Od Skadaru v Albánii až do východních Čech, jsem to na Jawě 640 dal za 22 hodin, i se zdržením na hraničních přechodech. 1158km, podle navigace. Motor konstrukčně z doby konce druhé světové. Tak co tady machrujete? Autem, výzva? Jaká?
Píšou nám tady "při průměrné rychlosti přes 100 km/h.... činily celkové náklady na tuto výzvu včetně ztrát při nabíjení pouhých 125 eur (3 130 Kč) na auto. Se srovnatelným vozem se spalovacím motorem by přitom měly být náklady na palivo cca dvojnásobné...". Zajímavé tvrzení. 1 km u Porsche při protekčně levné elektřině stojí 3130/1111 , tedy 282 Kč na 100 km. Za 282 Kč koupíme u TankOno 8.66 litrů nafty nebo 8.41 litru benzínu. Který je ten správný srovnatelný vůz, který by na této trase měl spotřebu 17 litrů nafty nebo benzinu, a byl schopen na převážně dálniční trase udržet průměr 100 km za hodinu? Nemám ponětí. Osobák co jezdí za 17, ten snad ani neexistuje. Koupím-li si ojetou dodávku jako Ford Tranzit nebo Peugeot Partner za 200 tisíc, budu na podobné trase držet spotřebu a rychlostní průměry, jako elektrické Porsche, co stojí po obrovské slevě 3.3 milionu korun.. Tak mě napadá, že za současné situace by Porsche místo podobných akcí mělo někde v koutku držet pusu, a moc na sebe neupozorňovat.
Váš argument je opravdu OD VĚCI. Jasně - šetřete si nádobí, vaše věc. Ještěže nám vaření nepředvádí nějaká blbka v županu protože ona tak po doma pobíhá až do poledního, nemytá nečesaná.
můžeme se bavit o prvním bodu. Tady můžete mít pravdu, pokud se jedná o standardní hrách, když se neosolí, změkne rychleji. U hrachu předvařeného rozdíl mezi osolenou a neosolenou variantou nejspíš nebude tak velký, aby stál za diskusi.. Ten váš druhý bod.. nevím, co k němu říci. Asi se zabýváte víc formálními postupy, než tím, co se má udělat. To , co se má udělat, je zamíchat cibulkou, a je naprosto fuk, jestli to je vařečkou, lžicí, nebo kouzlem pomocí kouzelné hůlky. A pokud se jedná o ty blbky v županu, taková poznámka neříká o vás samotném dobrého vůbec nic..
Takovej dárek se hodí. Čím víc tanků tím více bude krve.
Čím víc tanků, tím víc bude krve.. o co lepší je nechat se zabít bez odporu, než se bránit, že, milý Honzo Novotný. O vašich morálních hodnotách lépe ani neuvažovat, když si člověk nechce zkazit den .. Ale, prosím, buďte důsledný. Pokud snad k vám domů přijdou lupiči a vrazi, nebraňte se, pomožte jim v jejich činnosti. Přece byste jim neublížil.. Je vám jasné, že tím, jak se chováte, přivoláváte neštěstí na sebe a na všechny, co máte rád ? Řekl bych, styďte se, ale to vy asi neumíte, předpokládám..
Nabíjím doma. Venku jsem nabíjel zatím 2x, mám to jako hlavní auto v rodině, nájezd cca 30t ročně. Uhlíkovou stopu smažu cca za rok.
jj. brněnští vědci zkoumali. a vyšel jim výsledek dvaapůlkrát příznivější pro elektromobily, než v jiných studiích na dané téma uveřejněných před rokem nebo dvěma. Asi se za ty jeden nebo dva roky něco zásadního stalo, co situaci tak rázně změnilo. Asi vyrábíme elektřinu u nás i v okolí úplně jinak, než před rokem, také té bezemisní je k dispozici spousta, baterie aut jsou podstatně výkonnější, nabíjejí se prakticky beze ztrát, a jsou lehce recyklovatelné. Nerosty pro výrobu aut nyní po roce těžíme daleko efektivněji, uhlí samozřejmě také, a naše uhelné elektrárny jsou daleko účinnější.. A podobných zázraků se stalo určitě mnohem víc, poněvadž i kdyby se stalo to všechno to, o čem se zmiňuji, jako že se z toho nestalo VÚBEC NIC, tak se křivka produkce CO2 elektromobilů a spalováků se protne místo na 90 tisících, jak to bylo před rokem, třeba na 60 tisících kilometrů.
