Ale prdlajs, veřejný nabíječky jsou soustředěný jen ve větších městech. Už jste jel svou Teslou na dovolenou na jih k moři? Znám člověka, co to zkusil a nakonec musel i s rodinou přespat v Rakousku v hotelu, protože nenašel po cestě volnou nabíječku ve chvíli, kdy potřeboval dobít. Udávaný dojezd se při naloženým autě smrsknul na 250 km a délka nabíjení na 100% se prodloužila na hodiny...
Přesně pro to co píšete mi velké a drahé elektroauto zatím smysl pro mě nedává. Jako druhé auto na nákupy, po okolí a do práce, pokud navíc můžu nabíjet i z fotovoltaiky u baráku... super, jen by to muselo jít ještě ta cena trochu dolů a jdu pro něj....
Nechci negovat Vaši lásku k levným vozům, ale zkušenost nelze ničím nahradit..
No nevím, měl jsem starou I30 a teď novou, v práci jezdím Yeti, Fabii, Octavii, Rapida a Dustera, Uznávám že interiér vypadá trochu líp v nové Octavii, ale ten software fakt věčně nefunguje a teď zrovna u nového auta přestal fungovat tempomat. Jízdní vlastnosti jsou pro i30 porovnatelné zase jen s tou Octavií, ostatní horší než i30. A v porovnání cen je Oktávka o cca 200 tis dražší.. A spotřebu mám u i30 1,5 TGDI 118 kW o litr menší než u 3 válcového Rapida. No už jsem s Hyundai najezdil přes 450 tis km a další auto zase začnu hledat přednostně u Hyundaje...holt vlastní zkušenost...
Děkuji, vám také, ať slouží a všude bezpečně dojedete.
Určitě u verze Mondea kterou máte, se projeví pozitivně ten výkonnostní rozdíl, když potřebujete předjet. Já většinou jezdím trasy, kde se buď dá předjet v pohodě, nebo jsou mezery v protisměru tak malé, že by to nedal ani kolega, co má doma Mustanga. Mondeo je těžší, o něco širší, tedy stabilnější a vzhledem k výkonu a maximální konstrukční rychlosti jinak naladěné právě na ty vyšší rychlosti. Ve vyšších rychlostech je určitě stabilnější, také maximálku má jinde, než i30. U ní se projevuje směrová nejistota cca od 160 km/h hlavně u naloženého auta, kde lehký předek už ztrácí jistotu. Podle kluků z Hyundai fóra pomáhá u současné generace vyšší tlak v pneu. Když auto není naložené, tak se slušně chová i kolem své maximálky. Ale opět píšu o současném modelu s 1,5 DPI. Umím si představit, že litrový výkonnější tříhrnek na tom bude hůř, předek má lehčí. Diesel už v nabídce není.
Ovšem co se týká třeba zrovna okresek, tak současná generace i30 se hodně povedla. Což hodně vyzdvihují i novináři. Auto je relativně lehké a má hodně povedené naladění podvozku. Nemůžu hodnotit starší model, ale ten letošní se tam chová hodně jistě, velice slušně žehlí i nerovnosti a okresku se spoustou zatáček, si člověk vyloženě vychutnává. Chování podvozku a odezva řízení jsou tam parádní. Na větší zrychlení je třeba podřazovat. Tak se to chová v nějaké normální rychlosti o pár desítek kiláčků nižší, než vámi zmíněných 160.
Za mě obě uvedená auta jsou ve svých třídách hodně solidní volbou.
Hezký den i vám.
Hodně mě překvapilo jak je pocitově silnější i30 1,5 tgdi 117kW s 12 kW elektromotorem proti Oktávce 1,8 TSI 117KW. Do těch 4000 ot. ta 1,5 hodně pružnější...Možná to dělá ten mildhybrid....
Máte někoho známého u prodeje Hyundai? Jsou tam čekací lhůty jen do 7 měsíců? Známí čekají na i10 od dubna a ještě pořád nic konkrétního neví.
Na i30 1,5 tgdi se 7st. automatem dct čekám od září a snad bude březen - duben....záleží na konfiguraci ..nejdéle se prý čeká na ten automat dct +-6 - 7 měsíců. Tucsony možná trochu kratší doba čekání, naopak auta dovážená z Koreje čekání delší.. Jo a čekání se postupně prodlužuje, dle info od dealera kdybych objednal teď tak už nejsou schopní garantovat dodání letos... Ale nikdo nic neví přesně, nabírají 150 lidí do výroby, ale taky mají problémy s dodávkami těch dct převodovek a řídících jednotek do motorů.
Jo a zrovna ta moje výbava family smart podražila o 60 tis..od září.
Pořád je to ale docela slušná nabídka proti konkurenci..
