Důchodce má důchod, dávky nepotřebuje. O děti se mají starat rodiče. Kdo nepracuje, ať nejí. Vychází mi z toho jen nemocní.
Důchodce měl 40 let pracovního života na nákup akcií a zabezpečit se sám. Důchodce bych vyřadil hned jako první a důchody vůbec nedával. Důchody nemají v kapitalismu co dělat, jsou pozůstatek komoušů a populistů. Důchodci jsou největší parazit na mladých v této zemi a nejenom tady. V USA jde minimálně 10x tolik peněz důchodcům, než na mladé lidi, vzdělání a budoucnost země.
Kdo nepracuje, ať nejí. To je dobré pravidlo, pokud teda daná země není ve státem vyvolané ekonomické krizi a práce není. Společnost, kde každých pár let v recesi vymře 10% práceschopné populace asi nebude moc prosperující.
Cena auta může být od 0 Kč až po stovky milionů. Posuzovat majetek domácnosti podle počtu aut je výmysl hodný ptačího mozečku politika.
Už vidím, jak se majitel nového Bugati Veyron za desítky milionů směje vlastníkům dvou zrezlých Felicií, že má dle státu menší majetek, než oni a dávky bude pobírat, zatímco oni ne.
No není se co divit, že toto politické uskupení dopadne v dalších volbách jako Biden a Demokrati v USA. Kompletním propadákem.
Jako pozitivní bych viděl to, že se sloučí ty dávky. Mohlo (MOHLO) by se to dost zjednodušit i zlevnit. Parametry navržené pro majetek by se možná mohly ještě prodiskutovat - i když, doteď to nikdo neřešil, se současným návrhem by z toho systému asi moc lidí nevypadlo.
Nesouhlasím, vypadne hodně velká část lidí. Podmínka všech pracujících členů domácnosti vyřadí všechny domácnosti s ženou v domácnosti. Podmínka jen jednoho auta na domácnost pak vyřadí většinu domácností s dvě pracujícími dospělými, kteří musí dojíždět. Jedno auto na domácnost se dvěma pracujícími, kdy na vesnici třeba ani nejede autobus je prostě mimo realitu.
Má to dost mezer... jako, když někdo utratí všechno co vydělá za "kraviny", tak může dostávat dávky? A ten kdo poctivě šetří na ně mít nárok nebude? Není to trochu postavené na hlavu? Jediné, k čemu dojde, bude to, že lidi začnou ty peníze shraňovat někde v hotovosti... nebo ve zlatě, akciích a podobně. Nebo to se bude hlídat taky?
Dávky by měli být směřované pro pracující, kteří se dostali do tísně. To jsou ti, kdo tomuhle státu odvádí daně... Ať už mají na účtu 0 nebo milion! (Netýká se třeba studentů, co zrovna vylezli ze školy, ti by měli mít cca 6měsíců nárok.) Někde to tak myslím mají (Nizozemsko?), že v případě ztráty zaměstnání dostáváte od státu celkem dost, ale jen snad 3-6 měsíců než si najdete novou práci. Lidi se pak nebojí měnit zaměstnání, ale ani se z nich nestanou nemakačenka na dávkách...
Pokud lidé začnou místo syslení hotovosti na účtu to dávat do akcií, tak to bude to nejlepší, co se jim v životě mohlo přihodit. To není negativum, to je pozitivum pro soběstačnost lidí v budoucím důchodu.
Tedy většina peněz v ČR sedí na běžných účtech s 0% úrokem, zatímco americké akcie šli nahoru o 25% loni i letos.
Člověk, který půjde do důchodu, odváděl minimální daně a má na účtu klidně 2 milióny, vybere peníze z banky a tak bude mít nárok na to, aby mu stát platil byt a energie a možná i jídlo. Jednoduché.
Nemusí to ani vybírat, stále to může mít na akciích a dluhopisech a na účet si posílat jen peníze na výdaje. Taky může mít nové Ferrari za 15 mega, hlavně že má jen jedno.
Jednoduché jako mozeček politika.
Tak to je teda perla tenhle zákon. Čím větší příjmy bude člověk mít, tím větší příspěvek na dítě dostane. To nedává logiku.
Pak každý dospělý bude muset pracovat, jinak nedostane dávku. Zároveň ale je dovoleno pouze jedno auto na rodinu. Tedy manželé si nyní budou stříhat kámen, nůžky, papír, kdo bude chodit pěšky do práce. Je samozřejmě jedno, že jedna rodina má nové BMW za 4 miliony a druhá by měla dvě 20 leté Fabie s hodnotou blízko nuly.
