Ale klidně, pro konkurenceschopnost stačí těch 1000.
je vám jasné, že dálková 100 kWh baterie by v tomto případě vážila 100 Kg, tedy asi 1/4 váhy naftového spalovacího motoru s převodovou a příslušenstvím? 😄 a jako, jednou to určitě přijde, koneckonců nedávno se nějaké laborka dostala na 850 wh/Kg, ale v každém případě se bavíme o stavu, kdy je BEV asi o 1/5 lehčí než spalovák, a to je za mě dost zbytečně vzdálená budoucnost... je to jako nebýt ochotný vyjít z domu, dokud se nevynaleznou teleportéry 🙂
Novinky šíří lži a dezinformace. Jak známo baterie s pevným elektrolytem nelze vyrobit, nabíjením a vybíjením by se "nafukovaly" na 3-násobek objemu a potom zase splaskávaly.
Jakékoli vylepšení současných baterií se děje v řádu jednotlivých procent, 80% je lživý údaj, Novinky lžete !!!!
😄 ano, tak strašně to nejde vyrobit, až to už Číňané dodávají první zákazníkům 😄 Odkaz =
Bateriím s pevným elektrolytem sice tleskám, ale osobně nepovažuju dojezd na prioritu. Pro mne (a troufám si tvrdit, že i pro většinu lidí mimo nejbohatší vrstvu obyvatelstva) je spíš prioritou spolehlivost, životnost a cena těchto baterií. Takže s napětím na článek to není třeba přehánět, stačí jen, když to přežije alespoň 20 let (což je běžná životnost šasi), případně tak 6000 až 10000 cyklů. Jo a když tam taky nebude u obyčejného hatchbacku cenovka jak za luxusní limuzínu, to by taky bylo fajn.
tak v oblasti životnosti jsou podle testů baterie s tuhou katodou obvykle brilantní (byť záleží kus od kusu), a jejich vyšší energetická hustota je schopná pomoci v delším horizontu i s cenou... přeci jen, pokud mám pomyslný 1 Kg baterií, budu bez ohledu jestli je to tradiční baterie s tekutým elektrolytem nebo tuhým potřebovat podobné množství materiálů, a výrobní proces by měl být (až bude optimalizován) také velmi podobně nákladný a náročný, ale baterie s tuhou katodou budou mít klidně dvojnásobnou kapacitu - a tedy třeba o 1/3 nižší cenu... zároveň pokud auto zhubne třeba 100 Kg, můžete udělat lehčí a levnější podvozek a kastli, použít lehčí a levnější gumy, lehčí a levnější motor, tím tedy potřebujete méně chlazení a získáte lepší aerodynamiku - delší reálný dojezd se stejnou kapacitou baterie, a tedy při správně navržené platformě to dokáže přinést zásadní úsporu... byť tedy takových platforem je na Evropském trhu jako šafránu, většina automobilek používá jen předělané spalováky...
A co životnost. Ok dojezd dejme tomu o 30-50 procent a stejná životnost. takže výsledek je , že za 8-10 let tu mám zas nepojízdné auto s velkou investicí do akupaku. To je furt jak kafemlejnek.Takže pro mě furt na ......kulový
baterie s tuhou katodou jsou známy EXTRÉMNĚ vysokou stabilitou a životností... laborky vám řeknou někde mezi 5 000 - 10 000 cykly, což u auta s praktickým dojezde třeba 500 km dělá 2,5-5 miliónů kilometrů 🙂 to ale spíše vystřídáte několik karosérií, než takovou baterku...
No ten hliník to auto prodraží, když nyní stojí na světových komoditních burzách 56,- Kč za kilo. Kolik ho na té karoserii je? 300 kilo? Takže by to stálo 17 tisíc? A teď kolik stojí auto...
tak oproti oceli to něco udělá, on se nedá ani tak dobře svářet, takže tam jisté prodražení je, ale u cenovek na kterých začíná trojcípá hvězda je to irelevantní položka 😄
Ono je to jednoduché , když majitel firmy něco rozhodne tak to platí . Zadá zakázku a kdo dá nejlepší cenu ten to provede . U státu je nastavených dlaní u státních zakázek , nepočítaně . Již při výkupu pozemků , kdo dopředu ví kudy povede obchvat , nebo dálnice , tak vydírá ! Dávno již měla být u státních zakázek jednotná cena a bylo vymalováno ! Jenomže to samy politici nechtějí , protože v těch švindlech samy jedou od 90let ! To již nikdo nedá do pořádku , není vůle !
tak vy sice rozhodně nejedete v gramatice, ale máte alespoň rozumnou pointu 🙂
Ten si děláte složitý sám sobě, když něco chcete.
