Město jako vlastník ? To si děláte legraci ? Kdo to je město ? Je to pouze právnický subjekt a jinak ho reprezentují zastupitelé volení lidmi a lidem se také musí ze své činnosti zodpovídat. Těm zastupitelům ani úředníkům nic nepatří.
A všimli jste si, kdo (jaké uskupení) tu ostravskou radnici v současnosti vede? Kdo předchozího primátora vypudil?
Moje děti se to vše dovídaly od osvícené paní učitelky už někdy ve druhé-třetí třídě, braly tyto věci naprosto přirozeně a když jsem se zajímala, zda potřebují něco vědět, odbyly mě, že to mají už dávno v malíku. Takže s Vámi rozhodně nesouhlasím. Škola je od toho, aby vzdělávala, protože ne každé dítě má inteligentní a vzdělané rodiče, za které ovšem nemůže.
Pokud jsou rodiče až tak neinteligentní, že dítěti ani tak základní věci z historie neřeknou, pak se nedivím, že to s naším státem vypadá, jak vypadá. Opravdu obraz reality. Nicméně si myslím, že je to spíše totální lenost a ignorace (těch rodičů a možná i dětí), ne nedostatek vědomostí.
Zajímavý článek. Nicméně velmi ovlivněný faktem, že jste si skutečnou praxi (myslím tím povolání) učitele nikdy nevyzkoušel. Víte - učitelství je (a vždy bylo) především srdcovou záležitostí. Velmi rychle se pozná, kdo k němu má či nemá vztah. Já vystudoval odlišný obor, také jsem několik let v tom jiném oboru pracoval. K učitelské práci jsem se nakonec dostal - prostě jsem učit šel i s vědomím, že budu mít nižší plat za více práce (pocházím totiž z učitelské rodiny). Samozřejmě jsem musel dostudovat pedagogiku. Měl jsem v té představě pravdu, ale nikdy jsem nelitoval. Od elitní školy mne osud postupně zavedl až na to mnohými obávané učiliště. Ano, zájem žáků není vždy ideální, rodiče také ne. Ale učitelství je krásné povolání, které smysl určitě má. Pokud k němu máte v sobě vztah, pochopíte. Prostě je to divadlo jednoho herce a je především na něm, jak diváky (žáky) zaujme. A osnovy? Rámcově jsou dané, ale vždy je může učitel do značné míry přizpůsobit. Podle mne je důležité naučit zásadní věci a k nim přidat logické přemýšlení - a určitě i žáky přesvědčit, že v životě budou muset leckdy "srazit paty" a někomu se přizpůsobovat (minimálně zákazníkům nebo klientům, určitě také úřadům, předpisům, případně nadřízeným). I tomu škole má naučit (často v tom supluje rodiče). Takže, milý pane neučiteli, je dobře, že jste zvolil jinou práci - ve škole byste byl nešťastný nejen Vy, ale i Vaši žáci. Jen je škoda, že jste trochu zbytečně vyčerpal peníze na studium, které až tolik neuplatníte.
Na to žádné vysvětlení samozřejmě neexistuje. Buď je to názor lékaře, který těžko můžete zpochybnit anebo je to politické rozhodnutí. A když politik rozhodne, že dvě a dvě je pět, tak je to politické rozhodnutí a tam žádné vysvětlení nehledejte.
Já v tom nevidím bezduché politické rozhodnutí, ale spíše poněkud zkreslený pohled odborných poradců.
Není pravda, že si nestěžuje - její stížnosti čtu již poněkolikáté. Nevím, jaký měla plat, ale nejspíše z příjmů po revoluci neodváděla dostatečné sociální pojištění Já jsem vysokoškolák, skoro celý život jsem pracoval pro stát, který mne ovšem za tu práci podprůměrně platil (a úměrně tomu byla stanovena i výše sociálního pojištění). Také nemám ani zdaleka průměrný důchod - ale beru to jako především problém minulého režimu a stížnosti paní Obermaierové mne vytáčejí do běla.
To nemá chybu. Budeme grilovat lidí nad 60 každý druhý rok. To asi začnu trénovat poruchu autistického centra a budu mít pokoj. Prodloužíme odchod do důchodu a se bereme lidem nad 60 řidičák. Můžete pěkně makat ale do práce budete pěkně chodit pěšky. To prostě potřebuje génia tohle vymyslet
Paradoxem je, že třeba autobus MHD řídí i lidé s věkem daleko přes 65 let. Aspoň tak mi včerejší řidič připadal...