Další co nedokáže pochopit, že né každý má tu potřebu se na kole "týrat" ale chce se jen prostě projet na čerstvém vzduchu, mít vyšší rádius dosahu než pešky atd.. A kdo chce mákne si i na tom ekole, jen oproti vám najede třeba dvojnásobek....Dále je podstatný rozdíl jezdit na Břeclavsku a v Jeseníkách... Jinak nevím proč si tedy kolaři kupují kola za desetitisíce se všemožnými tech. vymoženostmi ? když na nějaké staré ukrajině se přece nadřou daleko více.. co takhle se rovnou vrátit o pár staletí dozadu na dřevěné kolo (né to novodobé..) tam si určitě zamakáte více 😉 Normální lidé chápou, že vše slouží takovému, či makovému účelu a různí lidé mají různé přístupy, požadavky, preference a s rozvojem technologie prostě jen přibývá možností, a je na každém pro co se rozhodne.
Přesně jak píšete, každý sport má vývoj. Kdysi se lyžovalo na dřevěných lyžích bez hran a do kopce šlapalo. Pro mě je sport celoživotní zábava a relax. A celý život jsem jezdil taky na kole. A elektrolo mě zase nakoplo a jezdím více než za mlada. Protože mě to s ním více baví... Je hloupost to odsuzovat...
Je to ostuda téhle doby.Bohužel trend celého světa. Pak se všichni diví že půl národa českého má obezitu. Hlavně by se měli nad sebou zamyslet mladí lidé. 🤣🤣🤣🤣
Na elektrokole se hubne stejně jak na normálním kole, ale to pochopí asi až ten kdo na něm začne jezdit. 99% lidí co elektrokola odsuzuje na něm nikdy nejela...
Milá paní,my co v Beskydech bydlíme,milujeme je a je nám neskutečnou ctí a radostí zdolávat horský masív za pomoci jen vlastního pohonu svalů,Vám " opravdu děkujeme z celého srdce" za propagaci projížděk na odporných elektrokolech....zažíváme opravdu neskutečnou radost,když potkáváme "motorkáře" i na místech,kam by vlastní silou nikdy nevyjeli,když se skoro mlátí o kabel u nabíjecí stanice na Lysé hoře apod...člověk už aby se skoro styděl za to,že má,jak vy říkáte,"obyčejné kolo" a používá pouze svou vlastní sílu.A z čeho je nám nejvíce smutno?Ķdyž vidíme celou krásnou rodinku na elektrokolech,včetné dětí školního věku.Prostě další tloustnoucí dětský potěr,který na " obyčejné" kolo už nikdy nesedne,protože by nedejbůh třeba vlastní silou na Lysou horu nikdy nevyjel a nebo co kdyby se s hrůzou fyzicky unavil!!! Je mi smutno a na elektrokolo si nemíním sednout nikdy....opravdu bych se u Bezručky,u Radegasta,na Sulově,Martiňáku styděl....
Máte zcela mylné představy o elektrolech, ale to je váš problém. Tak se užírejte nebo záviďte..nevim co to je ...možná to jednou zkusíte a pochopíte....
Mám druhý rok e-kolo a nemohu si vynachválit. Našel jsem v tom velkou zálibu. Přestal jsem tak nějak řešit kopcovitost.Jezdím tak kolem 80km a urvanuj jsem taky, ale mám větší dojezd v těžším kopcovitém terénu. Sakra se musí s elektrikou šetrit. Mám stále dohady se šprckařema (reklamní polikači km)kteří kouknou na kolo a hned maj kecy (no jó to se ti to jede) jsem na to dost alergický,protože lidé co mají e-kolo ví o čem mluvím. Třeba tudle jsem jel z Roudnice do Prahé cca 86km a před Prahé mi ubyla jedna čárka. Takže proto když mám e-kolo už nic nemusíš dělat jede to samo. Prdlajs. Hnědopichové ve šprckách rejpete. Hauk 😃
Skoro každý kdo má elektrokolo to má podobně jako vy, jen ti co na tom nikdy nejeli se vyžívají v tom že píšou hloupé komentáře ....
Víte, jezdím velmi rád, hraji hokej, fotbálky, chodím po horách a vedu v zimě velmi pestré pohybovky pro děti i dospělé v tělocvičně. Vzdělání a 20 leté zkušenosti mám. Byl jsem ke sportu veden rodiči již od dětství. Dnes je mi 56 let. Z toho plyne, že pohyb všeho druhu a cyklistika jako sport č.1. A všechno za své sádlo.
Ale i tak jste mě nepochopil. Mně je jedno, že mnoho lidí jezdí na ekolech. Zmiňoval jsem to, že redaktorka spadla dozadu v kopci na ekole, protože nemá potuchy o práci těla nad rámem, prostě neumí jezdit. A to jela nahoru. Což teprve technický rozbitý sjezd terénem. Už jsem viděl mnoho ekolařů, jak vedou v terénu kolo dolů. Nesměji se jim. Ani já neovládám všechno. Jen to opět pramení z toho, že neumí jezdit na kole a to proto, že se k tomu neprojezdili léty tak nějak přirozeně. A druhé bylo to pokoření hory. Boha, jak chce někdo napsat, že pokořil kopec, horu, poušť atd, tak neví, co píše.