Kdybyste nechtěl v pátek odpoledne bazarový šrot, vůbec byste tohle nemusel řešit. 🙂
Jinak úloha státu rozhodně není dělat vám život nekomplikovaný.
no jo no, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě... to bychom pak neměli ani na co nadávat, co? 😄 přeju vám, aby jste uprostřed porodu partnerky musel začít řešit nesrovnalosti se zdravotním pojištěním 😄
Fyzikálně to problém není, ale právní a hlavně finanční ano. Buď kopat přes 4x pozemek z toho 2 soukromé asi 70m z toho 35 m v asfaltce. Nebo pozemky obecní a pozemk.fondu 100-120m z toho 80 m asfaltka nebo 40m asfalt a 40 chodník že žulových kostek.
třeba v Praze mají aktuálně projekt, kdy na lampách které aktuálně mění z důvodu stáří rovnou přidělávají wallboxy... dodatečná nákladovost takové operace je zcela zanedbatelná, ta jedna taková lampa zvládne pokrýt potřeby až 40 aut... takové věci bude postupně potřeba udělat všude, no a někde to bohužel bude stát nějaké peníze navíc... nedá se svítit... ale minimálně ušetříme ročně 60 miliard za úmrtí, spojená se znečištěním ovzduší...
Co servisuju na svem 10 let starem dieselu? 2x 3 tis za prezuti pneu + 6 tis sa vymenu oleje. A nemusim resit, ze se mi snizi dojezd a budu muset kupovat novou baterku. Pro BEV bych mel vyssi pojistku, takze btch platil rocne vic nez za servisovani motoru. No uvidite sam, az to budete mit stare.
Vyděl jste někdy v reálném světě moderní diesel s ERG, PDF, Ad-blue a start-stop systémem na vlastní oči? 😄 očividně neviděl...
a vezměte si, že jen 1) olej a filtry 2) rozvody 3) brzdy vás vyjdou v součtu na stojí okolo 0,5-1 Kč na kilometry samy o sobě... tedy na 300 000 km se bavíme o částce mezi 150-300 tisíci jen za běžnou údržbu... a to není zanedbatelné...
opět a zase, záruka na baterii 1 000 000 km 🙂 přijďte do škodovky, že chcete na 2,0 TDI 85 kW záruku na milión kilometrů, a zavolají na vás Chocholouška... dnes vám nedají ani záruku 300 000, i kdyby jste se rozkrájel...
a co se týká oprav těchto dílů, vstřiky, turbo a PDF budou u drtivé většiny vozů vyžadovat minimálně repas po 300 000, a to se bavíme o částce cca 70 000, pokud máte štěstí... pokud máte smůlu, může být potřebné udělat těsnění pod hlavou, či jiné chuťovky které stojí další desetitisíce...
Pojistky vycházejí na stejné peníze, podle pořizovací ceny vozu a jeho výkonu a váhy... takže pokud si vezmete Bávo, které má 400 kW, a teoreticky by stálo nové 1 300 000 (takové ani o randál neexistuje) a váží 1,7 tuny, tak si troufám tvrdit, že havarijko bude dokonce dražší než na Teslu 🙂 navíc havarijko u Tesel běžně dostanete na 30 000 ročně, což není málo, ale i havarijko na základní Oktávku dneska stojí okolo 20 tisíc... takže tady se váš názor opět zakládá na nepravdivých údajích...
Tesla vyjde levneji? Tak proc se Herz zbavil cele flotily tesel, protoze byly na udrzbu drazsi nez spalovaky? To asi pocitite za par let, az prestane platit zaruka.
tak mi prosím vyjmenujte, co tam chcete udržovat? 😄 výměny oleje? nejsou... výměny filtrů? akorát kabinový za pár stovek... rozvody? 🙂 nehrozí... vysypaný katalyzátor? také ne... hmm... zkuste se podívat, jakým servisem třeba Tesla podmiňuje svou záruku na baterie na necelých 200 000 km? ten seznam je "velmi" dlouhý 🙂 případně, pokud uhneme z této značky, takový Torres EVX má záruku na milión kilometrů, ale bohužel jen na baterii 😄 kastle si tedy budete muset pořídit minimálně dvě...
