů do baterii. Tesla ma porad velky profit na kazdem aute a skoro 20 mld dolaru v bance, zatimco ostatni jsou na tom bidne, takze se asi brzo vycisti trh od hodne vyrobcu smradochu. Tady v Anglii uz jsou i ceny starsich Tesel hodne dostupne, starsi model 3 uz i pod 20 000 liber, videl jsem starsi model S za 12000 liber. Super casy se blizi. 🙂 👍 Jestli vlastnis smradocha, radsi bych se ho rychle zbavil dokud za nej jeste neco dostanes.
S radostí budu dál jezdit podle Vás smraďochama, elektro je "ekologické" maximálně tam, kde právě jede. Jinak nemá s eko absolutně nic společného. (těžba, transport a zpracování lithia, energie,atd...) Nehledě k tomu, kdyby měli mít všichni elektro, tak jen ČR by potřebovala další 3 Temelíny🤣
Připomíná mi to dobu s úspornými x tradičními žárovkami.
Není to tak dávno co všichni tvrdili:
Kde jsou ty lidi co to psali po celém internetu a v každé diskuzi ? Teď se právě chystají psát něco o škodlivosti EV, jejich nesmyslnosti, zlé EU, kolapsu systému a podobně. Píší to na LED monitoru a svítí jim k tomu LED žárovky.
A tak to bude i s EV. Zatímco budeme ještě tak rok nebo dva lamentovat na životností, ekologií apod. Lifepo4 baterií, tak někde někdo v tichosti uvede na trh LED-ku mezi baterkama a za 5 let už si nikdo spalovák nekoupí. Naprosto dobrovolně.
Zajímavý názor, ale s těmi 5lety bych si nebyl tak jistý.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Až na to, že notebooky mají chytrý power manager, který v tomto případě baterií nabije na 70% a pak ji odpojí, notebook pak jede jen ze zdroje. Alespoň tedy Lenovo to má tak vychytaný.
1 odpověď