Kdykoliv narazím na nějakou debatu, kde se srovnává "doba socíku" s tou současnou, v drtivé většině se zastávám té současné doby. Čímž jdou většinou proti hlavnímu proudu debaty. Tady ale udělám výjimku. Ikdyž jsem rád, že "věčné časy" jsou už pryč, dovolím si nesouhlasit s textem tohoto článku. A to v podstatě s celou první třetinou, kterou jsem stačil přečíst. Na zbytek už jsem neměl morál. Tehdejší mládež byla rozhodně zdatnější v mnoha ohledech ve srovnání s tou současnou. Měli jsme mnohem více příležitostí k rozvíjení svých schopností ať už v oboru polytechniky(jak se tomu tenkrát říkalo), nebo sportu. Dnešní děcka z většiny ani nevylezou na strom.Jen se cpou "mekáčem" a všudypřítomná obezita je vidět kam se člověk podívá. Každý si nakoupí co potřebuje, ale sám z pár součástek spájet obyjný tranzistorák zvládne jen pár vyvolených. V obchodech na internetu si nakoupí hotové hračky připravené k letu, k jízdě a říkají si "modeláři". Opravy svých hraček potom svěřují odborným firmám, anebo si alespoň kupují náhradní díly. Sami si nic nepostaví. Že se tenkrát musela hlásit změna bydliště? A v čem je to jiné oproti dnešku? To, že sami nikam nic nehlásíme, neznamená, že úřady nemají perfektní přehled o našem pohybu. Mají. A mnohem lepší, než tenkrát. A nejen o bydlení. Dětství před čtyřiceti lety bylo o mnoho lepší, to "sterilní cosi", čím si procházejí dnešní děti...
Rusko nehodlá prohrát. Před 27 lety uveřejnil Zbygniew Brzezinski vizi strategického uzavření Ruska, tak, že mu nezbyde než se podvolit Západu (Velká šachovnice Odkaz 1 , kapitola Dilema jediné alternativy). Významnou roli v tom hrálo zapojení Ukrajiny do struktury NATO. Po ovládnutí všech důležitých cest (Černé moře v první řadě) by totiž Rusko bylo opravdu na lopatě. V roce 1997 se mohlo zdát, že ten proces už nejde zastavit. Dnes už to tak jasně nevypadá.
Tak, když na to přijde, prohrát nechce nikdy nikdo.
Jenže k vítězství je vždy potřeba víc než jen rozhodnutí neprohrát.
Ještě se budou dít věci.
Vaše úvaha se ubírá správným směrem. Pro dotažení by potřebovala znalost o skutečných ztrátách na obou stranách konfliktu a perspektivách jejich ekonomik.
Ukrajině budou její padlí muži chybět neméně stejně naléhavě jako Rusku. I ona bude muset vyplácet nějaké kompenzace rodinám padlých. Kdo ponese tuto zátěž? Budeme se tady na Západě skládat na tyto výdaje stejně nadšeně jako na nákup munice a dodávky zbraní?
To si nemyslím, že by se západ skládal na kompenzace za padlé. Spíš bych viděl jinej scénář. Nevěřím totiž, že by ty současné půjčky na zbraně byly jen tak pro nic za nic. Ukrajina pochopitelně nebude mít peníze na splácení dluhu. Ale je to oblast nesmírně bohatá na prřírodní bohatství. Takže se spíš rozpoutá mnoho bitev na západě o to, kdo získá lukrativnější území pro těžbu.Jestli tedy západ vpadne na Ukrajinu s úmysly těžit, či se podílet na obnově zničeného průmyslu a infrastruktury, bude to vekej mazec. Ukrajinu čeká spousta zahraničních investic výměnou za těžební práva. Pokud Rusko válku prohraje, taky se na něj vrhne západ. Ale s úmyslem dobít raněné zvíře. Problém je, že ani vítězství, ani prohra Ruska nevěstí pro svět nic dobrého.
Tahle válka bude mít asi hodně zajímavej a hlavně velkej dopad na další osud Ruska. Pokud slibované peníze budou skutečně vyplaceny, znamená to, že mezi chudý lid bude rozházeno spousta peněz "za nic". Tím "za nic" nesnižuju váhu ztráty bližních. Ale to, že ty peníze dostanou bez vyprodukovaných hodnot. Tedy bude více peněz, než zboží, které si za ně bude možné koupit. (už teď si tam moc nikdo nekoupí).Tedy inflace jako hrom. A za druhé, jestli si Rusko takhle zdecimuje mužskou polovinu své populace, bude v zemi spousta nezadaných žen, bez šance najít si muže. Budou tedy asi cestovat po světě a lovit. Hele, tohle bude asi ještě zajímavé...
