Sice se článek o vojácích jenom letmo zmiňuje. Ale říct, že armáda platí ročně na výsluhách k šesti miliardám korun je elementární neznalost systému. Vojenská správa sociálního zabezpečení totiž platí penze vojákům ve starobním důchodu, což při odečtení od výsluh bývalých vojáků v předdůchodovém věku částku rapidně snižuje. Některým pisálkům se samozřejmě víc hodí sčítat jabka s hruškama...
Nemyslím si, že by to nějak moc pomohlo. Prostě by se jen zvedla částka úplatků. V lidské povaze je zakotveno, že kdo má moc, chce ještě víc. A je to také o morálním nastavení. O morálce politiků nemám nejmenší iluze. Například na složení sněmovny je krásně vidět, kdo se cpe do velké politiky. Je plná učitelů všech stupňů, lékařů, filosofů... Pěkně to vyjádřil v jednom televizním pořadu jistý pitevní laborant. "Ne, medici se s vámi nebaví. Berou vás většinou jako podřadný personál. Mají o sobě hodně vysoké mínění, než aby se s vámi zahazovali." Už jako nedostudovaní doktoři. A tito a jim podobní elitáři se potom časem snaží dostat do vysoké politiky. Pochybuji, že jejich cílem je služba státu a národu. Je to moc, kontakty a peníze. Ostatně už moje osmdesátiletá sousedka říkala: " Řeknu Vám, jak to s těma volbama je. Když hodíte všechny kandidáty do jednoho pytle, strčíte tam ruku... Vždycky vytáhnete ha.zla." No, nemá se paušalizovat. Ale když vidíte jak od studentských let sedí ve sněmovně syn bývalého politika, během toho vystudoval práva v Plzni a škodí svými přílepky k zákonům... Co si potom myslet?
Tato volba znamená začátek konce lidovců jako nejsilnější frakce v EP. Poroste radikalizace občanů Evropské unie spojená s posilováním krajně pravicových a krajně levicových stran v jednotlivých státech. Postupně očekávám, že se změní složení vlád v jednotlivých státech jak budou probíhat národní volby. Ostatně už i v ČR je vidět, kam to Lidovci dopracovali. Otázka je, jestli se z tohoto vývoje radovat, či plakat. PS: Všimli jste si, jak před patnáctou hodinou byly např. stránky Seznamu plné titulků o vítězství Uršuly a po šestnácté hodině musíte googlit abyste nějaký našli? :-)
Co je to řemeslník? Servisní technik, co mi chodí jednou ročně na kotel, si sám stěžoval. "Já jsem sice řemeslník, ale když potřebuji opravit třeba pračku, řemeslníka neseženu. Přes známé mi byl doporučen jeden. První co se zeptal, bylo "a není to whirpoolka?". Je. "Tak ty nedělám." " Takže asi takhle s tímto plemenem. Člověku nezbývá, než si všechno udělat sám. Přinejhorším podle návodu na youtube.
Rondely ať klidně kvetou. Jiný problém je s osázením dělicích pásů. Například v Olomouci. Přijíždí-li člověk po Pražské a odbočuje doleva na Erenburgovu, tak pokud sedí v "normálním" autě (ne SUV nebo dodávce), vidí v protisměru přes okrasné houští maximálně střechy přijíždějících aut. Křižovatka je navíc v zatáčce. Tam asi někdo při sázení zeleně hodně přemýšlel.
Jednu dobu byla snaha propouštět (neprodlužovat závazky ke službě) u vojáků těsně před tím, než by jim vznikl nárok na výsluhu. Ovšem vzhledem k tomu, že má armáda trvalý podstav, nemůže sehnat lidi a je na trhu práce nekonkurenceschopná, bylo od této praxe upuštěno. Znám spoustu bývalých vojáků na základních funkcích, kteří odešli z armády například po narození dítěte proto, že prostě rodinu neuživí. A někteří jsou maximálně spokojení např. jako operátoři CNC strojů. Práce od do, žádné pohotovosti, výjezdy na několik dnů, lepší plat. Státní tajemník MO se marně snaží udržet ve službě odborníky, např. z oblasti IT, sítí... Zrušením výsluh by došlo k personálnímu kolapsu některých už teď nenaplněných útvarů. A jak zde již někdo zmiňoval, částka nejsou jen výsluhy práceschopných lidí, ale také důchody bývalých vojáků, které platí armáda ze svého rozpočtu.
Uznávám, že i železnice je v katastrofálním stavu. Okna pro další vlaky na koridorech se hledají těžko. Ale proč musíme být tranzitní zemí pro silniční nákladní dopravu? Proč jede Slovák z jihu na Sovensko přes ČR? Mají s Rakušáky vlastní hranici. Prostě tranzit rapidně zdražit a nabídnout alternativu tranzitu po železnici. Víc vah na silnicích, tvrdé kontroly a postihy. Co máme z tranzitní dopravy? Jen zničené silnice, věčně ucpané, miliardové náklady a nějaký malý příjem z mýta. Tady platí jen represe. Tak velký stát, aby se nedal objet, nejsme. Jenže EU. A nekompetentní lokální politici. A taky spousta dřevěných rozhleden ze kterých nikdy nikam vidět nebylo, ale peníze z EU spolkly. Když k tomu připočtu byrokracii na úrovni nejhorších balkánských států, tohle nemá řešení 🙁
Tentokrát pan Kovanda jen pozapomněl uvést, že kvůli nedostatku vody musí hlavní vývozce vepřového v Evropě, Španělsko, snižovat své chovy. A lepší to už nejspíš nebude. Takže momentálně je v Evropě nedostatek kuřecího masa a čeká nás totéž u vepřového. Z tohoto pohledu bych omezení exportu do Číny neviděl tak černě.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zase velký oči. Investice se vrátí několikrát... A nakonec to dopadne například jako s továrnou na televize Philips v Hranicích. Fabrika zkrachovala. I u baterkáren už to začíná. Viz.: odkaz. A bude tu další velký brownfield. Vlastně Purple field.