Predtim Norové krutě dotovali diesely. To si nevyberete. Já najezdím ročně 80-90 tisíc s elektromobilem. Ještě se mi ani jednou nestalo, ze bych někde čekal. Možná jednou ano. Přiznávám. 52 sekund.
Počet EV se, aspoň u nás, pohybuje na úrovní "statistické chyby", kolem dvou procent, proto nemáte problém s čekáním. Až bude EV řádově ve vyšších desítek procent, může taková situace nastat. Zatím ovšem EV pro mnoho lidí nemusí být přínosem. Nové auto je dražší, než stejně velké, či dokonce větší klasické. Zatím není moc zkušeností se stavem baterky u ojetin, přičemž v případě nutnosti její výměny za novou se můžete dostat k ceně nového vozu (její cena + cena ojetiny), to není dobrá investice. Proto z nákupu z druhé ruky může mít mnoho lidí obavu. A pro počty EV, se kterými EU počítá budou nutné obrovské investice právě do sítě nabíječek, ty se musí z něčeho zaplatit. Také je zde otázka, zda budou stačit energetické zdroje, když jsou tlaky ty klasické zavírat. OZE (podle mnohým občasné zdroje energie) na to stačit jednoduše nemusí. Jak jsem uvedl, EV mají určitě své místo na slunci (rozvoz zboží po městě, taxi apod.), ale určitě ne jako jediná varianta. EV sice nemám, ale s baterkami pracuji (hobby, domácí nářadí), vidím určité výhody - čistota provozu, ale i nevýhody - dlouhá příprava (nabíjení) před provozem a i během provozu (znovunabití před dalším provozem). A že občas odejde článek a musí se kupovat nová baterie, to už se mi také stalo a ne jednou. Naštěstí ty mé baterky jsou relativně malé, tak to tolik nestojí. Věřím, že s EV mohou být lidé spokojeni, ale určitě ne všichni. Bavil jsem se s několika provozovateli (služební vozy) a shodli se, že by to domů nechtěli, tak nevím.
Dle průzkumů přes 70% čechů nikdy neřídilo jediný elektromobil. Přesto si většina těchto lidí myslí, že to není dobrá cesta. Možná, kdybyste si to paní Zmátlová také vyzkoušela, zjistila byste, že elektromobil chcete. Navíc se zamyslete nad tím, že když naše tradiční automobilky nebudou mít EV, ve světe skončí a pak postupně skončí i v Evropě. A když skončí, nebudou nikoho zaměstnávat. A pak tady taková paní Zmátlová bude brečet, jak to mohla vláda dopustit 😄
Díval jsem se po možné náhradě za mé současné vozidlo. Verze s 1,5 benzínem - cca 550T, verze PHEV 960T, to fakt chci. Ano, jezdí to, je to tiché, mohl bych si to (na rozdíl od jiných) nabít doma na dvorku (ovšem přes celou noc). Zatím není dostatečná síť na běžné nabíjení. Doba nabíjení je násobně delší, než načerpání shnilých dinosaurů. Na delší trasy člověk jezdí třeba jen jednou ročně (dovolená v zahraničí). Natankuju v místě bydliště, doplním před hranicemi a dojedu do destinace (přestávky dělám podle potřeby, ne z nutnosti hledat nabíječku). EV (elektrovůz) dobiju doma a pak ještě tak 2 - 3x po cestě. Bude-li tam přede mnou 5 stejných, je čekání na dobití v řádech několika hodin. Doba cestování se tak může výrazně prodloužit. Provoze je levnější, ano, zatím. Až vypadne výnos daní ze shnilých dinosaurů, začne se (krutě) danit EV. Norové jsou napřed, protože krutě zdanili klasiku a dotují EV. Ovšem dotace jdou z nemalé části z prodeje ropy a plynu. EV má určitě svůj význam, o tom není pochyb, ale vnucovat to jako jediné řešení, to ne. Určitě je to vhodné do měst - zásobování apod. Ovšem kdo si koupí malé auto do města, které je dražší, než běžné rodinné auto? Je tohle pokrok? Ne, pokrok je pokud předložím něco, co je lepší, než stávající. Tohle má ještě nemálo nedostatků.
