Vystudoval jsem Fakultu Aplikovaných věd obor Kybernetika a řídící technika a měl jsem i předměty z jiných fakult hlavně elektrotechnické. Od základní školy po univerzitu mají učitelé připravené mnoho let staré podklady a podle nich jedou jako básničku. Moje práce je neustálé nové a nové vzdělávání, každá nová zakázka znamená pochopit novou technologii, nové komponenty, nové problematiky, nové programovací jazyky, elektronické součástky, komponenty. Například jeden malý mikropočítač má dokumentaci o rozsahu 500-1000 A4 stránek malým písmem v angličtina a je tam plno rozsáhlých schémat. A výsledkem mé práce je vše pochopit a naprogramovat, navrhnou a vyrobit plošné spoje a osadit je a naprogramovat řídící systémy, udělat komunikaci a nainstalovat a oživit, ve výsledku to musí řídit výrobní proces a fungovat v reálné fabrice na stroji atd. To je ten rozdíl. Učitel jede v tripu teorie, ale lidi v praxi musí nejen znát teoreticky to co ten učitel, ale musí toto vše reálně umět využít v praxi a dovést do konce a v často v tvrdých podmínkách, v hluku, v prachu, v mrazech, v horkách, v dešti od rána do noci i v noci. A chyba ,může zničit velmi drahá zařízení a zabít lidi ve fabrikách či na stavbách. Dobře vím o čem mluvím. Realizoval jsem velké množství velkých zakázek. Odpovědnost je velká a nosíte si ji často domů, protože jde často o složité systémy a nápady se rodí i doma.
A víte kolik učitelů zničilo život dětem? Třeba je nezabili, ale psychicky se na jich podepsali v lepším případě vyčpělí, vyhořelí a třeba i neschopní učitelé, a to jen proto, že je ve školství málo peněz a špičkoví lidé to dělat nepůjdou. Méně špičkoví zas nemají motivaci a pak jsou tam ti, kteří se těm uklidí za relativně slušně peníze s tím, že nemusí nic dělat... Je super říkat si, ti učitele si to nezaslouží, je tam tak 20% dobrých, a to třeba přehráním... Ale pokud tam ty peníze nedáme, nebudou tam dobří nikdy... To je otázka nabídky a poptávky ... A nezmění to ani odměňování jen těch dobrých, protože to systém nerozezná a lidi budou pořád jen lidi a vedení to dá svým kamarádům. Až bude mít dobrý kantor jistotu, že ve škole dostane opravdu dost peněz a nezblázní se z toho, pak budou ve školách dobří kantoři...
Tak pořád lepší založit vysoké školy na, jak Vy pravite, "doktory", než filosofické fakulty na politology, genderisty, andragogiky atd. Kdysi třeba opravovali zuby dentisti bez vysoké školy a uměli do docela dobře. Na jednoho takového dodnes s úctou vzpomínám.
Dřív také "opravovali" zuby kováři, tak na co máme vysoké školy, můžeme je zrušit...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Myslím, že Táborská setkání jsou dost velká na to, aby se vešla do výběru. A pouť v Sezimaku také... Z JČ tam není nic a to jim po Jesenicku hrozí asi nejvíc...
1 odpověď