No a mezi dokládaný majetek se snad nebude nikdy počítat akciové portfolio, to bych nikdy neprošel. Peníze na bankovním účtu má stejnak jenom finančně negramotné jelito. Tedy pořád bude platit situace jako dnes, že člověk může mít klidně 1 milion Korun ročně z dividend z akcií a na přídavek na dítě dosáhne.
Mám protinávrh. Každý poslanec by při zvolení do funkce doložil veškerý majetek i majetek rodiny a příbuzných. Pak by se na konci kariéry porovnal nově nabitý majetek s platem poslance za dobu působení.
Také by platilo, že poslanec by mohl mít jen jedno auto na rodinu, jinak by nedostával statisíce na cestovné a služební auta.
Ale jako vážně, zatímco se důchodcům přidává o desítky procent od pandemie, tak rodiče dětí se berou jen na hůl. Žádné zvyšování přídavku podle inflace, jak elitě národa, důchodcům a ještě budou buzerovat, jestli máte dvě auta v rodině.
Takže problém je cena jak se zdá a především to že je Evropa v bateriích 10 let pozadu a v softwaru tak 5 let a výrobu vývoj a materiály to vše má obsancovany Čína. Takže nás Čína zvalcuje 😕
Čínská EV budou za chvíli levnější než spalovaky a budou mít podobný dojezd jak benzín a zvládat i vysoké nabíjecí proudy. Takže by pro mnohé i dávaly smysl. Ale nabíjecí infrastruktura u nás bude ještě dlouho marná. To si myslím že bude větší překážka než to že ty auta budou mít nějaké špatná čísla samy o sobě.
Statistiky ukazují, že 90% všeho nabíjení se děje doma. Běžně člověk fakt neujede více, než 100 km denně.
Až dotace na nákup nových elektrických aut skončí, premianty již nebudeme. Podobně jako tomu bylo v jiných zemích EU. Dotace na nákup nových aut jsou nesmysl a dlouhodobě neudržitelné.
Ano, dotace jsou nesmysl. Místo toho má být daní zatížen spalovací vůz do té míry, že si ho nikdo nekoupí. A z těchto daní například stavět dobíjecí stanice či dávat do hromadné dopravy zdarma.
Elektromobilita rozhodně není cesta do pekel. Cesta do pekel je, když Vám někdo nařídí, co si musíte koupit. Pokud to auto bude cenově srovnatelné s benzínovým, bude mít vyhovující dojezd, bude méně poruchové, budu ho moci bez problémů nabít a pak jezdit za korunu na kilometr, pak si elektroauto koupím a nemusí mi to nikdo nařizovat. Bude to pro mě jasná volba. A kdo ví, co automobilky předvedou. Možná benzínová auta upadnou v zapomnění stejně jako kočáry tažené koňmi. A před cca 130-ti lety, kdyby byl internet, tak byste se dočetl, že ten kočár na benzín je nesmysl, protože pořád musíte hledat, kde natankujete, nevíte, kdy to přestane jet, smrdí to atd zatímco kůň je daleko spolehlivější atd. Jenže tehdy nám nikdo nenařizoval, jestli si máme koupit koně nebo auto. Pokrok nezastavíš a jestli se mají elektroauta prosadit, tak to nikdy nebude díky nařízením politiků, ale proto, že lidi si to elektroauto lidi budou chtít koupit, protože bude lepší, jak to benzínové. Takže uvidíme ....
Máte logické uvažování 5 letého dítěte.
Automobilky už 50 let potlačují elektrická auta pro zachování statusu quo. Tedy prodávaní spalovacích vozů a vozů SUV.
Za této situace se elektrická auta za dobrou cenu nikdy na trh dostat nemohla, protože olygopol velkých automobilek tomu efektivně bránil. Třeba armáda lobistů v EU bojující za spalovací auta je obrovská a větší než armáda Ukrajiny.
Za této situace je nařízení zákonem na místě, protože jediný zájem korporací je zisk pro akcionáře a ne čistý vzduch ve městech, levné vozy pro masy nebo záchrana klimatu.
Elektromobil si koupili movití zákazníci, kteří chtěli být jednak zajímaví (ukázat okolí, že si to mohou dovolit) a jednak využili nesmyslné dotace, které se poskytovaly. V Česku se dotace na nákup elektroaut stále poskytují, a to podnikatelům! Jakmile to skončí, prodej se prudce propadne. Lidé ze sídlišť to nikdy kupovat nebudou.
Nedotažený, nedomyšlený a nejuspěchanější projekt zelených politiků, který kdy vymysleli.
Šéf Microsoftu řekl, že lidé nikdy nebudou kupoval mobily Apple a smartphony. časopis Forbes napsal, že Nokia se nemá čeho bát, smartphone bude hračka pro pár nerdů.