Pokud dostanu povinnost něco udělat, má mi na to ten, kdo povinnost určil, dát prostředky na realizaci. Zateplení domu, tepelné čerpadlo (ne vždy pro daný objekt vhodné), FVE a další ekoprostředky, nejsou vůbec levné a u RD se to, i po započtení dotací (na které si sami zaplatíme v daních), vyhoupne klidně na řádově menší miliony. Při našich platech na to běžný člověk bude vydělávat hezkých pár let, ale ušetřit tu částku, to bude na desítky let. Oni ti ekoteroristé pro nás to životní prostředí zachrání, i kdybychom měli chcípnout. Nejsem proti ochraně životního prostředí, třídím odpad, nadávám, že určité výrobky jsou zbytečně balené do plastu, jezdím do práce MHD (nemám s tím problém). Ale všechno má své meze.
Bus či taxi - no problém, ale auto bych si tam nepůjčoval. Ta hromadná doprava (městskou se asi moc nazvat nedá, spíš mezimestskou - města na sebe často navazují) jezdí slušně. Mají apku (podobnou, jakou má DP Praha), kde se dají spoje vyhledat. Malta je relativně malá na půjčení auta, i tím busem se dá přejet z jednoho konce na druhý za "chvíli", nehledě na cenu. Malta není typická destinace, jako Turecko, Egypt, Tunisko či Španělsko, pláže (aspoň co jsme viděli), byly vesměs skály (s upravenými vstupy). Historie snad na každém kroku. Kdo nechce být zavřený v luxusním areálu hotelu a rád se večer projde po nábřeží a staví se někde na skleničku, doporučuji. Jsem rád, že jsme se tam dostali a nebyl bych proti návratu. Je toho moc, co jsem nestihl prohlédnout.
To ano, ale pán myslel spíš ty rady jak pro mentály. Prý šířka krát délka krát výška korby. To by mě opravdu nenapadlo. Prostě rada nad zlato.
Pardon, ale ze 4 slov to až tak patrné nebylo. Ale máte pravdu, že takové počítání nic nepřinese, stačí, že dřevo nebude ještě nařezané na špalky a kmeny budou zprohýbané a výpočet je zcela mimo.
Předokládám, že brzy bude ustaveno nějaké důležité ministerstvo s ještě důležitějším ministrem, a úřednickým aparátem s pobočkami v každém větším městě republiky (Něco jako stavební úřady), aby se někdy dala jejich činnost nálěžitě digitalizovat.
Přece by si nějaká holota nechtěla bez patřičných povolení, příkazů a zákazů jen tak mírmix týrnix vyskakovat.
Tedy vlastně poletovat.
🙂
Přišel jste s tím nápadem pozdě, to ministerstvo už existuje, je to ministerstvo dopravy, a dokonce ta holota už (dávno) zřídila úřad, aby ti pacholci si nepoletovali jen tak mýrnix-týrnix, jmenuje se ÚCL (úřad pro civilní letectví), a všechny fleky jsou už obsazené, musíte přijít s něčím dalším, abyste tam mohl předstírat činnost 🙂.
Subotnik - prichadili za Váňom z Komsomola i skazali: Váňa, chadi s nami, u nas subotnik!
-Počemu?
U meňa sexualnyj deň.
Nu, vot, charašo.
Čerez mjesac věrnulis i opjať skazali: Váňa chadi s nami, u nás subotnik.
-Tovaryšči, izvinitě, nemagu.
-Počemu?
-Nu, charašo.
Čerez mjesac opjať prichodili a opjat skazali: Váňa, chadi s nami, u nás subotník!
Ty, Váňa, skaži, čto takoj sexuálnyj deň.
Jak ví, že ta osoba byla opačného pohlaví? A jakého pohlaví vlastně vůbec byla? V dnešní době si přeci může každý vybrat své pohlaví (z nejméně 62) podle toho, v jaké náladě se ráno vzbudí. Vnější znaky nejsou rozhodující. Sorry, ale takový pohled na věc je v poslední době hodně prezentovaný jako jediný správný.
tohle je článek dlouhý k neučtení, navíc o člověku, kterýho kromě boomerů nikdo nezná
Věřím, že až tak pravdu nemáte. Neříkám, že člověk musí znát podrobný životopis historických osob, nebo je znát absolutně všechny, ale mít aspoň povědomí o nich, by myslím nebylo od věci. To byste mohl říct, že kromě boomerů omladina nemusí nic vědět o takových "osobnostech" jako Hitler, Stalin, Pol Pot a dalších, to je přeci dávná a nezajímavá historie, ne?
