Až dotace na nákup nových elektrických aut skončí, premianty již nebudeme. Podobně jako tomu bylo v jiných zemích EU. Dotace na nákup nových aut jsou nesmysl a dlouhodobě neudržitelné.
Ano, dotace jsou nesmysl. Místo toho má být daní zatížen spalovací vůz do té míry, že si ho nikdo nekoupí. A z těchto daní například stavět dobíjecí stanice či dávat do hromadné dopravy zdarma.
Elektromobilita rozhodně není cesta do pekel. Cesta do pekel je, když Vám někdo nařídí, co si musíte koupit. Pokud to auto bude cenově srovnatelné s benzínovým, bude mít vyhovující dojezd, bude méně poruchové, budu ho moci bez problémů nabít a pak jezdit za korunu na kilometr, pak si elektroauto koupím a nemusí mi to nikdo nařizovat. Bude to pro mě jasná volba. A kdo ví, co automobilky předvedou. Možná benzínová auta upadnou v zapomnění stejně jako kočáry tažené koňmi. A před cca 130-ti lety, kdyby byl internet, tak byste se dočetl, že ten kočár na benzín je nesmysl, protože pořád musíte hledat, kde natankujete, nevíte, kdy to přestane jet, smrdí to atd zatímco kůň je daleko spolehlivější atd. Jenže tehdy nám nikdo nenařizoval, jestli si máme koupit koně nebo auto. Pokrok nezastavíš a jestli se mají elektroauta prosadit, tak to nikdy nebude díky nařízením politiků, ale proto, že lidi si to elektroauto lidi budou chtít koupit, protože bude lepší, jak to benzínové. Takže uvidíme ....
Máte logické uvažování 5 letého dítěte.
Automobilky už 50 let potlačují elektrická auta pro zachování statusu quo. Tedy prodávaní spalovacích vozů a vozů SUV.
Za této situace se elektrická auta za dobrou cenu nikdy na trh dostat nemohla, protože olygopol velkých automobilek tomu efektivně bránil. Třeba armáda lobistů v EU bojující za spalovací auta je obrovská a větší než armáda Ukrajiny.
Za této situace je nařízení zákonem na místě, protože jediný zájem korporací je zisk pro akcionáře a ne čistý vzduch ve městech, levné vozy pro masy nebo záchrana klimatu.
Elektromobil si koupili movití zákazníci, kteří chtěli být jednak zajímaví (ukázat okolí, že si to mohou dovolit) a jednak využili nesmyslné dotace, které se poskytovaly. V Česku se dotace na nákup elektroaut stále poskytují, a to podnikatelům! Jakmile to skončí, prodej se prudce propadne. Lidé ze sídlišť to nikdy kupovat nebudou.
Nedotažený, nedomyšlený a nejuspěchanější projekt zelených politiků, který kdy vymysleli.
Šéf Microsoftu řekl, že lidé nikdy nebudou kupoval mobily Apple a smartphony. časopis Forbes napsal, že Nokia se nemá čeho bát, smartphone bude hračka pro pár nerdů.
Noviny napsaly, že letadla nikdy nebudou používána k přepravě zásilek, první komerční let byl 6 měsíců později.
Armádní generál řekl, že letadla nikdy nenajdou velké uplatnění ve válkách, řekla to jen pár let před WW1 a WW2.
Pojďme se vsadit o váš dům, že elektrická auta nikdy na sídlišti nebudou. (už jsou v Norsku mimochodem).
Prodeje v zemích, kde zrušili dotace se nejprve propadl a pak se vrátily ke strmému růstu - Čína, UK atd.
V tuhle chvíli jsou elektra pořád ještě dražší, s menším dojezdem a pokud je roční nájezd řekněme do průměrných 20 000 km ročně naprosto mimo jakoukoliv návratnost, protože uspora na provozu je velmi malá.
Takže chcete po lidech aby zaplatili 200 000 cca navíc oproti spalováku, který je dnes už relativně čisty a jediný zisk pro ně bude, že budou mít o malinko menší emise. Tak to je fakt lákadlo jak pojď na mě z boku .... Nedivte se že to nikdo nechce. Ty obrovské dotace jak na auta, na FVE a taky různé akce na dobíjení zdarma u tesly hrozně pokřivily trh. Najednou to vypadalo že to chtějí všichni. Znám dost lidí co jezdí e autem a trochu naříkají že když dobíjeli u tesly zdarma že to bylo veselejší ježdění 😉
Místo aby ekologové tlačili na nízkoemisní auta měli tlačit na to, aby tady nejezdily 20 let starý hujdy který nakouří víc než 100 nových aut dohromady 😉
Nikdo to nechce a proto je Tesla Y nejprodávanější auto světa i Evropy a proto BYD bude největší automobilka světa do roku 2030.
