undefined
Vyhledat
Osobní menu
Seznam.cz
Hlavní stránka

Pavel Mizera

0
Sledujícich
0
Sleduje
Příspěvky127Příspěvky a odpovědi317Líbí se33
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 12 dny

    Proč mám dojem, že tyto zázraky jsou pravidelně od r 2010 a ve výsledku kde nic, tu nic?

    ELECTRICDRIVE.CZ
    Jihokorejský průlom posouvá elektromobily za hranice vodíku i klasických lithium-iontových baterií
    Jižní Korea přichází s technologickým skokem, který může zásadně proměnit budoucnost elektromobility.

    1 odpověď

  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 12 dny

    Je smutné, že v rámci "boje se symboly" se v průběhu posledních generací vytratil původní význam svastiky, který je většinou interpretován ve vztahu ke štěstí, případně štěstí přinesenému vírou, v některých kulturách má i kosmologické významy. Schliemann se ji snažil prosadit do obecného povědomí jako symbol indoevropských národů. Proběhnete-li si archeologická muzea (od Istanbulu, Athén přes Louvre a Britské muzeum až po Muzeum Mayů, všude ji na keramice najdete (i v Národním a Náprstkově muzeu v Praze). Pak je taková matka považována za nevzdělanou (a možná právem, neboť k wikipedii má zajisté přístup), přitom je jen oblblá symboly bořičskou propagandou. Obecně mi však přijde článek spíš edukační, než popisující reálnou situaci.

    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    https://medium.seznam.cz/clanek/164709
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 23 dny

    Úžasná informace o tom, že zvládnou benzinový motor, který jde snadno vyměnit. Jen není sděleno, PROČ.

    TECHZPRAVY.CZ
    Amerika představila motor, který otevírá novou éru mobility: Není elektrický ani vodíkový
    Společnost Rehlko, dříve známá jako Kohler Energy, se vydává na odvážnou cestu k udržitelnosti a technologickému pokroku.
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 23 dny

    Prosím zvažte rozdíl mezi parabolou a hyperbolu.

    NOVINKY.CZ
    Lavička kombinovaná s podchodem vznikla jako pocta kráse britských cihel
    Ambiciózní pavilon s názvem Cihla z kamene byl jednou ze zajímavostí letošního festivalu Clerkenwell Design Week, na kterém byl také oceněn odborníky. Zaujme nevšedním designem i několika funkcemi, které dobře plní.
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 měsícem

    V článku se většina popsaných vlastností vztahuje k technologií deap learning a nikoliv AI. Ve zpracování obrazu se využívá již 15 let.

    SEZNAMZPRAVY.CZ
    Revoluce ve zdravotnictví, o níž se téměř nemluví
    Umělá inteligence nakonec dorazí i do Česka jako produkt, který nám nabídnou velké americké nebo čínské firmy. Skutečnou sílu našeho zdravotnictví nakonec určí to, jak tuto změnu zvládneme implementovat.
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 1 měsícem

    Prosím podložte článek zdroji. Takto je to velká splácanina, která z fyzikálního hlediska nedává smysl. Ideální je hnát auta mimo město (což např. Praha neumožňuje) nebo je hnát bez zastavování 60-70km/h, kdy mají optimální spotřebu (viz Vídeň a její průtahy). Pokud mám informace z Německa, města, která přešla na 30 výrazně zhoršila kvalitu ovzduší, nehledě na kvalitu života řidičů. Všechna města, o kterých mluvíte, jsou placatá (i když Lublaň je sevřená kopci a Bologna se o ně opírá), To Praha moc není. Současně je zjištěno, že řidič jedoucí nepřiměřeně nízkou rychlostí má tendenci se méně věnovat okolí, tedy bezpečí dětí je také Vámi vytvořený konstrukt bez důkazů. Celkově to tedy vypadá, že jste nadšený cyklista, který by rád měl pohodlnější dopravu a na ostatní lidi kašlete (i když to balíte do líbivých řečí). Takže prosím zdroje pro Vaše sny.

