O čem to mluvíte? Já reaguji na "Internet sice vznikl už někde v 60-tých letech, ale používali ho jen snad tajné služby USA nebo federálové." A to prostě není pravda. Internet (protokol TCP/IP) a ARPANET (později také CSNET a další) spojoval kromě vládních i výzkumné instituce.
Jen je třeba vzít v úvahu, že ARPA, která vývoj zadala, je vojenská organizace... To, že se to vyvíjelo na univerzitách a študáci to hned zneužili k pornu (a chudáčci vojáčci se museli od ARPANETu utrhnout do MILNETu někdy po 1985) je věc jiná...
Docela by mě zajímalo, jestli jde např. volant a sedadlo řidiče posouvat či jinak směrovat a přizpůsobovat se výšce řidiče? A co třeba bezpečnostní rám při převrácení na střechu? Možná by šlo udělat i nastavení tlumičů podvozku...., určitě tu je ještě mnoho dalších možností, jak z toho udělat ještě lepší auto...
Třeba udržování v pruhu, systém start/stop, automat a jiné vyfikundace pro neřidiče. Asi byste spíš měl chtít jiné auto, tady by na Vás táhlo...
To ze cloveka rozciluji obecne skodlive spolecenske jevy a situace majici potencial nicit budoucnost sirokeho okruhu lidi jeste neznamena ze to ten clovek dela z osobnich nevyresenych problemu. Ovsem problem je, ze to takto posuzuji psychiatri i psychologove a namisto reseni spolecenskych traumat zameruji kazdeho ustaraneho cloveka k jeho vlastnim problemum byt minimalnim a tim mu jeste vic nakladaji....
Většina lidí nemá dostatek informací k tomu, aby byla schopná hodnotit škodlivost zmíněných společenských jevů. Ale že se má někdo (mnohdy jen na venek) lépe, to zhodnotí každý. A stejně každý zhodnotí, jak sám dře a nic z toho, ale ten přes plot má nohy na stole a ještě ho za to zahrnují zlatem. Vámi zmíněná společenská traumata by si dotyční měli jet léčit do arabských zemí, afriky nebo třeba do Moldávie. Ale mezi lidi, ne do hotelů
Četl. Když ČSÚ změnil metodiku, byli jsme 7. nejdražší v Evropě. Ovšem ČSÚ sám uznal, že neví, jakou metodiku používají ostatní. Takže pokud by všichni použili to, co ČSÚ, tak jsme zase nejdražší. Vláda potřebuje DPH z těchto nesmyslných cen, windfall tax a dividendy. Tím látá rozpadlý rozpočet. Na lidi kašle. Nic v článku neukazuje opak.
Hodně se snažíte nevidět 🙂. Projděte si grafy, zjistíte, že jsme pod evropským průměrem. A to se vychází z poměrně problematických (tedy vysokých) čísel. Ani ta daň u nás není nejhorší. Prostě štvavý nadpis a částečně pravdivý článek který je tu jen pro to, aby se naštvaní mohli ještě víc naštvat. Kdosi tuto dobu nazval postinformační - nejde o informace a realitu, jde o to, vzbuzovat nálady. Užijte si to.
Proti elektromobilitě už ze zásady stojí tyto aspekty:
1) Vysoká pořizovací cena
2) Proti konvenčním spalovacím pohonům omezený akční rádius na jedno nabití (malé vozy s litrovými turbomotory dají na nádrž i 700 km)
3) Značná cena akumulátorů
4) Ekologie jen naoko - výroba elektřiny především v uhelných elektrárnách, likvidace baterií bude asi chuťovka, nehledě na ekologickou zátěž při těžbě lithia
Zapomněl jste na možná nejdůležitější problém - čerpání paliva/nabíjení. pokud u fosilu trvá 2 minuty + minutu placení a počet čerpacích stanic je ke 4 tisícům s průměrně 3 stojany, za hodinu se může natankovat 240tisíc aut. Na to by bylo potřeba u EV 200000 nabíjecích bodů (tedy 400x více, než je nyní a 17x více, než je čerpacích stanic). Dojezd EV je přibližně poloviční, tedy budou nabíjet 2x častěji. A to ignoruji doplavu paliva a náklady na infrastrukturu. Zatím je plný EV provoz zcela mimo realitu.
Cesi nyni razantne odmitaji nektera rozhodnuti EU. Jednim z nich je zakaz vyroby klasickych aut po roce 2035. Z toho se kritika prenasi na samotne elektromobily, ktere jsou nam timto vnucovany. A to je spatne. EV se musi prosadit trzne sami. Urcite si je za par let zacne kupovat stale vic a vic lidi. Sama o sobe se EV stale zlepsuji a cena klesa zatim pomaleji, nez se cekalo. Budoucnost ukaze..
