Z těch záběrů mrazí. Bohužel je tam jasné zavinění řidiče autobusu, který bude postaven mimo službu, bude mu odebrán řidičský průkaz a bude rád, když dostane pouze podmínku a nepůjde do vězení za ublížení na zdraví. Věřím, že se poučí. Přesto doufám, že už nikdy nebude moci jezdit profesně.
Škoda, že autobusy a nákladní auta nejsou standardně vybavené asistenčními systémy (radar, kamery), které jsou běžně dostupné v každém novém osobním autě. Této nehodě by zabránily.
Podle mě super projekt. Víc takových nejen do Prahy, ale i větších krajských měst. I pro nás starší🙂, kteří v Praze pracují přes týden a na víkend jezdí za rodinkou, by to bylo fajn.
Jeden pokoj s postelí, pracovním stolkem a židlí, malý kuchyňský kout. Sprchový kout a záchod. 20m2 je pro jednoho naprosto dostačující😉
Osobně tyhle akce podporuji. Jen nechápu, proč pokaždé je vyšší číslo počtu spáchaných přestupků a vybraných pokut. Akce je dopředu vyhlášena, dopředu zveřejněná místa měření, jejichž výběr mohli doporučit i občani.
Za mě je problém i rychlost. Nejenom v Česku. Když jedu rychleji, nemám tolik času vyřešit křížovou situaci. Pokud někomu vadí nižší rychlost, může dát podnět do obce na přešetření.
Nelíbí se mi jak si každý kdo má řidičák myslí, že je expert na dopravu. Pak to na silnicích vypadá jak to vypadá.
I autor blogu má evidentně potíže s toleranci ostatních (ne)řidičů.
Životnost baterie se měří na nabíjecí cykly. Současné Li baterie (NMC) zvládnou 3 tis. nabíjecích cyklů, LiFePO dvojnásobek (Mégane má NMC technologii baterii). Při průměrném dojezdu 350 km na nabíjecí cyklus tj. 1 mil. Kč. Poslední z čeho bych měl strach je baterie, ta to auto přežije. Bude spíše odcházet výkonová elektronika, např. střídač. U desetiletých aut už může zlobit chlazení, integrovaná AC nabíječka.
Id.3 s 58 kWh baterií máme od 9/21. Auto má najeto 86 tis. km, jednu garanční prohlídku za sebou, pořád první sadu letních a zimních pneumatik. Na servisu nestalo ještě ani korunu kromě přezouvání pneumatik. Servisní balíček na 4 roky jsme získali od Volkswagenu v ceně auta🥳👏
Auto jezdí téměř denně i na delší trasy po Evropě. Pro zahraniční cestování používáme kartu We charge od Volkswagenu, kde je výhodnější cena na Ionity a s kartou můžeme nabíjet kdekoli. Id.3 používáme ho jako jediné auto v naší 5 členné rodině.
Úbytek na dojezdu nijak nepociťuji. Určitě tam nějaký je, ale je mi jedno jestli auto ujede o pár kilometrů méně. Nijak mě to neomezuje.
Tohle rozhodnutí není správné. Plynulé dopravě by pomohlo zrušit zákazy jízd o víkendech a svátcích, resp. budování dostatečných kapacit odstavných parkovišť u čerpacích stanic. Mám na mysli spíše menší parkoviště pro 20 kamionů, ale s častější frekvencí, např. každých 25 km. Na silnicích je vidět, kdy zákaz končí a začnou kamiony na dálnice najíždět a tvoří "vláček" a do toho jim ještě zakážeme předjíždět. No, potěš.
U nás na Vyškovsku jsou zákazové značky instalované už více než rok a jak to vypadá? Několikakilometrové kolony stojících, pomalu jedoucích kamionů v pravém pruhu a pomalu jedoucí, spíše popojíždějící kolona v levém pruhu osobních aut a autobusů. U sjezdu/nájezdu se modlíte, že řidiči kamionů udělají prostor, abyste se tam vešel, nedej bože s autobusem. Když už jsme u těch autobusů, chceme jim taky zakazovat předjíždět, když mají max. rychlost omezenou na 100 km/h?
Nejsem řidič kamionů ani majitel dopravní společnosti, jen řidič osobního auta. D1 využívám často ať už jako cestující v autobuse do Brna nebo jako řidič osobního auta do Prahy.
Pokud chceme regulovat dopravu, dělejme to cenou mýtného. Chceme méně tranzitních kamionů, zvyšme cenu mýtného. Nejsem si jistý, ale bylo by možné zavést dynamickou cenu mýtného? Mám na mysli, že by se cena mýtného měnila v určitých časech, resp. místech.
Upřímně mi hodně vadí, že redaktor navádí čtenáře k tomu, aby nepoužívali asistenční systémy. Snad by je měl v testu vyzkoušet a předat zpětnou vazbu automobilce🤔 tohle je nebezpečné jednání, lidí se pak asistenčních systémů zbytečně boji.
A ještě jedno doporučení panu redaktorovi: zájemce bude zajímat jaká je v autě palubní nabíječka, jestli je možné si přikoupit rychlejší, jak rychle se auto nabíjí na DC, jakým výkonem, jaká je nabíjecí křivka. Ano, v tom se jednotlivé elektromobily od sebe dost zásadně liší. Jenže tyhle důležité údaje Vám málokterý novinář řekne. Jde vidět jak si novými tématy neumí poradit. Nevím o čem budou psát za 5 let, když se budou prezentovat převážně BEV🤔
Můžu nabít třeba doma, relativně skoro zdarma, ale ta životnost baterie tu investici do takového auta pořád hodně znehodnocuje.
Radime, jakou životnost baterie potřebujete. Dnešní baterie NMC mají předpokládanou životnost 3 tis. cyklů, LFP 6 tis. cyklů. Pokud na jeden nabíjecí cyklus auto ujede např. 300 km, dostaneme se na 900 tis. km, resp. 1,8 mil. km. Upřímně, baterie je to poslední co budete v životnosti auta řešit 😉
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
I to je jeden z důvodů proč jsou evropská auta dražší než čínská. Např. koncern VW má skvělé asistenční systémy. Opravdu fungují, jsou spolehlivé a pomáhají.
2 odpovědi