To ano, ale pán myslel spíš ty rady jak pro mentály. Prý šířka krát délka krát výška korby. To by mě opravdu nenapadlo. Prostě rada nad zlato.
Pardon, ale ze 4 slov to až tak patrné nebylo. Ale máte pravdu, že takové počítání nic nepřinese, stačí, že dřevo nebude ještě nařezané na špalky a kmeny budou zprohýbané a výpočet je zcela mimo.
Předokládám, že brzy bude ustaveno nějaké důležité ministerstvo s ještě důležitějším ministrem, a úřednickým aparátem s pobočkami v každém větším městě republiky (Něco jako stavební úřady), aby se někdy dala jejich činnost nálěžitě digitalizovat.
Přece by si nějaká holota nechtěla bez patřičných povolení, příkazů a zákazů jen tak mírmix týrnix vyskakovat.
Tedy vlastně poletovat.
🙂
Přišel jste s tím nápadem pozdě, to ministerstvo už existuje, je to ministerstvo dopravy, a dokonce ta holota už (dávno) zřídila úřad, aby ti pacholci si nepoletovali jen tak mýrnix-týrnix, jmenuje se ÚCL (úřad pro civilní letectví), a všechny fleky jsou už obsazené, musíte přijít s něčím dalším, abyste tam mohl předstírat činnost 🙂.
Subotnik - prichadili za Váňom z Komsomola i skazali: Váňa, chadi s nami, u nas subotnik!
-Počemu?
U meňa sexualnyj deň.
Nu, vot, charašo.
Čerez mjesac věrnulis i opjať skazali: Váňa chadi s nami, u nás subotnik.
-Tovaryšči, izvinitě, nemagu.
-Počemu?
-Nu, charašo.
Čerez mjesac opjať prichodili a opjat skazali: Váňa, chadi s nami, u nás subotník!
Ty, Váňa, skaži, čto takoj sexuálnyj deň.
Jak ví, že ta osoba byla opačného pohlaví? A jakého pohlaví vlastně vůbec byla? V dnešní době si přeci může každý vybrat své pohlaví (z nejméně 62) podle toho, v jaké náladě se ráno vzbudí. Vnější znaky nejsou rozhodující. Sorry, ale takový pohled na věc je v poslední době hodně prezentovaný jako jediný správný.
tohle je článek dlouhý k neučtení, navíc o člověku, kterýho kromě boomerů nikdo nezná
Věřím, že až tak pravdu nemáte. Neříkám, že člověk musí znát podrobný životopis historických osob, nebo je znát absolutně všechny, ale mít aspoň povědomí o nich, by myslím nebylo od věci. To byste mohl říct, že kromě boomerů omladina nemusí nic vědět o takových "osobnostech" jako Hitler, Stalin, Pol Pot a dalších, to je přeci dávná a nezajímavá historie, ne?
To je zase blábol, jednak spz je můj majetek a hlavně na komunikaci dle zákona nesmí být auto bez registrační značky - tak že pokud jí sundají - tak přestupek spáchají oni. Nebo ho pak nechají na vlastní náklady odtáhnout a budou čekat kdy to zaplatí - když mu je vzaly za nezaplacený přestupek. ???
Zkuste si vyhledat zákon č. 418/2021 Sb., v platném znění a přečíst si ustanovení § 42b Zadržení tabulek státní poznávací značky a zabránění v jízdě motorového vozidla. Podobný § platí pro celníky i strážníky obecních policií. Pak třeba zjistíte, co jste napsal za blábol.
Já taky nejsem znalec, opravdu jsem hodně materiálu z války našla doma po manželových rodičích a právě jsem i měla možnost mluvit s přímými účastníky, našla jsem deník vojáka , který bojoval v Norsku a dodnes si nadávám, že ti lidé rádi o tom mluvili,ale jako mladá jsem je ne vždy chtěla slyšet. Vím co dělali Rusové ,u mojí babičky v domě měli štáb, a dost mi toho i řekla,ale taky mi řekli čím si ti lidé prošli,co všechno viděli jestli ještě vůbec z nich byli lidé. Prostě Hitlera stvořila politika, první světová válka a německé reparace. Vždycky za tím stojí velmoci, miliardáři, zisky a moc. To ostatní si nesou na bedrech obyčejní lidé, kteří chtěli normálně žít na obou stranách. Dnešní politiku vidím jako jednostrannou propagandu. A tomu prostě nikdo věřit dlouhodobě nebude. Nic není černé ani bílé.
