"Pragmatismus zastává názor, že smysl pro člověka má pouze to, co je důležité pro jeho praktický život. Kromě praxe rovněž i pravda."
David Hampl
Tadeášku, já jsem z toho úplně šoking. Ale koukaj, jak se klepu. Říkala jsem si, že jako haloooo, WTF, to jsou ale čůzy, co ti to provedly. Nejen ten iPad, ale oni ti prohrábly i skříně a chtěly normálně vrátit kalhotky. A že končíš? Normálně já z tebe byla úplně hyn. Ty si byl můj vzor a já na tebe koukala ráda, a úplně jsem cítila, že mi mění život, stejně jako celou tuhle planetu. A že jako prostě práce? Nejsi jako na práci prostě starý, prostě. Pracujou jen starý fotrové a komunisti. Ty by si měl dělat modela. Třeba v ZOO. To by bylo kůůůl. Ale mám tě ráda a pamatuj, že si byla vždycky královna celého našeho pavilonu na Praze osm. PS: Dneska si dám skotský střiky i za tebe.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. To, že studenti umí po 14 letech výuky trochu česky a anglicky, je velmi smutný výsledek našeho školství. A nezachrání to ani 20 procent studentů přirozeně nadaných na matematiku. Naše školství je v zoufalém stavu a výstupy jsou tristní a absurdní. Velká většina žáků do školy chodí nerada. Zejména ti druhostupňoví. Cítí často nepochopení, povýšenost a odtažitost ze strany mnoha učitelů. Školství přináší pro děti obecně víc negativ než pozitiv. Je čas na změnu.😔
Hezký, dlouhý text, ale naprosto mylný. Vy mluvíte o formě výuky, ale nijak nezmiňujete, co je hlavním významem školy. Ne biflovat data (což to samé, že je budete mít na božské Wiki), ale na základě jejich znalostí se učit myslet - a to myslet samostatně. To je jediný význam školy a taky jediný důvod, proč učitel mluví. Tohle by byla změna, kdyby se k tomu "učit myslet" mohli učitelé vrátit.
Stejně je nejlepší, že na Fialův výrok o německých mzdách reagují jen voliči slovenského podnikatele a opoziční křiklouni.🤣
To jejich KVIK, KVIK a KŇŮ se poslouchá dobře.
A teď se k jejich kvičení připojil se svým blouzněním i jejich vůdce.🙈
Šaráda je to dobrá, ale hodí se spíš někam do cirkusu nebo varieté.🤣
Já nejsem volič levice, a výrok kritizuju taky. Viz můj včerejší článek na Seznamu. Tak si, prosím, upravte mínění alespoň o jednoho člověka.
Myslím že při velkém počtu žáků budou mít učitelé manuály. Něco podobného jako řečníci na pohřbech a na svatbách.
Ano, manuál na počínání si - bod 26. Co dělat, když vám žák sprostě nadává, případně fyzicky napadá. "Rozhodně se nechovejte agresivně. Usmějte a řekněte, že je žák pro společnost přínosem a jeho chování je pouze důkazem komunikačního nedorozumění. Pak vyhledejte lékařskou pomoc."
Nechápu tento článek . Dárky se dávaly vždycky akorát je lidé vyráběli. ale určitě to bez dárků nebylo. Možná domorodci si dárky nedávali. A pokud je někomu za těžko koupit partnerovi nějakou maličkost tak akorát ukazuje, že ho vlastně ani potěšit nechce a neumí.
A to já ten článek chápu. Vždycky se dárky nedávaly, tahle tradice začala až v 19. století - a šlo většinou o praktické věci. Navíc autor článku nám jenom oznamuje, že nehodlá plnit příkaz kalendáře, že tehdy a tehdy nehledě na situaci musí někoho podarovat. Je to stejné jako se silvestrem, že vám na něj kalendář a společnost přikazuje bavit se a chlastat - na silvestra chlastají jenom amatéři, profík popíjí průběžně celý rok. A s těmi dárky je to stejné, na Vánoce se dávají z povinnosti, průběžně po celý rok zase z lásky.
Domnívám se, že slovně se hodnotí už dávno. Výborný, chvalitebný, dobrý, dostatečný a nedostatečný. To by snad stačilo. Problémů mají nejvíc rodiče prvních skupin.
To mě taky napadlo, ale ono asi bude hodnocení a hodnocení - naše zažité slovní hodnocení jsou jenom čísla převedená do slov. Tak si říkám, jestli by se nemělo "známkovat" tím, že třeba učitelka bude hladit po tváři.
Panu Rakušanovi je to úplně jedno. On vyhraje za každé situace. Varianta první, korespondenční volba zařídí vítězství a bude opět ministrem a oznámí, že země je v krizi a přidávat se nebude. Varianta druhá, prohraje volby a přesune se do opozice, což je nejlepší politická varianta, peníze za nic - Třetí varianta, opustí Parlament a bude si dělat svoje kšefty. Tenhle člověk nás má na háku od začátku. Kdyby chtěl změnu, udělal ji před třemi lety. Udělal prd.
tak neco na tom byt muze, ale kdo je to tak mocny, ze by ho mohl smaznout?