    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    Zaveďme třicítku ve městech i my. Odměnou nám bude čistý vzduch a cyklisté v bezpečí
    Zavedení nižší rychlosti se kromě jiných evropských měst dočkala už i italská Bologna nebo Paříž. A výsledky mají poměrně ohromující.
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 2 měsíci

    Opět příklad vrcholné idiocie. Každý obyvatel EU (449 mil.) ušetří 1.2€ ročně na elektrice a vrazí 10€ do zdražení elektroniky a 10€ do chytrých hlaviček, které tyto stupidity vymýšlejí. Jen dále k byrokratickému konci civilizace.

    ENERGOZROUTI.CZ
    V EU vstoupila v platnost nová pravidla pro spotřebiče, domácnosti díky nim ušetří za elektřinu
    V Evropské unii vstupují v platnost nová pravidla pro některé elektrické spotřebiče. Výrobci budou nově muset zajistit, aby jejich spotřeba nepřekračovala stanovené limity. Tím by se mělo každoročně ušetřit velké množství elektřiny i finance domácnostem.
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 3 měsíci

    Shoda podmětu s přísudkem hned v prvé větě je vizitka současné čtk. Má cenu číst dál?

    SPORT.CZ
    Všechny atletky se budou muset jednou za kariéru podrobit genetickému testu
    Aby mohli závodit v ženských soutěžích, budou se muset atletky v budoucnu podrobit jednorázovému genetickému testu. Prezident Světové atletiky (WA) Sebastian Coe dnes řekl novinářům, že jeho organizace brzy vypracuje odpovídající předpisy a najde společnost, jež bude testy provádět.

    1 odpověď

  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 4 měsíci

    Příjde mi zavádějící, jmenovat pokladnici a klášter jako součásti města. Jsou to hrobky. Nabatejci až tak městsky nežili, město se rozvinulo až po dobití Římem (a tehdy vzniklo divadlo, chrám a následně bazilika, z těchto staveb ale moc nezbylo kvůli zemětřesení). Ve skále tesané hrobky mají jen výstavní průčelí a malou místnost uvnitř, kde pod podlahou byly hroby a v místnosti se oslavovali předci (hostinou). Žádné chodby, jak v Indiana Jonesovi. A když budete v Petře, nezapomeňte na křižácký hrad, nejlepší výhled na údolí. Jinak souhlas s ostatními diskutujícími, Jordánsko je milá bezpečná země vhodná na individuální cestování autem (půjčeným na letišti, byli jsme i s dětmi). Frmol je jen v Ammánu.

    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    https://medium.seznam.cz/clanek/129894
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 4 měsíci

    Proč? Takový nesmysl. Nabíječky obsahují spínané zdroje, které mají odběr naprázdno cca 0,1W, ne 1W , jak tvrdí článek (to bylo u transformátorových adaptérů), za rok je to tedy méně, než 900W. Daleko větší odběr mají standby režimy počítačů, televizí či rádií. A i ty jsou v pohodě ve srovnání s kávovary a ostatními tepelnými stroji. Uvaření dvojnásobku vody v rychlovarce kvůli jednomu čaji je dražší (cca 60Wh/ 0,5l nebo 90Wh / 0,75l). Stačí tedy 30x vařit trochu víc vody a máte spotřebu nabíječky za rok. Když si člověk vaří čaj 2x denně a dává trochu víc vody (tedy 700x za rok), spotřebuje 23x víc energie. Když už musíte blbnout, tak adekvátně situaci.

    KUPI.CZ
    https://www.kupi.cz/magazin/clanek/32826-2
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 5 měsíci

    Hezký článek. Poněkud ignoruje rychlost přepravy. Jízdenky na vlak by musely být o 50% a více levnější než letenky, protože je vlak 5x pomalejší než letadlo, což je nerealizovatelné. Vlaky mají smysl do 400km, dál jen zatěžují. Jenže do 600km je výrazně rychlejší a pohodlnější auto. Takže bída...

