Boha jeho...ano, do Tatry (obecně jakékoliv značky nákl. automobilu) jde zastavět jakkoliv silný motor - akorát pak to auto musíte nově homologovat pro provoz po pozemních komunikacích, což stojí sakra hodně peněz a nevyplatí se to.
"Zkuste s tím zajet mimo nezpevněnou silnici" - tahle souprava V ŽIVOTĚ NEZPEVNĚNOU SILNICI NEUVIDÍ, není k tomu důvod. Po nezpevněných silnicích to budou stahovat staré 815 VT, nebo nějaký jejich nástupce na bázi Tatra Force, na asfaltu se to přeloží na moderní kamion a ten to po dálnici převeze do opravárenského podniku. Pro mírový provoz armády je to ve všech ohledech levnější a lepší, než to po dálnicích tahat s pomalými a nevýkonnými tahači, které pasou i trávu kolem cesty.
Přesně tak. Lépe bych to nenapsal
budu vám ted tady citovat slova jednoho vojáka v jedné diskuzi o tomhle tendru : konkrétně špatná protikorozní ochrana,blokující se poloautomatické převodovky, zatékání do vozidel- střecha má špatnou konstrukci a spárami mezi plechy teče,teče hydraulika- vozy multilift,zatékání do světel,katastrofální řešení ventilace-silné zamlžování hlavně pravé strany,nelze uzamknout dveře zevnitř a určitě by se toho našlo více,kolik kusů ze skladu štěpánov po přejímce ani nebylo schopno odjet na útvary,mě konkrétně na voze tohoto typu upadl za jízdy pedál brzdy-velmi příjemné když máte za zády 6 kubíků nafty,prostě kvalita a tatra-aspon to co se dodává do armády nějak nejdou k sobě,celkově navíc výkon 8válcového vzduchem chlazeného motoru je zoufalost,předpokládám že army ted bude kupovat nové 12ti válce, když je ted tatra má
druhý komentář : tak ted to máte konkrétně, nemluvě o výměně kompletního řízení na dvou autech po zhruba 10 tisících km, ale to byly kdysi první kusy,výměny celých sérií zámků dveří,kdy se bud osádka nedostala dovnitř nebo ven-také první serie,ale celkově je neuvěřitelné, že značka která se pyšní tak dlouhou tradicí výroby je schopna vyplodit takové přešlapy,za mě největší zoufalost je poloautomat převodovka a topení ventilace kabiny, což je věc která přímo ohrožuje bezpečnost provozu, protože když začne pršet tak okamžité zamlžená nejméně pravá strana babiny tak, že není vidět ven, klima nepomůže,jo a ještě jsem zapomněl na neodpružené sedačky-asi si někdo myslí,že když to má vzduchový podvozek,není to potřeba
Ano s několika problémy, které jste napsal jsem se setkal( kliky a zámky dveří, ale ne na všech kusech) Co se týče hydrauliky hákového nakladače jsme nikdy problém neměli. Ano převodovka není zrovna značka ideál. Za ty roky co jí nabízejí a montují ji mohli vylepšit. Za tři roky co s těmi dvě typy Tater jezdím a to i do zahraničí( Polsko, Německo a Maďarsko) jsme museli odvést zatím jedno vozidlo do servisu ohledně převodovky. Mlžení oken jsem zažil, ale po zapnutí klima zmizelo. Zatékání do světel jsem nezažil ani u jediné Tatry, která stala dlouhodobě venku. Souhlasím, že V12 by byla daleko lepší volba a přeju si aby se montovaly. Co se týče vzduchových sedaček. Do těchto kabin nelze montovat a to z konstrukčních důvodů a to, že defakto sedíte před a nad kolem, takže není místo.
Ale splňují. Myslím, že se dokázali u vzduchem chlazených dostat až na Euro 5. Každopádně, armádní vozidla (stejně, jako třeba hasičská) nejsou emisemi omezována, tak že je dost dobře možné, že budou mít normálně motory Tatra. A bylo by to jedině dobře.
Armáda i hasiči musí splňovat emise a to minimálně EURO 3
NO KONEČNĚ ! Tatra je nejen podle mě nejlepší terénní náklaďák na světě. Samozřejmě musí mít vzduchem chlazený motor Tatra, podvozek Tatra (páteřový rám) a na palubě jen nezbytnou elektroniku. A určitě bychom u nás uměli vyrobit něco lepšího než Pandury apod.
Věřím, že by TDV zvládla vyrobit, něco stejného nebo lepšího než je Pandur, ale dostat něco z papíru přes výzkum až po finální výrobek stojí miliardy korun. Na to TDV nemá finance. Proto si TDV zaplatila licenci na Pandury
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ten nákup není "úlitba" naší paní ministrině za Gripeny?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Není to úlitba pro Švédy. Jelikož tyhle Scanie slouží v armádě už rok a půl a výběrové řízení bylo před dvouma rokama
2 odpovědi