Pouze náznaky a žádná fakta. Myslivci to nejsou schopni zvládnout a vláda tam poslala ty kterým to může přikázat.
Pane. Přiznejte se. Vy jste zaujatý vůči myslivcům... Tvrdit o myslivcích, že to nedokážou zvládnout je asi tak relevantní, jako někomu svázat ruce a nohy a obvinit ho, že není schopen uběhnout maraton. Stát svázal myslivcům ruce a teď jim vyčítá nečinnost. Takže zaplatí 14milionů policii, aby udělala práci za myslivce, kteří by tu samou práci odváděli průběžně a zadarmo. Jen kdyby jim stát nenaházel klacky pod nohy.
PS: Žádné náznaky. Kdo umí číst, pochopí. Já vás za ručičku vodit nebudu. Cokoliv bych vám tu napsal, snadno byste mohl tvrdit, že to není pravda. Už na začátku naší debaty jsem vás odkázal na rozhovor s nějakým myslivcem. Jistě mi odsouhlasíte, že osobní zkušenost ničím nelze nahradit. To, o čem píšu nejsou žádné tajnosti.
Zapátrejte a uvidíte. Dal jsem vám dobré vodítko, kterým směrem obrátit pozornost.
Dal jste si práci a tak vás neodbydu.
Bohužel patříte do skupiny, která EV vyčítá věci, za které EV nemohou. Neurčují si svou cenu, nerozhodují o stavbě infrastruktury ani o cenách elektřiny.
Argumentovat dojezdem v době, kdy průměrný řidič ve městě, kam jsou EV primárně určena nejede denně kolem 50 km je mírně řečeno mimo. Jak často jezdí auto plně obsazené je už úplně zbytečné diskutovat.
Novější EV vás na tu dovolenou také dovezou, je to xkrát doloženo. Jasně, zdrží vás nabíjení, ale ne nijak výrazně, protože přestávky by měl dělat každý odpovědný řidič. Pozitivum je, že za celou cestu nevypustíte ani gram jedů do vzduchu.
Přechod na EV znamená jen změnu návyků.
Mám EV rok a prvních 14 dní stálo za bačkoru. Pak si vše sedlo a od té doby spokojenost.
Máte pravdu. EV neurčují ani svou cenu, ani cenu elektřiny. Toto jsou věci, které určují lidé, kteří se snaží EV protlačit silou za každou cenu. Už teď ti samí lidé vymýšlejí jak ještě víc ztrpčit život lidem, kteří mají rádi dobrá a ověřená auta. A těžko říct, co opět ti samí lidé udělají s cenami elektřiny ve chvíli, kdy dojdou k závěru, že EV je mezi lidmi už dost , že lidstvo je na EV závislé, protože výroba dobrých aut byla zdecimována...Ikdyž, jeden tip, co se stane s cenou elektřiny, bych měl. A líbit se vám to nebude. To, že cestou nevypustíte ani gram jedu je sice hezké. Ale je to jen ta líbivější a poměrně krátká část životního cyklu EV. Výroba baterií, těžba surovin na jejich výrobu, následná likvidace vysloužilých baterií... A to nepočítám havárie, při kterých bude docházet k požárům(což se děje už dnes ne zrovna zřídka). Nejednou EV vzplane bez zjevné příčiny. A v tom okamžiku uniká do ovzduší takové množství jedů, že to smaže veškerý ekologický benefit hned několika aut najednou. Výroba elektřiny taky není bez eko zátěže. A ikdyž se budeme bavit o zdrojích obnovitelné energie(soláry, větrníky...) to je taky kapitolka sama o sobě. Výroba a likvidace těchhle věcí je taky pěknej fujtajbl...
Odpočinek na cestě je důležitý. Samozřejmě. Proto se za jízdy za volantem vždy střídáme bez přerušení jízdy. Neumím si představit čtrnáctidenní dovolenou a z toho 4 (nebo více) dní strávit na cestě.
A k tomu poslednímu - zvyknout se dá i na šibenici. Ale není vo co stát... ;-)
Každej, kdo nostalgicky vzpomíná na socialistický ceny a brečí nad těma dnešníma by si měl v první řadě spočítat, kolik musel tenkrát strávit času v práci než si mohl natankovat plnou nadrž, nebo koupit cojávím co oproti tomu, kolik času v tý práci stráví dnes za stejným účelem. Taky by si každej měl uvědomit, že dovolená třikrát do roka u moře není norma. Každej si může koupit jen tolik, na co si vydělal. Jestli je někdo "tak inteligentní" že si bere půjčku na dovolenou, nebo na vánoční dárky, ať se potom nediví, že nevyjde s výplatou.
