To mi nějak nesedí. Školy zadarmo pro studenty, koleje také skoro zadarmo, školství na vysoké úrovni, již středoškoláci věděli více, než na západě vysokoškoláci. Nějak se nemohu dopočítat. Navíc dnes odchází lékaři a lidé vystudovaní a vyučení za socialismu do důchodu a v podstatě nemají za ně náhradu. To mi hlava nebere.
Nejdůležitější předmět pro inženýry byl programovací jazyk Mar-Len (tedy Marxismus - Leninismus). Měli jsme kantora, který byl schopen a ochoten studenta od zkoušky vyhodit, tak, aby musel skončit. Na vojně jsem se setkal s doktorem (MUDr.). Nastoupili dva, oba stejné studijní výsledky, jen jeden ale byl ve straně. Ten šel do vojenské nemocnice a už mohl pracovat na přípravě na atestace (počítala se mu praxe a další). Ten druhý byl obyčejný útvarový "felčar", který na tohle všechno musel teprve čekat. Konstruktéři velmi často nakreslili výrobek, o kterém věděli už dopředu, jak ho vylepšit, jenže zlepšovák za ně podával jakýsi dělník (on mohl) a oba se šábli o odměnu za něj.
Nevím, jestli naši středoškoláci na tom byli lépe, než západní vysokoškoláci, nějak jsme neměli možnost srovnání, protože jsme měli družbu jen s východním blokem.
"Vrtěti psem", jestli je to ta reportáž, kterou jsem viděl na CNN Prima News, připadalo mi to velmi, ale velmi nahrané. Muž ihned se po odkrytí zvedl proti kameře, místo strachu, co se kolem děje a přikrčení se, bez zjevné reakce na "příval" světla (měl být tři měsíce v cele bez světla a oken), ihned se bavil s lidmi kolem, bez obav z nich. Možná se pletu, nebyl jsem tam, ale dělá to dojem špatně zahraného divadla.
V článku se píše, že adepty prověřovali, zda nebyli příslušníky SS a gestapa. Kdysi jsem četl knížku, myslím, že se jmenovala Ďábelská divize (takových divizí bylo zjevně víc, je např. i film, ale ten je o americké armádě 🙂 ). Do cizinecké legie se po válce hlásilo nemalé množství německých vojáků, z podobného důvodu - zajištění obživy a nový život. Legie ve Vietnamu používala mnoho kořistní neměcké vojenské techniky - samopaly MP 40, Hakly, Ju-52 a další. "Výhodou" těchto vojáků byla znalost boje s partyzánskými skupinami, kterou pak uplatňovali i na tomto bojišti. Zda se rozlišovalo, že adept byl pouze voják werhmachtu, či se zkoumalo, zda byl v SS a gestapu si už přesně nepamatuji, ale nějak si vybavuju, že tahle skutečnost až tak moc nevadila (viz znalost protipartyzánského boje). Takže je otázkou, jak to vlastně s těmi prověrkami ve skutečnosti bylo.
Ano, lidé se EV (elektrovozů) bojí, někdy oprávněně, jindy neoprávněně. Určitě mají své místo na slunci - pokud jezdím krátké tratě, město, rozvážka zboží po městě, MHD (trolejbusy, tramvaje) apod. Auto se v klidu dobije přes noc a není problém. Otázkou je skutečný stav baterky u třeba osmiletého aut. Pokud "klekne", mohl si "šťastný" kupec rovnou za ty prachy koupit auto nové (a možná by mu ještě něco zbylo). Pro čudáky hraje cena, byť se propagátoři EV snaží všelijak jejich provoz komplikovat. Jde o již zmiňované dotace na EV a nesmyslné danění čuďáků (důvod, aby EV vycházely cenově lépe). Jsem pro, aby obě technologie běžely vedle sebe a každý si pořídil, co mu vyhovuje. Ten, kdo jezdí dálky, si velmi pravděpodobně vybere "traktora", tedy dieseláka, jezdec po městě nejspíš EV. Pokud někdo hovoří o láci provozu EV, zapomíná, že zhruba 50 % ceny "shnilých dinosaurů" (PHM) tvoří daně, přičemž EV zatím nijak podobně daněny nejsou. Ale až se přestane využívat ropa, bude se muset provoz EV také hrubě zdanit. Pak teprve bude možné srovnávat provozní náklady obou technologií.