Nehádám se, věcně diskutuji.
V tom samozřejmě s vámi souhlasím. Jen tvrdím že dobrý ebike může být super zábava i pro zdatné sportovce nebo cyklisty. Aspoň to jsou mé zkušenosti. A pokud to začne bavit tak i necyklista se na tom dokáže časem po pár modřinách vyjezdit. Samozřejmě to už nikdy nebudou pokroky jak ve 20, ale o tom to přece není. Je to přece o zábavě.
Napsali jste to přesně, že i netrénovaní se na e.kolech dostanou tam kde sotva trénovaní jedinci a to je budoucí problém pro nás, kdo používáme své síly. Díky této módě se zvýší počet e.turistů v místech kde by sotva vylezli pěšky. Tím se zvýší i poškození a znečištění přírody na což rychle zareagují ochránci a omezí do těchto míst vstupy a vjezdy pro pravé sportovce a vyznavače turistiky. Peciválové se se svými řízky vrátí k Netflixu a zbytek bude jen vzpomínat na výhledy kam už bude zákaz vstupu. Neodsuzuji e.kola, protože až dojdu do věku kdy budu zdravotně omezen tak si ho určitě pořídím taky. Proto si myslím, že tohle byl hlavní účel vzniku, pomoci zdravotně omezeným nebo věkově starším lidem zůstat v pohybu. Ne zdravým lidem, kteří jsou jen duševně slabí překonat svou lenost a pořádně šlápnout do pedálů.
To je bohužel možné co píšete, doufám že to nebude tak tragické... Stejné pocity jsem měl před 30 lety když jsem objevoval hory na prvním horském biku...a pořád se jezdí a je jen pár míst kde to zakázali... A navíc vznikají nové cyklostezsky i v horách, to dříve nebylo. Neviděl bych to zdaleka tak tragicky. Na Velké Fatre jsem před měsícem potkal za 3 dny ježdění na cca 100 km trase tak 20 cyklistů...a z toho tak 10 ebiku.
Vede to lidi k lenochodovosti. Dnes elektrokolo, zítra motorka, pozítří elektrický vozíček, ale co popozítří??? Jestli to není jen cesta do pekla...
To nemusí být pravda, např. moje partnerka na kole bez motoru nikdy nejezdila pořádně a teď celodenní výlety bere jako zábavu, fyzička šla hodně nahoru a kila dolů. Zkuste vytáhnout běžnou ženu na kole bez motoru např. na Križnou na Velké Fatře nebo např ujet za 5 hodin převýšení 2400m v lese po Beskydech... Na ebiku to jde, motor samozřejmě pomůže, ale mozoly na zadku i na rukou jsou stejné jako u normálního kola a svalovice taky..
Jste na omylu.
Jezdím na kole 30 let, najeto mám cca 150 tisíc km v každém počasí, od cyklostezek přes hory, alpská sedla až po singletraily v bike parcích. 15 let jsem pracoval jako trenér cyklistiky, a i na ekole jsem se povozil. Tak proto jsem napsal, co jsem napsal. Tak, pokud nemáte nic jiného, než agresi diletanta, tak se ke mně, prosím, nevyjadřujte a užívejte si pseudocyklistiky.
Nejsem agresivní ale neznám nikoho kdo se na pořádném elektrokole projel a řekl něco takového jako vy. Buď jste měl půjčené nevhodné elektrokolo nebo jste na něm nejel v pořádném terénu do kopce... Nevěřím že by to obzvlášť aktivního cyklistu nebavilo...
Jezdím na kole již 40 let a nalítáno mám za svůj život již něco málo přes milión km. Pořádně jsem začínal ve 12-ti na favoritce a nakonec skončil na horském kole a podlehl kouzlu hor a přírody. Rekord mám denní nájezd 450 km, což není tedy málo. Ale než se ztrapňovat s motorkem, to radši už tu koloběžku nebo trekingové hole. Sportu a cyklistice obzvlášť zdar!
To je vaše rozhodnutí...nikdo Vám nic nenutí... Já taky jezdil maratóny a aktivně jsem dělal a dělám více sportů. Ale odsouzení ebiku aniž ho pořádně vyzkouším? Netvrdím že musí bavit každého... Není to pro typické hltače kilometrů. Ale v těžším terénu dokáže nabídnout pořádnou porci zábavy nejen z kopce ale i do kopce. Znám dost bývalých aktivních cyklistů kteří ho zkusili a jsou nadšení.. Chce to pořádně vyzkoušet než něco zavrhnu a odsoudím....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Můj, možná blbý názor je, že by se i v profikulturistice měly dělat dopingové testy. Jasně, už by nebyly takové monstra na soutěžích. Ale zase by tolik mladých kulturistů neumíralo na selhání srdce nebo jiných orgánů a z žen by se nestávali jedinci, s těžko poznatelným pohlavím...