    RAILTARGET.CZ
    Drahé, nepraktické, ale eko. Vlak byl i 16x dražší než letenka
    I přes evropské snahy o udržitelnost nejméně ekologická letecká doprava drtí tu nejekologičtější železniční. Důvodů je hned několik. Studie Green Peace poukázala na nevýhody, které cestování vlakem obnáší.
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 5 měsíci

    Malinko jednostranně posunuté. V normálním provozu má Octavia s těžkou nohou cca 5,5l/100km, při troše snahy 4,5, 8,5l/100km v článku si ani nedovedu představit. Také zůstatková cena je stanovena nesmyslně. Pokud však opravdu pánové zvládli naftu vypouštět výfukem, je pro ně pouťové vozítko vhodnější. Těžko někdy honí pachatele na delší vzdálenost. V podstatě tedy našli optimální aplikaci EV, které zatím na cestování není úplně vhodné.

    GARAZ.CZ
    https://www.garaz.cz/clanek/21013968

    1 odpověď

  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 5 měsíci

    Vytlemený číňánek. Smutný směr...

    GARAZ.CZ
    https://www.garaz.cz/clanek/21014246
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 5 měsíci

    Již první otázka je zavádějící. Málokoho zajímá, kolik ujede v průměru. Podstatné je, kolik může ujet, když je potřeba a za jak dlouho. Z mého hlediska cesťáka je požadavek na auto 4 hodiny frčet 130km/h, pak natankovat (je-li třeba) a dát kafe a zase 4 hodiny frčet. Tak se v pohodě ujede za 8 hodin 1000km i více (směr Francie, Holandsko, Dánsko). A dokud to elektrické vozítko nebude umět, nebude na cestování dávat smysl, i když takovou cestu absolvuji jen párkrát za rok. Pro pojíždění do práce je třeba něco jiného (ale za jinou cenu, než je nabízeno - dojezd 400/reál 300 a cena 300-400, to nikdo neplazivé nenabízí). Tímto stylem by měl mít člověk v garáži nejlépe 3-4 vozy a vybírat podle účelu cesty. A nebo jeden, který zvládne vše (a to EV není a dlouho nebude).

    GARAZ.CZ
    https://www.garaz.cz/clanek/21014127

    3 odpovědi

  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 6 měsíci

    Článek je malinko popletený, leccos zveličené (rozhodně celá soutěska k monastery není trh) a jeden den je nesmyslně málo. Po třech dnech procházek jsme se museli ještě jednou vrátit(po dvou letech). Nádherný výhled je z křižáckého hradu, průchod za hradem ukáže současný život. Zcela opomenutá je druhá strana síku nad klenotnicí. Také cesta z Malé Petry k Monastery je dechberoucí. Samozřejmě je to rýžovište, kde turista je odírán téměř všude, z něčeho místní žít musí. Ale kdo rád smlouvá, užije si. Hned bych se vrátil. Obzvlášť když Petra je jen drobek toho, co Jordánsko nabízí.

    MEDIUM.SEZNAM.CZ
    Petra: div světa, který na dlouhou dobu upadl v zapomnění
    Naše putování po Jordánsku se nemohlo obejít bez návštěvy tohoto klenotu. Nejznámější pohled z filmů o Indianu Jonesi ale není vším, co může Petra nabídnout.
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 6 měsíci

    Skoro bych řekl, že Vaší největší neřestí je řešení neřestí. A přitom byste mohla být šťastná a v pohodě, kdybyste řešila věci k řešení a zbytek nechala koňovi, neb má větší hlavu...