A proto tržní podíl aut z Číny v Evropě vzrostl z 1% v 2019 na 15%. A proto spalovací vozy jsou na sestupném trendu a mají propady prodejů od roku 2017.
S tima spalovákama jste napsal nesmysl.
Pokud prodej spalováků klesá (klesá o ně zájem), těžko se bude zvedat cena. Obávám se, že podporovat prodej produktu zvýšením ceny nefunguje.
S klesajícím zájmem o produkt padá cena, nikoliv naopak.
S klesajícím zájmem o produkt cena fakt neklesá. Naopak cena klesá s rostoucím zájmem díky škálování výroby. čím méně aut se vyrobí, tím méně zisková je továrna a tím více stojí vyrobit jeden kus automobilu. Tedy cena aut nemůže klesat s menšími prodeji, protože rostou náklady na výrobu. Nastudujte si, co je utilization rate a economy of scale.
Elektromobilita rozhodně není cesta do pekel. Cesta do pekel je, když Vám někdo nařídí, co si musíte koupit. Pokud to auto bude cenově srovnatelné s benzínovým, bude mít vyhovující dojezd, bude méně poruchové, budu ho moci bez problémů nabít a pak jezdit za korunu na kilometr, pak si elektroauto koupím a nemusí mi to nikdo nařizovat. Bude to pro mě jasná volba. A kdo ví, co automobilky předvedou. Možná benzínová auta upadnou v zapomnění stejně jako kočáry tažené koňmi. A před cca 130-ti lety, kdyby byl internet, tak byste se dočetl, že ten kočár na benzín je nesmysl, protože pořád musíte hledat, kde natankujete, nevíte, kdy to přestane jet, smrdí to atd zatímco kůň je daleko spolehlivější atd. Jenže tehdy nám nikdo nenařizoval, jestli si máme koupit koně nebo auto. Pokrok nezastavíš a jestli se mají elektroauta prosadit, tak to nikdy nebude díky nařízením politiků, ale proto, že lidi si to elektroauto lidi budou chtít koupit, protože bude lepší, jak to benzínové. Takže uvidíme ....
Přesně tak, já chci topit petkami naplněnými vyjetým olejem a jak si vláda může dovolit mi nařizovat tím netopit. A chci jezdit v autě, které produkuje 40 rakovinotvorných látek a nechci, aby mi politici nutili čerstvý vzduch ve městech.
Strašně smutný, kolik má smrad ve městech zastánců. Smutný, kolik lidí bojuje za právo dýchat přes 20 rakovinotvorných látek z nafty.
Kdysi jsem viděl dokument o popílku ve městech. Ukazovali plíce člověka žijícího ve městě a měl plíce podobné jako kuřák.
Dle nedávné studie americké univerzity zemře ročně na znečištění ovzduší ze spalovaní fosilních paliv na 8 milionů lidí ročně. Spalovaní ropy a uhlí zabíjí více lidí, než Stalin a Hitler dohromady.
Jen bez mozek tohle může zastávat, když lepší alternativa existuje. Otázka je, proč taky nebojují za parní lokomotivy místo těch elektrických? Bez mozci holt no.
🤮🤮😱 Hnus. Ještě že už jsem starý, protože v takovém světě ekofanatiku žít nechci. Kdyby to fakt mělo nastat, a já byl ještě naživu, emigruji na Kamčatku nebo třeba do Indonésie...
Tak se odstěhujte do Indie, tam znečištění vzduchu neřeší a lidi tam viděli modré nebe prvně v životě za pandemie. Co vám brání se odstěhovat do smradlavé země bez regulací a uhelných elektráren bez filtrů?
Němečtí ekofanatici chtějí nemožné, ale normální Němci si to stále ještě neuvědomují (anebo už také nejsou normální).
Proč je zákaz nafty a benzínu nerealizovatelný? Protože Německu už teď chybí proud. A nabíječky, protože nabíjení trvá desetkrát (i více) tak dlouho jako čerpání benzínu.
Základem každé akce je harmonogram a kalkulace. Ať už stavíte kůlnu, cestu, prodejní síť nebo chystáte marketingovou akci, bez harmonogramu a kalkulace to nejde.
