Mám i horší fotky 😉
No ale pro pěší mohli počítat na novým mostě s lavkou a opravdu se mi zdá že jinde by i ten most rád sloužil a hlavně další náklady na jeho udržování by byly účelně vynaložené. Beru podle další stavby nedaleko. Plynová lávka přes Otavu. Potrubí už zakopali a tak je ta stavba vlastně zbytečná a ano je to super pěší přechod ale kdo to teď bude natírat.
Díky za diskusi. Přeji pěkný víkend.
Ok, hezký víkend, šťastné svátky....
Dole jsou obetonovaný kvůli přehradě. a kdyby se dával někam nad malý údolíčko, nebudou třeba třiceti metrový.
Hodnota stavby tkví v tom, že to zůstane vcelku a na místě, kde to bylo postavené.
To že se přestěhoval podolský most nebo mostecký kostel, nebylo ani tak kvůli tomu, že by soudruzi měli zájem o památky, ale o tom, jak jsme jako socialistický stát technicky zdatní. Byla to taková mezinárodní reklama, protože se o tom určitě všude psalo.
Dnes už by se nic nepřestěhovalo. Kvůli penězům. Skoro každý by remcal, jak je to neekonomické a že to za to nestojí. Proč mají potom stavby památkovou ochranu?
Mimochodem dvojmostí není jenom tady, ale i v Dolních Kounicích, tam z toho druhého zbyla jen polovina.
V Hranicích na Moravě je de facto trojmostí: první dva byly postaveny záhy po sobě 1846 a 1870-2. Ten třetí byl postaven v roce 1937 z betonu a ladí k těm dvěma. Úcta a respekt k minulosti.
A teď obráceně. Ten nový most nevypadá ošklivě, ale jeho tvar mohl respektovat ten původní.
PS: Neslyšel jsem nikdy nikoho si stěžovat na to, že když se udělá přeložka silnice, tak ta stará část, která vlastně už nikam nevede, se nevyoře a nezasadí se tam třeba pár stromů...
Odpovědnost za kvalitu potravin v obchodech nese Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Odpovědnost za tento alarmující článek nese redaktor Petr Lízal. Koupili jsme dětem k Mikuláši ovoce? Asi bychom neměli riskovat, mandarinky vyhodit a umýt si ruce Savem.
Chyba. Měla jste jim místo ovoce koupit McBůček a hranolky. Je to 100% zdravotně závadné, ale aspoň o tom víte a uděláte dětem radost. 😁
No ale pořád je to stopadesat let starý krám na který už vlaky sotva mohli. O pár kilaku proti proudu je návod co s tím. Stejně jako podolsky řetězak rozebrat a složit někde kde díky mensimu vytížení po patřičné rekonstrukci vydrží spokojeně sloužit další století.
Jsme se chodili dívat se psem jak to staví, ještě že se toho chudák fousek nedožil takový opicarny.
Pro vás: nehodící se zbourejte. Ono všechno nejde rozložit a složit.
Podolský most neměl říční pilíře, ale pylony, tak to šlo. U tohoto by to byl problém.
Mimochodem, pokud nedojde ke změně, tak měl starý most sloužit pěším a snad i cyklistům.
Popis památkové hodnoty:
Železniční ocelový příhradový most, postavený na konci 80. let 19. století u osady Červená, je unikátní technickou stavbou mimořádného významu nejen svými rozměry, ale i statickým uspořádáním a způsobem letmé montáže. Na konci 19. století šlo o vůbec první železniční most u nás, vystavěný bez lešení letmou montáží, což byla převratná novinka ve výstavbě. Most byl ve své době druhou nejvyšší mostní stavbou v celém Rakousko-Uhersku a zaujal tak hned druhé místo za železniční stavbou, mostem Trisana v Tyrolsku. Most nýtované konstrukce s příhradovými nosníky svědčí o dovednostech stavitelů a projektantů tehdejší doby, ale také o průmyslovém rozvoji regionu na konci 19. století. Most dokládá architektonické kvality, stavební a konstrukční technologie a je důležitým pramenem pro dokumentaci vývoje tohoto druhu staveb nejen v jihočeském regionu. Most je také jedním z posledních příhradových mostů se zachovalými původními ocelovými i zděnými konstrukcemi, který se nachází na železničních tratích v českých zemích. Železniční příhradový most, tvořící zásadní krajinotvorný prvek, se stal součástí vltavského údolí a technickou zajímavostí kraje, která byla a je uváděna v literatuře technické i populární.
Tolik ke starému mostu. Hlavně že se nezboural.
Dodatek: Citace je z Památkového katalogu...
S takovou se v Praze nepostaví nic, tak jako Kaplického knihovna už mohla dávno stát a zdobit!
Nemohla. Porušila veškerá zadání návrhů stavby. Prostě musela splnit několik daných podmínek. Ty však nesplnila. Vyhrála to jen proto, že to navrhl Kaplický. Pak se navrhlo, aby se knihovna postavila jinde v Praze, to však odmítl Kaplický.
Mám i horší fotky 😉
1
Sledujících
0
Sleduje
Mám i horší fotky 😉
1
Sledujících
0
Sleduje
Vítejte v klubu...
A otázka do Švédska a Norska? Jak jste na tom s Nutellou? 😁