Opravdu věříte, že to nečetl žádný myslivec? Pokud by nemohli, uvedou proč.
Jsou dva typy lidí. Jedni kteří vědí a nepíšou. Druzí, kteří sice umí psát, ale o dané tématice vědí pramálo. Proto tu málo pravděpodobně uvidíte vyjádření některého z myslivců.
Znáte nějakého myslivce? Hoďte s ním řeč. Víte, nepsal bych co píšu, kdybych se shodou okolností na tohle téma asi před 14-ti dny nebavil s jedním z nich. Takže mi problematiku alespoň v hrubých rysech nastínil. A jen tak na okraj... Asi dva dny zpátky se tu objevil článek, který přiznává, že celá ta policejní naháněčka na kance stála státní kasu 14milionů. Už tušíte, kudy vanou větry?
Možná by neškodilo trošku rozvést, proč prasata museli střílet policajti(a určitě tahle akce nebyla zadarmo), když ty prasata mohli zadarmo a v průběhu roku střílet sami myslivci. Asi by stálo za vysvětlení, proč zákon stále víc omezuje myslivce v možnostech střílet. A kdo se potom může myslivcům divit, když jim dojde trpělivost s těmi, kdo jim zákonem ztrpčuje život a dopustí se podobné partyzánštiny. Vůbec se jim nedivím. Střílet zvěř v lese mají čeští myslivci. To je často jeden z hlavních důvodů, proč se k myslivcům dali. A teď jim to sebere delegovaná státní moc.
Není zač. Bohužel patříte mezi fanatické odpůrce a s těmi nemá cenu diskutovat. Vás nepřesvědčí nic.
I když argumenty nemáte žádné.
Opět se mýlíte, pane. Nejsem ani lhář, ani fanatický odpůrce.
Ale umím počítat a tak poznám, co je dobré a co stojí za starou bačkoru.
Postoje světových automobilek k výrobě EV mi dávají za pravdu. Já si to nevymyslel. Argumenty mám. A už jsem vám je vypsal. To, že je vy, tváří v tvář relitě která se vám nelíbí, odmítáte přijmout, je jen a jen váš problém.
Dobrá. Bavme se o tom, že průměrné auto se spalovákem váží i s plnou nádrží řádově 1.5tuny. Plně naložené 2tuny. Takové auto s plnou nádrží ujede řádově 1000km za 7-8hodin plynulé jízdy.
Představte mi EV, které toto zvládne a máme tu základní pozici se bavit o perspektivě EV.
Pochopitelně, já v cíli natankuju opět plnou a během 15minut jsem na cestě zpět.
Co vy? Zaplatíte si pohodlný nocleh v motelu? A kolikrát toto uděláte, než budete mít velký výdaj za nové baterie?
Třeba namítnete, že málokdo najede s autem víc, než 200km za den... Máte pravdu. Jenže i takový člověk chce aspoň jednou za rok sednout do svého auta a vyrazit na dovolenou. A někdo i připojeným karavanem?
Co potom? Jak říkám, EV jsou jen hračky na ježdění kolem komína... Pro praktické použití nepoužitelné...
Čas od času se vyskytne situace, kdy opravdu od auta potřebujete víc.
Hrajte si, jezděte si v mikrovlnce. Proč ne? Ale jezděte si za své! Bez dotací, které vám nedobrovolně platíme my.
Chalupa: kámen, malta z hlíny a jílu, krovy a trámy ze dřeva. Vše stavěno rukama a dotaháno koňmi. Jediná uhlíková stopa v době stavby - hřeby a skoby u kováře. Druhá je za střešní krytinu po rekonstrukci. Nový dům: porobeton - vypálen v peci, montážní pěna - chemická výroba, plastová okna - kapitola sama pro sebe, folie a igelit to samé a vše dovezeno naftou. Kdy začnou zelení platit lidem se starými domy za ušetřené životní prostedí? 😉
Plně souhlasím. Je to podobně postavená logika na hlavu jako ekodaň z registrace staršího auta. Ty peníze jsou prý určeny na ekolikvidaci. A přitom tu ekodaň platíte tím vyšší čím je auto starší. Jenže na likvidaci jsou naopak náročnější ta nová auta plná plastů, kabelů, alektroniky a vůbec všeho v mnohem větším množství. Prostě platí, že když sebevětší pitomost náležitě okecáte, lehce ze zátěže uděláte bonus.
Jistěže lžete (proto jste taky nedodal jediný relevantní argument). Zkušenosti majitelů nezpochybníte.
