Odnesly to i Toulovcovy Maštale, dnes to tam vypadá jako na Roverkách a plánuje se stejný osud. Přitom trampové využili jen odpadní dřevo poté, co borovice byly napadeny nějakým broučkem a lesy byly vykáceny.
Pravda, na ty jsem zapomněl. Ale také jsme tam vandrovali jen jednou, bylo to pro nás dopravně špatně dostupné.
Naposled tu bylo převisoborectví v druhé polovině devadesátých let. Teď se historie opakuje. Trampové vadí všem režimům. Vadí jejich svoboda a svobodné myšlení. A pár lidí, co jsou v tom zainteresovaní, se budou plácat po ramenou a dál potáhnou svou svatou válku proti trampingu.
Tuhle dobu moc dobře pamatuju, začalo to ale na Klokočkách (jistě víte, o kom je řeč), potom na Drábkách, dál skončila Zadní země coby NP a teď i Koko a Roverky. Před pár dny jsme byli (bohužel jen na výletě) na Bílých skalách, a co nevidím - pod převisem stany. Zřejmě mi něco uniká...
Nejlepší MPV, co jsme kdy měli, byl starý Citroën Xsara Picasso. Teď už je to auto taky hodně za zenitem a už přes 10 let máme novější model (teda přítelkyně má).
Ale tomu starém Picassu nebylo, krom jízdní dynamiky, 1,6 benzín, poctivý motor řady TU, co vytknout. A třeba zrovna zadní sedačky byly absolutně geniální. Jednak byly tři samostatné, šly všechny v dost velkém rozsahu posunovat a když je člověk potřeboval vyndat, tak se odjiistila, sklopilo se opěradlo na sedák, odjiistila se ještě jednou a měl jste ji v ruce. Navíc díra bočních dveří byla obrovská, takže když jste je vyndaval , tak ani v podstatě nehrozilo, že s ní něco odřete. Spolujezdcova sedačka šla sklopit úplně stejně (opěradlo na sedák), takže pokud bylo potřeba převézt něco delšího, nebyl to problém. A jako bonus na všech sedačkách, teda kromě řidičovi samozřejmě, byl isofix, který koukal ven mezi sedákem a opěradlem...
V té době kdy jsem dostal Caddy, která byla úplně nová, jsem měl porovnání právě s tím, tenkrát pětiletým, Picassem a to Picasso vycházelo ve všem lépe...
Tohle je trochu překvapení, zatím většina lidí na francouzská auta spíše nadávala, ale osobní zkušenost s nimi nemám. Škoda, že se tenkrát VW více nezajímal o lepší a jednodušší "obslužnost" těchto věcí...
Ono jde asi taky o to, jak si člověk zvykne a co očekává... Každopádně benzín asi bude topit trochu jinak, než nafta bez jakékoliv berličky (např. elektrický dohřev). Spotřebu bych taky "trochu vyšší" pochopil - je to krabice, ale aby mi v podstatě prázdné auto na otočku Děčín - Norimberk - Děčín (cca 980 km) sežralo dvě 55 litrové nádrže až do sucha, přičemž jsem to ani nijak extra nehnal a musel jsem ještě jednou tankovat, než jsem dojel do DC, tak to mi přijde ujeté. Úplně běžná spotřeba byla při jízdě na spotřebu přes 8 litrů, když jsem jel normálně, tak kolem 10. Podotýkám, že auto jezdilo většinou skoro prázdné.
A k jízdním vlastnostem: když byla tak na 80% naložená, tak byla fakt pohodlná, nicméně pokud se s prázdnou přejel třeba příčný práh, tak měl člověk pocit, že půjde "přes řídítka", jak kopl zadek... To samé přejezdy příčných nerovností to prázdné auto rozskákaly, že jsem radši opravdu hodně zpomaloval...
Ty zadní sedačky v té mojí byly přišroubované. Tuším 10ti šrouby, které ne všechny byly snadno přístupné.
To sklápění bylo dělané tak, že na 2/3 části bylo potřeba zatáhnout za táhla na sklápění z obou stran opěradla, což nebylo v jednom člověku fyzicky možné. Po zatažení se sklopilo opěradlo na sedák a celé se to zlomilo za přední sedačku (která musela být posunuta dost dopředu). Tím zmizel prostor pro nohy, kam se dá normálně něco uložit a dozadu trčela spodní vyboulená část sedadla. Proto jen těch 27 cm navíc po sklopení.
