Tak natvrdlý člověk se opravdu nepotká jen tak. Měl byste vrátit řidičský průkaz dřív než něco způsobíte.
V paragrafu 12 odstavci 3 (už jsem vám ho sem dával 2x).
Jel jste někdy ve špičku po dálnici? Asi ne. V tom případě dojde k té situaci, co je popsána v mnou citovaném odstavci. Právě tím, že je tak vysoká hustota dopravy, tak se nemusí jet jen v pravém jízdním pruhu, ale může se jet ve všech. A také se tam píše, že když jede jen pruh rychleji, tak se NEJEDNÁ o předjíždění. Je to jedna z mála situací, kdy můžete "předjíždět" z práva (ale v ten okamžik se o předjíždění nejedná). Víte kdy kdy jindy můžete "předjíždět" z práva a je to legální ? Nebo se také budete hádat že se to nesmí, protože jinde je to zakázané. A co plná čára, může se přejíždět, nebo ne?
S chápáním zákona máte opravdu problem. Stavte se v nejbližší autoškole a zeptejte se...
Když jsme u těch paragrafů, přečetl jste si §12 odst. 1? Tam to máte jasně dáno. Tak mi už konečně napište (snažím se to z vás dostat celou dobu), jak se vytvoří kolona v levém jízdním pruhu. V odst. 3 se o tom NIC nepíše. Tam se už řeší jen situace, když jsou všechny pruhy plné. Ale jak k tomu došlo? To je ta otázka, na kterou mi nechcete odpovědět. Je to jednoduché, protože někdo předjížděl a nemohl se zařadit do pravého pruhu. A protože takových pitomců se našlo hned několik, tak se rázem ucpal i levý pruh. Ale tím se všichni dopustili přestupku.
To, že je pravý pruh plný, vás neopravňuje jet levým pruhem. Jestli ano, tak mi prosím napište onen paragraf, abych se dovzdělal. A opravdu, se souběžnou jízdou to nemá nic společného, neboť levý pruh je stále volný. Tak zkuste jiný paragraf, jestli nějaký takový najdete. Ale řekl bych, že to budete mít hodně obtížné, neboť by to bylo v rozporu s § 12/1.
Pokud je nad vaše schopnosti rozkliknout ten odkaz co jsem sem dal, tak vám co říká zákon o provozu na pozemních komunikacích opíšu:
§ 12 Jízda v jízdních pruzích
(3) Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen „souběžná jízda“); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.
To co popisujete vy, tak platí pokud není hustý provoz. Pokud je hustý, tak se souběžná jízda uplatňuje KDEKOLIV na komunikaci o více jízdních pruzích.
Se ani nedivím, že to na silnicích vypadá, jak to vypadá, když lidi jako vy nejsou schopni chápat text zákona.
To jako opravdu myslíte vážně? On silniční zákon hovoří něco o tom, že se při hustém provozu nemusí dodržovat pravidla? Jestliže zákon hovoří o tom, že se jezdí vpravo, pak si nemůžete domýšlet, že když je hustý provoz, pojedu vlevo, protože to je někde uvedeno. Ale dobrá, jak myslíte. Jen mi tedy vysvětlete, jak může souběžná jízda mimo obec vzniknout, aby nedošlo k porušení pravidel o předjíždění. Do té doby se nemá cenu dohadovat. Jestli si opravdu myslíte, že když se někde /mimo obec) vytvoří kolona, tak jste oprávněn jet i v druhém pruhu, pak se opravdu nedivte, že to na silnicích tak vypadá.
Tak teď vám to nevyšlo 😂 Souběžná jízda mimo obec nastává zcela běžně. Doporučuji dát si např. v neděli kolem 17 hod. trasu po D1 z Mirošovic do Prahy. Obec široko daleko není a jede se souběžně ve třech pruzích.