Tento případ je divný zajímalo by mě proč to udělal ono je lehké okamžitě odsoudit co koli totiž taky jezdím na MKD a není mi jasné proč to že před vámi stojí kolona někdy neznamená že se před vámi něco stalo příklad D1 před Brnem Spoustu řidičů uvidíte stát ale ten důvod je že dělají pauzu a je tam zákaz předjíždění pokud je přejedete tak vás police hned čapne
pokuta ale to že tam nezákonně dělají řidiči pauzu nikoho nezajímá i když toto asi hodně řidič přehnal já věřím že tam žádné označení nehody nebylo protože u nás nato kašlou a problémy řidičů kamionů nikoho nezajímají protože sme považováni za nepřítele státu čl.1 potom je až Rusko všude zákaz téměř všeho pakovat není kde na záchod si nemáte kam dojít sprchy tam by se kolikrát ani 🐷nesprchovalo zastavit u obchodů to je téměř trestný čin zacházení na firmách je přímo fašistické a ono se to nesčítá a potom to dopadne třeba takto hlavně mi nepište tak to nedělejte to je traparna
Dvojitá plná má svůj jasný a nezpochybnitelný význam a nic ho neopravňuje jí přejet a pokračovat. Je to profesionál, který v pravidelných intervalech také absolvuje různá školení ohledně provozu a pravidel. Mimochodem tam stojí mnoho dalších kamionů, proč ti mohli vydržet a on ne? Ti nepospíchali? Nebo se snad s nimi ve firmě fašisticky nezachází? Vaši kolegové se na silnicích občas chovají opravdu jako ovádi, např. několik se jich snažilo mě různě vytlačit ze silnice a to jsem je nijak nepředjížděl, nepodjížděl, dokonce jsem byl nucen vyjet téměř ze silnice, když se jeden takový rozhodl předjíždět bez ohledu na to, že proti němu jela auta (osobní). Vaše vysvětlení a obhajoba toho řidiče spíše svědčí o tom, že nejspíš ani vy za volant nepatříte.
Predtim Norové krutě dotovali diesely. To si nevyberete. Já najezdím ročně 80-90 tisíc s elektromobilem. Ještě se mi ani jednou nestalo, ze bych někde čekal. Možná jednou ano. Přiznávám. 52 sekund.
Počet EV se, aspoň u nás, pohybuje na úrovní "statistické chyby", kolem dvou procent, proto nemáte problém s čekáním. Až bude EV řádově ve vyšších desítek procent, může taková situace nastat. Zatím ovšem EV pro mnoho lidí nemusí být přínosem. Nové auto je dražší, než stejně velké, či dokonce větší klasické. Zatím není moc zkušeností se stavem baterky u ojetin, přičemž v případě nutnosti její výměny za novou se můžete dostat k ceně nového vozu (její cena + cena ojetiny), to není dobrá investice. Proto z nákupu z druhé ruky může mít mnoho lidí obavu. A pro počty EV, se kterými EU počítá budou nutné obrovské investice právě do sítě nabíječek, ty se musí z něčeho zaplatit. Také je zde otázka, zda budou stačit energetické zdroje, když jsou tlaky ty klasické zavírat. OZE (podle mnohým občasné zdroje energie) na to stačit jednoduše nemusí. Jak jsem uvedl, EV mají určitě své místo na slunci (rozvoz zboží po městě, taxi apod.), ale určitě ne jako jediná varianta. EV sice nemám, ale s baterkami pracuji (hobby, domácí nářadí), vidím určité výhody - čistota provozu, ale i nevýhody - dlouhá příprava (nabíjení) před provozem a i během provozu (znovunabití před dalším provozem). A že občas odejde článek a musí se kupovat nová baterie, to už se mi také stalo a ne jednou. Naštěstí ty mé baterky jsou relativně malé, tak to tolik nestojí. Věřím, že s EV mohou být lidé spokojeni, ale určitě ne všichni. Bavil jsem se s několika provozovateli (služební vozy) a shodli se, že by to domů nechtěli, tak nevím.