To je zase blábol, jednak spz je můj majetek a hlavně na komunikaci dle zákona nesmí být auto bez registrační značky - tak že pokud jí sundají - tak přestupek spáchají oni. Nebo ho pak nechají na vlastní náklady odtáhnout a budou čekat kdy to zaplatí - když mu je vzaly za nezaplacený přestupek. ???
Zkuste si vyhledat zákon č. 418/2021 Sb., v platném znění a přečíst si ustanovení § 42b Zadržení tabulek státní poznávací značky a zabránění v jízdě motorového vozidla. Podobný § platí pro celníky i strážníky obecních policií. Pak třeba zjistíte, co jste napsal za blábol.
Já taky nejsem znalec, opravdu jsem hodně materiálu z války našla doma po manželových rodičích a právě jsem i měla možnost mluvit s přímými účastníky, našla jsem deník vojáka , který bojoval v Norsku a dodnes si nadávám, že ti lidé rádi o tom mluvili,ale jako mladá jsem je ne vždy chtěla slyšet. Vím co dělali Rusové ,u mojí babičky v domě měli štáb, a dost mi toho i řekla,ale taky mi řekli čím si ti lidé prošli,co všechno viděli jestli ještě vůbec z nich byli lidé. Prostě Hitlera stvořila politika, první světová válka a německé reparace. Vždycky za tím stojí velmoci, miliardáři, zisky a moc. To ostatní si nesou na bedrech obyčejní lidé, kteří chtěli normálně žít na obou stranách. Dnešní politiku vidím jako jednostrannou propagandu. A tomu prostě nikdo věřit dlouhodobě nebude. Nic není černé ani bílé.
Mému otci mával v r. 45 německý důstojník pistolí před nosem a řval, že válka ještě neskončila. Nepopíral jsem, že lidé v SSSR netrpěli, trpěli a dost, o tom žádná. A shodneme se na tom, že Hitlera stvořila doba a okolnosti, ve které žil. Mimochodem na tvrdost reparací, pokud si dobře pamatuju, upozorňoval tehdejší americký prezident Woodrow Wilson, a měl pravdu.
Napsal jste, že nemám číst Sputnik a Aeronet,na rozdíl od vás nevím co to je. Já vycházím z historie, která prostě byla, žiju na území,kde se bojovalo za Wermacht. Mluvila jsem s lidmi, kteří v té válce byli. Vy pořád bědujete, že jsme nespadli pod západní blok. Ale je prostě 34 let po revoluci, možnosti jsme měli a Polsko nám už ujíždí. Jen je stále potřeba říkat, že za to může někdo, momentálně Rusko. Ve válce jsme se nějak zachovali,byli jsme válečná kořist nejprve Němců a pak Rusů. Teď jsme svobodní a naložili jsme s tím tak jak to teď vidíme každý. Je to jen o nás.
Aha! To jsem nevěděl, že upozornění na weby jako Sputnik, a Aeronet je urážkou. Kde jsem řekl, že za naší současnou situaci může jen a pouze Rusko? O současnosti jsem nepsal. Pouze jsem napsal historická fakta, že Německo se kamarádilo se SSSR a že se na jeho vyzbrojení, podle informací, kterém mám, nepodílely západní státy, tedy pokud nemáte na mysli, že po záboru Českých zemí (ale i Rakouska) a třeba porážce Francie se Němci dostali k velkému množství zbraní, které pak sami použili v další válce. Ale je pravdou, že některým věcem západní mocnosti až tolik nakonec nebránili, ale nikoliv proto, aby se Němci vyzbrojili proti SSSR. Nejdřív to německé vyzbrojování "odnesl" právě ten západ.
Že nás Rudá armáda osvobodila jsem nijak nepopřel, naopak. Jen jsem uvedl, že za ní se děly nepravosti - zatýkání obyvatel bez zákonného oprávnění. Abyste věděla koho mám na myslí, tak šlo hlavně o ruské emigranty, kteří ale už dávno měli československé občanství.
Pokud bych Vás chtěl urážet, což nemám opravdu v úmyslu, asi bych použil zcela jiný slovník. O dané časové období se docela dlouhodobě zajímám, byť se necítím být absolutním znalcem. Mé argumenty jsou dohledatelné a ověřitelné.
Umíte jen napadat a urážet, o takovou diskuzi nestojím. Všechny války měly svůj historický kontext. A Rusové nebyli osvoboditelié byli dobyvatelé,dobyli velkoněmeckou říši pomocí spojenců a jako takovou si ji pak i rozdělili. Protože vítěz bere vše,tak to bylo co svět světem stojí. A svalovat vinu za naši neschopnost je přesně povaha Čechů. Mohli se bránit, ale neudělali to. Tečka.