Mému otci mával v r. 45 německý důstojník pistolí před nosem a řval, že válka ještě neskončila. Nepopíral jsem, že lidé v SSSR netrpěli, trpěli a dost, o tom žádná. A shodneme se na tom, že Hitlera stvořila doba a okolnosti, ve které žil. Mimochodem na tvrdost reparací, pokud si dobře pamatuju, upozorňoval tehdejší americký prezident Woodrow Wilson, a měl pravdu.
Napsal jste, že nemám číst Sputnik a Aeronet,na rozdíl od vás nevím co to je. Já vycházím z historie, která prostě byla, žiju na území,kde se bojovalo za Wermacht. Mluvila jsem s lidmi, kteří v té válce byli. Vy pořád bědujete, že jsme nespadli pod západní blok. Ale je prostě 34 let po revoluci, možnosti jsme měli a Polsko nám už ujíždí. Jen je stále potřeba říkat, že za to může někdo, momentálně Rusko. Ve válce jsme se nějak zachovali,byli jsme válečná kořist nejprve Němců a pak Rusů. Teď jsme svobodní a naložili jsme s tím tak jak to teď vidíme každý. Je to jen o nás.
Aha! To jsem nevěděl, že upozornění na weby jako Sputnik, a Aeronet je urážkou. Kde jsem řekl, že za naší současnou situaci může jen a pouze Rusko? O současnosti jsem nepsal. Pouze jsem napsal historická fakta, že Německo se kamarádilo se SSSR a že se na jeho vyzbrojení, podle informací, kterém mám, nepodílely západní státy, tedy pokud nemáte na mysli, že po záboru Českých zemí (ale i Rakouska) a třeba porážce Francie se Němci dostali k velkému množství zbraní, které pak sami použili v další válce. Ale je pravdou, že některým věcem západní mocnosti až tolik nakonec nebránili, ale nikoliv proto, aby se Němci vyzbrojili proti SSSR. Nejdřív to německé vyzbrojování "odnesl" právě ten západ.
Že nás Rudá armáda osvobodila jsem nijak nepopřel, naopak. Jen jsem uvedl, že za ní se děly nepravosti - zatýkání obyvatel bez zákonného oprávnění. Abyste věděla koho mám na myslí, tak šlo hlavně o ruské emigranty, kteří ale už dávno měli československé občanství.
Pokud bych Vás chtěl urážet, což nemám opravdu v úmyslu, asi bych použil zcela jiný slovník. O dané časové období se docela dlouhodobě zajímám, byť se necítím být absolutním znalcem. Mé argumenty jsou dohledatelné a ověřitelné.
Umíte jen napadat a urážet, o takovou diskuzi nestojím. Všechny války měly svůj historický kontext. A Rusové nebyli osvoboditelié byli dobyvatelé,dobyli velkoněmeckou říši pomocí spojenců a jako takovou si ji pak i rozdělili. Protože vítěz bere vše,tak to bylo co svět světem stojí. A svalovat vinu za naši neschopnost je přesně povaha Čechů. Mohli se bránit, ale neudělali to. Tečka.
Čím jsem Vás urazil? Sdělením relevantních informací? Hmm! Zajímavé!
Já tady nechci rozebírat příčiny,to se taky můžete zeptat, kdo vyzbrojil Hitlera. Vy si myslíte, že se ráno probudil a řekl si,tak se Stalinem si rozebereme Evropu? Ne , jemu někdo půjčoval peníze na zbrojení právě proti komunistům, kteří se zdali být hrozbou. Všichni víme kdo vlastnil banky a zbrojní průmysl. A vůči komu se to pak otočilo když byly třeba splácet dluhy. Já jsem se jen ptala,co by podle vás bylo lepší, když osvobození bylo to nejhorší jak se oba shodujete. Tak mohli nás sakum pikum osvobodit Američané a Britové,jako že by se Stalin zastavil na hranici SSSR. Nevím proč se tak nestalo. A kolik pracovalo Čechů pro Němce nevíte? A mnozí s radostí??
