Ve Španělsku 38,50 eur, u nás 80 eur. Z výroby. Protože ve Španělsku svítí sluníčko, u nás tolik ne. Kdyby existoval skutečný celoevropský trh s energiemi, tak by ČEZ nebo PRE mohly nakupovat ve Španèlsku o polovinu levnèji, než u našich solárbaronů. Ale ono to asi nejde. Proč to nejde, to už nám článek neříká. A výmluvy na "dlouhé dráty" ze Španěl k nám prosím nebrat.
Zopakujte si učivo fyziky ZŠ. Elektrický odpor, Ohmův zákon Vám pravděpodobně nic neříká. Jinak by jste nepsal takové nesmysly jako je nakupovat el. energii ve Španělsku.
Jako, že si di koupím el. ze Slovinska za 2,4kc? Co to tu plácáte za nesmysly, žádný trh s el. neexistuje, pokud ano, tak mi prodejte ten ze Slovinska za 2,4kc...
Psal jste, že je jeden výrobce. A to není pravda! Tak nevím proč teď plácáte něco o Slovinsku. Jen výmluvy. Výrobců je několik a od každého pokud se dohodnete můžete El. nakoupit. Případně si ji můžete vyrobit sám.
Je tu cca 160 diskutujících, kteří si nemůžou pomocí, aby se zde zviditelnili. Jelikož už diskuse s těmito lidmi nikoho nebaví, tak jsou tu zcela osamocení. Odkaz 1
Konečný, ještě nám připomeňte kdo koho napadl.
Je to jen otázka času, kdy Čína dožene zpoždění ve výrobě nejvyspělejších čipů. Ale 10 let zpoždění je pro Číňana otázkou 2-3 let, než to dožene. Viz lety do vesmíru ap.
Doženeme západ a pak ho i předstihem. Tak to říkali komouši. Čína umí hlavě kopírovat. S vývojem to je horší. Setkal jsem se s hodně kopiema USA zboží z Číny. Nikde jsem zatím neviděl kopie Čínského zboží vyrobeného v USA. Vy snad ano?
Zatím, co "vyspělý západ" v čele USA financuje války a změny režimů po celém světě, Čína tvrdě pracuje na svém rozvoji.
Čína překonala západ v mj. v oblasti rozvoje technologií. Protože více vyváží než dováží, může čínská vláda přebytky dále investovat ...silně podporuje vědu a výzkum, rozvoj veškeré infrastruktury. Stačí nestrkat hlavu do písku a nelhat si..
Jak špatná je čínská ekonomika ? Podívejte na toto video, je výživné: Odkaz
Když se Číně tak daří tak nám prosím taky napište jak se výborně daří stavebnictví v Číně, kolik rozestavěných bylo zbouráno, také zda u Čínská vláda povolila zveřejňovat čísla nezaměstnaných do 25 let a jak to vypadá v Číně s deflací.
A výrobce jeden, jsou to jen překupníci.....
Blbý příklad...
Na takový nesmysl jste přišel kde? ČEZ vyrobí cca. 60% energie která se v ČR spotřebuje. Další velcí jsou jsou Sev. en Energy AG, Sokolovská uhelná, Energetický průmyslový holding atd. Dále stovky vodních elektráren a tisíce FVE. To vše jsou výrobci. Formou sdílení energie můžete nakoupit od jakéhokoliv výrobce. Samozřejmě, pokud se s ním na tom dohodnete.
Hodně Blbý příklad......
Zkuste napsat něco smysluplné a hlavně pravdivé 😂
Protože mají ČEZ,. Atomky se postavili za socialismu, a tedy je zaplatili všichni lidé. Dnes z toho žije právě ČEZ - milionové odměny, vláda, která bere každou korunu dále podporujeme němce na burze a EU, resp. její noshledi kterří se chtěli zbavit ruského plynu protože ten americký je dražší a amerika se musí podporovat když má 50-ti bilionový schodek vrozpočtu.
Píšete nesmysly. Máme dvě AE. Dukovany jsou postaveny za socialismu, ale Temelín byl dostavěný spuštěný 2002 a 2003.