Základní pravidlo pro jízdu v jízdních pruzích mimo obec - jezdí se v pravém jízdním pruhu, levý pruh je možné využít pouze k předjíždění, objíždění, otáčení a odbočování. To je úplný základ, ze kterého musíte vycházet. Že se někde jezdí ve všech pruzích najednou neznamená, že je to v pořádku dle zákona. Pokud se tedy smí jezdit pouze v pravém jízdním pruhu a levý využít k výše uvedených akcím, jak se tedy může vytvořit kolona vozidel v levém jízdním pruhu? Jestliže jedete v pravém jízdním pruhu a před vámi stojí kolona vozidel, tak se rozhodnete přejet do levého pruhu a pokračovat dál? Ano, děje se to úplně normálně, ale dle zákona se v tuto chvíli jedná o předjíždění. Jenže nesmíte započít předjížděcí manévr, když se nemáte kam zařadit. Takže vznikne situace, že jeden řidič začne předjíždět, nemá se kam zařadit a zůstane stát v levém jízdním pruhu. To je proti předpisům. A vy mi chcete namluvit, že když to samé udělá třeba 50 řidičů, tak už to je v pořádku, protože je to už považováno za souběžnou jízdu? No to snad ne. Asi tak jako, když začne krást jeden, je to trestné, ale když se přidají další, tak už to nebude krádež? 😄
Jenom pro zajímavost. Řidiči vozidel, která stála v levém jízdním pruhu, se rovněž dopouštěli přestupku, neboť mimo obec se jezdí v pravém jízdním pruhu, pokud je ve stejném směru jízdy další jízdní pruh, lze ho užít pouze pro objíždění, předjíždění, otáčení a odbočování. V této situaci tam tedy nemělo stát žádné vozidlo. Předjíždět ani objíždět totiž nikdo nemohl, neboť bylo evidentní, že by se nemohl zařadit zpět do pravého jízdního pruhu, tudíž nesměl manévr ani započít. 😄
Nějak se začínám v návratnosti FVE ztrácet. Když si dnes objednám FVE na klíč, tak mi je vypočtena návratnost investice cca 8-10 let. A to je počítáno se současnými cenami el. energie, které jsou cca 6-8,- Kč/kWh. A teď se vraťme do roku kolem 2010 (nevím přesně), kdy stát slíbil solárníkům výkupní cenu cca 15,- Kč/kWh. Tehdy byla ale cena el. en. pro běžné lidi kolem 3-4,- Kč/kWh. Ať počítám, jak počítám, za ty roky už musejí být solární elektrárny zaplaceny.
Z toho tedy vyplývá, že kuře na paprice je už dávno zaplacené, ale je třeba jej stále splácet?
On není problém, aby každé vozidlo vyhovělo po 10 letech. Emise se vždycky měří na hodnoty, na které je vozidlo vyrobeno (tudíž pokud z výroby má plnit Euro3, je měřeno na Euro3). Nikoli na nejnovější Euro6 - to by ani nebylo technicky možné, aby plnilo. To samé technický stav. Vozidlo musí plnit společné požadavky pro všechna vozidla - třeba souměrnost brždění, vůle v řízení atd.
Problém je ten, že aby si vozidlo tyhle parametry udrželo, potřebuje servis. Jelikož už z podstaty se provozem vozidla díly opotřebovávají, až nejsou schopné plnit původní parametry....stejně jako jakýkoli jiný stroj. A čech má tendenci si koupit 10 let staré auto, možná udělat nějakou základní výměnu oleje a dál jen jezdit až do stavu, než se auto zastaví nebo něco upadne. Servis je drahý! A pak se diví.
Je mi jasné, že spousta lidí argumentuje tím, že nemají peníze na novější a ani na ten pekelně drahý servis. Ale tady platí pěkné přísloví, že "kdo chce mít opici, musí mít na banány". Bohužel je fakt, že i když auto neplní všechny předpisy, dá se s ním celkem v pohodě jezdit. Ono to ale jednou může toho řidiče pěkně doběhnout - v situacích, kdy nedobrzdí, protože mu to prostě už nebrzdí tak, jak má. Nebo když mu ulítne kolo na dálnici, protože má shnilé rameno....
