Není nad to zaparkovat na vlastním pozemku a ne se strachovat,jestli po příjezdu z práce zaparkuji,navîc když jedno auto v rodině mnohdy nestačí.Obchod máme ve vesnici od Po-So,a blíže než ve městě.Les 100m a stezek nepočítaně.Do práce do 10min. autem,ve městě to nebývá lepšî.Vlastní stromky,zvířectvo dle libosti,žádná společná obytná zeď se sousedem,nevidím ve městě výhody.
Na to, aby se člověk po mléku z farmy nepos.. l, stačí jediná věc - pasterace. Bez té by se nemělo prodávat. Jinak by mělo stačit i prevareni. Te maminy je mi líto, ale utvrzuje mě v tom, že na stáří se z mé příměstské vesnice vrátím do Prahy, kde naštěstí mám stále byt... Metro 3 minuty, lékaři 5,obchody taky. Park u domu. Auto netřeba, vše je v dosahu,nakupy mi za par korun přivezou...
Pasterizace není nutná,je to o tučnosti,stačí nechat odstát jak se to dělávalo,sebrat smetanu a zbyde kvalitnî pitelné mléko.Ale když je tělo zvyklé na vodové krabicové tekutiny v podobě mléka,pak je začátek těžký 😁.
V zásadě mi vadí, když obchodník svou práci, resp. práci svých zaměstnanců přehodí na zákazníka a ještě se to snaží prodat jako výhodu. Uráží mě to. Pokud si mohu vybrat, jdu do takového obchodu, kde jsou kompetentní zaměstnanci schopní a ochotní poradit a nikoli zoufalí agenturní otroci. Samozřejmě že samoobslužné pokladny mohou ušetřit spoustu času. Nicméně třeba u nás v Bille šetří absolutně na všem: zpočátku skvěle zásobený obchod – to když se chtěli předvést jako nováček na lokálním trhu – dnes jen laciný šunt jako penny, jen s jinou cedulí venku. Nikdy neměli obsazeny víc než dvě pokladny, ačkoli jich tam je asi 5 nebo 6, protože se jim nikdy nechtělo platit dost zaměstnanců. A když už, často tam byli nekompetentní lidé či jedna paní, která bývala zjevně opilá. Těm nejspíš mohli platit ještě míň. Tak teď zavedli samoobslužné pokladny a ty ostatní zavřeli úplně, jen v některých časech v průběhu dne obsadí jednu. U té sedívá velmi milý pán, který nám třeba minule přidal pár nálepek, když viděl, že holčička strašně touží po plyšovém zvířátku v akci, který třeba člověku poradí, vyjde vstříc, něco odmarkuje, když zjistíte, že jste si nevzali dost peněz, který vás pozdraví a kterého můžete pozdravit vy. Pokud přede mnou nejsou tři starší paní s košíky plnými zboží, které se snad všechny a všude odjakživa vyznačují příšerným zvykem nejdřív všechno nacpat do tašek, potom teprve z další tašky lovit peněženku a po zaplacení si nejdřív do té peněženky všechno zase srovnat podle velikosti, peněženku strčit do té tašky a teprve potom odejít, jdu mnohem radši k tomu pánovi.
Bývalo že Billa a Penny měl jeden majitel,přesto jsem měl Billu raději.
Já by jsem to tak nehrotil,až doslouží to co stále slouží,nebo bude něco,do čeho se vyplatí investovat,pak budiž.Ale vyhazovat něco,co splňovalo podmínky v době instalace a nikdo mě výměnu nezaplatí,nemá smysl nad tím uvažovat.Je to jako by jsem 10-ti leté auto odvezl do šrotu a nové si mohl koupit od 400tis. výše.Ale i ze silnic přirozeně zmizely dvoutakty,jak motocykly,tak auta,staré čtyrtakty ve Š100,které měli normu spotřeby oleje 1l/1000km,ale vzaly si to i po 200-300km,tak taky přirozeně vymizely.A taky to nikdo nemusel zakazovat.Dnes se na to jde unáhleně a násilně a ostatní svět se nám jen směje .
Musím s mnohými souhlasit s bydlením za sociku - kdo byl ochoten jít za prací jinam, kvůli bytu - dostal být a to docela slušný...na vesnicích se hodně stavělo a to nejen na "zahradě rodičů či prarodičů", pozemek se dal celkem levně koupit...podniky měly vesměs své podnikové byty, existovala bytová družstva, kde se také stavělo i svépomocí, kdo nebyl líný a něco si odpracoval, ten měl byt pak levnější... moje rodiče stavěli na vesnici a taky když nebyli ve straně, tak později máma říkala, že nebýt komunistů, tak ten barák nestál... zedníci z JZD, mohli pomáhat za plat i soukromníkům, pokud stíhali všechnu svou práci... materiál sice nebyl tak výběrový jako dnes, ale byl k dostání... nájemné v bytech, protože bylo regulované státem, bylo doslova ta hubičku a ani ty energie k poměru k platům nebyly tak předražené, aby si je někdo nemohl dovolit, navíc se topili ještě pevnými palivy a přesto, že se topili uhlím a dřevem, výjimečně plynem, tak nebyly tak vysoké emise...a každý ekolog si může vykládat co chce, vzduch byl tenkrát čistší než dnes při přemrštěné dopravě jak letadly, tak loďmi i auty na veliké vzdálenosti úplně zbytečně, rozhodně byli lidé více šťastní než dnes, kdy mají všechno...