Dle průzkumů přes 70% čechů nikdy neřídilo jediný elektromobil. Přesto si většina těchto lidí myslí, že to není dobrá cesta. Možná, kdybyste si to paní Zmátlová také vyzkoušela, zjistila byste, že elektromobil chcete. Navíc se zamyslete nad tím, že když naše tradiční automobilky nebudou mít EV, ve světe skončí a pak postupně skončí i v Evropě. A když skončí, nebudou nikoho zaměstnávat. A pak tady taková paní Zmátlová bude brečet, jak to mohla vláda dopustit 😄
Díval jsem se po možné náhradě za mé současné vozidlo. Verze s 1,5 benzínem - cca 550T, verze PHEV 960T, to fakt chci. Ano, jezdí to, je to tiché, mohl bych si to (na rozdíl od jiných) nabít doma na dvorku (ovšem přes celou noc). Zatím není dostatečná síť na běžné nabíjení. Doba nabíjení je násobně delší, než načerpání shnilých dinosaurů. Na delší trasy člověk jezdí třeba jen jednou ročně (dovolená v zahraničí). Natankuju v místě bydliště, doplním před hranicemi a dojedu do destinace (přestávky dělám podle potřeby, ne z nutnosti hledat nabíječku). EV (elektrovůz) dobiju doma a pak ještě tak 2 - 3x po cestě. Bude-li tam přede mnou 5 stejných, je čekání na dobití v řádech několika hodin. Doba cestování se tak může výrazně prodloužit. Provoze je levnější, ano, zatím. Až vypadne výnos daní ze shnilých dinosaurů, začne se (krutě) danit EV. Norové jsou napřed, protože krutě zdanili klasiku a dotují EV. Ovšem dotace jdou z nemalé části z prodeje ropy a plynu. EV má určitě svůj význam, o tom není pochyb, ale vnucovat to jako jediné řešení, to ne. Určitě je to vhodné do měst - zásobování apod. Ovšem kdo si koupí malé auto do města, které je dražší, než běžné rodinné auto? Je tohle pokrok? Ne, pokrok je pokud předložím něco, co je lepší, než stávající. Tohle má ještě nemálo nedostatků.
Pokud dostanu povinnost něco udělat, má mi na to ten, kdo povinnost určil, dát prostředky na realizaci. Zateplení domu, tepelné čerpadlo (ne vždy pro daný objekt vhodné), FVE a další ekoprostředky, nejsou vůbec levné a u RD se to, i po započtení dotací (na které si sami zaplatíme v daních), vyhoupne klidně na řádově menší miliony. Při našich platech na to běžný člověk bude vydělávat hezkých pár let, ale ušetřit tu částku, to bude na desítky let. Oni ti ekoteroristé pro nás to životní prostředí zachrání, i kdybychom měli chcípnout. Nejsem proti ochraně životního prostředí, třídím odpad, nadávám, že určité výrobky jsou zbytečně balené do plastu, jezdím do práce MHD (nemám s tím problém). Ale všechno má své meze.
Bus či taxi - no problém, ale auto bych si tam nepůjčoval. Ta hromadná doprava (městskou se asi moc nazvat nedá, spíš mezimestskou - města na sebe často navazují) jezdí slušně. Mají apku (podobnou, jakou má DP Praha), kde se dají spoje vyhledat. Malta je relativně malá na půjčení auta, i tím busem se dá přejet z jednoho konce na druhý za "chvíli", nehledě na cenu. Malta není typická destinace, jako Turecko, Egypt, Tunisko či Španělsko, pláže (aspoň co jsme viděli), byly vesměs skály (s upravenými vstupy). Historie snad na každém kroku. Kdo nechce být zavřený v luxusním areálu hotelu a rád se večer projde po nábřeží a staví se někde na skleničku, doporučuji. Jsem rád, že jsme se tam dostali a nebyl bych proti návratu. Je toho moc, co jsem nestihl prohlédnout.
To ano, ale pán myslel spíš ty rady jak pro mentály. Prý šířka krát délka krát výška korby. To by mě opravdu nenapadlo. Prostě rada nad zlato.
Pardon, ale ze 4 slov to až tak patrné nebylo. Ale máte pravdu, že takové počítání nic nepřinese, stačí, že dřevo nebude ještě nařezané na špalky a kmeny budou zprohýbané a výpočet je zcela mimo.