Těch 20 nebo 30 tisíc, jak hlásá studie, tam je zjevně něco špatně. Minimálně v metodice výpočtu, která neumožňuje srovnání se staršími studiemi.
Chtěl jsem se na zmíněnou studii podívat, jak ke svým výsledkům autoři přišli - leč nelze. Jsou k dispozici abstrakta a odkazy na zdroje. Vlastní studie také - ale za penízky. Což je na nic. Poněvadž tvrzení této studie je natolik zásadní, že by měla umožnit širokou diskusi všem, kdo mají zájem. Vyzývám proto autory studie, aby sdělili veřejnosti, jak do této studie nahlédnout. Pokud toto neumožní bezplatně všem, nezbude než tuto studii považovat za další bezcenný výkřik do tmy.
Pokrytectví a zavilá protivládnost a jednostrannost, to jsou typické znaky redakčních článků na Seznamu. Z kdysi skvělého zpravodajství se postupem času stala Babišova hlásná trouba. Pan majitel Seznamu nedávno v rozhovoru uznal, že jejich zpravodajství na Seznamu je všechno, jen ne vyvážené, a slíbil nápravu. Kdy to konečně nastane? Nemohl by třeba začít tím, že se zbaví autorky tohoto článku?
Malá konkretitzace.Moje benzinová pumpa je taky Tank ONO.
Po dobu minimálně několika hodin denně jedou všechna výdejní místa.Pokud bychom chtěli v tyto hodiny nahradit vydávaná paliva elektřinou, vycházejme z následujícího:
16 stojanů
10 aut za hodinu na stojan
35 litrů načerpaného paliva na auto
9,5 kWh ekvivalant elektrické energie na litr paliva
10% ztráty při nabíjení
Energie dodaná palivem za hodinu je 16x10x35x9.5 kWh,tedy asi 53 MWh.Připočteme ztrátu při nabíjení,vychází nám asi 58 MW elektrického příkonu, které by potřebovala jen tato benzinka, aby předala autům stejnou energii v elektřině jako nyní v palivu. Potřebný počet superchargerovách stojanů po 125 kW si spočítejte sami.
Jak ale do benzinky tu elektřinu dostat?Asi po síti vysokého napětí 110 kV.Jenže-najděte si na Googlu "kapacita vedení vysokého napětí", a podívejte se na "Volná distribuční kapacita na vedeních 110 kV" na stránkách ČEZu.Naše benzinka by se musela připojit k některému z těchto vedení. A k některému transformátoru. Jenže volné kapacity těchto vedení jsou 10, 20, 40, málokdy 60 MW.Volná kapacitá transformátorů tak do 40 MW,spíš daleko míň.Pokud tomu já,laik,rozumím,v Čechách momentálně není místo,kde by takováhle benzinka mohla stát,aby měla tolik elektřiny,kolik potřebuje.Pokud plácám hlouposti, prosím,někdo,kdo tomu opravdu rozumí,opravte mne.
Další věc je, kde tu elektřinu vzít.Tank ONO má asi 40 benzinek. Pokud budeme předpokládat, že stejně velkých a vytížených jako ta naše,potřebujeme jen pro TankOno ve špičce víc než 1 Temelín výkonu. Ale u nás je asi 4000 benzinových pump..
Vše je důsledek vlád za oněch 35 let. Rozkradený důchodový fond. Zašantročené peníze, tunelování podniků, nyní v poslední době od r. 2020 nákup vakcín za miliony a stále to pokračuje, nákupy zbraní, vyhazování peněz na digitalizaci, kamery, čipy, stavba vysokorychlostních tratí, stavby sportovních arén, kampaně politických stran a další a další vyhazování peněz daňových poplatníků. Kdo to chce, komu to prospěje? A pak se řekne důchodová reforma. Ne, je to paskvil! A pan Babiš, ani Havlíček, nic nevyřeší. Budou dál šlapat brázdou. Chce to úplnou změnu systému, zákony pro lidi a ne proti lide. Všichni ti co jsou dnes ve vládě bohužel jen lidem lžou. Neplní svůj slib poslanecký co dali lidem. Jdou proti svému programovému prohlášení.
Máte velice čistou hlavu, důkladně vymytou, to obdivuji. Měla byste si do ní něco dát, nějaké skutečné vědomosti o okolním světě, o tom, co bylo, o tom, co je.. Pak byste mohla začít tu hlavu užívat k přemýšlení. Pak by se nejspíš nestalo, že díky vlastní hlouposti byste se stala hlásnou troubou kdejakému náckovi a antivakcinerovi.. Je mi vás líto, a je mi líto, že musím s lidmi, jako jste vy, žít v jednom státě..