Nemyslím smáznout ho jako přímo z povrchu zemského, ale smáznout ho společensky, politicky. Většina věcí se děje podle plánu, a rozhodně ne podle plánu Čecha. Peníze vládnou světem a já věřím, že nad námi obyčejným lidem je moc vyšších lidí, kteří nás chtějí mít přesně tam, kde chtějí. Vždycky jde o peníze a o moc a lid poslouchá, když se bojí. Čas od času si tahle vyšší moc vybere někoho pro svoje zájmy a řekne, ber nebo nech být, a většina lidí, těch průměrných, na tohle zavolání slyší. Vlastně i ti nadprůměrní - kdo by se nechtěl mít dobře.
A co školní docházka losováním. Dítě si vylosuje jakého vzdělání dosáhlo a školou se nemusí vůbec obtěžovat.
Podle mě známky nejsou špatné, jen je potřeba vzít v úvahu, že se nejedná o komplexní hodnocení žáka, ale pouze informaci, že třeba musí přidat. Kde a v čem přidat, to už je na komunikaci mezi rodiči a učitelem a hlavně samotným žákem. A vždycky to bude srovnávání v rámci kolektivu v daném předmětu, nelze udělat jednotný mustr pro celou republiku, to by musely být i testy a zkoušení naprosto totožné všude a to je nesmysl.
To jste mi vzal ale přímo z pusy. Taky jsem na to myslel na celostátní tombolu. Ale mám to vymyšlený tak, že by byla až po vysoké škole.
Tímto se vyřeší problém možných odlišností dokonale. Děti až pak dostanou přiřazenou práci. Je psychology dokázáno, že výsledek tomboly je brán sice stále jako nespravedlivý, ale s jejím výsledky se ti, co nevyhrají hlavní cenu, smiřují daleko snadněji než s tím, že je někdo jednoduše chytřejší a pro něco šikovnější.
Možná se ptáte, proč nedělat tombolu rovnou po skončení základní školy. Uznejte však, že by nebyla fér a skladník s vysokou nebude nic závidět doktorovi, právníkovi, případně tramvajákovi s titulem. Je potřeba, aby pro udržení rovnosti měli všichni vysokou školu. Že to není fér pak, už je jedno – jelikož si budeme všichni rovni, bude naše společnost krátce před katastrofou a před následným zánikem.
Přirozeně by na vysokou školu musel každý ze školáků, takže by byl vyřešený problém s počtem, či nepočtem středních a vysokých škol. Školáček by nastoupil do jedné třídy, jako do jedné místnosti, a tu opustil po šestnácti letech. Počítám studia 8-4-4, přičemž maturita by byla automaticky a po ní magisterský titul. (Pět let na magistra potřeba nebude, čtyři roky stačí.)
Jinak co se týče slovního hodnocení: slovní hodnocení by mělo být zcela černobílé a mělo by se spokojit s větou: „No, to jsi mi ale šikula!“ a na druhé straně mince s označením: „No, ty jsi ale úplně blbej!“
PS: Známky jsou hlavně pro rodiče, a jak známo, mnozí rodiče nemají na své děti čas, takže i tohle uvítají, aby bylo o starost míň.
nevim jak to slusne napsat, abych neco neporusil, ale pan premier zacina pripominat chovance jedlickova ustavu, nebo v nem vidim tu helenu ruzickovou v saxane - krystof kolumbus prijede vodovodem
Já si zase myslím, že chce svoji roli dohrát do konce. Já nevěřím, že by byl úplně mimo. Někdy to vypadá, jako by "jenom" někomu posluhoval a teď věděl, že bude sice teď za šaška, ale že za něj být musí. Jinak ho ten někdo nad ním smázne. Když sloužíte Ďáblu, tak se často spálíte.
Až 2000.- za rok? Takže až cca 165.- za měsíc? No tak to je opravdu likvidační🥳 Jen si tak vzpomínám, jak nás Havlíček s Babišem strašili, jak nebude plyn a jak zmrzneme 😁 Pořád jedou ten svůj „antiFiala", ale radši nemyslet na to, jak by to dopadlo za jejich vlády 🤪
Jak by to dopadlo za jejich vlády? Úplně stejně jako za téhle.
Dobrá věta z článku - "Dopočítat se skutečného platu poslance je téměř nemožné." Víc se ani psát nemuselo. Možná ještě věta - Platy poslanců rostou pomaleji, ale i tak ve výsledku má už desítky let nesrovnatelně víc než běžný občan. I kdyby mu teď roky nerostl vůbec, pořád bude mít víc - a za méně. A to není spravedlivé, a dokonce to není ani na článek, u něhož bych se snad měl zamyslet, jestli poslancům nekřivdíme.
"Pragmatismus zastává názor, že smysl pro člověka má pouze to, co je důležité pro jeho praktický život. Kromě praxe rovněž i pravda."
David Hampl
11
Sledujících
12
Sleduje
"Pragmatismus zastává názor, že smysl pro člověka má pouze to, co je důležité pro jeho praktický život. Kromě praxe rovněž i pravda."
David Hampl
11
Sledujících
12
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pan Fiala je prvním člověkem na světě, který dal šach mat někomu, s kým hraje poker.
1 odpověď