Na to topení jsem pozapomněl, ani u benzínu to není kdovíjaký zázrak, ale je to holt daň za prostor. Spotřebu mám podobnou, kolem 9,5 - 10,5 l, ale jezdím dost po městě. To skákání mě udivuje, mně neskákala ani před výměnou zadních tlumičů. Že si občas "dupne", to ano. Koukám, že páni z VW i ve Vašem vozu vymysleli úžasnou věc na sedačky... U trojky stačí zatáhnout za jedno poutko na sklopení opěradla a cvaknout páčku na překlopení celé sedačky. A přidělané jsou taky každá dvěma ne moc dobře přístupnými šrouby, navíc na velký torx. Naštěstí nemusím posunovat přední sedadla, vychází to jentaktak. Tohle vyndavání měl dobře ošéfovaný Roomster, každá sedačka se vyndavala samostatně a celkem jednoduše.
Měl jsem ji, jako služebák... Caddy Life 1,9 TDI PD, 77kw, rok 2006 (takže jednu z prvních). Žralo to, jako německá ponorka, přitom to nějak zvlášť nejelo, netopilo to, díky listovým pérům vzadu to mělo prázdné (90% cest) neskutečně dementní jízdní vlastnosti a pokud člověk potřeboval zvětšit kufr, tak byli potřeba dva lidi, k tomu, aby sklopili zadní sedačky, čímž se získalo celých 27 (!) cm místa v kufru navíc... Pokud přeci jen těch šílených 27 cm nestačilo, tak vyndat ty sedačky byla práce na půl hodiny (no, jenže kam pak s nima, že jo?).
Ne, z dodávky se prostě rodinné MPV nikdy nestane, ať si to přejeme sebevíc...
Zvláštní, mám opačné zkušenosti. Mám Caddy III s 1,6 Mpi a LPG a je pohodlná, neskáče ani prázdná, výborné jízdní vlastnosti (hlavně v zatáčkách sedí jak přibitá, brzdy dost slušné), spotřeba je trochu vyšší, ale u plynu to zase tolik nevadí a jediné, co pánové z VW nevychytali, jsou kozičky na uchycení zadních sedaček. Za mně naprostá spokojenost.
Mám s tím úplně stejné zkušenosti a taky mě to dost vadí. To, že nehoda bude vina lepiče mě nijak neuklidňuje, protože problémů s nehodou (ztráta času), opravou vozu (asi těžko mi někdo dá náhradní podobné, jaké mám, tedy MPV s plynem) a další starosti s tím spojené mě viník ani pojišťovna nezbaví. Policie by na tyhle psychopaty už měla uchystat pořádný bič.
Trošku pozapomněli na nedodržování bezpečné vzdálenosti, není jedna jízda, aby se mi nějaký psychopat nelepil na nárazník, i když nemůže předjíždět. Podotýkám, že jezdím podle rychlostních limitů. Dokonce na mně v obci už dva dementi v BMW troubili proto, že jsem jel padesátkou. U některých "borců" o dodržování rychlosti a předjíždění, kde se jim zachce, asi nemá cenu psát.
Další buzerace. No fuj. Nebýt Rusko hnusný agresor vedený šílencem, stěhuji se na Kamcatku. Milí lidé, domy a auta se nezamykaji, auta bez STK, silnice bez radarů, zbraň může mít každý a lovit zvěř kdy a kde chce, kouřit se může v hospodě (30 let nekouřím - jde o svobodu), pro 0,5 promile v krvi nikoho nikdo neotravuje... Evropa je čím dál více diktatorska..., vedená ekodemagogy, posedlymi digitalizaci a dohledem nad každou myšlenkou člověka Evropana. Fuj.
Považujete zákaz rámusu, který spoustu lidí a hlavně zvířat obtěžuje, za buzeraci? Otravovat ostatním život nesmyslným kraválem je spíš znakem sobectví.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Krásné povídání o krásných věcech. Hlásím se do "rodiny" podezřelých, také mi dělá dobře jen tak koukat a nasávat atmosféru příjemných míst. A když už se někde věnuji něčemu jinému, je to vždy knížka. Papírová. Díky za článek 🙂.