Že to někdo ještě čte. Přečetl jsem si jen titulek. Pro nás, obyčejné lidi jsou dva miliony jistě hodně. Ale zase se projevila "nesmrtelná teta" Závist. Myslím, že pražský magistrát je sakra moloch, zaměstnává spoustu lidí, spravuje obrovský majetek. Z toho pohledu ta odměna není nic nenormálního. Stejně tak můžete psát o odměnách ředitele Dopravního podniku... Ten člověk má taky velkou odpovědnost. A musí si to odpracovat. Na rozdíl třeba od dozorčích rad zdravotních pojišťoven, a dalších organizací, kde sedí bývalí politici a sejdou se párkrát do roka. Ti mají odměny několikanásobné. Lidi nezáviďte. Jsou Vánoce. Nemáte jiné starosti?
Střelné zbraně by měli nosit pouze osoby, které je potřebují k výkonu svého povolání, či členové mysliveckých a sportovních spolků, a to s přesně vyjmenovaným účelem použití! nekopírujme něco, co přináší bolest a neštěstí lidí. Mnoho držitelů zbraní ani neví, proč si zbraň pořizuje, mnoho z nich si jí pořizuje z frajeřiny.
A tenhle znáte? "Víš proč nosím zbraň? Protože policajta neunesu." Asi tak.
Kdyby byli studenti ve škole ozbrojeni, Policie by mohla být klidnější, že se ubrání sami.
Generace sněhových vloček? Co se psychicky sesype i když jim někdo zavolá na mobil? Nevím teď přesně jaké procento, ale dá se dohledat, že každý Xtý občan do 25ti let trpí psychickými problémy. A vy je chcete ozbrojit?
Základní otázka zní. Komu statistika prospěje. Statistika je přesná věda o nepřesných číslech. A samozřejmě když Svaz dovozců automobilů lobuje za co největší prodeje jím dovezených aut, tlačí tu "svou" statistiku. A na to jim vždycky zaberou hlavně senzacechtiví novináři. A svezou se i někteří, od běžného života odtržení, politici. CEBIA nikomu nic nenutí a neprodává, takže může vypustit reálná čísla. Ovšem to, že jsme cca na průměru Evropy není vhodné ani do alarmujících titulků, ani to nebude víc prodávat nová auta.
V rámci Evropské unie už máme jeden z nejstarších vozových parků. V porovnání s bývalými státy východního bloku jsou na tom lépe jak Polsko, tak i Slovensko s průměrným věkem 14,3 roku. Na vrcholu statistiky evropského sdružení ACEA je vozový park Lucemburska (6,7 roku). Sousední Německo se vejde pod deset let , následují Francie (10,3) a Itálie (11). Na stejné hodnotě jako v Itálii je průměrné stáří vozového parku osobních aut v celé Evropské unii. Za průměrem tedy Česká republika aktuálně zaostává o víc než čtyři roky. Nejstarší vozový park má Litva a Rumunsko s vozidly starými téměř 17 let.
Ale to už dávno vyvrátil například průzkum společnosti Cebia. Podle vozidel navštěvujících pravidelně STK za poslední čtyři roky je průměrné stáří vozového parku kolem 13 let. Prostě by stačilo vyčistit registry a hned by se to ukázalo. Všichni si hrají jen se statistickým průměrem, protože jim to vyhovuje.
Koukám, že i v komentářích se to hoaxy jen hemží. Většina na základě výmyslu jednoho realitního makléře, který jako první přišel s tím, že domy a chalupy, které nebudou splňovat energetickou náročnost stanovenou EU, budou mít zápornou hodnotu. "To v praxi bude vypadat tak, že při prodeji dostanete cenu za pozemek poníženou o cenu demolice nemovitosti. Proto všichni prodejte co nejdřív." Je jasné, o co tomuto pánovi jde. Tuto c.povinu vyvrací i Ministerstvo pro místní rozvoj. Energetická náročnost budov, řešená EU, se týká výhradně státních a komerčních nemovitostí. Na rodinné domy se nevztahuje!!! Proboha už neřešte takové hovadiny. To nemá normální člověk jiné starosti?
"Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího." Chytří lidé jsou asi od toho aby z obyčejných lidí dělali blbce. Tendenční článek Julie Hrstkové, komentátorky HN, záměrně neobsahuje některé informace. Například tu, že 15% daň skutečně zrušila první Babišova vláda. Ale na základě rozhodnutí Ústavního soudu. Další věc je skutečnost, že v některých lokalitách České republiky za nabízený plat odborníka na dané místo prostě neseženete. Kdo bude pracovat v Praze pro armádu za 29.000,- čistého? Proto se místa zalepují výsluháři, kteří kromě požadované odbornosti mají i praxi a orientují se v systému. Nejsem proti úpravě výsluh. Ale když řeknete A, musíte říct i B. Celkem se mi líbil názor, jinak ho teda nemusím, ministra Stanjury, že by se měly zrušit platové třídy a zaměstnanci by se měli odměňovat podle odbornosti a výkonu smluvním platem. Například civilní zaměstnanci armády jsou placeni podle nejnižší platové tabulky která je společná i pro školníky, kuchařky, uklízečky. Potom jsou samozřejmě některé pracovní pozice neobsaditelné.
Samé tendenční hovadiny. Stačí zrušit inkluzi, tím i část učitelů. Osekat požadavky na agendu policie, které nemají s vnitřní bezpečností nic společného a stačí míň policistů. Nedávat za každou hovadinu, která se dá řešit pokutou, případně domácím vězením, trest vězení natvrdo. A bude dost i příslušníků vězeňské služby... Definujme co od státu chceme a co řešit nemusí. Navíc loni státní zaměstnanci představovali deset procent tuzemské pracovní síly. U zemí tradiční západní Evropy, jako je např. Francie, Nizozemsko či Belgie, dosahuje podíl veřejných zaměstnanců na celkovém počtu pracovní síly přibližně 20-25 procent. Dánsko, Švédsko a Norsko, mají ve srovnání s evropským průměrem (15-25 % z celkové pracovní síly, pozn. red.) vyšší podíl veřejných zaměstnanců, jenž podle Eurostatu dosahuje 25-30 procent z celkové pracovní síly. Škrtat se dá vždycky. Stačí jenom digitalizovat. Ale statistika je přesná věda o nepřesných číslech. Takže si kecy o přemíře státem placených zaměstnanců strčte někam. Je to čistý populismus.
Koukám, že zase nebylo o čem psát? Děláte ze čtenářů idioty nebo si myslíte, že jsou?
Hlavně jak je to napsané. Tak nějak nestravitelně. Nedokázal jsem u textu skákajícího od kozy k vozu udržet pozornost. Asi jsem už unavenej. 🙂 Přitom stačilo udělat jednoduchou přehlednou tabulku. No, chybí mi jen autobus, takže příště se do podobného dobrodružství (čtení podobných článků) raději pouštět nebudu.
To jsou argumentace. Po zkušenostech se k tomu raději nevyjadřuji a nechávám to na znalcích. Taky jsem měl před lety nehodu. Ještě jsem nebyl ani na hranici křižovatky když řidič vozu jedoucího zprava a odbočujícího ke mně doleva to švihnul přes protisměr a narazil čelně přímo do mně. Tehdy trvala vyšetřující policistka na spoluvině, což mi zdůvodnila tím, že kdybych tam nebyl, on by to projel. Dalo hodně práce, než jí to správní orgán smetl ze stolu. Viditelně i státní zástupkyně je podobný "odborník".
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Proto, že my máme politiky, kteří jsou papežtější než papež (EU), a střílejí nás do nohy svými zákony a nařízeními, se nám ostatní státy přizpůsobovat nebudou. Bohužel neplatí za zpackaná rozhodnutí osobní a materiální odpovědnost. To by se hned rozhodovalo jinak a v širším kontextu.