Souhlasím, že i EV má svou emisní stopu, ale zapomínáte, že i auto se spalovacím motorem je nutné vyrobit a materiál pro něj nějak získat. Je potřeba porovnávat LCA obou typů vozidel, resp. včetně paliva. Jenom připomenu, že syntetické palivo je nutné z CO2 vyrobit za pomocí velkého množství energie a pak ho spálíte s účinnosti cca 35 % a to nebudu počítat ještě brždění.
Samozřejmě nemám na mysli vodík z metanu, ale z elektrolýzy a popřípadě nějak jinak. Chce to jen dostatek energie, ale ta je všude. Získat ji je řešitelné a musí být řešitelné, budeme v budoucnu potřebovat vodík pro organickou chemii, až nám jednou doopravdy dojde ropa a plyn.
Stačí si přečíst informaci o syntetických palivech "Jde o pohonné hmoty, jež mají v důsledku nulovou emisní stopu." A je jasné, že autor vymyslel perpetuum mobile.
Pouze navazuje na perpetuum mobile, které vymysleli v Bruselu, když tvrdí, že emisní stopa elektromobilů je nula. A na rozdíl od elektromobilů se ta syntetická paliva té nulové emisní stopě dost podstatně blíží, zatím co to tvrzení o elektromobilech je sprostá lež.. A žádný elektromobil nemůže mít ani zdálky tak malou emisní stopu jako spalovací motor se syntetickým palivem..
Pořád lepší recyklovat solární panel, než likvidovat vyhořelé jaderné palivo a nebo reaktor. Jakou má projektovanou životnost jaderná elektrárna? Maximálně 3 násobnou.
Mít 6 miliónů elektromobilů je obrovská příležitost ulevit distribuční síti. Představují 93 Dlouhých strání výkonu, který umí jak dodávat tak odebírat elektřinu podle toho co je zrovna potřeba.
Likvidace jaderného paliva že je problém ? Ano, je s tím problém. Problém problém uměle vytvořený zelenými komunisty, kteří nechtějí, aby se to nevyřešilo, aby měli čím strašit lidi. Jim totiž jde o jedinou věc - o moc. A k té se bez strašení lidí nedostanou. Jinak samotné úložiště po technické stránce žádný zásadní problém nepředstavuje. Stačí vzít stabilní žulový masiv, jakých máme v Čechách dost a dost, a udělat do něho tři čtvrtě kilometru dlouhé metro, na jehož konci se vybudují prostory pro úložiště. A asi je technicky řešitelné navrhnout a provozovat a zabezpečit toto úložiště tak, aby s ním 20-30 tisíc let nic nepohnulo. A za těch 20-30 tisíc let nebezpečné radionuklidy bezpečně vychcípají. Transportovat jaderný odpad z elektrárny do úložiště tak jednoduché bohužel není, zelení mozci se vrhají pod vlak, jak jsme svého času viděli v Německu, ale určitě to lze provést. A likvidace reaktorů se po světě děje, likvidují se jich v tomto čase po světě desítky (prý, nevím blíž). Obvykle se odveze vyhořelé palivo, a počká se nějakých x let, než poklesne úroveň radiace v reaktoru.
A pokud se jedná o ty solární panely, ty se sice likvidují příjemněji, ale bez jaderných ( a jiných podobných velkých a stabilních ) elektráren z hlediska energetiky řeší velmi málo, když to řeknu slušně.
Hmm..Autor tohohle článku není možná schopen, možná ochoten, připustit, že Evropa je s elektromobily v strašidelném průšvihu, a momentálně není jasné, co by se muselo stát, aby to s těmi elektromobily, ale i s celým evropským průmyslem, dobře dopadlo. Budoucnost elektromobilům vzali zelení komunisti v EU, poněvadž je prosazují jako všelék, když doba pro ně ještě nenazrála. Ničemové, kteří zničili evropskou energetiku.
Odpusťme mu. Takových mimo smysly jako on je víc. Takových, co při své inteligenci zcela jasně musí vidět, že se plnou parou řítíme na ledovec, a srážka bude za chvíli a bude drsná - avšak nevěří svým očím. Kdyby jim uvěřili, zbortily by se jim představy, které si léta v sobě budovali, přesněji řečeno které v jejich hlavách budovali po léta jiní. Nechme pana autora spát v jeho pomýlených představách o okolním světě, náraz do reality bude pro něj posléze o to horší..
Teda, pokud nenastane nějaký zázrak..
Zájem o spalováky klesá minimálně, elektropošuku.
.. pány ještě nenapadlo, že by zájem o spalováky mohl být nižší třeba z toho důvodu, že se jejich ceny uměle zvedly za posledních 5 let o víceméně dvě třetiny. A i když zájem o spalováky šel trochu dolů, je to celkem nic proti poklesu zájmu o baterkáče. I ti zblblí na západě postupně poznávají, co jsou ty baterkáče vlastně zač, a jaké to je pro běžného člověka něco takového vlastnit. A ty automobilky, které nepochopí , že mají z EU urychleně utéct, tak ty do dvou let skončí tak jako tak. Bohužel pro milion lidí u nás...