Děkuj, pane Šlapák. Argumentů jsem vám tu poskládal hned několik,ale vy je jaksi nevidíte. A tak jste mi vlastě nechtěně sám potvrdil, že vy NIKDY žádný argument nepřijmete. A že zkušenosti majitelů EV nezpochybním je mi naprosto jasné. Bylo by to asi podobně marné jako se dohadovat s nějakým členem libovolné sekty. Každý bude věřit v toho svého boha. Pro mě za mě, jezděte si v čem chcete. Ale jezděte si za své a neoblbujte lidi nesmyslama, jak je to skvělé. Jezděte si v EV, ale nechávejte si to pro sebe. Jsou prostě věci, o kterých se ve slušné společnosti nemluví.
Už tedy chápu řidiče, kteří nepoužívají blinkry.
Jejich zapínáním bych se taky mohli dopustit dvou přestupků. Jednak že tedy ohrožení ostatních účastníků. A potom taky nevěnování pozornosti při řízení...
Milí vážení zákonodárci... Mám pro vás takový návrh. Přestaňte si už z řidičů dělat srandu. Postavte zákony tak, aby byly jednoduché, jednoznačné a hlavně smysluplné. A už vůbec se prosím nepokoušejte pomocí džungle zákonů ošetřit snad každou myslitelnou i nemyslitelnou situaci, která může v reálném provozu nastat. Nechte taky kus prostoru pro lidské rozhodování. Takhle z lidí děláte jen nesvéprávné jedince s jediným záměrem - vytvořit prostředí natolik nepřehledné, že vždy se najde důvod někoho pokutovat.
Za takovouhle práci si vás ze svých daní neplatíme.
Za prvé lžete (zkušenosti majitelů vaše fantazírování staví na hlavu).
A za druhé, i kdybyste měl nakrásně pravdu, není to důvod k tomu, abyste na diskusi urážel ostatní. To především.
Za prvé nelžu. Co jsem napsal si lehce můžete ověřit. A za druhé, pochopitelně že mám pravdu. Což bude nejspíš to jediné, čím "uražím" skupinu ekektrofilů. Pravda někdy může bolet. Ale taková pravda už bývá.
9
Sledujících
0
Sleduje
9
Sledujících
0
Sleduje
Analogový tranzistorák už ani spájet nejde, dlouhé vlny byly tuším vypnuty a ne středních se už taky vysílá digitálně. Takže kdo chce dnes zbastlit radio, musí už být hodně pokročilý v digitální technice.
To už dávno není jako kdysi, kdy se vzal měděný drát, přiložil k hliníkovému desetníku, to se připojilo do velmi citlivého mikrofonního vstupu zesilovače a díky pouhému nelineárnímu elektrickému průběhu toho kontaktu tak byla slabě a zkresleně slyšet nejsilnější stanici nebo víc stanic dohromady. A když se vzalo těch pár součástek, zlepšila se selektivita a ty nejsilnější stanice šlo poslouchat odděleně a ve slušné kvalitě.
A mimochodem mladý, co nezdědil cínovou pájku po předcích, si moc nezapájí, protože dle Brusele dnes může legálně používat jen pájku bez olova, která je podstatně horší, víc namáhá součástky připájení a spoje mají výrazně nižší životnost.
Jinak ale, co se týká součástek na internetu, je dnes tisícinásobně větší výběr. Skládání z komponent bych taky nezatracoval, protože dříve taky dost lidí na tom bastlení ze samostatných součástek pohořelo a nepokračovalo dál. Dneska může takový člověk rovnou začít s komponenty a snadno přejít na vyšší úroveň nějakých počítačů, robotizace, automatizace atd a tím se dostat obrovsky dál než bylo možné dříve. To ale nemá se socialismem prakticky nic společného, je to věc vývoje a pokroku.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jasný. Rozumím vám, co chcete říct.
Ale neberte mě zase tak doslova. Bastlit se dá i dnes. A nemusí to být zrovna tranzistorák. Bavme se jednoduše třeba i o obyčejném blikači, nebo hlídač hladiny nebo cokoliv z toho, co se tenkrát bastlilo. Že současné pájky mají vyšší bod tání, souhlasím. Ale vemte v potaz, že i tepelná oddolnost součástek je výrazně vyšší. Pracovali jsme se starejma germaniovejma tranzitstorama, který umíraly při ohřátí nad 40stupňů. Ale to není o tom... Kolik dětí z dnešní generace by se patlalo s vystřihovánkama z ABC? Za nás se takhle lepilo v každým druhým pokojíčku.