Předokládám, že brzy bude ustaveno nějaké důležité ministerstvo s ještě důležitějším ministrem, a úřednickým aparátem s pobočkami v každém větším městě republiky (Něco jako stavební úřady), aby se někdy dala jejich činnost nálěžitě digitalizovat.
Přece by si nějaká holota nechtěla bez patřičných povolení, příkazů a zákazů jen tak mírmix týrnix vyskakovat.
Tedy vlastně poletovat.
🙂
Přišel jste s tím nápadem pozdě, to ministerstvo už existuje, je to ministerstvo dopravy, a dokonce ta holota už (dávno) zřídila úřad, aby ti pacholci si nepoletovali jen tak mýrnix-týrnix, jmenuje se ÚCL (úřad pro civilní letectví), a všechny fleky jsou už obsazené, musíte přijít s něčím dalším, abyste tam mohl předstírat činnost 🙂.
Subotnik - prichadili za Váňom z Komsomola i skazali: Váňa, chadi s nami, u nas subotnik!
-Počemu?
U meňa sexualnyj deň.
Nu, vot, charašo.
Čerez mjesac věrnulis i opjať skazali: Váňa chadi s nami, u nás subotnik.
-Tovaryšči, izvinitě, nemagu.
-Počemu?
-Nu, charašo.
Čerez mjesac opjať prichodili a opjat skazali: Váňa, chadi s nami, u nás subotník!
Ty, Váňa, skaži, čto takoj sexuálnyj deň.
Jak ví, že ta osoba byla opačného pohlaví? A jakého pohlaví vlastně vůbec byla? V dnešní době si přeci může každý vybrat své pohlaví (z nejméně 62) podle toho, v jaké náladě se ráno vzbudí. Vnější znaky nejsou rozhodující. Sorry, ale takový pohled na věc je v poslední době hodně prezentovaný jako jediný správný.
tohle je článek dlouhý k neučtení, navíc o člověku, kterýho kromě boomerů nikdo nezná
Věřím, že až tak pravdu nemáte. Neříkám, že člověk musí znát podrobný životopis historických osob, nebo je znát absolutně všechny, ale mít aspoň povědomí o nich, by myslím nebylo od věci. To byste mohl říct, že kromě boomerů omladina nemusí nic vědět o takových "osobnostech" jako Hitler, Stalin, Pol Pot a dalších, to je přeci dávná a nezajímavá historie, ne?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Prototypy Babeta i její soudobí "konkurenti" Tatra 803/804 (ale ty alespoň v "zapomění" neupadly a vznikla z nich úspěšná a v terénu také nepřekonatelná T 805) i přes své nesporné vynikající jízdní vlastnosti v terénu a nadčasové provedení překonávající GAZ 69 ve všech směrech měli jednu velikou smůlu - vznikly mimo území tehdejšího SSSR a tím byli odsouzeni k "záhubě".
Oficiálně proto, že tehdejší Varšavská smlouva potřebovala jednotnou výzbroj a žádná z Českých automobilek by nebyla schopná vyrábět své vozy v dostatečném množství. Neoficiálně proto, že sověti si nechtěli ani připustit, že by mohl někdo vyrobit něco lepšího než oni sami a tak to pod různými záminkami "zařízly". No a tak nám v armádě dlouhé dekády jezdily GAZy 69 a později UAZy.
Na návrhu Škody Taub je na provedení přední části jasně vidět inspirace "Amerikou" - podobně řešený tvar předního nárazníku měla řada tehdejších amerických automobilů.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
S Babetou a neoficiálními důvody jejího odmítnutí máte pravdu, ale občas se podařilo sovětské "porazit". Např. v soutěži na cvičných letoun Varšavské smlouvy s přehledem vyhrál náš L-29 Delfín nad sovětským Jak-130 (pokud si označení dobře pamatuju). Sověti je pak odebírali v nižších tisících. Létají tam (i v býv. sov. republikach) dodnes. Jen Poláci se šprajcli a postavili si svůj stroj TS-11 Iskra (lepší než Jak, horší než Delfín). Ale pravda, byla to výjimka.
A autům, Škoda 950 zepředu vypadá jako Škoda 1200/1201 Sedan, zadek (dle fota) vypadá spíš jako M 20 Poběda (která byla kopií nějaké předválečné Ameriky, typ si už nevybavuju).