Němci se už o tom několikrát přesvědčili, že bez toho to nejde, ale jako správní fanatici jdou do toho zase po hlavě. A zase přijde fiasko.
Jediný fanatik tady jste vy, protože ničemu nerozumíte a mluvíte z fanatizmu. Zeptejte se ChatGPT. Rafinace paliv je energeticky velice náročný proces a sežere více energie, než nabíjení EV.
Nejrychlejší EV dnes nabíjí za 10 minut, nabíjecí časy se zrychlují každým rokem. Za 5 let budou EV s nabíjecím časem pod 5 minut.
Data z Norska jasně ukazují, že přes 90% všeho nabíjení EV probíhá v doma a přes noc, kdy je elektřiny přebytek a je levná. K nabíječkám jezdí minimum EV a to ještě jen občas. Což je i logické. Průměrné auto ujede do 40 km denně a 23 hodin denně stojí. Doma nebo v práci. S dnešním dojezdem top modelů blížících se 900 km to máme nabíjení jednou dvakrát za měsíc na 11 až 15 minut na rychlo nabíječce. Ty rostou tempem desítek procent ročně, rok za rokem.
Vzhledem k tomu, že tam mají peteraci trhu elektroplečkami směšná asi 2%, tak se to jistě setká s nezměrným jásotem a nadšením 😄
Podle posledních dat je to kolem 12-15%. Ale skoro jste se trefil. Mimo jen o 6x.
Jo, co bych dal za to mít elektroplečku jako je Zeekr 001, Yangwang U8, MG Cybester atd. To jsou takový plečky, že by i Radek svůj šunt, v kterém jezdí dnes, hodil ze skály. Ta jeho dnešní plečka technologicky je jako Nokia 3210 versus nejnovější iPhone.
Podíl EU na celosvětových emisích je cca 8%, z toho osobní automobilová doprava je cca 15%. Něco těžké matematiky, jaký vliv na klima bude mít, pokud by přestala jezdit všechna auta se spalovacím motorem ? Správně - v podstatě nula nula nic ! 🙁
Započetl jste export emisí z EU do center výroby, jako je Čína? Nebo jste jeden z těch hlupáků, co si myslí, že když si koupí lednici vyrobenou v Číně, místo v EU, tak nevygeneroval žádné emise?
Zakažte už prosím 🙏 fosilní spalovací vozy smradlavé 🤮 Elektromobil je budoucnost pro ČR 👍 Sešrotujte spalovací vozy ihned okamžitě ☝️❗️Spalovací vůz je už dávno minulosti ☝️ Víte jak se pozná Čech,? Jezdí ve spalovacím voze s manuální převodovkou a smrdí po nafte či benzínu 🤢🤮
Konečně někdo s mozkem, vzácná to věc na diskuzních fórech. Fakt nevím, co lidi na dýchání smradu ve městech tak imponuje.
Norsko už má přes 90% prodaných aut do zásuvky a znečištění vzduchu v hlavním městě kleslo o 20% a dál klesá.
Města ze své podstaty nejsou smradlavé, hlučné díry, to dělají spalováky.
a také laškovně světélkují a dělají na kůži příjemné mravenčení....
Nevím, četli jsem recenzi el. hasičáku, baterie asi na 3 hodiny, ale má zálohu, centrálu a 700 l nádrž na podporu elektroprovozu ))
Google u vás nefunguje? Elektrická hasičská auta už dávno jezdí po světě. A stejně tak i poštovní vozy, popelářské, záchranky, taxi, autobusy, školní autobusy atd. A co jsem koukal na rozhovory s řidiči, tak si to nemůžou vynachválit. A i rodiče oceňují elektrické školní autobusy, aby děti nemusely dýchat přes 30 rakovinotvorných látek z nafty.
48
Sledujících
0
Sleduje
48
Sledujících
0
Sleduje
Takže problém je cena jak se zdá a především to že je Evropa v bateriích 10 let pozadu a v softwaru tak 5 let a výrobu vývoj a materiály to vše má obsancovany Čína. Takže nás Čína zvalcuje 😕
Čínská EV budou za chvíli levnější než spalovaky a budou mít podobný dojezd jak benzín a zvládat i vysoké nabíjecí proudy. Takže by pro mnohé i dávaly smysl. Ale nabíjecí infrastruktura u nás bude ještě dlouho marná. To si myslím že bude větší překážka než to že ty auta budou mít nějaké špatná čísla samy o sobě.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Statistiky ukazují, že 90% všeho nabíjení se děje doma. Běžně člověk fakt neujede více, než 100 km denně.