Zkuste si to commute - třeba právě teď. Déšť se sněhem, je zima, počasí že by cyklistu nevyhnal a teď v tom máte jet třeba z Kobylis na Letnou (přes sto metrů celkové převýšení) a tam vést obchodní jednání. V Amsterdamu je při tom nejvyšší převýšení právě ten obrubník 😄
Ano, dokážu si to klidně představit na elektrokole (může být bikesharing), kde se nezpotím a normálně se zimně městsky obleču - rukavice, dlouhá bunda. A přijedu s čistou hlavou než podrážděný z popojíždění v koloně. Ale horší než to počasí je za mě zmíněná infrastruktura. Btw v Holandsku a Belgii jezdí po oddělené cykloinfrastruktuře 50ccm skútry, i to je za mě řešení.
Je to až úsměvné a smutné, jak je v Česku cyklodoprava hromosvodem všech problémů a mnohdy i těch nesouvisejících. Přitom mix veřejné dopravy, pěší a cyklodopravy vedle aut je úspěšným trendem nejen na západě, ale dnes už třeba i v Polsku, které zdá se má narozdíl od nás nějakou vizi a celkově země "táhne" vpřed a předhání nás v mnoha aspektech.
Chápu, že uzoučký, jen nakreslený a fyzicky neoddělený a nenavazující cyklopruh (nejčastější v Praze), ještě k tomu na čtyřproudovce, opravdu využijí jen největší odvážlivci.
Proto je ale potřeba:
20
Sledujících
0
Sleduje
20
Sledujících
0
Sleduje
No a já jsem tam jel, v tričku (kabát pro jistotu na zadním sedadle) a už jsem zase v pohodě zpátky 🙂
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No vidíte to, tak to možná s těmi kolonami v Praze nebude tak žhavé. 🙂 Samozřejmě, že jsou holt trasy, které dávají smysl jiným druhem dopravy. Ale všichni víme, že města nafukovací nejsou a holt nepojmou všechna ta auta jedoucí do širšího centra, kdy k tomu navíc typicky každý dospělý z domácnosti jede sám ve svém autě (ideálně prostorné SUV). Buď se Praha vydá cestou amerických měst, kde takových našich magistrál mají centrem vedených XY, nemají někde pak pomalu chodník nebo přechod a pak si volají Uber, aby "přešli" přes cestu (true story), nebo se inspirujeme v Evropě, kde si veřejného prostoru váží víc a uvědomují, že to má plnit víc rolí, než jen ty pro auta. Z vlastní zkušenosti života v zahraničí můžu potvrdit, že zklidněná doprava dělá všední den opravdu příjemnější.
1 odpověď