Co píšete je samozřejmě pravda. Ale je třeba rozlišovat emise a samotný technický stav. Když si člověk koupí nějakou tu ojetinu, protože na nové prostě nemá a nikdy mít nebude, tak počítá s tím, že mu ještě nějakou dobu vydrží bez větších investic. Takže probíhá běžná údržba, jako výměny olejů, filtrů, brzd, atd. To jsou částky, které nejsou zase až tak vysoké a do auta se "sypou" postupně. Je to i v zájmu řidiče, aby auto bylo cajk, teda pokud ho zrovna nepůjčil tchýni. 😄 Takže v tomto stavu auto většinou nemá problém STK projít. Ale když auto neprojde přes emise, je to průšvih, protože to znamená obří investici. Špatný může být katalyzátor, DPF nebo i samotný motor, což jsou takové náklady, že je lepší se podívat po jiném autě.
U emisí ještě vidím problém v tom, že jsou nastaveny nějaké normy, což je v pořádku. Ale automobilky tyto normy splňují s odřenýma ušima, takže tam v podstatě není žádná rezerva např. na únavu písních kroužků. Což tedy znamená, že i 5-ti leté auto může mít na emisích problém projít. A být majitelem takového auta, tak ho hodně rychle prodám a koupím si nějakou starou ojetinu.
Tady nejde o parlament. Tady se řeší, že jednotliví ministři si dělají co chtějí, bez ohledu na rozhodnutí soudu, na Ústavu. A to jejich předkládání nových zákonů či změn zákonů je taky pěkná všivárna. Obcházejí schvalovací komise, nenechávají je projednat, ruší debaty atd atd.
Ano, problém je, že se u nás schvalují věci bez projednávání. Unie nás za to už kritizovala, ale okecat se dá všechno.
Ano, ale co popisujete vy je jiná situace. Tento motorkář je viděl s velkým předstihem již přecházející.
A proto pustil plyn, aby mohli v klidu přejít. Ale jak mohl předpokládat, že mu zůstane jedna osoba v jízdním pruhu? To je jako jet po vesnici a čekat, že z každých otevřených vrat vyběhne dítě. Pak je i 30 km/h vysoká rychlost.
Ze zveřejněného popisu situace jednoznačně srážce zabránit mohl a podle mě měl. Situaci ale vyhodnotil tak, že může projet. Jeho předpoklad se ukázal být nesprávným. Proto si myslím, co si myslím. Nicméně odvolací soud to zhodnotí...
Je pravdou, že mohl začít brzdit dříve a nejspíš by ke srážce nedošlo. Ale po bitvě je každý generál, nikdo z nás tam nebyl. Dle popisu situace se ale skutečně ničeho nedopustil. Nemohl předpokládat, že dítě "zamrzne". Pokud by jej totiž soud uznal vinným, že "mohl předpokládat", pak by totiž každá dopravní nehoda měla vždy viníky na obou stranách, což je nesmysl. Nedokážu si představit, že mi někdo nedá přednost, já to do něj bouchnu a odejdu s trestem, protože jsem měl předpokládat, že mi tam může někdo vjet.
Co také od Blažka čekat. V dobách minulých už ukázal svou tvář a teď je zpět. Takový člověk se nezmění.
Ale co k těm platům. Parlament je moc zákonodárná, tudíž mohou zákony rušit, vydávat a upravovat. Co takhle platy soudců stanovit podle tabulky, která bude zohledňovat na jakém stupni soudu působí a kolik let má odsouzeno. Vůbec to nenavazovat na jiné platy. Proč? Berou tolik, že nikam jinam nepůjdou, takže bych se odlivu soudců nebál.
