Je to až úsměvné a smutné, jak je v Česku cyklodoprava hromosvodem všech problémů a mnohdy i těch nesouvisejících. Přitom mix veřejné dopravy, pěší a cyklodopravy vedle aut je úspěšným trendem nejen na západě, ale dnes už třeba i v Polsku, které zdá se má narozdíl od nás nějakou vizi a celkově země "táhne" vpřed a předhání nás v mnoha aspektech.
Chápu, že uzoučký, jen nakreslený a fyzicky neoddělený a nenavazující cyklopruh (nejčastější v Praze), ještě k tomu na čtyřproudovce, opravdu využijí jen největší odvážlivci.
Proto je ale potřeba:
stavět cyklopruhy oddělené, které neblokují auta a zároveň jsou bezpečné pro méně zdatné a děti (=> více lidí na kole = méně aut v koloně). Oddělit se dají třeba vyvýšením, sloupky nebo obrubníkem podobným jako u tramvajového pruhu, stačí se inspirovat jinde, např. Vídeň, Berlín, Barcelona, Krakow, Kodaň,...celé Nizozemsko.
argument, že Praha je kopcovitá - na mnoha trasách to problém i podle dat fakt není, a když už, existují elektrokola, které má v Česku dnes kde kdo, jen zjevně málokoho napadlo na nich jezdit i commute v rámci města a nejen o víkendu za město.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je to až úsměvné a smutné, jak je v Česku cyklodoprava hromosvodem všech problémů a mnohdy i těch nesouvisejících. Přitom mix veřejné dopravy, pěší a cyklodopravy vedle aut je úspěšným trendem nejen na západě, ale dnes už třeba i v Polsku, které zdá se má narozdíl od nás nějakou vizi a celkově země "táhne" vpřed a předhání nás v mnoha aspektech.
Chápu, že uzoučký, jen nakreslený a fyzicky neoddělený a nenavazující cyklopruh (nejčastější v Praze), ještě k tomu na čtyřproudovce, opravdu využijí jen největší odvážlivci.
Proto je ale potřeba:
1 odpověď