Aha! Pokud vím, Německo platilo po Velké válce reparace a nestíhalo to (i proto tam byla obrovská inflace), Hitler to zarazil a platit přestal. Protože Německo mělo stále nějaké zákazy co se výzbroje týče, vyvíjeli je tajně (letadla, tanky, omezení výstavby válečných lodí ad.), domluvili se se SSSR a ten jim umožnil testovat výzbroj na svém území - Lipeck, přitom se sám učil moderním technologiím a okukoval německou výzbroj, podle které dělal vlastní konstrukce a vývoj. Němci dokonce prodali sovětům licence na některou jejich výzbroj. Armáda (Reichswehr) byla omezena na 100.000 mužů a to jen s pěchotní výzbrojí.
Po WW II šly do Německa opravdu půjčky na jeho obnovu (Marshallův plán) a hádejte, proti komu se to otočilo. Němci, ani západ to nebyl. Otočilo se to proti nám, mohli jsme být ekonomicky úplně někde jinde.
Kolik Čechů pracovalo pro Němce s radostí nevím, neptal jsem se jich, ale zase tolik, jako sovětských občanů pracovalo dobrovolně pro Němce, to nebylo. Pravda, mnoho z nich (Čechů) jen drželo hubu a krok, ale že by pracovali s radostí, to se asi říct nedá.
Zkuste si o tom přečíst něco relevantního, ne jen Sputnik, nebo Aeronet.
Takže za vás ,bylo lepší zůstat pod Hitlerem? Je to taková úvaha jaké bylo podle vás řešení? Co by na to řekli třeba lidé v Osvětimi? Přemýšlel jste někdy i takhle? Je mi to jedno, naše rodina žila na německém území. Tož asi tak.
Nějak jste to nepochopila. Osvoboditel se tak nechová. Šly snad za západními armádami jednotky podobné NKVD, SMERŠ apod., které bez právního důvodu zatýkaly občany těch cizích osvobozených zemí a odvážely je do trestaneckých kolonií, případněje rovnou střileli? To nás bolševik v dějepise neučil, ale stálo se to. Nikdo sovětům neubírá podíl na vítězství, ani jejich obětí (byť mohly, aspoň na vojácích, být menší). Mimochodem, víte kolik sovětských občanů pracovalo pro německou armádu(řidiči, kuchaři ad.) na okupovanych územích?
Omlouvam se, ale zase ta typicka ceska vlastnost, myslet si, ze vsichni, co si kupuji drahe veci, to delaji jen proto, aby ukazali, ze na to maji. Sam, kdybych na to mel a mel fotovoltaiku, bych si rad elektro take koupil a to z nekolika praktickych duvodu. Duvod, abych ukazal, ze na to mam, tam neni. A urcite to ma tak i spousta lidi, co penize maji. Jiste, kupuji si je i lide, kteri si potrebuji zvednout ego. Ale take nadsenci do technologii, lide s fotovoltaikou atd. A minimalne do mest jsou elekromobily vylozene prinos.
Chci-li ekologicky žít, musím na to ekonomicky mít.
FVE na domek - cca 500 tisíc, dotace z toho asi 40 %, ale nejdřív musím zaplatit celou částku, než dostanu dotaci, která také nemusí vyjít,
Tepelko - podobná cena, k tomu je dobré, hlavně u starších objektů, udělat další úpravy - opravit hydroizolaci, udělat fasádní izolaci, upravit topný systém. to se může vyšplhat přes mega,
EV (který je opravdu autem, ne nákupní taškou, která nikam nedojede) představuje další více než mega, spíš mega a půl.
Pro běžného českého občana je to přeci brnkačka, ne?
