.
Co a kdy přinese 100% Elektromobilita EU ve světové produkci CO2
Veškerá data jsem čerpal: europal.europa.eu
Veškerá doprava vyprodukuje 25 % CO2 v EU. Z toho silniční doprava 72% a z tohoto čísla 61% vyprodukují osobní automobily. Prostým vynásobením % zjistíme, že osobní automobily vyprodukují 10,98% CO2 v EU.
Takže, pokud bychom zakázali k zítřejšímu dni provoz veškerých OA se spalovacím motorem a nahradili je EV ušetříme produkci 11% CO2? Neušetříme! To by musela být veškerá el. energie potřebná na provoz EV vyrobena bez emisí. Tak to v EU není a dlouhá desetiletí pravděpodobně ani nebude. Jak článek zmiňuje EV jsou co se týká výroby a likvidace na CO2 náročnější než auta se spalovacím motorem. Také je potřeba vzít v úvahu uhlíkovou stopu při budování dobíjecí infrastruktury. Vytěžit v dolech a dovést do EU stovky či tisíce tun mědi zanechá také značnou uhlíkovou stopu.
Jenomže, CO2 je problém globální ne jenom EU. Dle článku se EU podílí 8% na světové produkci CO2. Tak abychom zajistili kolik CO2 vyprodukují z globálního pohledu osobní automobily v EU zjistíme vynásobením 8 a11%.
Sečteno a podtrženo: Osobní automobily v EU se podílejí na 0,88% globální produkce CO2 !
Otázka zní: Je dobře zničit celý automobilový průmysl v EU a ušetřit tím necelých 0,9% světové produkce CO2?
Vláda zdaněním cigaret přehnala. Nejde jen o spotřební daň, ale i DPH, daň ze zisku výrobců prodejců a nakonec daň z dividend. Pokud krabička Marlboro stojí na pultě 159,- Kč příjem státu na všech daních je cca. 124,-. Pokud si kuřák zajede koupit cigarety do zahraničí stát z toho nemá vůbec nic. V roce 2023 se na spotřební dani z tabáku vybralo nejméně od roku 2015 a to spotřební daň stále stoupá. Němcům se do ČR pro cigarety jezdit nevyplatí, protože rozdíl v ceně je minimální. Rakušané už nejezdí vůbec, protože v Rakousku už jsou o pár korun na krabičce levnější než v ČR. A čím dál více Čechů si jezdí pro cigarety do Polska nebo na Slovensko. Zde je názorně vidět, že platí staré pořekadlo: Někdy méně znamená více.
Kdysi k nám chodil domů pan z Parntners. Každé dva roky předělával všechny naše pojistky. Od jedné pojišťovny k druhé. Údajný důvod byl, že jsou naše pojistky zastaralé a pojištění se stále vyvíjí. Až následně zjistil že jde jenom jeho PROVIZE, které a dostane za každou nově uzavřenou smlouvu.
PARTNERS nikdy víc.
Pro všechny co tady naříkají nad cenami léku. Zkuste si to porovnat s tehdejšími příjmy.
V roce 2015 byla průměrná mzda 26.600 Kč. V roce 2023 byla průměrná mzda 42.700 Kč.
V roce 2015 byl průměrný důchod 11.300 Kč a v roce 2023 byl průměrný důchod 20.700 Kč.
Léky se tedy od roku 2015 zdražily o 29% a průměrná mzda se zvýšila takřka o 61% a průměrný důchod se zvedl o 84%
To znamená, že průměrný důchodce nebo zaměstnanec si za dnešní měsíční příjem múze koupit více léku než si mohl koupit v roce 2015.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
To se občas stává. Práskače občas někdo odpráskne.