Tak to snad měl vědět majitel pozemku.
Povím vám jednu příhodu. U nás na obci si jeden člověk nechal postavit dvoupatrový rodinný dům. A když byl dům hotov, tak přišel na úřad a ptal se starosty, kde se může připojit na kanalizaci. Starosta mu na to odpověděl, že v obci kanalizaci nemáme (pouze dešťovku). A na to se jej chlapík zeptal, "a kdy ji bude obec stavět?" Takže asi tak.
A teď jsem si vzpomněl, jak můj kamarád koupil starý barák, ale jednal přes realitku, takže realiťák věděl prd, prý by na pozemku měl být někde septik. A skutečně jsme jej našli. Ale až když jsem na pozemek vezl štráfku štěrku a pod vlekem se propadla zem. 😄
"Dáno je to sice zčásti povinnou výbavou v EU a náročností klientely, na druhou stranu Škoda uvádí, že standardní výbavou všech variant Kylaqu je 25 prvků aktivní a pasivní bezpečnosti"
asi to nechápu, tak co mají navíc skodovky pro evropský trh, co nemá tady ten prcek? Kde je teda tech pul míče, o co by to pro evropu bylo dražší?
Za poslední dobrou Škodovku považuji Felicii (nejlépe s motorem 1,6). Ještě bych se uskromnil s jedničkovou Octávkou 1,9 TDi. Fabie byla sice levné auto, ale byla to taková uskákaná koza. Vše ostatní už byly nesmyslně předražené káry, takže pokud člověk nelpěl na značce, mohl si koupit auto v lepší výbavě za méně peněz. Dnes je tento rozdíl ještě větší. Nechápu, proč ji lidi a firmy stále kupují.
Takhle jednou jsem jel z pole domů po štěrkové cestě a z kol mi upadlo pár kousků bláta (mám 7745). Normálně, když vyjedu na silnici, tak po pár metrech zastavím a bláto odkopu do příkopu. Ale teď to bylo opravdu jen pár kousků, tak jsem se na to vykašlal. Druhý den mě na kraji pole odchytil chlápek, který mi začal vyhrožovat policajtama, že kvůli nám (traktoristům) má pořád špinavé auto. Pak se rozjel a po pár desítkách metrech nebylo auto v tom šedém prachu (asi hlína z pole) vidět. 😄
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A proč by zákon řešil situaci, která nemůže podle toho samého zákona nastat🤔 A nastane tak, že v daný okamžik se na dálnici vyskytne tolik vozidel (např. když se vrací Pražáci v neděli z chalupy), že aby se zachovala plynulost dopravy, tak se použije souběžná jízda a nikdo se v ten moment žádného přestupku neodpouští. Jinak by do té Prahy přijeli až v úterý...
A co ta plná čára, může se přejíždět, nebo ne? A můžu podjíždět, nebo ne?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co to znamená "použije souběžná jízda"? Pravidla jsou daná, tak je neohýbejte podle toho, jak se vám zachce. Že je velký provoz na světelné křižovatce se taky bude řešit jízdou na červenou a bude to v pořádku? Co to je za nesmysl?
Zákon jasně hovoří, co to je souběžná jízda - když je taková hustota provozu, že se VYTVOŘÍ souvislé proudy vozidel... Takže jak se asi vytvoří souvislý pruh vozidel v levém jízdním pruhu mimo obec, když je tento pruh určen jen ke čtyřem jízdním úkonům? Zkuste si to vybavit a stále dokola neřešit Pražáky. To je zrovna příklad, který k plynulosti dopravy moc nepřidává. A to právě díky tomu, že nějaký spěchálek valí v levém pruhu, aby předjel kolonu v pravém a pak se chce zařadit. V momentě, kdy ho nikdo nechce pustit, tak se tam začne cpát (porušení pravidel). Ale když se tam nemůže nacpat, tak ucpe levý pruh. Standardní situace na Pražském okruhu.