Nejsem proti těmto technologiím, líbí se mi a klidně bych je namontoval, aspoň tedy FVE a tepelko. EV moc ne, nesplňuje požadavky na provoz. Mimochodem, až se definitivně zakáže spalování shnilých dinosaurů, bude se muset provoz EV tvrdě zatížit zdaněním, protože zhruba polovina ceny fosilních paliv tvoří daně, které jdou do rozpočtu a platí se z nich dotace na ty výše citované technologie. Lide v "kralikárnách" (panelácích) si nic takového pořídit nemůžou.
V 60. letech se do ČSSR oficiálně do Mototechny dováželo poměrně velké množství různých značek aut včetně těch tzv. západních. Některé typy jsem viděl třeba jen jednou v životě, nebyly u nás moc rozšířené (např. Toyota Corona, Renault 6 a 8 a 16, Hillman Minx C III, SAABy, různé FIATy a další), různá auta byla také dovážena přes TUZEX a poměrně hodně bylo také "individuálních dovozů", což bylo většinou prezentováno jako dary od příbuzných ze zahraničí. Později v 70. letech už nebyla ofic. nabídka tak široká, ale dováženy byly třeba Renault 15, Fuego, 20 a další. O nabídce TUZEXu přehled nemám.
S licencí FIAT - Žiguli to bylo trochu složitější, ve výběru bylo několik značek, ale FIAt vyhrál koncepcí a relativní jednoduchostí. I přesto ho Sověti nechali z velké části přestavět, vyztužit a pak teprve na to kývli, když už to Italové chtěli vzdát, protože nárokům Sovětů téměř nebyly schopni vyhovět - ti požadovali auto bytelné, relativně jednoduše (i v polních podmínkách) opravitelné. Krásný článek o tom celém byl počátkem 90. let ve Světě motorů od člověka, který se těch testů a výběru přímo v SSSR zúčastnil.
Fiat vyhovoval koncepcí, ale sehrála tam nemalou roli i politika. Italové byli dost "narudlí", což se sovětským soudruhům líbilo. Přepracování bylo docela velké, v podstatě by se dalo hovořit o novém autě. Radikální úprava podvozku, něco se měnilo i na motoru a myslím, že se zesilovala i kastle (ale je to dávno, už si všechno nemusím pamatovat). Že byl dovoz i těch zahraničních vozidel vím, jen ty ceny byly, ať už v Mototechně, či Tuzexu, pro mnoho místních mimo realitu. Vozily se i motorky - např. Nortony (jeden takový mi utekl) Takže ty západní vozy zde byly, ale ve výrazné menšině. Sověti také vyváželi do Itálie plechy na auta, dost to brala Alfa Romeo. Ale byly dost nekvalitní (ty plechy) a díky tomu byla nekvalitní i z nich vyrobená auta (velmi rezivěla).
To auto, které zmiňujete, není "Žigulík", ale jeho italský předchůdce FIAT 124 (jinak "auto roku 1966"). Jistý jsem si ale nebyl, takže sem hledal dobové fotky a na rozdíl od "žigulíka" se lišil třeba těmi krytkami spojů nárazníku - tyto jsou špičaté, "žigulík" tam měl už právě ty chromované příčné členy s gumovým páskem.
Fiat 124 mě také napadl, ale bylo to přeci vozidlo ze zlé kapitalistické ciziny, kterých zde až tolik nebylo, proto jsem ho nezmiňoval. Pravdou je, že díky levicovosti Italů byl sověty zvolen právě Fiat 124 pro licenci. V užším výběru byl myslím nějaký Renault a ještě něco (VW?), už si nepamatuji. Žigula, opravdového (r.v. 72, s nápisem v azbuce), ne přejmenovaného na Ladu, jsem nějakou chvíli vlastnil (po tátovi). Ale kde je mu konec (jasně, nejspíš na šrotišti), šel pryč začátkem 90 let. Ve své době dobré auto.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokud mám dobré informace, tak v ostatních letadlech "křížem" měly být rodiny těchto pilotů.
A k tomu, že by měl být natočen film, tak ten natočen skutečně byl, natočili ho sami soudruzi komunisti. Bohužel jsem ho při vysílání "minul". Byl samozřejmě poplatný jejich propagandě.
1 odpověď