Noviny napsaly, že letadla nikdy nebudou používána k přepravě zásilek, první komerční let byl 6 měsíců později.
Armádní generál řekl, že letadla nikdy nenajdou velké uplatnění ve válkách, řekla to jen pár let před WW1 a WW2.
Pojďme se vsadit o váš dům, že elektrická auta nikdy na sídlišti nebudou. (už jsou v Norsku mimochodem).
Prodeje v zemích, kde zrušili dotace se nejprve propadl a pak se vrátily ke strmému růstu - Čína, UK atd.
V tuhle chvíli jsou elektra pořád ještě dražší, s menším dojezdem a pokud je roční nájezd řekněme do průměrných 20 000 km ročně naprosto mimo jakoukoliv návratnost, protože uspora na provozu je velmi malá.
Takže chcete po lidech aby zaplatili 200 000 cca navíc oproti spalováku, který je dnes už relativně čisty a jediný zisk pro ně bude, že budou mít o malinko menší emise. Tak to je fakt lákadlo jak pojď na mě z boku .... Nedivte se že to nikdo nechce. Ty obrovské dotace jak na auta, na FVE a taky různé akce na dobíjení zdarma u tesly hrozně pokřivily trh. Najednou to vypadalo že to chtějí všichni. Znám dost lidí co jezdí e autem a trochu naříkají že když dobíjeli u tesly zdarma že to bylo veselejší ježdění 😉
Místo aby ekologové tlačili na nízkoemisní auta měli tlačit na to, aby tady nejezdily 20 let starý hujdy který nakouří víc než 100 nových aut dohromady 😉
Nikdo to nechce a proto je Tesla Y nejprodávanější auto světa i Evropy a proto BYD bude největší automobilka světa do roku 2030.
A proto tržní podíl aut z Číny v Evropě vzrostl z 1% v 2019 na 15%. A proto spalovací vozy jsou na sestupném trendu a mají propady prodejů od roku 2017.
S tima spalovákama jste napsal nesmysl.
Pokud prodej spalováků klesá (klesá o ně zájem), těžko se bude zvedat cena. Obávám se, že podporovat prodej produktu zvýšením ceny nefunguje.
S klesajícím zájmem o produkt padá cena, nikoliv naopak.
S klesajícím zájmem o produkt cena fakt neklesá. Naopak cena klesá s rostoucím zájmem díky škálování výroby. čím méně aut se vyrobí, tím méně zisková je továrna a tím více stojí vyrobit jeden kus automobilu. Tedy cena aut nemůže klesat s menšími prodeji, protože rostou náklady na výrobu. Nastudujte si, co je utilization rate a economy of scale.
Elektromobilita rozhodně není cesta do pekel. Cesta do pekel je, když Vám někdo nařídí, co si musíte koupit. Pokud to auto bude cenově srovnatelné s benzínovým, bude mít vyhovující dojezd, bude méně poruchové, budu ho moci bez problémů nabít a pak jezdit za korunu na kilometr, pak si elektroauto koupím a nemusí mi to nikdo nařizovat. Bude to pro mě jasná volba. A kdo ví, co automobilky předvedou. Možná benzínová auta upadnou v zapomnění stejně jako kočáry tažené koňmi. A před cca 130-ti lety, kdyby byl internet, tak byste se dočetl, že ten kočár na benzín je nesmysl, protože pořád musíte hledat, kde natankujete, nevíte, kdy to přestane jet, smrdí to atd zatímco kůň je daleko spolehlivější atd. Jenže tehdy nám nikdo nenařizoval, jestli si máme koupit koně nebo auto. Pokrok nezastavíš a jestli se mají elektroauta prosadit, tak to nikdy nebude díky nařízením politiků, ale proto, že lidi si to elektroauto lidi budou chtít koupit, protože bude lepší, jak to benzínové. Takže uvidíme ....
Přesně tak, já chci topit petkami naplněnými vyjetým olejem a jak si vláda může dovolit mi nařizovat tím netopit. A chci jezdit v autě, které produkuje 40 rakovinotvorných látek a nechci, aby mi politici nutili čerstvý vzduch ve městech.
Strašně smutný, kolik má smrad ve městech zastánců. Smutný, kolik lidí bojuje za právo dýchat přes 20 rakovinotvorných látek z nafty.
Kdysi jsem viděl dokument o popílku ve městech. Ukazovali plíce člověka žijícího ve městě a měl plíce podobné jako kuřák.