Přesně.Kdyby nebylo komunistů,ten barák by nestál.Stavělo se na zabavených pozemcích,hlava nehlava,být tu komouši déle,jsme taky bez pozemku,zastavilo se to tak nějak u souseda,kde se na jeho pozemku postavily domky a bytovka,zbylo mu nějakých několik stovek metrů za domem,nám celá zahrada a hektar za ní.Měli jsme drsnou prababičku,když začali kolíkovat pozemky vedle,tak šla a kolíky vyházela a kdo je tam dá znovu,tak si za ním osobně dojde a to nebyl ani náš pozemek.A po revoluci když jedna majitelka domku postaveném na cizím chtěla dokoupit kousek našeho pozemku pro dceru a my ji vypakovali,tak zvolala :být tady komunisti o něco déle už to naše není…..což tlaky k tomu spěly.Takže kdo nic neměl,měl se lépe za minulého režimu,protože mohl jen získat a to bez práce,nebo velmi levně.
Kde jste ten stroj na výkopy viděla? Kolik jich je? Teď u nás na malé vesnici se dělala kanalizace. Měsíc a půl 3 Romové. Musím říct že pracovití. A to je prakticky všude. Nejdřív myslet než něco napíšete.
Jsou i roboty na zdění s produktivitou 5-ti zedníků,ale máte pravdu,někde ve městech je zakázáno kopat technikou.
Vy jste ještě nezaznamenal, že existují roboty, co ten výkop spolehlivě udělají?? Naprogramuje se přesná trasa a délka - a hotovo. Proto je potřeba čím dál víc vzdělaných lidí aspoň s maturitou, protože kopáč toho robota nenaprogramuje.
Maturitu má kdekdo a k ničemu,VŠ dokáže přetavit opravdu v úspěch jen 1/10 studentů,to o něčem svědčí.Je potřeba specializace a ne dokola opakovat J.K.Tyla.
Evropa se snaží tlačit zelenou za každou cenu,až na to dojede .Jsou státy/kontinenty kde se jede plynuleji,pokud vůbec a my na to můžeme jenom vzpomínat.Nechtělo by to tak tlačit na pilu,když kotouč už nemá zuby.Taky zde byly obavy z dvoutaktních aut a nenásilně se vyměnily za čtyřtakty a tak by to chtělo dělat se vším-pokud je něco lepší,lidé a firmy to samy budou požadovat.Ale ono se raději hrozí např.pokutou 50tis., za špatný kotel.
To je zajímavý-na statek s radiátory,který je dá se říci v nížině to nebylo doporučeno a na horách to údajně funguje.Prý to dosud používaný plyn nepřekoná a nutná investice než se protopí v plynu,tak TČ si řekne o další finanční injekci dle technika.Prý kdyby se změnilo topení za podlahové,tak by se dalo nad tím uvažovat,ale v mrazu ať se počítá,že se z toho stane elektrický přímotop.Údajně to některá značka řeší jako Combi TČ/plyn.Po rozmluvení montážní firmou je to zatím pasé.
Hodně horké téma s ohledem na aktuální stav silnic po zimě, která nebyla ani trochu krutá. Vážně, co se to s tím asfaltem děje?
Šidí se směs a nedodržuje technologie.Autodrom pokládali natřikrát,pokaždé úspěšná reklamace na směs.Nová silnice je porézní,není dodržena technologie a po roce jsou trhliny .Když koupím asfaltovou směs,udělám záplatu i bez lemování vydrží léta,stačí kvalitně utemovat/zažehlit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokud je vlastnî les nebo stromy u louky,pak samotěžba je logický krok,ale chodit na výsek jeden strom tady druhý jinde,záleží na dostupnosti,ve svahu je to úplný nesmysl,pak to snosit na kupu k odvozu,odvézt,našpalkovat,naštípat,narovnat….je to časově náročné,výdaje jsou taktéž nějaké,časově dost času i s úkliďem po těžbě,tak jsem tento způsob ukončil.Kupujeme buď vytěžené metry pokud je to cenově zajímavé,nebo rovnou naštípané,ikdyž techniku stále máme.Brikety jsou nejpohodlnější,kdykoliv použitelné,(u dřeva čekáme min, 2roky na vyschnutí),nezaberou místo na zpracování ani tolik na uskladnění,ale jsou tak o polovinu dražší a v krbu dřevo je dřevo,hlavně tvrdé,jak pěkně “uhlíkuje” 😁.