Krásné kecičky a výmluvy...
Vysvětlení je jednoduché, Evropská unie si z nás dělá levný zdroj energie, protože naše vláda je k nesmyslným nařízením vedení EU nakloněna a beze zbytku a ochotně je realizuje. Takže Češi, ač jsou ve výrobě elektrické energie soběstační a ještě bychom mohli prodávat se ziskem..., jsme donuceni díky neschopnosti Fialovi vlády dotovat elektřinou Německo.
Jednoduše si z nás EU dělá svého vazala!
Proto je otázka přijetí Eura pro nás neakceptovatelná, protože bychom se stali na EU už zcela závislí a mohli bychom už jen čekat, až se EU rozpadne.
Asi jste nečetl pozorně článek a pak píšete nesmysly.
Doslovná citace článku:
A odběratelem českého proudu jsou také Němci a Rakušané, kde se silová elektřina prodává nejdráže v Evropě. Tím se mimo jiné říká, že za vysoké ceny koneckonců nemohou ani tuzemští výrobci ČEZ, EPH nebo Sev.en.
Ano, zatím je to obráceně, ale to přijde, já už se toho nedožiju ale vy možní ano. Auta poháněná fosilními zbytky dinosaurů budou jen pro bohaté dinosaury.
Jen pro pořádek: V roce 2023 bylo v ČR vyrobeno 44% elektrické energie v uhelných elektrárnách a 6% v plynových elektrárnách. Takže z poloviny jsou v naší republice EV poháněny rovněž fosilními zbytky dinosaurů a jsou tedy jen pro bohaté plodinosaury.
Tušíte, kam si můžete vsunout ta svá vymyšlená číslička?
1.Nejsou to MOJE vymyšlená čísla, ale čísla převzatá z oficiálních stránek Europarlamentu! Odkaz je pod mým komentářem.
2.Pokud jste měl na ZŠ z matematiky hodnocení alespoň dostatečně tak by jste měl vědět jak se násobí %.
.
Co a kdy přinese 100% Elektromobilita EU ve světové produkci CO2
Veškerá data jsem čerpal: europal.europa.eu
Veškerá doprava vyprodukuje 25 % CO2 v EU. Z toho silniční doprava 72% a z tohoto čísla 61% vyprodukují osobní automobily. Prostým vynásobením % zjistíme, že osobní automobily vyprodukují 10,98% CO2 v EU.
Takže, pokud bychom zakázali k zítřejšímu dni provoz veškerých OA se spalovacím motorem a nahradili je EV ušetříme produkci 11% CO2? Neušetříme! To by musela být veškerá el. energie potřebná na provoz EV vyrobena bez emisí. Tak to v EU není a dlouhá desetiletí pravděpodobně ani nebude. Jak článek zmiňuje EV jsou co se týká výroby a likvidace na CO2 náročnější než auta se spalovacím motorem. Také je potřeba vzít v úvahu uhlíkovou stopu při budování dobíjecí infrastruktury. Vytěžit v dolech a dovést do EU stovky či tisíce tun mědi zanechá také značnou uhlíkovou stopu.
Jenomže, CO2 je problém globální ne jenom EU. Dle článku se EU podílí 8% na světové produkci CO2. Tak abychom zajistili kolik CO2 vyprodukují z globálního pohledu osobní automobily v EU zjistíme vynásobením 8 a11%.
Sečteno a podtrženo: Osobní automobily v EU se podílejí na 0,88% globální produkce CO2 !
Otázka zní: Je dobře zničit celý automobilový průmysl v EU a ušetřit tím necelých 0,9% světové produkce CO2?
Odkaz na článek z kterého jsem čerpal data Odkaz 1
7
Sledujících
106
Sleduje
7
Sledujících
106
Sleduje
Volvo vykupuje švédského výrobce baterií? Vypadá to, že teď už budou mít nejen švédské bezpečnostní standardy, ale i švédské baterie – to je dvojitá dávka švédské kvality
1 odpověď
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
To bude dvojitá čínská kvalita. Volvo již zdaleka není to bývalo.