Máte naprostou pravdu, pane Mitrofanove, s tím, že ODS poztrácí mnoho a mnoho svých dříve tak věrných voličů. Od těch, co ji volili v těchto krajských volbách, určitě nedostala mandát k tomu, aby se na takhle vysoké úrovni jakkoli paktovala s Klausovco-Babišovci. To, co předvedli třeba v Pardubickém kraji, to nelze nazvat jinak, než jako vyloženou zradu, a nebude jim zapomenuto. Jejím voličům nyní nezbývá, než jít někam jinam. Prostor pro vznik stran nových se právě vytvořil, ODS se odepsala sama . Právě nyní, svou reakcí na výsledky voleb.
Je třeba volit opět vládu pětikoalice, která podepsala migrační pakt a je absolutně servilní k povelům z EU. A podobné věci budou brzy i u nás. Děkuji všem voličům slepence 😱
Děkuji především dvěma vládám před touto vládou, a partajím SocDem a ANO, které přivedly hospodářství této země do tak zoufalého stavu, že s jeho stavem rozumně nemůže pohnout ani vláda geniů ( což tedy současná vláda rozhodně není ) . Je to jako kdyby průměrnému skokanovi do výšky dali laťku na dva metry šedesát, vysoko nad světový rekord, a teď se hlasitě diví, že ten skokan neví co s tím, jak to přeskočit.. Z pokrytců v ANO se mi dělá zle.. Tu inflaci o deset procent vyšší než v Německu jim nikdo neodpáře, okradli všechny, kteří měli něco naspořeno, v první řadě své hloupoučké voliče..
Doporučoval bych obvyklý postup. O věci mluvit co nejméně, nejlépe se o ní nezmiňovat, aby na ni většina mohla zapomenout. No a v příštím vydání hokejkového grafu ukázat, že v tom Gronsku za poslední milion let v průměru vzato led byl.. My se přece nemýlíme, jak by to potom vypadalo, kdyby se ukázalo, že je všechno jinak, že..
Syntetická paliva nemají výrobní kapacitu a jsou neskutečně drahá. Navíc jejich uhlíková neutralita je stejně virtuální jako třeba uhlíková neutralita elektroaut.
Syntetická paliva nemají kapacitu, ale stačí říct slovo, a do 5 let budou mít kapacitu takovou, aby se mohlo standardně do benzinu přimíchávat 10-15 procent umělého benzinu. Čili o 10-15 procent zmenšení uhlíkové stopy aut, daleko víc, než co lze čekat od elektromobilů. Drahé to je, když se to zatím dělá na koleně, ale to hodně brzy přejde. Při rozumné politice státu se to výrobcům vyplatí.V čem spočívá virtuálnost uhlíkové neutrality u syntetických paliv, o které píšete?
Pěkný článek. Dodal bych ale, že EDF měla loni dluh 54.4 mld EUR, vyrobila 320 TWh, takže kdyby měla ten dluh umořovat 10 let, měla by prodávat o 17 EUR dráž (vyšší cena než Belgie), pokud jen 7 let tak o 24.5 EUR dráž (vyšší cena než Německo. Financování toho dluhu, DPH a regulační poplatky pro zjednodušení pominu. Není holt všechno zlato, co se třpytí.
Sám víte velmi dobře, že nízká produkce posledních dvou let vEdF byla víceméně shodou hloupých náhod, a že letos a v příštích letech bude produkce francouzská produkce elektřiny daleko vyšší, než byla loni a předloni (pokud se tedy nestane něco zcela zásadního). Dluhy se málokdy splácí do nuly, a loni byla EdF i tak v docela slušném zisku - i při té snížené produkci. Úvahami o dluhu EdF nás krmíte pěknými, ale zapomínáte dodat, že stav dluhu firmy byl na konci roku sice 54.4 mld EUR, ale že firma byla schopná i za ten mizerný loňský rok snížit svoji zadluženost o 10 mld EUR. Přeloženo do češtiny, kdyby EdF moc chtěla, tak na zaplacení veškerého dluhu jí stačí tak dva tři dobré roky, jinými slovy, ten dluh víceméně nestojí za řeč, a vzhledem k okolnostem, kdy se musely v minulých letech lít peníze do neplánovaných oprav, už vůbec ne.
Navíc, EdF je firma strategické důležitosti. Nepřipadá v úvahu ani náhodou, že by se připustila situace, že by z ekonomických důvodů EdF padla a musela zavřít své jaderné elektrárny. To by znamenalo konec francouzské a německé ekonomiky. Je to nejdůležitější pilíř držící energetiku západní části Evropy, energetiku tak tak přežívající, a těžce zprzněnou zejména hloupými nápady německé vlády.
Není všechno zlato, co se třpytí, ale EdF zlato je, a to té nejlepší kvality.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Lithium-iontové baterie ... Jejich kapacita se zvýšila, takže současné elektromobily mohou na jedno nabití ujet více než 700 kilometrů ..
Myslím, že více číst netřeba. Jenom tohleto tvrzení samotné každému řekne dost, aby si mohl udělat obrázek o serióznosti článku ..
1 odpověď