Však proto také zvyšují distribuční poplatky. Tak to by bylo aby takové nabíječky nerostly jako houby po dešti. Teď ještě aby byl dostatek elektřiny. Ale to si také poradí. Uhláky predělají na plyn a bude. Jen mě napadá, nebylo by ekologičtější mít ta auta přímo na plyn? Ne vlastně nebylo, protože dle legislativy se účinnost auta uvádí od víčka nádrže, potažmo zásuvky co je předtím nikoho nezajímá.
Ekologičtější je nemít žádné auto a jezdit hromadkou😀💪
Malý koment k článku . UFC je budoucnost ale při ceně 18kč -1kwh a spotřebě 20kwh na 100km běžného auta při přesunu mimo město je to náklad téměř 4kč -1km zhruba dvojnásobek oproti naftě a benzínu . Druhý problém je že nejsou auta schopná nasát 300kw ..většina jede tak 50-100 kw průměr ale klidně jen 30kw a méně pokud máte krám od koncernu na MEB platformě jako já doma ..
Zdeňku to je divný. My máme id.3 s 58 kWh baterii, je to verze z roku 2020, a v létě se baterie běžně nabíjí přes 120 kW, při cestě do zahraničí tam bylo i 134. Teď v zimě je to bída, protože se baterie nedostatečně prohřívá, ale pod 60 to nejde nikdy. To co píšete se mi za 114 tis. km s tímto autem nestalo🤔
Ta cena nabíjení je taky různá. Já v průměru na DC nabíjím za 13 Kč za kWh. Jinak spotřeba v zimě je 20/100, ale v létě zase pod 16/100. Ale naše auto nemá tepelko, tak to žere 3 kWh jen na topení 😱
Já ty odbory nechápu. Tady přece jde o přežití jejich zaměstnavatele. Pokud firma rázně nezakročí, netransformuje se, tak do pár let nebudou zavírat 3 továrny, ale desítky po celém světě. Potíž evropských automobilek je v tom, že čekali, že o spalovací motory bude ve světě mnohem delší dobu zájem a to se nestalo.
Elektromobilita je světový trend i v ekonomikách typu Indie, Vietnam, Jižní Amerika, Afrika. Dyť Škodovka sázela na Indii a rapidně jim tam klesá prodej a zisk. Evropské automobilky drží nad vodou prodej spalovacích motorů v Evropě, ale všude jinde klesají. A to je ten problém. Evropa všechny evropské automobilky neuživí, protože je zdejší trh moc malý.
Osobně si myslím, že i japonské automobilky nemají na růžích ustláno a hodně zaspaly.
Z těch záběrů mrazí. Bohužel je tam jasné zavinění řidiče autobusu, který bude postaven mimo službu, bude mu odebrán řidičský průkaz a bude rád, když dostane pouze podmínku a nepůjde do vězení za ublížení na zdraví. Věřím, že se poučí. Přesto doufám, že už nikdy nebude moci jezdit profesně.
Škoda, že autobusy a nákladní auta nejsou standardně vybavené asistenčními systémy (radar, kamery), které jsou běžně dostupné v každém novém osobním autě. Této nehodě by zabránily.
Podle mě super projekt. Víc takových nejen do Prahy, ale i větších krajských měst. I pro nás starší🙂, kteří v Praze pracují přes týden a na víkend jezdí za rodinkou, by to bylo fajn.
Jeden pokoj s postelí, pracovním stolkem a židlí, malý kuchyňský kout. Sprchový kout a záchod. 20m2 je pro jednoho naprosto dostačující😉
Osobně tyhle akce podporuji. Jen nechápu, proč pokaždé je vyšší číslo počtu spáchaných přestupků a vybraných pokut. Akce je dopředu vyhlášena, dopředu zveřejněná místa měření, jejichž výběr mohli doporučit i občani.
Za mě je problém i rychlost. Nejenom v Česku. Když jedu rychleji, nemám tolik času vyřešit křížovou situaci. Pokud někomu vadí nižší rychlost, může dát podnět do obce na přešetření.
Nelíbí se mi jak si každý kdo má řidičák myslí, že je expert na dopravu. Pak to na silnicích vypadá jak to vypadá.
I autor blogu má evidentně potíže s toleranci ostatních (ne)řidičů.
Životnost baterie se měří na nabíjecí cykly. Současné Li baterie (NMC) zvládnou 3 tis. nabíjecích cyklů, LiFePO dvojnásobek (Mégane má NMC technologii baterii). Při průměrném dojezdu 350 km na nabíjecí cyklus tj. 1 mil. Kč. Poslední z čeho bych měl strach je baterie, ta to auto přežije. Bude spíše odcházet výkonová elektronika, např. střídač. U desetiletých aut už může zlobit chlazení, integrovaná AC nabíječka.
Id.3 s 58 kWh baterií máme od 9/21. Auto má najeto 86 tis. km, jednu garanční prohlídku za sebou, pořád první sadu letních a zimních pneumatik. Na servisu nestalo ještě ani korunu kromě přezouvání pneumatik. Servisní balíček na 4 roky jsme získali od Volkswagenu v ceně auta🥳👏
Auto jezdí téměř denně i na delší trasy po Evropě. Pro zahraniční cestování používáme kartu We charge od Volkswagenu, kde je výhodnější cena na Ionity a s kartou můžeme nabíjet kdekoli. Id.3 používáme ho jako jediné auto v naší 5 členné rodině.
Úbytek na dojezdu nijak nepociťuji. Určitě tam nějaký je, ale je mi jedno jestli auto ujede o pár kilometrů méně. Nijak mě to neomezuje.
Tohle rozhodnutí není správné. Plynulé dopravě by pomohlo zrušit zákazy jízd o víkendech a svátcích, resp. budování dostatečných kapacit odstavných parkovišť u čerpacích stanic. Mám na mysli spíše menší parkoviště pro 20 kamionů, ale s častější frekvencí, např. každých 25 km. Na silnicích je vidět, kdy zákaz končí a začnou kamiony na dálnice najíždět a tvoří "vláček" a do toho jim ještě zakážeme předjíždět. No, potěš.
U nás na Vyškovsku jsou zákazové značky instalované už více než rok a jak to vypadá? Několikakilometrové kolony stojících, pomalu jedoucích kamionů v pravém pruhu a pomalu jedoucí, spíše popojíždějící kolona v levém pruhu osobních aut a autobusů. U sjezdu/nájezdu se modlíte, že řidiči kamionů udělají prostor, abyste se tam vešel, nedej bože s autobusem. Když už jsme u těch autobusů, chceme jim taky zakazovat předjíždět, když mají max. rychlost omezenou na 100 km/h?
Nejsem řidič kamionů ani majitel dopravní společnosti, jen řidič osobního auta. D1 využívám často ať už jako cestující v autobuse do Brna nebo jako řidič osobního auta do Prahy.
Pokud chceme regulovat dopravu, dělejme to cenou mýtného. Chceme méně tranzitních kamionů, zvyšme cenu mýtného. Nejsem si jistý, ale bylo by možné zavést dynamickou cenu mýtného? Mám na mysli, že by se cena mýtného měnila v určitých časech, resp. místech.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Myslím si, že Audi A6-etron avant s 800V architekturou, podobnou cenou a nižší spotřebou bude lepší volba. Uvidíme, co si zákazníci vyberou.
2 odpovědi