..tak jsem narazil skoro hned. Na odkazu jsou abstrakta a odkazy, ale vlastní studie je na .PDF pěkně za penízky. Nenajde se nějaký hrdinný zastánce elektromobilů, který by obsah této studie dal k dispozici veřejnosti? Nebo jenom blbě koukám, a obsah je tam normálně dostupný? Bylo by škoda, kdyby nebyl. Tahle studie, ať už je správná nebo nesprávná, mohla by sloužit jako základ pro další diskuse mezi věřícími a těmi ostatními. Takhle v utajení ta studie ze sebe nemůže setřást podezření, že je poněkud.. jak to říct slušně.. tendenční, zvláště, když její výsledky jsou o tolik jiné, než výsledky studií jiných..
1. FEV mám, v ramci objektu mám pension, který žere nejvíce v létě, kdyz FEV nejvice dává. Kazdy rok mi FEV ušetří cca 40tis. Za elektrinu na pensionu... tedy FEV bude zaplacena za 5 let. Potom bude davat zdarma. Tedy uz jen 2 roky a huraaaaa. Dnes jsou FVE vyrazne levnější
Suma sumarum uz dnes pri cenach FVE a BEV se vyplati pro majitele domů do BEVka jít... za ca.5 ci 10 let nebude co řešit vubec... ropa je ve vetsinove osobni dopravě pasé
no, nepoužíváte zrovna čistou argumentaci ..🙂 Ropa je ve většinové dopravě pasé, protože nyní se už lépe vyplatí majitelům domů pořízení FVE a BEV, a za deset let už vůbec nebude co řešit? To jako za deset let budou mít všichni, kdo potřebují jezdit, vlastní dům a dost peněz na FVE/BEV a na předražené auto na baterky? A i kdyby nakrásně měli, pokud by se pro toto řešení rozhodli všichni a naráz, myslíte si, že ceny budou takhle dole jako teď, když využívají situace, kdy někde někdo nezvládl plánování kapacit? A i kdyby byly baterie v dostatečném množství a přístupné pro všechny, kde chcete brát elektřinu pro ty všechny baterie ? Co zimní měsíce, v noci a tak podobně? Připojíte se na síť? Za těch deset let spíš než cokoli jiného bude ohromný nedostatek elektřiny ve špičkách. Ta elektřina dost možná nebude jak vyrobit, a i kdyby se ji podařilo dostatek vyrobit, nebude ji jak do té baterie dostat - kapacita sítí je v současné době na toto naprosto nedostatečná. Takže si můžete vybrat - vzít na milost spalovací motory, nebo celkový kolaps státu.. Máte vůbec ponětí, jak šílené množství energie vydá do světa za hodinu jedna jediná obyčejná benzinka s pár stojany? Tohle prostě elektřinou nenahradíte.
Zapomeňte na masivní rozšíření elektromobilů v Evropě. To se nestane. A pokud by snad i nastalo, tak vás lituju. Já už mám svá léta, a nějak to doklepu, ale vy budete celý zbytek života vzpomínat lepší časy..
Souhlasím, že i EV má svou emisní stopu, ale zapomínáte, že i auto se spalovacím motorem je nutné vyrobit a materiál pro něj nějak získat. Je potřeba porovnávat LCA obou typů vozidel, resp. včetně paliva. Jenom připomenu, že syntetické palivo je nutné z CO2 vyrobit za pomocí velkého množství energie a pak ho spálíte s účinnosti cca 35 % a to nebudu počítat ještě brždění.
Samozřejmě nemám na mysli vodík z metanu, ale z elektrolýzy a popřípadě nějak jinak. Chce to jen dostatek energie, ale ta je všude. Získat ji je řešitelné a musí být řešitelné, budeme v budoucnu potřebovat vodík pro organickou chemii, až nám jednou doopravdy dojde ropa a plyn.
Stačí si přečíst informaci o syntetických palivech "Jde o pohonné hmoty, jež mají v důsledku nulovou emisní stopu." A je jasné, že autor vymyslel perpetuum mobile.
Pouze navazuje na perpetuum mobile, které vymysleli v Bruselu, když tvrdí, že emisní stopa elektromobilů je nula. A na rozdíl od elektromobilů se ta syntetická paliva té nulové emisní stopě dost podstatně blíží, zatím co to tvrzení o elektromobilech je sprostá lež.. A žádný elektromobil nemůže mít ani zdálky tak malou emisní stopu jako spalovací motor se syntetickým palivem..
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
.. kdo už konečně vymete z Bruselu tyhle šílence..