Čím jsem Vás urazil? Sdělením relevantních informací? Hmm! Zajímavé!
Já tady nechci rozebírat příčiny,to se taky můžete zeptat, kdo vyzbrojil Hitlera. Vy si myslíte, že se ráno probudil a řekl si,tak se Stalinem si rozebereme Evropu? Ne , jemu někdo půjčoval peníze na zbrojení právě proti komunistům, kteří se zdali být hrozbou. Všichni víme kdo vlastnil banky a zbrojní průmysl. A vůči komu se to pak otočilo když byly třeba splácet dluhy. Já jsem se jen ptala,co by podle vás bylo lepší, když osvobození bylo to nejhorší jak se oba shodujete. Tak mohli nás sakum pikum osvobodit Američané a Britové,jako že by se Stalin zastavil na hranici SSSR. Nevím proč se tak nestalo. A kolik pracovalo Čechů pro Němce nevíte? A mnozí s radostí??
Aha! Pokud vím, Německo platilo po Velké válce reparace a nestíhalo to (i proto tam byla obrovská inflace), Hitler to zarazil a platit přestal. Protože Německo mělo stále nějaké zákazy co se výzbroje týče, vyvíjeli je tajně (letadla, tanky, omezení výstavby válečných lodí ad.), domluvili se se SSSR a ten jim umožnil testovat výzbroj na svém území - Lipeck, přitom se sám učil moderním technologiím a okukoval německou výzbroj, podle které dělal vlastní konstrukce a vývoj. Němci dokonce prodali sovětům licence na některou jejich výzbroj. Armáda (Reichswehr) byla omezena na 100.000 mužů a to jen s pěchotní výzbrojí.
Po WW II šly do Německa opravdu půjčky na jeho obnovu (Marshallův plán) a hádejte, proti komu se to otočilo. Němci, ani západ to nebyl. Otočilo se to proti nám, mohli jsme být ekonomicky úplně někde jinde.
Kolik Čechů pracovalo pro Němce s radostí nevím, neptal jsem se jich, ale zase tolik, jako sovětských občanů pracovalo dobrovolně pro Němce, to nebylo. Pravda, mnoho z nich (Čechů) jen drželo hubu a krok, ale že by pracovali s radostí, to se asi říct nedá.
Zkuste si o tom přečíst něco relevantního, ne jen Sputnik, nebo Aeronet.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tento případ je divný zajímalo by mě proč to udělal ono je lehké okamžitě odsoudit co koli totiž taky jezdím na MKD a není mi jasné proč to že před vámi stojí kolona někdy neznamená že se před vámi něco stalo příklad D1 před Brnem Spoustu řidičů uvidíte stát ale ten důvod je že dělají pauzu a je tam zákaz předjíždění pokud je přejedete tak vás police hned čapne
pokuta ale to že tam nezákonně dělají řidiči pauzu nikoho nezajímá i když toto asi hodně řidič přehnal já věřím že tam žádné označení nehody nebylo protože u nás nato kašlou a problémy řidičů kamionů nikoho nezajímají protože sme považováni za nepřítele státu čl.1 potom je až Rusko všude zákaz téměř všeho pakovat není kde na záchod si nemáte kam dojít sprchy tam by se kolikrát ani 🐷nesprchovalo zastavit u obchodů to je téměř trestný čin zacházení na firmách je přímo fašistické a ono se to nesčítá a potom to dopadne třeba takto hlavně mi nepište tak to nedělejte to je traparna
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dvojitá plná má svůj jasný a nezpochybnitelný význam a nic ho neopravňuje jí přejet a pokračovat. Je to profesionál, který v pravidelných intervalech také absolvuje různá školení ohledně provozu a pravidel. Mimochodem tam stojí mnoho dalších kamionů, proč ti mohli vydržet a on ne? Ti nepospíchali? Nebo se snad s nimi ve firmě fašisticky nezachází? Vaši kolegové se na silnicích občas chovají opravdu jako ovádi, např. několik se jich snažilo mě různě vytlačit ze silnice a to jsem je nijak nepředjížděl, nepodjížděl, dokonce jsem byl nucen vyjet téměř ze silnice, když se jeden takový rozhodl předjíždět bez ohledu na to, že proti němu jela auta (osobní). Vaše vysvětlení a obhajoba toho řidiče spíše svědčí o tom, že nejspíš ani vy za volant nepatříte.