Tak jsem si výsledky toho hodnocení našel. Ocituji: "V případě MHD hrála roli její cena a využívání, " - A to je přesně ono. Našim městům v žebříčcích MHD pomáhá cena. Samotná kvalita fakt ne. To bylo v jiném hodnocení i s Prahou, kde zase vyšla jedna z nejlepších. Kvalitativně Prahu překonaly Vídeň, Berlín, Paříž i Londýn, samozřejmě. Ale jedno z kritérií byla i cena a západní města prostě nedotují MHD tolik jako ta naše. U nás je zvykem všechno prožrat, po nás potopa a pak se divíte, že není na investice. Myslíte, že někde na západě jezdí důchodci v MHD zadarmo jako v Praze? Ve Vídni jen děti do 6 let, ne do 15 jako v Praze.
Já jsem také důchodce, který "všechno prožral", jak píšete. Je věcí města, jaké částky a na jaké účely obyvatelům poskytne, jestli to pro ni je (nebo není) výhodné Dopravu dotuje především z důvodů jejího využívání - a tedy omezení osobní dopravy. Osobně využívám také už pár let jízd zdarma v Ostravě (a v situacích, kdy bych jinak použil auto), prožírám tedy vaše peníze. Ale já chtěl naznačit něco jiného - během svého života jsem se pohyboval v různých městech, využíval jsem samozřejmě i jejich veřejnou dopravu. A z osobní zkušenosti tvrdím, že Ostrava je v tomto ohledu (hlavně přehlednost, přesnost, asi také rychlost) opravdu na špičce. Příklad: už asi před dvěma lety mne oslovili s dotazem manželé středního věku. Prý právě přijeli z Prahy a chtěli vědět, kde koupit jízdenku na MHD. Vysvětlil jsem jim, že nemusí nic kupovat, že stačí ve voze přiložit svou platební kartu. Podivili se a prohlásili, že platební kartu nevlastní. Mám něco dodat? Svoji roli hraje i vztah k cestujícím, fungující aplikace atd. Prostě jsem dokonalejší jinde neviděl. A zkuste, prosím, neplést do podobných témat politiku, případně naštvanost na některé skupiny obyvatel.
Zažil jsem podobnou nehodu (naštěstí s dobrým koncem) jako řidič Avie (tuším, že v roce 1983). Výpravčí nenahlásil hradlářce zpoždění (spíše pozdní vypravení) vlaku, ta se šla podívat ven k závorám (byla tedy u otevřených závor) v době, kdy už přijížděl vlak a také já s Avií. Keře zakrývaly výhled. Přesto jsem výrazně zpomalil a i zastavil - bohužel tak o deset centimetrů dál než by postačilo k zabránění srážce. Vlak zachytil auto za nárazník, zdemoloval část kabiny, ale ani mně, ani spolujezdci (a vlastně ani hradlářce) se nic nestalo. Odsouzen byl výpravčí, nikoho dalšího neobvinili. Od té doby v podobných případech raději rovnou zastavím.
Také patřím ke generaci těch, kteří byli cepováni ve zvládání pravopisných jevů. Na druhé straně si dnes myslím, že jsme možná touto snahou o dokonalost postiženi až moc. Když čtu zajímavou diskusi a v ní se nepolemizuje o myšlence, ale napadá "napřed se naučte psát", protože pisatel zapomněl čárku... Vedle těch, kteří si "papírem" chtějí ulehčit život, je dost jiných, kteří mají opravdu velké problémy se zvládáním pravopisu v důsledku vrozených poruch. Jiné oblasti nemusí být postiženy vůbec, nebo mohou být nadprůměrné. Možná je čas se zamyslet nad tím, jestli kvůli nezvládnutí těžkého pravopisu stojí za to přijít o, možná skvělého, technika, matematika... Koneckonců, obsah textu, pokud člověk zvládne uvědomělé čtení, bychom měli pochopit z kontextu. Ať už budeme mýt či mít konečně dovolenou, tomu, kdo ji bude úporně umývat žádný pravopis nepomůže.
