Nejsem zastáncem motoristů, mnozí jsou bezohlední a za svou jízdu by si zasloužili jít do basy, ale na druhou stranu je jasné, že ani sebeohleduplnější řidič není schopen zastavit všude a za každé situace, když mu např. těsně před auto nečekaně vstoupí chodec. Není nad používání zdravého rozumu, a to nejen na přechodech.
Železnice má v první řadě sloužit dopravě. Zrovna tato má dopravní význam dost značný. Nostalgie je hezká věc, ale neměla by být na prvním místě. Určitě se dá vymyslet nějaký kompromis. Právě neustálé snahy zakonzervovat železnice na úrovni před 150 lety je to, co u nás železniční dopravu uvaluje do čím dál větší zaostalosti a nekonkurenceschopnosti. Auta také nejezdí po polních cestách.
Vše je věcí politiky a lobbingu. Když se hromadně stavějí obří sklady bez přístupu k železnici, tak asi logicky bude přibývat kamionů. Navzdory líbivým žvástům o ekologii je to cílem těch, kteří o tom rozhodují a kteří z toho profitují. Další věc je, proč vlastně pořád něco vozit. Opět proto, že se to vlivným osobám vyplatí. Proč konzumovat české po potraviny, když je lze dovézt odjinud. Dříve by takové počínání bylo nemyslitelné a nepochopitelné, dnes je to realita, nad níž se jen málokdo pozastaví. A souhrnně se tomu říká pokrok a lidé na to rádi slyší. Náš svět je zvrácený.
A co se asi čekalo, když stát navzdory líbivými kecům o ekologii a podpoře železniční dopravy jasně podporuje dopravu silniční? Neustále se budují větší a větší velkosklady evropského braku určeného pro východní trhy včetně našeho podél dálnic, bez možnosti napojení na železnici. Co dělají slavní Zelení? Místo ochrany životního prostředí se asi "starají" o Tibet, Tajwan, Ukrajinu... Většina ostatních politických stran jakbysmet. Čemu se tedy divit? Kamióny mají málokde tak masivní podporu jako právě v Česku!
Které tratě jsou plné? Leda tak dvě až tři tranzitní, a to ještě jen nárazové. Po zbytku skoro žádné náklady nejezdí. Myslím, že ten, kdo to hodnotí, by se měl podívat do Švýcarska nebo třeba do Číny, jak vypadá vytížená trať. Že je většina českých tratí v mizerném stavu a plná výluk a omezení, je věc jiná.
Pokud ji taková kravina rozhodí, nechápu, jak může proplouvat běžnými nástrahami každodenního života, jak může nakupovat, pracovat atd. Čekal jsem, co se jí tak mohlo stát, třeba že jí vánek poodhalil ňadro, ačkoli ani na to se zpravidla neumírá, ale toto... Už vůbec nechápu, jak o tom někdo může napsat článek.
Ačkoli byla řada pochybení na straně železnice, stejně tam řidič neměl vjíždět, aniž by se jakkoli přesvědčil, že vlak nejede, pokud neblikalo bílé světlo. Následky celé řady pochybení byly tentokrát opravdu tragické, ale na druhou stranu by se z toho měli všichni poučit a pro příště taková selhání vyloučit.
Co je to za kraviny? Veleliby jsou z Nymburka směrem na Mladou Boleslav. Co to má společného z vlaky na Prahu a dokonce s vlaky na Moravu a s mezistátními vlaky, které standardně přes Nymburk, natož přes Veleliby, vůbec nejezdí??? Novináři, neměli byste dělat práci, kde byste nemystfikovali veřejnost, třeba zametat chodníky!? Řekl by, že ano. Svými žvásty jen šíříte dezinformace!
Signalizace samozřejmě fungovat má a její nefunkčnost, zvláště pokud trvala delší dobu a navíc na takto frekventované trati, je šlendrián hodný přísného potrestání odpovědných, nicméně stát se to může a pro takové situace, jakož i pro situace, kdy na přejezdu z jakéhokoli důvodu nic nebliká, je jasné pravidlo: takový přejezd je nutno v danou dobu považovat za nechráněný a podle toho se zachovat. Je to těžké, mnohé přejezdy jsou nepřehledné, ale pokud neblikalo bílé světlo, nebyla navzdory nestaženým závorám záruka, že žádný vlak nejede. Když strojvedoucí projede návěstidlo, je vždy na místě otázka, co na něm skutečně svítilo, ale na přejezdu je na vině zpravidla řidič silničního vozidla.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To se lidé určitě pletou, tak ošklivě se určitě nechovají mírumilovní, hodní a ušlechtilí Ukrajinci, to musí být zlí Russáci nebo Bělorussáci.
1 odpověď