    NOVINKY.CZ
    Každý má nějakou neřest. Jen je těžké ji v dnešní době utajit
    Je těžké mít tajnou neřest ve světě, jako je ten dnešní. Moje babička si každý večer dávala stopičku višňovky, a i když se odér likéru šířil kuchyní, jako by Čechov zrovna sázel višňový sad, všichni dělali, jakože nic. Dáma, která pije, je divná. Dneska je divná ta, která nepije.
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 7 měsíci

    A já bych si ho i rád koupil. Až ujede to, co panda (nyní 1/2), načerpá palivo rychle jak panda (nyní 10x pomaleji) a stát bude jako panda (nyní 2,5x víc). A když nebude odporně růžový. Tedy asi nikdy...

    GARAZ.CZ
    Nový Fiat 500 má šmrnc, krásné limitky a vlastně jedinou vadu. Nikdo ho nechce
    Slabá poptávka po roztomilé pětistovce donutila Fiat stopnout její výrobu. Ta se má znovu rozjet po svátcích 5. ledna.
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 7 měsíci

    Je to následek hloupě nastavené zelené úsporám. Jak píše níže pan Šimánek, ze starého domu A++ neuděláte. Pokud ano, budou i ty typové bungalovy hezčí než nafouklé příšernosti se střílnami namísto oken. Namísto aby se uvažovalo jak se zateplením pomoci a snížit energetickou náročnost na polovinu, nesmyslně se snaží snižovat na 10% a je jim jedno, že staré domy když nedýchají shnijou. Přitom 5cm grafitového děrovaného polystyrenu neznehodnotí vizáž domu a odpovídá 100 cm suché cihlové zdi, tedy je v podstatě dostatečných pro fungování. Ale to je mimo normy...

    NOVINKY.CZ
    Místo renovací Češi stále staví nové domy. Odborníci varují před „bungalizací“ venkova
    Zatímco v minulých letech bylo v Česku zatepleno a s tím i rekonstruováno 76 procent panelových domů, starším rodinným domům se stejné péče dostalo jen ve 27 procentech. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM, který analyzovala aliance Zateplujeme Česko. Podle jejích zástupců přitom bez potřebných renovací hrozí na venkově vymizení původní zástavby a masová výstavba uniformních katalogových bungalovů - bungalizace.

    1 odpověď

  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 7 měsíci

    Hezký článek od autora, který se podílel (poradenstvím) na přístupových jednáních do EU za ČSSD 98-04 (nevím zda radil právě pánům Fenclovi nebo Palasovi s krávama) a který nyní dělá poradce největšímu českému výrobci másla. Nenarážím na provázanost cen s EU ale na tendenčnost pindů okolo (a je to škoda, počátek článku vypadal přínosně).

    PRAHAIN.CZ
    Ekonom Ungerman: Řekněme si otevřeně, kdo profitoval z vysoké ceny másla
    KOMENTÁŘ: Cena másla je v posledních týdnech či dnech velmi vděčné téma rozhovorů. Je to cena, která rychle roste, jen od června se zvýšila o třetinu, a to už téměř každý zaregistruje. Přitom celkově se ceny potravin podle dat statistického úřadu v říjnu zvýšily jen o 0,1 procenta ve srovnání s cenami v září.
  • Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    Pavel Mizera
    Pavel Mizera

    0

    Sledujících

    0

    Sleduje

    komentoval
    Před 9 měsíci

    Příjemně neagitativní článek.

    CDR.CZ
    Lidé o elektromobily nestojí: Jejich prodej drasticky klesá napříč Evropou
    V posledních letech byla elektromobilita interpretována jakožto jeden z hlavních pilířů budoucnosti automobilového průmyslu. Všichni volali po snižování emisí, inovaci a udržitelnosti – to vše byly známé argumenty, proč elektromobily měly rychle dobýt trh. Avšak realita roku 2024 je zcela odlišná. Prodeje elektromobilů v Evropě klesají a mnozí odborníci často tvrdí, že tento přechod v žádném případě neprobíhá tak, jak se očekávalo.
  • Kariéra
  • •
  • Nápověda
  • •
  • O Seznamu
  • Ochrana údajů
  • •
  • Reklama
  • Smluvní podmínky
  • •
  • Vývojáři
Copyright © 1996–2025, Seznam.cz, a.s.