A co se týká Herzu, jejich obchodní model je, že ve VELKÉ slevě (30-50%) koupí ve velkém auta, a prodají je za pár let výhodně, a Tesla od té doby 1) VÝRAZNĚ snížila cenovky 2) nedala této půjčovně ani zdaleka takovou slevu, na jakou jsou zvyklí... k tomu je to technologie která funguje jinak než jsou lidé zvyklí, a jelikož nastavil Herz velmi nepříjemné podmínky, jakože máte povinnost dodat auto s 90% nabití baterie, ale oni auta omezují na nabíjení do 90%, tedy i když dobijete 1 km od půjčovny, zaručeně přijdete s 89% a čeká vás pokuta 😄 super "prozákaznické" jednání které jim určitě vyneslo spoustu spokojených zákazníků... Druhou věcí je, že opravy po nehodách jsou drahé, jelikož Tesla dělá auta z hliníku, který je logicky dražší než ocelové plechy na opravy škrábanců a drobností... to je celá rovnice 🙂
Já například bydlím na vesnici ve 3 patře v bytovce a parkuji 12-15 m od bytovky. Prodlužku opravdu tahat nehodlám a nejbližší veřejná nabíječka 25km ve městě. Takže pro mne je elektro absolutně nepoužitelné a stejně tak pro 1/2 zdejších obyvatel ve vesnici.
jasně, a je fyzikálně nemožné tam prokopat KABEL a postavit nabíjecí wallbox... je koneckonců strašně drahý, stojí celých 20 000 Kč 😄 chápu 🙂 není to možné udělat... a tam kde je lampa používají nějakou jinou elektřinu, ta do auta nevleze 😄
no jo no, znáte přeci to moudré přísloví: pokud se má něco změnit, musí se něco změnit 🙂
Pravdepodobne mate rodinny dum a bohateho strycka z Ameriky, ktery vam kupuje auticka na baterky. My na sidlisti jsme radi, kdyz alespon nekde zaparkujeme, natoz jeste jezdit k nejake zasuvce nabijet. Jinak ja mam diesel a benzin za 10 Kc me vubec nezajima.
ne, firmu a kalkulačku 😄 ona Tesla se vším všudy už nějakou chvíli vyjde levněji než Oktávka 🙂 to je to kouzlo...
Zasuvku znam, ale 200 km dlouhou prodluzovacku jsem jeste nevidel.
boha jeho, to je horší jak se bavit s malým děckem 😄 máte doma zásuvku? jestli né, tak vás upřímně lituji, ale zajímalo by měl, jak napájíte zařízení, na které se právě díváte 😄
ale určitě mě přestaňte tajit ten benzín za 10 Kč, kde ho koupím? fakt by se mi hodil...
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Spalovací motory mají podstatnou výhody v rychlosti "tankování". Ta musí být kompenzována v nižší hmotnosti elektromobilů a nižší ceně.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
položme si otázku, kolikrát ročně jedete na cestu delší než 400 km? Jasně, pokud jste velkomanažer, a najezdíte ročně 100 000 km, začíná to být limit, ale to není případ 99% lidí... průměrný nájezd je u nás okolo 10 000 km, a tedy logicky většina lidí pojede trasu delší než 400 km tak maximálně 4-5 krát do roka... pokud tedy máte možnost pohodlně nabíjet doma/v práci/při nákupu aniž by vás to zdržovalo (což už má dnes okolo 75% lidí mimochodem) tak čekáním na nabití strávíte průměrně 1-3 hodiny ročně 🙂 ale ušetříte 1/2 ceny paliva a údržby - tedy průměrně 20.000 ročně 🙂 navíc, návštěva benzínky vám sama o sobě spolkne průměrně 10 minut, takže za stejné situace s benzínem by jste tankováním ročně strávil cca 2 hodiny, a nalijme si čistého vína, má cenu řešit, jestli ročně strávíte čekáním na nabití hodinu? 😄 to je už naprostý nesmysl...
1 odpověď