Ano, v tom máte pravdu. Já ale psal o lidech, kteří se psaním nebo moderováním živí - a také o těch, kteří tvoří nebo odborně užívají zákony (případně smlouvy). Všimla jste si třeba, kolik z nich neumí ani správně vyslovit číslovky? A možná by se nad takovou (ne)znalostí měli zamyslet i lidé, kteří se ohánějí národovectvím a veřejně to prezentují. Já také nejsem jazykový odborník (psal jsem), přesto jazyk ovládám. No, podle mne má vliv ještě také sečtělost (spíše nesečtělost). Čtení knih učí dobrému vyjadřování, všeobecnému přehledu a bezpochyby i vzdělání.
Nekomentujte, prosím, šestašedesátiletou ženu jako seniorku. Zanedlouho budou stejně staří (mladí) lidé ještě pracovat, tedy třeba i řídit autobus), ve kterém pojedete. Pracovat budete v tom věku i Vy. A zkuste se spíše zaměřit na to, že o 14 let starší muž nám chce vládnout (stejně jako je tomu v Americe, Rusku, a v dalších zemích). To nejsou senioři? Proč je tak nenazýváme?
Proč bych se to neměla dozvědět. Já nebo kdokoliv jiný. Mělo by být veřejné co služební návštěva přinesla za ovoce ....... a nevím proč narážíte na to že naše společnost něčemu nerozumí a kafrá do toho. Toto jsou pouze otázky jak náš pan prezident pochodil. Jaké přínosy to bude mít pro Českou republiku. Zrovna ve Švýcarsku se má co učit .....
Vy máte vzdělání v politologii, nebo v mezinárodním obchodu? Podnikáte v zahraničí? Máte zkušenosti s přípravou dlouhodobých investic? Pokud ano, pak souhlasím s tím, abyste byla podrobněji informována. I tak by byl prezident oprávněn jen sdělit obecnou větu, že součástí cesty bylo navazování obchodních vztahů (sdělování firem nebo konkrétních závěrů by mohlo být napadeno jako porušování obchodního tajemství). On sám ty obchodní vztahy nenavazuje, účelem jeho účasti je především udržování a garance mezinárodních vztahů. Cesty představitelů státu jsou běžnou praxí od dob, co politika existuje (prakticky od nepaměti) a nepamatuji si, že by někdy v minulosti prezident řekl něco ve smyslu "koupil firma xy koupila tisíc kusů švýcarských hodinek" nebo podobně.
Zajímavý článek, naprosto s ním souhlasím. Patřím ovšem ke té starší generaci (70+), takže se u mne možná souhlas i předpokládá. Ale ono prznění češtiny není jen v uvedených výrazech. Mně osobně vadí jiná, (asi ještě více důležitá) věc. V našich žákovských letech do nás ve škole (často kritizované) velmi důsledně "vtloukli" (no, tak zlé to nebylo) vztah k literatuře, ale také vztah k pravopisu. z návyků získaných už na základní škole žijeme dodnes (tedy někteří). Život nás utvrdil v tom, jak je znalost českého pravopisu důležitá - především pro přesné vyjadřování a pro přesné pochopení textu. Obrovský význam má především slovosled, čárky ve větě, často i ono pověstné měkké "i" nebo tvrdé "y". Když se totiž nedodrží, z napsané nebo vyřčené věty se často stane paskvil a obsah je pochopen zcela jinak. Takové chyby bohužel dělají i novináři, reportéři, ale (což je přímo katastrofální) tvůrci zákonů. Nelze se pak divit, že díky jejich nejasnosti je v našem státu takový chaos. Neustále se hovoří o obsahu výuky na školách, o důležitosti či významu jednotlivých předmětů. Podle mne jsou tyhle diskuze bezpředmětné, pokud nebude škola (tedy jak osnovy, tak učitelé) klást důraz především na co nepreciznější znalost českého jazyka. Tím nechci snížit význam třeba matematiky (i ona je důležitá, především kvůli získání logického uvažování). Problém je, že i tuhle naši diskuzi mnoho lidí nepochopí (právě díky neznalosti) a budou nás častovat nejrůznějšími poznámkami. Jen pro informaci uvedu, že moje vzdělání je ve zcela jiném oboru, než jazykovědném.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Pravoslaví tu nemá co dělat a dokonce ani na samotné Ukrajině ho moc není, tedy kromě východní části kde jsou zejména rusáci.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Přesně. Tady se hledá zástupný problém.