no jo no, pro ty kteří používají rozum jasný výstup... už se jen těším, až mi konečně někdo ukáže, kde se prodávají ty nesmyslně levné Teslu, které ztratili naprostou většinu ze své hodnoty za prvních pár let 🙂 protože pokud mám dnes nakupovat na českých inzerentních porálech, koupím nejlevněji bez DPH za 400 000 s nájezde 200 000 km, ale novou mi Tesla po dotaci dodá za 840 000, tedy přicházím o "hrozivé" 2,1 Kč na kilometr 🙂 šíííííílenost... kde se na to hrabe BMW...
nemůžu si pomoct, ale na tom vidím tu strašnou nechuť výrobců vůbec něco na baterky vyrábět 😄 PROČ tam cpát převodovku? k čemu mi asi jako bude? jednostupňový reduktor by odvedl stejnou práci, a byl by lehčí a levnější... no jo, ale proč si nepočkat, až nás převálcují Číňané, a pak brečet o peníze, že...
boha jeho, zase někdo vytahuje primární energii... vdyť už i dítě základní školy musí chápat, že tato metrika je úplně na ho***no... dejme si příklad...
BEV jede na 15 kWh elektřiny + 20% ztráty v síti a při nabíjení = 18 kWh na 100 km... a řekněme, že veškerou elektřinu vyrobíme ze solárů (aby se to snadno počítalo)
stejně výkonný spalovák pojede za 7 litrů benzínu, tedy 63 kWh enegie... no jo, ale k tomu spotřebuje cca 3 kWh na benzínce, a dalších 10 kWh energie v rafinérce, a odhadem 10 kWh energie při těžbě a dopravě... to máme celkem 86 kWh energie...
k tomu řekněme, že auta tvoří třeba 20% spotřeby energie... tedy přechod na BEV zvýší podíl obnovitelných zdrojů o celá zázračná 4%... zní to hrozně, co? 😄 ale přitom jsme právě snížili emise o 20%... jak se říká, důvěřuji jen té statistice kterou si sám zfalšuji...
PS: ano, vím že ten výpočet je velmi zkratkovitý, a ano, vím že při výrobě elektřiny taky vzniknou nějaké emise, ale chtěl jsem pouze vysvětlit efekt, ne udělat 8 hodinovou přednášku...
7
Sledujících
0
Sleduje
7
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
jajx... takový člověk si zaslouží zkrachovat 😄 buďme rádi za kapitalismus...
2 odpovědi