Problém je, že EV jsou v současnosti vysoce neekologické. Malý EV za rozumnou cenu vyrobit nelze (něco jako fabia do 350t), velké šunky jsou neekologické (nejde jen o CO2), je to asi jako byste zbytečně vozili 3 pasažéry. Také jsou po 200-300t bezcenné (5-10letech), tedy je nutno vyrobit nové. Prostě zatím dávají smysl pouze pár exotům, kteří se musí předvádět, lidem s FVE na domě, kteří nepotřebují nezbytně jezdit a EVčku se přizpůsobí, zvědavcům a neřidičům (tj těm, kterým šaltpáka překáží). A ti si ho už koupili.
Cenu elektřiny mám levnější než před sedmi lety. Topim elektrickým podlahovým topením a ročně protopim 9MWh.
Jde o to, jak moc máte zatepleno, podlahové topení je výhodné v rovnoměrném rozložení tepla, tedy můžete topit méně při stejném tepelném komfortu. Když ale chcete nahradit zdroj ve starém domě bez rekonstrukce (a zachovat parkety) tuto šanci nemáte. Já mám 18MW celkem, odhadují 10 topení a 6 TUV. A zatím spokojenost. TČ jsem pořizoval, abych nemusel vložkovat komín pro kondenzační plynový kotel. Při původních cenách r. 2019 to ve výhledu 10 let bylo výhodnější. A jiný bezobslužný zdroj neznám.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Asi jste příliš nepochopila princip. Jde o to, že při rozdílu teplot venku a topné vody 20°C dokáže z 1kW elektrického příkonu vyrobit 6kW výkonu, při rozdílu 70°C už z 1 kW vyrobí "jen" 2,5-3kW. A je jedno, zda do teplé vody nebo do topení. Pokud máte podlahovku s trvalou teplotou 30°, v podstatě do prvního mrazu topíte velmi levně. Pokud máte radiátory na 55°, je to dražší ale stále funkční do -15° (mám ve staré vilce), pokud topíte teplejší vodou, už se to nevyplácí. Ze stejného množství plynu ale máte cca stejnou velikost výkonu.
Těžko říct, mě vychází 1 km u EV pokud jde o palivo na 0,25 Kč, protoze dnes nabijim v dobe, kdy jsou minimalni ci nulove ceny energie. A pokud jde o samotnou cenu EV, tak ji nesrovnávám s ojetinou z bazaru, ale s podobně velkym vozem v podobné výbavě, tam je pak cenový rozdil velmi malý.
PS: jakoukoli daň na elektrickou energii, budou logicky platit všichni, nejenom majitelé EV.
Hezky jste to shrnul, kdo má na banány, může mít opici. Jedna "nádrž" elektrovozítka = tříměsíční spotřeba bytu. Takže daň budou platit procentuálně stejně všichni, jen někteří zaplatí absolutně víc (osobně myslím, že to spíš bude jako u dálniční známky, jde o prachy na rozvoj infrastruktury)
20
Sledujících
0
Sleduje
20
Sledujících
0
Sleduje
Kdyby nevymyslela internet ARPA, vznikl by jinak. Já jsem například byl už v roce 86 připojený na amatérskou síť Fido net, která sice fungovala napůl offline (balíčky emailů se předávaly během krátké relace přes telefonní modem), ale měla potenciál na to, aby z ní evolucí něco podobného vzniklo (nakonec nevzniklo, protože internet se ukázal jako lepší). Nebo z něčeho jiného jinak, protože ten zájem lidí své počítače propojit byl silný a dříve nebo později by tudíž někdo něco třeba na komerční bázi vyvinul, věnovalo se tomu dost energie.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Překvapujete mne. V roce 1986 u nás nebyla PC, neboť na ně bylo embargo. Sinclairy ani Atari neměly modemy. Prvních pár AT a XTček obešlo právě v roce 1986 embargo přes Equador, jedno z nich jsem měl na stole v institutu mikroelektronických aplikací (Tesla IMA). Na čem jste tehdy fungoval? Většina komunikací tou dobou byla přes bbs i na Fido net (od 1985), to ale nebylo "amatérské" ale "nekomerční". Jinak Arpa internet nevymyslela, jen platila univerzitám granty směřující žádaným směrem a přispěla i na Fido net na SanFranciské univerzitě.
1 odpověď