Dle nedávné studie americké univerzity zemře ročně na znečištění ovzduší ze spalovaní fosilních paliv na 8 milionů lidí ročně. Spalovaní ropy a uhlí zabíjí více lidí, než Stalin a Hitler dohromady.
Jen bez mozek tohle může zastávat, když lepší alternativa existuje. Otázka je, proč taky nebojují za parní lokomotivy místo těch elektrických? Bez mozci holt no.
🤮🤮😱 Hnus. Ještě že už jsem starý, protože v takovém světě ekofanatiku žít nechci. Kdyby to fakt mělo nastat, a já byl ještě naživu, emigruji na Kamčatku nebo třeba do Indonésie...
Tak se odstěhujte do Indie, tam znečištění vzduchu neřeší a lidi tam viděli modré nebe prvně v životě za pandemie. Co vám brání se odstěhovat do smradlavé země bez regulací a uhelných elektráren bez filtrů?
Němečtí ekofanatici chtějí nemožné, ale normální Němci si to stále ještě neuvědomují (anebo už také nejsou normální).
Proč je zákaz nafty a benzínu nerealizovatelný? Protože Německu už teď chybí proud. A nabíječky, protože nabíjení trvá desetkrát (i více) tak dlouho jako čerpání benzínu.
Základem každé akce je harmonogram a kalkulace. Ať už stavíte kůlnu, cestu, prodejní síť nebo chystáte marketingovou akci, bez harmonogramu a kalkulace to nejde.
Němci se už o tom několikrát přesvědčili, že bez toho to nejde, ale jako správní fanatici jdou do toho zase po hlavě. A zase přijde fiasko.
Jediný fanatik tady jste vy, protože ničemu nerozumíte a mluvíte z fanatizmu. Zeptejte se ChatGPT. Rafinace paliv je energeticky velice náročný proces a sežere více energie, než nabíjení EV.
Nejrychlejší EV dnes nabíjí za 10 minut, nabíjecí časy se zrychlují každým rokem. Za 5 let budou EV s nabíjecím časem pod 5 minut.
Data z Norska jasně ukazují, že přes 90% všeho nabíjení EV probíhá v doma a přes noc, kdy je elektřiny přebytek a je levná. K nabíječkám jezdí minimum EV a to ještě jen občas. Což je i logické. Průměrné auto ujede do 40 km denně a 23 hodin denně stojí. Doma nebo v práci. S dnešním dojezdem top modelů blížících se 900 km to máme nabíjení jednou dvakrát za měsíc na 11 až 15 minut na rychlo nabíječce. Ty rostou tempem desítek procent ročně, rok za rokem.
Vzhledem k tomu, že tam mají peteraci trhu elektroplečkami směšná asi 2%, tak se to jistě setká s nezměrným jásotem a nadšením 😄
Podle posledních dat je to kolem 12-15%. Ale skoro jste se trefil. Mimo jen o 6x.
Jo, co bych dal za to mít elektroplečku jako je Zeekr 001, Yangwang U8, MG Cybester atd. To jsou takový plečky, že by i Radek svůj šunt, v kterém jezdí dnes, hodil ze skály. Ta jeho dnešní plečka technologicky je jako Nokia 3210 versus nejnovější iPhone.
3
Sledujících
1
Sleduje
3
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nechápu pomoc od státu?Proč?Každý je povinen se o sebe a svoji rodinu postarat sám!!!Nikdy dříve od státu nebyla žádná podpora v nezaměstnanosti ani žádné příspěvky na bydlení!!Vždy jsme se museli postarat sami! Včetně toho že jsme s malým dítětem bydleli na ubytovně!!
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Podpora, jak jí známe dnes vznikla ve 30. letech v reakci na hospodářskou krizi. Alternativa byla nechat miliony lidí zemřít hlady na ulicích a uvrhnout společnost v chaos. Z Německa 30. let pak víme, jak to dopadá.
Do té doby člověk bez peněz a bez dětí na zajištění na důchod umíral na stáří hlady. Tedy člověk, kterému třeba na nemoc zemřeli děti, tak zemřel taky hlady.
Do dnes existují země, kde žádné dávky nejsou a nemoc často rovná se smrt i při banálním zdravotním problému. Ztráta zaměstnání rovná se děti nevystudují školu a budou podvyživení.
Osobně si myslím, že těch pár miliard je lepší dát, než mít lidi umírající hlady na ulici a tyto lidi dávající se na dráhu kriminality. Život v zemích bez dávek je extrémně krutý a člověk je celý život od jednoho pracovního úrazu či ztráty zaměstnání od hladomoru či smrti.
Zbytečné výdaje státu jsou úplně někde jinde, než sociální dávky. Třeba na splátku státního dluhu jde více peněz, než na dávky potřebným.